دکوراسیون منزل سنتی

دیوارهای بزرگ و سقف وسیع فضایی زیبا را ایجاد می کند. با استفاده از رمز و راز خاکستری تیره و مشکی می توانید محیطی پیچیده در خانه خود ایجاد کنید. ویلاها در معماری بنا دارای ویژگیهای زیادی میباشند که یک از این ویژگیهای منحصربهفرد این است که در محوطههای باز و بزرگ ساخته میشوند. فضای خانه های دوبلکس کوچک به طراحان این امکان را می دهد که برای دیزاین داخلی منزل از ایده های زیادی استفاده نمایند. مثل همیشه اینبار نیز به سراغ یکی دیگر از پروژه های شاخص به سبک معماری مدرن رفتیم که می توانید از طراحی این پروژه ، ایده های بسیاری را برای دکوراسیون منزل خود برگزینید.

با این کار شما فضای باز بیشتری دارید و در چیدمان منزل دست تان باز تر است. اگر بخواهیم آن را ساده تر کنیم با گذشت زمان مدرنیته بودن یک نوع چیدمان دیگر مدرن به حساب نمی آید زیرا هرروز بر دانش و علم طراحی داخلی نیز افزوده می شود. برای تهویه و نور طبیعی اتاق از پنجره نیز استفاده کرد. برای به حداکثر رساندن نور طبیعی ، دیوارهای پاریسی سفید نگه داشته می شوند و رنگهایی که در مبلمان و دکوراسیون به کار می روند تیره تر هستند تا یک تضاد واضح ایجاد شود. قفسه هایی که با نور پردازی ، کتاب ها و وسایل تزئینی را در انتهای دیوار به نمایش می گذارند. تصاویر زیر نمونه هایی از این راه پله ها را نشان می دهد. از مزایای داشتن یک خانه دوبلکس میتوان به موارد زیر اشاره کرد. پله گرد دوبلکس میتواند از دو متریال متفاوت تهیه شود تا کاملا با دکوراسیون داخلی خانه تان سِت شود.

ترفند این است که قاب های سفید کف و دیوار همرنگ یکدیگر باشند. این ایده مناسب کسانی است که از رنگ و کاغذ دیواری و طرحهای یکنواخت و تکراری، خسته شده اند و بدنبال طرحی نو و جذاب برای دیوار پذیرایی خود هستند. درکنارش یک میز و نیمکت کوچیک حال و هوای اتاق شما رو جذاب و فانتزی می کنه. علاوه بر این ، یک فرش بزرگ که کف را می پوشاند و گیاهانی که در اطراف قرار می دهید ، نسیم شگفت انگیزی را به خانه شما می آورد! خود ساختار وجودی شان علاوه بر کاربرد و کارآیی، میتواند یک المان تاثیر گذار بر زیبایی دکوراسیون داخلی باشد. پله دوبلکس ساده یا صاف : این پله ها به لحاظ ساختار و ظاهر ساده ای که دارند از لحاظ هزینه بسیار مقرون بصرفه تر از مدلهای دیگر پله های دوبلکس هستند. در ادامه چند مدل پله دوبلکس ساده و یا به اصطلاح صاف را مشاهده می کنید. در اغلب خانه های دوبلکس مدل راه پله های مدرن طراحی می شود. پله دوبلکس فلزی: پله دوبلکس فلزی یکی از پر طرفدارترین انواع پله گرد در دکوراسیون داخلی منزل میباشد که میتواند به صورت تمام فلز و یا در ترکیب با مصالح مختلف مورد استفاده قرار بگیرد و ظاهر متفاوتی را به طراحی فضای شما ببخشد.

یک پله دوبلکس شیک می تواند بر زیبایی و جذابیت داخلی خانه تاثیر زیادی داشته باشد از این رو معماران و طراحان داخلی روی طراحی راه پله دوبلکس برای این خانهها حساسیت و دقت لازم را دکوراسیون داخلی برای خانه های کوچک به خرج میدهند. در دنیایی که روز به روز متراکمتر میشود فرصتهای رشد در فضا فقط خود را به صورت عمودی نشان میدهند نه افقی در نتیجه نحوه استفاده ما از فضا به یک امر مهم تبدیل میشود و باید توجه بیشتری به آن داشت. آویزانکردن آینهی گِرد در کنار قابعکسهای چهارگوش، یا قراردادن تکصندلیِ صورتی در اتاق ناهارخوری کنار مجموعهی سفیدرنگ، از نمونههای این ایدهی دکوراسیون مدرن هستند. مثلا در این فضای کوچک، یک گالری از آثار التقاطی روی دیوارهای صورتی رنگ تاثیر عمیقی بر محیط گذاشته است. پلهها را میتوان در تمامی مکانها ساخت، علاوه بر بحث زیبایی و لوکس شدن فضای خانه در فضاهای کوچک و بزرگ وجود راه پلهها مزایای زیادی را به همراه دارد میتوان یک محیط یا اتاق اضافه یا یک مکانی برای ذخیره سازی در زیر پلهها ایجاد کرد. به کار بردن کاغذ دیواری و تابلو های نفیس میتواند در قسمت پذیرایی و نشیمن تاثیرگذار باشد و زیبایی محیط و فضای دکوراسیون داخلی شما را دو برابر کند.

