آشنایی با قطعات تابلو روان

تمام وسایل الکترونیکی نیاز به تعمییر و نگهداری دارند لذا در هنگام خرید ویدیو وال به خدمات پس از فروش و گارانتی آن توجه و از برند های معتبر استفاده کنید، مانند: هایک ویژن ، چیانگلی ، کایلیانگ ، جی کا جی دی و میعاد و همچنین در مورد منبع تغذیه از برند معتبر مانند: 701 های تک و سی ال سی زد استفاده کنید. با توجه به این که تلویزیونهای خانگی و معمولی توانایی کار در چنین محیط هایی را برای مدت طولانی ندارند ، برند های شاخص تولید کننده سیستمهای تصویری مبادرت به طراحی و ساخت نمایشگرهای نسل نو یا ویدئو وال نموده اند . به این قابلیت جانماندن تصویر گفته میشود. ویدئو وال نوع خاصی از مانیتور صنعتی بحساب میآید که اصولا در سازمانهای بزرگ دولتی یا شرکتهای خصوصی که نیاز به مشاهده تصاویر با جزییات بالا دارند، استفاده میشود. کنترلهای استفاده شده در سیستمهای ویدئو وال از بهترین برندهای موجود در بازار با کیفیت بسیار بالا تا حد ۶K بوده و با انتخاب مستری امکان فارسی نیز در آن قرار داده شده است.

در سیستمهای نظارت تصویری، عکس و ویدیو توسط دوربین گرفته شده و با کابل به سمت دستگاه ضبط کننده(دستگاه NVR، DVR، XVR، UVR) ارسال میشود. تاپدال وسیله به اختراعات وی مجوز داده باشند. استفاده از نور سلنیوم و دیسک اسکن نیپکو، نخستین استفاده عملی از ترکیب تصاویر و عکسها است که کمک کرد تا در اولین دهه قرن ۲۰ تصاویر ترام دار به وسیله کپیبرداری از خطوط تلفن و تلگراف به عنوان یکی از خدمات مطبوعاتی پخش شود. از طرفی از نظر آب و هوایی استاندارد حفاظتی IP، به آنها کمک میکند تا در برابر نفوذ گردوغبار و همچنین نفوذ مایعات عملکرد مناسبی در شرایط سخت و مناطق خاص داشته باشند.

سایر قابلیت های ویدئو وال ها : کارکرد ۲۴ ساعته ، قابلیت کنترل از طریق گوشی هوشمند ، قابلیت اتصال به لپ تاپ و سایر دستگاه های هوشمند ، استفاده از چراغ LED برای کاهش دمای دستگاه ، قابلیت پخش ویدئو های آنلاین و … کارکرد آن بصورت ۲۴ ساعته و ۷ روزه است. برعکس مانیتورهای خانگی، که نمیتوانند بصورت 24 ساعته و 7 روز هفته، کار کنند. معمولا افراد ترجیح می دهند در کنار داشتن یک تابلوی بزرگ و مدرن سر درب مغازه برای نمایش محصولات خود و جذب مشتری بیشتر، از تابلو روان هم استفاده کنند. برای تشکیل یک تصویر یکپارچه با جزییات بیشتر، استفاده از ویدیووال پیشنهاد میشود. همانطور که اعلام شد مدیریت ویدیووال توسط انواع نرم افزار مدیریت ویدئو وال و کنترلر انجام می شود. یکی از بیشترین کاربردهای مانیتور صنعتی و ویدیووال برای سیستمهای نظارت تصویری است.

بدیهی است که این بخش نیز از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است، چراکه ماژول برای نمایش دادن داده ها، نیاز دارد از برد کنترلر دستور مورد نظر را دریافت نماید. در سمت دیگر نیز میتوان خروجیهای متفاوت با فرمتهای مختلفی را انتظار داشت. به همین دلیل بصورت 7 روز هفته و 24 ساعت روز(24/7) میتوان انتظار کارکرد از آنها داشته باشیم. اما نکتهی مهم این هست که اصولا به دلیل روشن بودن دائمی این نمایشگرها، باید از مانیتورهای صنعتی استفاده کرد. البته باید متذکر شد که در صورت استفاده از این وسیله باید یک پرده نمایش مناسب هم داشته باشیم تا بتوانید تصویری مناسب و باکیفیت قابل قبول به مخاطبین خود ارائه دهید ازاینرو عموماً در کنار ویدیو پروژکتور پرده نمایش آن را هم اجاره میکنند. در تابلوهای روان شما صرفا میتوانید اعداد، حروف و اشکال را نمایش دهید و همچنین با مشکلی به نام ابعاد تصاویر روبرو خواهید شد. بعد از مدتی نور کم می شود و به اصطلاح پیکسل می سوزد. ماژول هر ردیف به هاب هم شماره خود روی برد کنترل اتصال می یابد. در طراحی و ساخت تابلو های روان ( تابلو دیجیتالی) با اندازه ها متفاوت و تعداد ماژول های گوناگون باید به توان یک برد کنترل توجه شود.

