دیدنیهای اطراف شیراز ؛ طبیعت نابی که نباید از دست داد(خواندن 33 دقیقه)

این ارگان باید نسبت به آموزش و آگاهسازی جامعه برای تحقق توسعه گردشگری بهصورت عملی اقدام کنند.یکی از مهمترین مواردی که میتواند به توسعه گردشگری در بخش خصوصی کمک کند، آشنایی مردم در زمینه راهاندازی اقامتگاههای بومگردی است. همچنین این کشور اقدامات سختگیرانهای به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته است که تمام شاغلان صنعت گردشگری و همچنین مسافران باید به آن اهمیت دهند. رعایت این موارد به جذب بیشتر گردشگران خارجی به ایران و توسعه این صنعت کمک بسیاری خواهد کرد.بهعنوان نمونه، در سالهای اخیر و در راستای تلطیف خاطر گردشگران، مهر ورود به ایران و خروج از کشور در پاسپورت مسافران خارجی درج نمیشود تا سابقه سفر به ایران برای سفرهای آتی ایشان مشکلی ایجاد نکند؛ گرچه بهحساب آوردن این امر بهعنوان راهحل، امری قابلقبول نیست و لزوم تمرکز بیشتر بر مقابله با ایران هراسی و تقویت وجهه این سرزمین باستانی احساس میشود.۵. اما از مسافران قبل از ورود به کشور، تست کرونا گرفته میشود. مسافرانی که به این کشور وارد میشوند، بهویژه آنهایی که از بلغارستان، ایرلند، کرواسی، موناکو و رومانی قصد سفر به این کشور را دارند باید حتما ۴ روز قبل از ورود،گواهی سلامت داشته باشند و تست کرونای آنها منفی باشد.

اگر این پتانسیل جایگاه اصلی و واقعی خود را در تمامی شهرها و روستاهای ایران پیدا کند و بهصورت ملموس در جامعه تجلی یابد، توانستهایم در امر آگاهیرسانی و بسترسازی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در زمینه جذب گردشگر داخلی موثر واقع شویم و با فراهم کردن امکانات جدید در زمینه جذب گردشگر خارجی اقدام کنیم. از بخشهای اصلی مرکز خرید کوروش میتوان به پردیس سینمایی، شهربازی ژوپیتر، بورس موبایل و طلا، هایپرمارکت، فودکورتها و رستورانهای متنوع اشاره کرد. سرچشمه اصلی آبشار بل بهعنوان یکی از مکانهای دیدنی کردستان، چشمه بل نام دارد که تقریباً در فاصله ۲ کیلومتری هجیج واقع شده است. در سوباتان و در مسیر آبشار آن بازاری محلی بر سر راهتان است که میتوانید در یکی از رستورانهایش بره کباب، کباب بریان و غذاهای محلی میل کنید.

از کشورهایی که بخش زیادی از تولید ناخالص ملیشان به گردشگری وابسته است و در این میان بسیار متضرر شدهاند، میتوان به مکزیک، اسپانیا، ایتالیا و استرالیا اشاره کرد. واژه «توريسم» از دو بخش «تور» به معناي سفر، گشت، مسافرت، سياحت و “ايسم”، پسوندي كه اشاره به مكتب يا انديشهاي فلسفي، مذهبي، سياسي، ادبي و غيره دارد ترکیب یافته است. اگر گردشگرها امکان دریافت گواهی سلامت نداشتهاند و بخواهند به مدت طولانی در این کشور حضور داشته باشند، باید حداقل ۱۴ روز قرنطینه بمانند، سپس وارد کشور شوند. در آستانه ۲۷ سپتامبر (پنجم مهرماه) و روز جهانی گردشگری، نگاهی به مهمترین مولفههای توسعه گردشگری خالی از لطف نخواهد بود.۱. عکس از وبسایت Erfan Katzیکی از مهمترین مولفههای توسعه گردشگری آموزش است.

