روستاهای دیدنی و طبیعت بوشهر

از پیادهرویهای شبانه در خیابانهای سنگفرش شده قدیمی با معماری چشمگیر گرفته تا قلعه سلیمان با یادگار قرن شانزدهم همه و همه دست به دست هم دادهاند تا گردشگران را مجذوب مارماریس کنند. در مرداد سال ۱۳۹۱ در محله قدیمی تجریش، کوچه باصفای ذغالی ها، در حیاط خانه ای قدیمی آشپزخانه ای بیرون بر افتتاح شد به نام مرشد، که در ماه های رمضان و محرم بیشتر برای هیئت ها غذا آماده میکرد.با استقبال زیاد مردم این حیاط تبدیل به یک رستوران با دکوری سنتی شد. بوارده نام یکی از محلههای قدیمی این شهر است که برخی میخواهند حداقل یک بار از آن بازدید کنند. از سوی دیگر آژانس های گردشگری به لحاظ قانونی موظف هستند در هر گشت، بسته به تعداد شرکت کنندگان در آن گشت، از حداقل یک تورلیدر دارای کارت تورلیدری معتبر استفاده کنند. همانطور که گفتیم، کوهرنگ در هر فصلی جاذبه های طبیعی مخصوص به خود را دارد. در جنوب گیسوم، رضوانشهر به فاصله ۱۴کیلومتر و شمال آن، شهر هشتپر (تالش) با فاصله حدود ۲۰کیلومتر قرار دارد. Hilton Batumi در باتومی: دیگر هتل فوقالعاده شهر نیز مربوط به هتلهای زنجیرهای هیلتون میشود که با امکانات بیشمارش جزو برترین هتلهای کشور محسوب میشود. یکی دیگر از مناطقی که باید برای سفر در تابستان مد نظر داشته باشید، کهکیلویه و بویر احمد است.

دلی اینکه این منطقه را بهشت سفید ایران میدانند، به این خاطر است که ۱۰ درصد کل آبهای ایران از این ناحیه تامین میشود و جدا از آن در زمستان ها همیشه با برف سفید پوش است. در سمت شمالی دریاچه لزور مسیری قرار دارد که شما را به شمال ایران متصل می کند. قله میشینه مرغ به عنوان بلند ترین قله رشته کوه البرز شرقی با ارتفاع 4030 متر در شمال غربی این روستا قرار دارد. اگر برای کوهنوردی به این مقصد می روید، این روستا نقطه شروع صعود به قله های میشینه مرغ و بوم است و همچنین جاده ای خاکی به تنگ واشی در شرق لزور راه دارد.

در ۴۰ کیلومتری شهر گلباف در روستایی به نام کشیت منطقهای پُر دار و درخت به چشم میخورد که با رودخانهای پر آب و نخلستانی زیبا شما را مسحور خود میکند. امام زاده هاشم بقعه ای متبرک و در منطقه ای به همین نام است. اگر تهران هستید و دارید به کوهرنگ فکر میکنید، باید بدانید میان شما و این منطقه، هفت ساعت راه است. اگر در تهران زندگی می کنید و قصد دارید به یک تور سفر کوتاه خارج از تهران بروید، ما به شما دریاچه لزور را پیشنهاد می کنیم. کوهرنگ یک منطقه زیبا و به یاد ماندنی در چهارمحال و بختیاری است که هم آب معدنیاش معروفی دارد و هم دشت لالههای واژگونش در بهار حسابی هوش از سر آدم میبرد.

به گزارش قدس آنلاین، مدیر موزه بزرگ خراسان در خصوص برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: در آستانه ثبت جهانی آسبادهای ایران و در راستای معرفی بناهای با شکوه و ارزشمند، موسیقی فاخر و صنایعدستی پرنقش و با اصالت شهرستان خواف، یک دوره تور عکاسی برای جمعی از عکاسان علاقهمند خراسانی از طریق موسسه هنری عکاسان خراسان رضوی به این شهرستان برگزار شد. این شهر زیبای ایران مهد آبشار های بسیار زیادی است و طبیعی بسیار فرح بخش دارد. اگر در سفر به رویان می خواهید نگاهی به مناطق اطراف شهر انداخته و از طبیعت گردی در اطراف رویان نهایت لذت را ببرید و برای خود خاطرات بی نظیری بسازید، پیشنهاد می کنیم نگاهی به روستای لاویج بیاندازید. دریاچه لزور یکی از مقاصد گردشگری زیبا است، که می توان در کمترین زمان به آنجا سفر کرد و از مناظر آنجا لذت برد. در بازه تیر تا شهریور ماه دیگر آب و هوای این شهر زیبا نه خیلی سرد و نه گرمای آن چنانی دارد.