یکی از موارد مهم در استاندارد سازی اتاق سرور استفاده از کف کاذب به دلیل مزایای زیاد آن می باشد. این میزان روشنایی زمانیکه صفحه نمایش در معرض نور زیاد داخل محیط بسته یا در معرض نور خورشید قرار میگیرد، ضروری است تا تصویر محو نشود. این مزایا باعث می شود تا فروشگاه و مغازه شما جلوه ای چشم گیر پیدا کند . به کسانی که در لابی هتل ها، بانک ها و بیمارستان ها منتظر هستند اطلاع رسانی می کند. با فراگیر شدن سیستمهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی دیجیتال ، نیاز به نمایشگرهایی که توانایی استفاده در مکانهای عمومی ، تجاری و صنعتی را داشته باشند به سرعت در بین استفاده کنندگان احساس شد . انتخاب نمایشگرها، می بایست مطابق با توانایی آن ها در نمایش جزئیات یا به زبان ساده رزولوشن و یا نوع سوژه مورد مانیتور باشد تا در کار نظارتی اپراتورها اختلالی ایجاد نگردد. این سیستم کار نظارت را برای اپراتورها آسان می سازد و خطاهای ناشی از خستگی مکرر چشم آن ها را به حداقل می رساند.

ماژول LED بصورت بلوک های آماده ای از ماتریس های LED است و به سرعت و آسانی با استفاده از کانکتور ها قابل اتصال می باشند. ابعاد پنل ها متغیر است و معمولا بسته به مدل آن هر نمایشگر می تواند به شکل تقریبی بازه ای بین ۵۵ تا ۸۵ اینچ یا بیشتر داشته باشد که بسته به مدل انتخابی متفاوت است. بینندگان تلویزیون از چه فاصله ای تلویزیون را مشاهده می کنند ، از ۵ متری ۷۰ متری یا ۳۰۰ متری هر چقدر بیننده دور تر باشد باید تلویزیون بزرگتری بخرید. فاصله بین این LED ها بر حسب میلیمتر تعیین میشود که اصطلاحا به آن دات پیچ گفته میشود. از آنجایی که این تابلو ها در مجاورت باران قرار ندارند نیازی به ضد آب بودن نیست. این دستگاه به طور کامل مبتنی بر سخت افزار است و برای نمایشگر ویدیو وال بهینه میشود. البته این گزینه لازم است با بودجه مطابقت داده شود. نمایش یکپارچه و بزرگ است. سیستم ویدئو وال یک سیستم نمایش یکپارچه با ابعاد وسیع با قابلیت دریافت تعداد زیادی از ورودی های ویدئویی در فرمت های مختلف می باشد. واسط گرافیکی کاربری نرم افزار ، امکان تخصیص سریع و آسان ورودی ها و مدیریت منعطف پنجره ها را میسر می سازد .