در برخی از خانه های دوبلکس نیز مدل راه پله شیشه ایی طراحی می شود. ترکیب چوب با شیشه و فلز با شیشه رایجترین ترکیبات درطراحی و ساخت راه پله دوبلکس گرد است. با توجه به مقاومت بالا در برابر کپک زدن و زنگ زدن فلز ، اغلب از این متریال برای نقاطی که آب در آن راه دارد، همانند لوله های آب، استفاده می شود. نقشه تمام دوبلکس طراحی شده و برای مقاومت بیشتر بنا از سازه بتنی در آن به کار رفته است.دسترسی از جنوب دارد و نمای ویژه ای برای آن تدارک دیده شده است. استفاده از رنگهایی متناسب با فعالیت شما جاذبههای بصری کار شما را بیشتر میکند و هر رنگ میتواند تاثیر مستقیم روی بیننده گذاشته و با نورپردازی مناسب، جلوهی بصری ایجاد شده کامل شود و فرم و رنگ جدید وارد جسم کاری شما شده و آن را متحول سازد. البته توجه کنید رنگهایی که در کنار این سبک به کار برده میشوند اغلب زرشکی، فیروزهای و سبز یشمی هستند که به هر چه بیشتر سنتی شدن فضا منجر میشوند. پلههایی که در خانههای دوبلکس طراحی و اجرا میشوند در اصل به عنوان یک عنصر زیبا و چشم نواز در نظر گرفته میشوند که نقش مهمی را در زیباسازی فضای داخلی منزل اجرا میکنند.

در این مطلب به بررسی طراحی و معماری داخلی خانه های دوبلکس و مدرن می پردازیم ، همان طور که می دانید خانه های دوبلکس بسیار زیبا و محبوب هستند و همگی دارای پله هایی هستند که در نمای خانه بسیار تاثیرگذار می باشند و باعث زیبایی آن می شوند ، در معماری داخلی خانه های دوبلکس و در ساخت و طراحی آن ها به فضای بزرگ تر سالن و مجزا کردن اتاق ها توجه می شود ، در این مدل خانه ها برای پله ها می توان از جنس شیشه ، چوب یا فلز استفاده کرد. از مهمترین مدلهای پله دوبلکس می توان به پله دوبلکس فلزی، چوبی، بتنی و شیشه ای است. با وجود چنین زندگی سریع و شلوغی داشتن کمتر از این، وقعا آزار دهنده خواهد بود. نمای خارجی هر ساختمان دوبلکس تا حدودی نشان دهنده معماری داخلی خانه دوبلکس است از این رو بهتر است در طراحی نمای ساختمان های دوبلکس حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید. از کارآیی آن تا حد زیادی کاسته میشود. اگر خانه های کوچک سقف بلند داشته باشند تاثیر زیادی در بزرگتر به نظر رسیدن آن خانه خواهد داشت و با اینکه فضاهای مکعب مانند متراژ پایین، معمولاً فضا را کوچکتر نشان می دهند اگر سقف بلند باشد یا از مدل پرده پذیرایی بلند و عمودی و کاغذ دیواری پذیرایی راه راه عمودی استفاده کنید می توانید سقف را بلند تر جلوه دهید و در بزرگ تر به نظر رسیدن فضای خانه شما تاثیرگذار خواهد بود.

اگر بیشتر مبلمانهای خانه تان چوبی هستند اما در عین حال به سبک صنعتی هم علاقه دارید، میتوانید پله گردی را سفارش دهید که از ترکیب این دو متریال ساخته شده است. وقتی فضای کمی در خانه دارید، هر گوشه از خانه شما باید کاربرد داشته باشد. زمانی که نرده راه پله چوبی در خانه دارید، بد نیست اگر برای پله هم از متریال چوب استفاده کنید. اگر شما نیز یک خانه دوبلکس دارید و قصد دارید تا بهترین دیزاین را برای آن انتخاب کنید، از مطالعه مقالات زیر غافل نشوید. مانند تصویر بالا در طراحی به سبک سنتی از روکش مبلمان گرفته تا پرده پنجرهها، در همگی از پارچههای گرانقیمتی مثل ابریشم، مخمل و لینن (نوعی پارچه) استفاده شده. این سبک طراحی داخلی دکوراسیون مخصوص افرادی است که ظاهری یکدست و یکپارچه را دوست دارند. دیوارهای یک منزل ایرانی هرچقدر کوچک می توانند نمایشگاه کوچکی باشند از آثار هنری و قاب عکس های شخصی افرادی که در آن زندگی می کنند.