کبنا ؛استان کهگیلویه و بویراحمد از روز 19 تیرماه شاهد برگزار یک رویداد بزرگ فرهنگی با رنگ و بوی عشایری خواهد بود. علاوه بر اقدام فوق، تمام مسافرانی که آلمان مقصد نهایی آنهاست، پیش از ورود به این کشور به مدت ۱۴ روز قرنطینه میشوند. اما اگر گردشگرها پیش از ورود به کشور تست کرونا انجام داده و آن منفی باشد، قرنطینه نمیشوند. لذا تدوین نظام حقوقی گردشگری که در آن به مواردی از این قبیل پرداخته باشد، یک ضرورت است. ایجاد و برگزاری مراسمهایی که در دید عموم جامعه باشد، سبب میشود که مردم از نزدیک با این رویدادها ارتباط برقرار کرده و اهمیت جایگاه گردشگری برای آنها ملموستر شود.علاوه بر رونق گردشگری، چنین مراسمی میتواند به پاسدای از زبان، سنتها و آدابورسوم مناطق مختلف ایران منجر شود که بیگمان یکی از دغدغههای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است. «شفت» روستاییترین شهرستان استان گیلان است، شهرستانی که دور تا دورش را چند روستا فرا گرفته است، جنگل و کوه از یک طرف و شالیزارهای برنج و باغات چای از سوی دیگر، هر یک از روستاهای شفت را زیبا کرده است. به گزارش کبنا، ششمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین کوچ به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج برگزار میشود.

یکی از مهمترین مواردی که میتواند به رونق و توسعه گردشگری و بسترسازی برای آن کمک کند، برقراری ارتباط سالم و خوب با سایت belaltour کشورهای همسایه است. ایام پیک می باشد) به هیچ عنوان کنسل نمی شود و هیچ مبلغی به مسافر عودت داده نمی شود. دیزنی لند پاریس یک محل اقامت با چندین هتل، فروشگاه، زمین گلف می باشد و چندین فعالیت متنوع دیگری را نیز در خود جای داده است. متاسفانه طرح های توسعه و نوسازی دوران رضاشاه منجر به تخریب بسیاری از بناهای با ارزش قاجاری تهران شد و در چند دهه اخیر روند افزایش نجومی قیمت زمین در تهران و ارزش یافتن پول به عنوان تنها معیار ارزش ها در زندگی شهری کنونی، نابودی شمار دیگری از آن ها را در پی داشت. پروژه “آیلند” یکی از پروژههای تاثیرگذار در اقتصاد کشور است که به عنوان نخستین تجربه شهر خصوصی در کشور رقم خورده است. ما تهران را معمولا به عنوان یک شهر صنعتی میشناسیم.

برای برگزاری یک سفر در طبیعت، حتما نیاز به کارت راهنمای گردشگری مورد تأیید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هست و در غیر این صورت، برگزاری سفر بدون داشتن کارت راهنمای گردشگری، تخلّف محسوب میشود و در صورت بروز حوادث احتمالی، علاوه بر اینکه آن تور تحت پوشش بیمه قرار نمیگیرد، مسئولیت حادثه به عهده شخص برگزارکننده خواهد بود. پروازهای بین ترکیه و بریتانیا و یونان به غیر از موارد اورژانس، حقوق بشر، برگرداندن افراد به کشور خود ممنوع است. بنابراین ارتباط بهتر در زمینه گردشگری منتج به جذب گردشگر بیشتر خواهد شد و توسعه گردشگری با آموزش بخش خصوصی و بسترسازی اجتماعی و اقتصادی امکانپذیر خواهد بود.لغو ویزای دوطرفه بین کشورها یکی از مهمترین اموری است که زمینه جذب گردشگران را تسهیل میکند و هماکنون کشورهای ترکیه، ارمنستان و عراق در همسایگی ایران، در قراردادی دوجانبه ویزای خود را با ایران لغو کردهاند.گردشگری در ایران، میتواند یکی از زیباترین، هیجانانگیزترین و در عین حال در دسترسترین رویدادی باشد که میتوان آن را با کمترین هزینه برپا کرد و بیشترین درآمد را از طریق آن به دست آورد.