آنها با مردم محلی وقت می گذرانند، از آنها خرید می کنند، غذاهایشان را تحسین می کنند و روابط انسانی پسندیده ای از خود نشان می دهند. روستای لزور دارای آب و هوایی بسایر تمیز است، هوای پاک این روستا مخصوصا برای کسانی که در شهر زندگی می کنند بسیار عالی است. از جاذبه های این شهر تاریخی هستند. مرکزی برای سنجش مسیرهای حمل و نقل و عبور و مرور نیز شناخته شده است و در میان بازدید از جاذبه های گردشگری مادرید نباید آن را از قلم بیندازید. بسط وگسترش ارتباطات و وسایل مدرن حمل ونقل، توسعه خدمات هواپیمایی و فرودگاهی و بهره برداری از راه های ارتباطی و مواصلاتی براستقبال گردشگران بر مقصد های گردشگری خواهد افزود. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از علاوه بر نرخ تور داخلی از قیمت پروازهای داخلی مختلف مانند بلیط هواپیما تهران اهواز و همچنین تورهای لحظه آخری مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. آفر تور در واقع تخفیفی است که توسط آژانس های برگزار کننده تور های داخلی و خارجی ارائه می شود، آژانس های مسافرتی در برخی از مواقع سال بسته به تشخیص و انتخاب خود نسبت به ارائه آفر اقدام می کنند، از مهم ترین دلایل فروش تور های آفردار می توان به رقابت و بالا بردن میزان فروش تور اشاره کرد، گردشگرانی که در پی خرید تور ارزان هستند می توانند از این تخفیف ها استفاده کرده و خریدی ارزان را تجربه کنند.

↑ «ساری پنجمین شهر گردشگرپذیر کشور شد». گردشگران سلامت ممکن است شهروندان کشور های توسعه یافته یا کشورهای در حال توسعه باشند اما بخش عمده ای از این گردشگران از کشور های ایالات متحده ، کانادا و انگلستان هستند و مقصد این گردشگران کشور هایی چون: برزیل، کاستاریکا، هند، مکزیک، پاناما، سنگاپور، ترکیه،تایوان، کره ی جنوبی، آفریقای جنوبی و تایلند است. برای رفتن به دریاچه لزور راه دیگر از سمت تنگه واشی وجود دارد، این مسیر دارای جاده ای خاکی بین روستای لزور و تنگه واشی است. در این منطقه خانه ها و کلبه هایی نیز وجود دارد که می توانید آن ها را اجاره کنید. اگر دلتان گرفت می توانید زیر گنبد حافظیه بنشینید شعر های حافظ را بخوانید و فال بگیرید. شما در تریپ از آخرین تورها و قیمت آن، اطلاع می یابید و در کمترین زمان ممکن رزرو یا خرید خود را انجام می دهید. جاده تالش، شما را در دالانی از زیبایی به سمت بهشت شمال هدایت میکند. بهترین جای شمال برای مسافرت مناطق دیدنی شمال غرب ایران است که از نظر طبیعت گردان به بهشت معروف شده اند و هنوز هم دست نخورده است، پای کمتر کسی به آنها باز شده و چهره شان به وسیله انسان ها دگرگون و امروزی نشده!

بسیاری از دوچرخه سواران کوهستان نیز این مسیر را برای ورزش انتخاب می کنند. در این خانه ها اهالی خانه های بالادستی می توانند از سقف خانه هایی پاین دستی به عنوان حیاط استفاده کنند. گردشگران بسیاری هستند که در روزهای ابری و بارانی به پارک جنلگی کشپل مراجعه می کنند چراکه در این زمان، مه بخش های زیادی از پارک جنگلی را تصرف کرده و منطقه ای بسیار خنک و زیبا را به وجود آورده است تا گردشگران خاطرات طبیعت گردی بی نظیری را برای خود رقم بزنند. اگر با یک گروه طبیعتگرد حرفهای به این روستا بروید میتوانید از دل طبیعتی چشمنواز و بسیار زیبا با تعداد زیادی آبشار کوچک و بزرگ و حوضچههای آب به بلندترین آبشار ایران بروید و منظرهای را روبروی خود ببینید که هوش از سرتان میبرد. این مسجد در ابتدای خیابان کاشف و روبروی مسجد جامع شهر لاهیجان و حمام گلشن قرار دارد. حسابش را بکنید. یک کوه زیبا و خوش آب و هوا که منظرهای رو به شهر و باغات لاهیجان دارد. می توانید با خود یک دوربین عکاسی حرفه ای بیاورید و تمام این لحظات زیبا را ثبت و به یاد ماندنی کنید. پل ورسک در شمار مهمترین آثار فنی مهندسی راه آهن شمال ایران محسوب میشود و با شماره 1543 به ثبت ملی رسیده است.