الهام از این مدل راه پله ها موجب جذابیت بیشتر فضای داخلی خانه می شود. همانطور که مشاهده می کنید اجرای متفاوت این راه پله ها موجب زیبایی بسیار زیاد این راه پله ها شده است. در ادامه این مطلب انواع نمای ساختمان دوبلکس با طراحی مدرن و زیبا را مشاهده خواهید کرد. این پلهها جز پله دوبلکس مدرن نیز محسوب میشوند که در ادامه چند مدل از آنها را مشاهده خواهید کرد. تصاویر زیر مربوط به مدل های راه پله حفاظ دار می باشد. آپارتمانی که در زیر عکس های آنرا مشاهده می کنید، بافت های بسیار زیبایی توسط چوب رنگ روشن در دکوراسیون داخلی اش ایجاد کرده.

انبار منازل معمولا در طبقه همکف و یا زیر زمین ساختمان قرار می گیرد در قطعه زمین هایی با متراژ کمتر در پشت بام برای واحد های بالاتر نیز می توان در نظر گرفت. طبیعی است که در این حالت، متراژ این فضاها نیز بیشتر است. از لحاظ زمان اجرا نیز بسته به نوع مدل پله و متریال مصرفی در آنها، زودتر به اتمام می رسند. کابینت ها از مهم ترین عناصر در آشپزخانه محسوب می شوند و به واسطه نوع کاربردی که دارند هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ دوام و مقاومت از اهمیت ویژه ای برخوردارند. در گذشته پله ها تنها نقش کاربردی ارتباط بین دو فضا در طبقات مختلف را داشتن، اما امروزه علاوه بر کاربرد ارتباطی بین طبقات به کمک آن دکوراسیون داخلی خانهها و ویلاها را میتوان تحت تاثیر قرار داد. با توجه به مطالب بیان شده و تصاویری که مشاهده نمودید می توان طراحی منحصر به فردی برای خانه های دوبلکس انجام داد. دکوراسیون چوبی منزل ایرانی به همراه دکور چوبی پذیرایی و دکوراسیون چوبی سنتی به همراه دکوراسیون چوبی مدرن و دکوراسیون منزل همچنین انواع دکور چوبی و دکوراسیون چوبی اتاق خواب و دکوراسیون چوبی مغازه در این مطلب مدل دکوراسیون چوبی منزل در طرح های بسیار زیبا و جالب مد سال را می توانید مشاهده نمایید.

اول خانه را مشخص کنند و بعد با توجه به آن وسیله تهیه کنند. به عنوان مثال بعد از آشپزی می توانید از یک رایحه مناسب برای از بین بردن بوی غذا استفاده کنید و فضای دلپذیری را به وجود بیاورید. نمای بیرون خانه اگر دارای طراحی مناسب و ایده آل باشد،علاوه بر تاثیر بسیار مثبت در قیمت و ارزش ساختمان بر روی ساکنین ساختمان نیز تاثیرات مثبت فراوانی می گذارد. دلیل این جایگاه هم بسیار واضح است؛ نیم پیلوت، نوعی از معماری ساختمان است که هم فرصت های خوبی برای دلبازتر بودن ویلا فرآهم می کند و هم از نظر قیمت ساخت و ساز یا خرید ویلا، ارزان تر تمام می شود. هنگامی که صحبت از طراحی دکوراسیون ارزان قیمت به میان می آید خواسته یا ناخواسته به سمت سبک معماری مینیمال کشیده می شویم . طراحان کنونی احتمالاً قطعات معاصر، رنگهای جسورانهتر، و مبلمان و دکورهای قدیمیتر و روستیک را اضافه میکنند تا یک ریف بر سبک کلاسیک ایجاد کنند که بسیاری آن را سنتی جدید مینامند. وحدت: هدف هر معمار یا طراحی، ایجاد فضایی هماهنگ است که در آن همه عناصر و اصول انتخاب شده با یکدیگر انسجام داشته باشند. شما برای زندگی در یک واحد مسکونی حال بزرگ و یا کوچک، نیاز به یک آشپزخانه، فضای کار، فضایی برای استراحت، یک اتاق نشیمن و سرویس بهداشتی دارید.