۵۵ دکل در مسیر آن قرار دارد که فاصله دو دکل ۳ و ۴۴ با هم نزدیک به ۶۵۰ متر و ارتفاع با زمین ۱۰۲ متر است. اما مسافران میتوانند با رعایت یکسری نکات به این کشور وارد شوند. مسافران همچنین یک بلیت رایگان هواپیما دریافت میکنند. گردشگرها در شهر کانکون که در شرقیترین بخش کشور مکزیک قرار دارد، میتوانند از دو شب اقامت رایگان بهرهمند شوند. برای تشویق بخش خصوصی به همکاری در زمینه گردشگری باید این بخش را با گردشگری آشنا و آگاه کرد. لازم به ذکر است که علاوه بر موفقیت در آزمونها، فراگیران باید در کلاسها و سفرها حضور داشته باشند زیرا در غیر این صورت پرونده برای ارسال به اداره کل آموزش گردشگری تکمیل نمیشود. باغ شاهزاده به گونهای استقرار یافته که حداکثر استفاده از مناظر بدیع داخلی را به صورت زیر امکان پذیر میسازد: در بدو ورود، به ویژه در طبقه فوقانی سردر خانه به غیر از دیدها و مناظر بیرونی باغ، منظره چهارباغ و در جهت عکس آن منظره کوه را امکان پذیر میسازد.

گردشگران معمولا علاقهمندند به مقاصدی سفر کنند که از نظر امنیت و امکانات و خدمات زیربنایی، چارچوب قوانین و مقررات حقوقی مشخصی در ارتباط با گردشگران داخلی و خارجی داشته باشند. دولت در این کمپین هزینههای سفرهای داخلی مردم را تا ۵۰ درصد میپردازد. ژاپن با به راه انداختن کمپین « به سفر برو»، فقط سفرهای داخلی خود را تشویق میکند. این کمپین تا بهار سال آینده ادامه خواهد داشت. استفاده از ماسک هم برای گردشگرهای بالاتر از ۱۱ سال اجباری است. برای مثال هتلهای زنجیرهای، برندهای مسافرتی، آژانسهای مسافرتی و سایر مشاغل گردشگری میتوانند از تکنولوژی متاورس برای نمایش مجازی محصولات و خدمات خود استفاده کنند. ۷. بخش خدمات پشتیبانی و کمکی حمل و نقل نیز شامل دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، شرکت­های کارگزاری دریایی، مؤسسات کشتیرانی بخش خصوصی و دفاتر شرکت­های هواپیمایی خارجی، فعالیت­های کمکی حمل و نقل هوایی و آبی و اجرای گشت­های مسافرتی، فعالیت­های آژانس­ های مسافرتی وگردانندگان تور و فعالیت­های سایر آژانس­های حمل و نقل میباشد (عیسی­زاده و قدسی، ۱۳۹۱). در تزیینات این اقامتگاههای بوم گردی از نمادهای بومی و محلی استفاده کرده و با غذاهای محلی که حاصل دستپخت خانگی خود و بانوان روستایی دیگر است از مسافران و گردشگران تور قشم پذیرایی میکند.

4. امکانات خوراکی: نوشیدنی و خوراکی ها و وعده های غذایی مورد استفاده ی گردشگران. کشور مدیترانهای قبرس نیز برای احیاء گردشگری در این کشور اعلام کرده است که تمام هزینههای اقامت، غذا، نوشیدنی و پزشکی تمام گردشگرهایی را که به این کشور سفر میکنند میپردازد. ترکیب بینظیر سقف رنگی خانهها، دشت سبز مخملی، زمینهای زیر کشت سیب زمینی و ابرهای سپید رنگ که در هوای آن جا غلت میخورند این روستا را به یکی از مقاصد گردشگری گیلان در فصول گرم بدل کرده است. منطقه ییلاقی دشت النزه علاوه بر جاذبههای طبیعی بیبدیل دارای حس و حال مذهبی نیز هست. طبعا جاذبههای گردشگری ناشناخته، بازدیدکنندهای را در بر نخواهند داشت. در شهرستان ماسال بیش از 17 غار بزرگ و کوچک وجود دارد که بزرگترین آنها غار آویشو است که بین مناطقی همچون تائی بنه، انده چو و خماسون در بستر درهای کم آب قرار دارد. همچنین قبرس، یک بیمارستان ۱۰۰تخته برای مسافرانی که در تعطیلات به کوید۱۹ مبتلا میشوند، در نظر گرفته است و آنها رایگان تحت درمان قرار میگیرند.