به همین دلیل این شهر ایران بسیاری از مراکز گردشگری و مهم کشور را درون خود سایت belaltour جای داده است. روستای آلاشت مازندران را باید بهشتی گمشده در شمال ایران بدانیم که جاذبه های بسیار زیادی دارد. مهم آن است که بدانیم ما شهروندان جهان هستیم و از محیط زیست کره زمین لذت می بریم. لرستان را باید گنجینه ای از آثار طبیعی و تاریخی بدانیم که حال هر گردشگری را خوب می کند و حتما نگاهتان را خیره خواهد کرد. ما به عنوان افرادی مسئول باید به حفظ محیط زیست، گونه های گیاهی و جانوری و هر آنچه که طبیعی را می سازد و زیبا می کند، اهمیت بدهیم. ما باید توجه خود را به محیط زیست، حیات وحش و افراد بومی و زندگی و معیشت آنها نیز بدهیم. همانطور که ذکر شد، چون ارزش محیط زیست و حیات وحش مطرح شد و سخن از منافع جامعه محلی در مقاصد گردشگری به میان آمد، لزوم رعایت منشور گردشگری مسئولانه مطرح می شود. اگر حضور ما مزاحمتی برای آنان ایجاد کند، منفعت اقتصادی برای آنها نداشته باشد، و انواع تجربه های تلخ را برای آنها فراهم آورد، اشتیاقی برای محافظت از محیط زیست و … علاوه بر این گردشگری توانایی بهبود روابط بینالمللی بین دولتهای ملی، ایجاد فرصتهایی برای سرگرمی و تفریح گردشگران و همچنین بهبود ارزش پول را دارد و همچنین میتواند فرصتهای تبادل فرهنگی را ایجاد نماید.

دریاچه لزور در این منطقه روستایی قرار دارد که آب آن از سد سرچشمه گرفته است. اما اگر شما جزو کسانی هستنید که هوای سرد شما را آزار نمی دهد، فصل پاییز نیز دارای زیبایی بی نظیری است و می توانید از مکان های بسیاری را برای عکس گرفتن بیابید. یکی از کارهای جذابی که می توانید در طول سفر به روستا و دریاچه لزور انجام دهید، عکسای است. این دریاچه دارای 300 متر طول و 200 متر عرض و 15 متر عمق دریاچه لزور می باشد. اگر قصد دارید به دریاچه لزور سفر کنید، ابتدا باید به شهر فیروزکوه بروید، فاصله ی این دریاچه از تهران حدودا 200 متر است. این روستا در زمان های قدیم تنها با وسایل حمل و نقل شخصی امکان پذیر بود، لیکن با راه اندازی خط راه آهن تهران به فیروزکوه رفت آمد راحت تر شد. زائران فعالیتهایی را آغاز کردند که هنوز هم آنها را میتوان مشاهده کرد، مثلاً سوغاتی آوردن از سفر، بازکردن حسابهای اعتباری در بانکهای خارجی (که در قرون وسطی شبکههای بینالمللی یهودیان و لمباردها مؤسس آن بودند) و استفاده از اشکال مختلف حمل و نقل (مانند استفاده زائران مقبره سانتیاگو و کومپستلا از کشتیهای شراب انگلیسی در قرون وسطی که شراب را به بندر ویگو اسپانیا منتقل میکردند).