مانیتورهای صنعتی برای اینکه بهترین عملکرد را به ما بدهند باید یکسری ویژگی داشته باشند. جنس بدنه و قاب در مانیتورهای صنعتی فلزی و مستحکم است. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه ی ویدئو وال و راهنمای خرید ویدئو وال روی لینک کلیک کنید. نیاز است که پیش از خرید، اندازه، ابعاد، وضوح هر کدام از صفحات نمایشگر و شکل مورد نظر را برای سیستم ویدئو وال خود تعیین کنید و به فروشنده اطلاع دهید. در ادامه در مورد ویژگیها و برتریهای آنها صحبت خواهیم کرد. همین مورد مهم از دلایل قیمت بالاتر مانیتورهای صنعتی در برابر مانیتورهای خانگی هستند. گاه برای مانیتورینگ و اتاق های کنترل و گاه برای مصارف تبلیغاتی یا تفریحی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر بخواهید به صورت کلی نگاه کنید، ویدئو وال صنعتی تفاوتی با نمونه های مانیتور صنعتی ندارد اما انواع نرم افزار کنترل ویدئو وال و کنترلرهای آن باعث می شوند تا تفاوت های عمده ای در میان آنها پیدا شود و کاربرد آنها را پیچیده تر کند. این تلویزیون ها به صورت استاندارد از یک متر در یک متر شروع می شود .ابعاد تلویزیون شهری بستگی به انتخاب مشتری دارد و هیچ محدودیتی در سایز وجود ندارد ، فقط نسبت به اندازه ی دلخواه شما ، رزولوشن تغییر می کند وگرنه کیفیت نمایش پایین خواهد بود .

واسط گرافیکی کاربری نرم افزار امکان تخصیص سریع و آسان ورودی ها و مدیریت منعطف پنجره ها را میسر می سازد. سیستم ویدئو وال یک سیستم نمایش یکپارچه با ابعاد وسیع و با قابلیت دریافت تعداد زیادی از ورودی های ویدئویی در فرمت های مختلف می باشد . به مجموعه نمایشگر هایی که با قرار گرفتن در کنار هم یک تصویر یکپارچه در ابعاد بزرگ با کیفیت بالا را نمایش می دهند ویدئو وال (video wall) گفته می شود. همانطور که در بالا گفته شد، مانیتورهای صنعتی مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند. در مانیتورهای صنعتی متناسب با پروژه میتوان ورودیهای مختلفی را با فرمتهای متفاوت به مانیتور وصل کرد. بر خلاف مانیتورهای معمولی که پورتهای ورودی و خروجی محدودی دارند و دستگاههای کمی را میتوان با فرمت های خاص به آن وصل کرد، مانیتورهای صنعتی اینگونه نیستند. در حالی که در مانیتورهای خانگی بصورت پلاستیکی است. همچنین در صورتی که نمایش طولانی مدت پیام ضرورت داشته باشد، پیام می بایست به صورت چشمک زن نمایش داده شود. یکی دیگر از مسائل بسیار مهم در ساخت سازه تلویزیون شهری امنیت آن به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری میباشد. یکی از مسائل مهم راجب این نوع تلویزیون ها امنیت آن است.

در این حالت شما می توانید پس از نصب، به هر مانیتور درخواست جداگانه ای بفرستید که هر کدام تصویر و یا محتوای متفاوتی را نمایش دهد و یا همه آنها بخشی از یک تصویر واحد را نشان دهند. نمیتوان از نمایشگر ال ای دی فیلم و عکس تهیه نمود و یا باعث اذیت شدن چشم ناظران میشود. نرم افزار ها و سخت افزار های این سیستم (کنترلر ویدئو وال) ، مستقل از نوع نمایشگر بوده و قابلیت نمایش تصاویر بر روی انواع نمایشگر های دیتا پرژکتوری یا انواع LCD,LED و تلویزیون را فراهم می کند .ما در پروژه های ویدئو وال از تلویزیون های صنعتی با Bezel بسیار کم و از برندهای ال جی (LG)، سامسونگ (SAMSUNG) و پاناسونیک (Panasonic) استفاده میکنیم. بنابراین کیفیت بالایی را ارائه نمی کند. ولی کلاک هم محدودیت های خاص خود را دارد و از یک مقدار خاص نمی تواند بیشتر شود. دانستید که تابلوهای روان امروزه به عنوان یکی از راههای تبلیغاتی در میان فروشندگان طرفداران زیادی دارد. ضمنا همکاران ما در واحد فروش میتوانند در زمینه خرید این محصولات، به شما مشاوره رایگان بدهند.