گردشگری ستون فقرات اقتصاد کشورهای بسیاری است و این رکود گردشگری میتواند پیامدهای شدید اقتصادی برای این کشورها داشته باشد. جزیره سیسیل واقع در جنوب ایتالیا اعلام کرد که نصف هزینه پرواز به ایتالیا و یکسوم هزینه اقامت در هتل را برای مسافران پرداخت میکند. این کشور برای تشویق گردشگرها مالیات بر بلیتهای پرواز را کم کرده است. برای دسترسی به عمارت خسرو آباد باید از میدان ۱۲ فروردین به سمت غرب حرکت کرده و سپس وارد بلوار کردستان شوید. برای رفتن به آبشار بیشه باید از طریق شهر خرم آباد یا شهر دورود اقدام کنید. هنوز در دورترین نقاط این مرزوبوم، زمینهها، تواناییهای بالقوه و بالفعل زیادی در زمینه گردشگری وجود دارد که یا ناشناخته مانده است یا بهلحاظ عدم وقوف لازم مردم و مسئولان به امور سیاحتی، همچنان بیاعتبار تلقی میشوند. مطالعات زیادی در مورد تاثیر گردشگری بر رشد اقتصادی انجام شده که در ذیل به چند مورد آن اشارهشده است، ولی تابحال حداقل در ایران مطالعه ای در مورد تاثیر بازاریابی و اتخاذ استراتژیهای بازاریابی بر رشد گردشگری انجام نشده است،این تحقیق به بررسی نقش صنعت گردشگری بر متغیرهای اقتصادی پرداخته است.

آبشار از چشمه های کوهستانی تغذیه می کند و بعد از ریزشی به ارتفاع 95 متر، به رودخانه ای کوچک می ریزد. میزان میهمان نوازی جامعه باعث شکل گیری کنش و واکنش میان جامعه ی میزبان و گردشگران می گردد. اقدامات پیشگیری از بیماری کوید۱۹، از جمله قرنطینه، محدود کردن سفر و حتی بستن مرزها، کشورهای وابسته به گردشگری را در خطر مشکلات اقتصادی قرار داده است و افراد بسیاری در این میان حرفه و درآمد خود را کاملا از دست دادهاند. با اینحال بحران ویروس کرونا موجب شده که مردم دنیا کمتر علاقه به مسافرت داشته باشند و سلامتی خود را به خطر بیندازند. بهعنوان نمونه، مراسم روز جهانی گردشگری در پنجم مهرماه ۱۴۰۰ در پنج استان منتخب کشور برگزار خواهد شد و این امر در راستای معرفی مناطق کمتر شناختهشده یا جلب توجه مقامات محلی و مردم به جاذبههای گردشگری است.۴. بررسی اسناد و قوانین فرادستی ایران نشان داد که صنعت گردشگری کمتر مورد توجه سیاستگذارن و برنامهریزان کلان کشور بوده است. علاوه برآن، موضوعاتی مانند «پاسپورت واکسن» در محافل گردشگری مطرح شد و اجرای آن نیز در دست بررسی است.بیتردید ایران بهعنوان یکی از کشورهایی که تا به امروز از قطار پرسرعت واکسیناسیون بازمانده است، نخواهد توانست تا در آینده نزدیک، اعتماد گردشگران خارجی را برانگیزد.

در غرب شهرستان سپیدان در همسایگی روستایی زیبا و تماشایی به نام مارگون آبشاری پرهیاهو جای گرفته است که با نام آبشار مارگون یا آبشار چشمهای شهرت پیدا کرده است. دلیلی مهم که موجب محدود شدن گردشگری روستایی شده، کم بودن قدرت کشش عناصر روستایی و ناتوانی آن در رقابت با دیگر بازارهای گردشگری است. برغم آنکه نظرات و موافقت مکتوب نهادهای متولی برای بلامانع بودن این پروژه در پرونده این پروژهها به تکثر به چشم میآید لیکن همچنان خبرهای ضد و نقیضی از عملیاتی شدن این مطالبه به حق اهالی گلستان به گوش می رسد. مردم کیلان شال را از پشم در طرح ها و رنگ های مختلف می بافند.