این جاذبۀ جذاب و منحصر به فرد که قدرت جذب بسیار بالایی در ربودن قلب و هوش گردشگران مشتاق به ایران باستان دارد، از یک نقش برجستۀ ایلامی به همراه ۴ مقبره که متعلق هستند به ۴ نفر از پادشاهان سلسلۀ هخامنشی به اضافۀ مجموعهای سنگی که با نام مکعب زرتشت شهرت دارد به علاوۀ هشت نقش برجسته مربوط به پادشاهان ساسانی تشکیل شده است. برخی از نقاط این مسیر رودخانهای، بسیار باریک است و عرضی به پهنای یک انسان دارد، بنابراین تنها یک نفر میتواند از آن عبور کند. ترکیب هنرهای گچبری، آیینهکاری، کاشیکاری، منبت کاری، سنگتراشی، مقرنسکاری و نقاشی در قسمتهای مختلف عمارت قوام حیرتانگیز بوده و باغ نارنجستان را به یک باغ منحصربهفرد تبدیل کرده است. طول این غار حدود 6 کیلومتر است و در ارتفاع 237 متری از سطح دریا قرار دارد. تجری بیان کرد: ۲۶ جشنواره روستایی و همچنین ۱۴ نمایشگاه صنایعدستی در شهرستانهای استان در طول ایام نوروز باهدف ایجاد شورونشاط اجتماعی، برنامهریزیشده است. ارائه ایدههای نوآورانه در این حوزه میتواند تحولی عظیم در صنعت گردشگری ایران ایجاد کند و در توسعه اقتصاد کشور نیز نقش موثری ایفا کند. چشمه های پلکانی باداب سورت نیز یکی دیگر از جاذبه های طبیعتگردی ایران به شمار می رود.

موزه آبادان از قدیمیترین موزههای ایران است که سال ۱۳۳۸ در آبادان افتتاح شد. برج ایفل ۳۲۴ متر اوج دارد و ارجح ترین سازه در عاصمه فرنگ است. شهرستان فیروز کوه در مسیر جاده تهران به قائم قرار دارد و دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیادی برای سفری تابستانه است. آلاشت در فاصله ۴ ساعتی تهران قرار دارد و بهترین مکان برای سفری خنک و پر جاذبه در تابستان است. اگر قصد سفری تابستانی برای فرار از گرما را دارید، اردبیل بهترین مقصد سفری شما در تابستان به حساب می آید. بهترین زمان برای سفر به روستای لزور و تماشای دریاچه لزور در فصل تابستان است. گیلان خط سبزی است که در کنارههای غربی خزر آرام گرفته. همچنین سد لزور نیز در فاصله ی 45 متری از شمال غربی فیروزکوه و دامنه جنوبی رشته کوه البرز مرکزی قرار گرفته است. این روستا در منطقه قزگانچای شهرستان فیروزکوه و در 165 کیلومتری شمال شرق تهران و 45 کیلومتری شمال غربی فیروزکوه در میان رشته کوه های البرز قرار دارد که ارتفاع آن از سطح دریا حدود 2500 متر است. راه دسترسی به آبشار دودوزن خرمکش: پس از طی مسافتی ۱۵ کیلومتری از مرکز استان گیلان به سمت شهر شفت، با پیمودن ۲۴ کیلومتر به طرف منطقه خرم کش آبشار دودوزان مشاهده میشود.

بهترین زمان سفر به فیروز کوه در تابستان است که هوا بسیار خوب و خنک و مطبوع می شود. آلاشت مناطق دیدنی بسیار زیادی دارد می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما برای سفر در تابستان باشد. روستای کره بند، یکی از روستاهای دیدنی و طبیعت بوشهر است که جاذبههای طبیعی بسیار زیبایی دارد. پس بی شک می تواند یک مقصد سفری تابستانی بسیار خنک و خوش آب و هوا باشد. فیروز کوه از آنجا شهرت دارد که همیشه در فصل زمستان و پاییز بارش برف و باران سنگینی دارد و اکثر اوقات هم دارای محدودیت سفری است. آلاشت طبیعتی بسیار بکر، مناظری خیره کننده، بناهای تاریخی و اماکن مذهبی بی شماری دارد. زیبایی های شمال ایران بسیار بیشتر از این حرفهاست و در این مقاله سعی کردیم فقط تعدادی از آنها را به شما معرفی کنیم. توس در اواخر دوران ساسانیان از اصلی ترین شهر های ایران به شمار می آمده است. معماری این باغ از دوران هخامنشیان شکل گرفته و سپس در دوران قاجار و تحت تاثیر آن زمان، به شکل و شمایل امروزی تبدیل شده است. سیده در ساحل مدیترانه یکی از جاهای دیدنی ترکیه در استان آنتالیا است. همچنین شاید برایتان جالب باشد بدانید روستای کپ در روزهای بارانی سال، غرق در مه خواهد شد که منظره ای بی نظیر را به وجود می آورد و این موضوع از جمله دلایل انتخاب آبشار کپ به عنوان یکی از بهترین مناطق دیدنی رویان مباشد.