نام دیگر این نمایشگرها، تعاملی نیز است. از نظر چینش پنل ها در کنار هم نیز محدودیت خاصی وجود ندارد و بیشتر محیطی که متقاضی در اختیار دارد ملاک است. اما در نمونه دست ساز برای قاب باید یک درپوش مناسب قرار داد. به لطف ویدئو وال، مشتریانی که در لابی هتل منتظر هستند می توانند اطلاعات دقیقی هم در مورد هتل و هم در مورد رویدادهایی که در هتل اتفاق می افتد به دست آورند. نمایشگر ویدیو وال در واقع چندین مانیتور صنعتی هستند که در کنار هم قرار گرفته و تصاویر و محتوای مورد نظر شما را نمایش می دهند. بنابراین این نوع سیستم، می تواند به عنوان یک انتخاب عالی در اتاق های کنترل و مانیتورینگ باشد. تمامی روشنایی نمایشگر این تابلوها از قرار دادن این ماژول ها به شکل مرتب و طبق طرح در روی صفحه مورد نظر نیز می باشد. علاوه بر این، در کنار آن طیف بزرگی از ابزار ها و براکت های مختلف مخصوص نصب نیز شامل انواع براکت مدولار، دیواری و … تابلو روان led یک ابزار الکترونیکی میباشد که بر روی آن متن و فیلم در طیف های رنگی متنوع نمایش داده میشود که استفاده از تابلو روان علاوه بر داشتن جلوه ای زیبا در واقع یک روش تبلیغاتی برای جذب مشتری در مغازه و فروشگاه ها میباشد و امروزه بسیاری از مغازه داران به خرید تابلو روان روی آورده اند.

به عنوان مثال می توان به مانیتور کردن و نظارت بر تردد خودروها اشاره کرد، در این شرایط نیاز است که پلاک ها، به صورت واضح، قابل دیدن و قابل ثبت اس اس آی لایت برای اپراتورها باشند. در برخی مواقع از تلویزیونهای معمولی، مانیتورهای معمولی جهت دیدن استفاده میشود. از این جهت که شما میتوانید علاوه بر دیدن یا پخش ویدیو، با لمس کردن صفحه نمایشگر، مطلبی را بنویسید یا تصویری را بکشید. کیوبهای پروجکشن، ماژولارهستند و برای مونتاژ ساختار ویدئو وال ساخته شدهاند و دارای این مزیت هستند که برای حفظ یکپارچگی تصویر دارای لبه باریک هستند. نمایشگرها، کیوبهای پروژکتور، نمایشگرهای LED و LCD در تشکیل video wall استفاده میشوند. در تابلوهای روان ال ای دی تک رنگ، متنها و تصاویر تنها به صورت تک رنگ و در رنگهای قرمز،سبز و یا یک رنگ دیگر نشان داده میشوند. کیفیت ماژول ال ای دی به عوامل مختلفی بستگی دارد نظیر نوع چیپ به کار رفته در ماژول، برد آدرس دهی ماژول، IC ماژول، جنس قاب پلاستیکی به کار رفته در ساخت ماژول و ماسک لامپ های ال ای دی. دارا بودن فن داخلی برای متعادل نگه داشتن دمای داخلی دستگاه ، تکنولوژی هوشمند صرفه جویی در انرژی مصرفی و قابلیت چینش پنل ها به شکل ماتریسی در ابعاد مختلف ( افقی و عمودی ) جزو مزیت های ویدئو وال های صنعتی هستند.

نزدیک ترین و دورترین فاصله مکان نشستن اپراتورها از دیوار نیز باید در نظر گرفته شود. دات پیچ: این واژه معروف را شما در زمان استفاده از هر نوع تابلو ها می توانید بشونید چرا که دقیقا به فاصله بین دو پیکسل را دات پیچ می گویند این قسمت در وضوع تصویر بسیار تاثیر می گذارد. این موضوع بسته به محتوا و نیاز شما می تواند تغییر کند. را فراهم می کند. تلویزیون شهری قابلیت پخش انواع عکس و فیلم را مانند تابلو های روان دارد تنها با این تفاوت که می تواند ۱۶ میلیون رنگ را به صورت بسیار با کیفیت به نمایش بگذارد و هر تبلیغی را بسیار خیره کننده و جذاب نشان دهد. از دیگر مزیت های این تابلوهای تبلیغاتی در واقع سبک تر شدن وزن آنها میباشد که حمل و نقل آن را سهل کرده است. گذشته از این که نمایشگرهای شهری از لحاظ کیفیت تصویر دستهبندی میشوند، از لحاظ نوع کاربری نیز در دو گروه مختلف جای میگیرند. از این تابلو ها برای معرفی محصولات داخل مغازه ها و اطلاعیه های تخفیف و غیره نیز استفاده می شود.