آبشار اوبِن از جاذبه های گردشگری ساری + فیلم

پس به سراغ دریاچه خضرنبی بروید و حتماً از بومیان داستانهایی که در باب این منطقه وجود دارد را بشنوید. «برای مثال عدهای تصور میکنند این بخش پتانسیل این را دارد که به راحتی قابل جایگزین شدن با درآمدهای نفتی شود و بخشی از اشتغال زایی کشور را به دوش بکشد، اما این در حالی است عدم حرفهای بودن تورها موجب آسیب زدن به میراث طبیعی و تاریخی کشورمان شده است». آبشار درازکش بابل با ارتفاع هفت متریاش و حوضچهای که زیر آبشار پدید آمده افسون دیگری از طبیعت بابل را به رخ چشمانتان خواهد کشید. یعنی شما به هر شهری از آن که سفر کنید، شاهد زیبایی منحصر به فرد و داستانهای ناب و بکرش در دل طبیعت خواهید بود. دریاچهای که شما را ساعتها در زیبایی و جادویش غرق میکند. مثلا در دهه ۱۹۸۰ کاستاریکا مورد هجوم تعداد زیادی خارجی که به دنبال جراحی زیبایی و دندان بودند واقع شد و در سال ۱۹۹۰ میلادی پزشکان در این کشور برای جلب بیماران خارجی جراحی های زیبایی مثل لیفت صورت و لیپوساکشن را با هزینه بسیار پایین انجام میدادند. سالهاست در اکثر نقاط جهان شاهد آب نماهای گوناگون با نمایی از زیبایی که با رقصاندن آب همراه با نور های متفاوت شاهد بوده ایم؛ حاکم شهر دبی محمد بن راشد آل مکتوم با دقت بر این موضوع که خاص بودن و تک بودن آب نما در دبی تلاش و فکر بسیار نو و جذابی ارائه کرده است و آن هم آب نمای دبی می باشد و یکی از نمونه پروژه های تفریحی آن نیز این جا می باشد که ساختنش حدود 218 میلیون دلار هزینه در بر داشته است که روبروی برج معروف خلیفه و مرکز خرید بزرگ دبی مال می باشد.؛ آب نما از 5 دایره در 25 رنگ گوناگون زیبایی ان را دو چندان کرده و این سازه تا حدود 152 متر آب را به بالا پرتاب می کند و این خود یک طراحی عالی و منحصر به فرد می باشد و موردی که این آب نما را از سایر آب نماها متمایز کرده است موسیقی این آب نما است که در میان شهری شلوغ و پر ازدحام غرق در قطرات آب به همراه یک موسیقی خاطره انگیز و دلچسب دنیای احساسات را در شما برانگیخته می کند.

سینما شیرین بعد از انقلاب به فعالیت خود ادامه داد اما با شروع جنگ عراق علیه ایران تعطیل شد و مثل بیشتر سینماهای آبادان هیچ وقت مجدداً راه اندازی نشد و در اثر جنگ خسارتهایی هم به این سینما وارد شد. اما اگر در سفرهای طبیعت گردی تان هم به دنبال خورده آثاری از تاریخ کشورتان هستید، به دیدن پل محمد حسن خان بروید که تاریخچهاش به زمان حکومت غزنوی باز میگردد و پلی است که در آن زمانها با امکانات محدود از چوب و سنگ بر روی رودخانه بابلرود ساخته شده است. حسینی عنوان کرد: آب چشمه باغ فردوس در گچساران به هیچ عنوان قابل استفاده و شرب نیست ولی متاسفانه اکثر شهروندان از این آب برای خوردن استفاده می کنند و آب رودخانه کمبل آلوده بوده و نباید با آن سبزی و صیفی جات کشت شود.

این جنگل یکی از گنجینه های ملی ژاپن به شمار می رود. در این جزیره گردشگران می توانند از آب های گرم و موزه و قصر تاریخی نیز دیدن کنند. تور مشهد / تور کیش / تور چابهار / تور کویر مرنجاب / تور قشم / تور شیراز / تور اصفهان / تور کرمانشاه /تور گلاب گیری کاشان / تور یزد / تور نمک آبرود / تور همدان / تور قزوین / تور تبریز / تور ارومیه / تور آب گرم سرعین ، سراب ، محلات / تور گنبد / تور تنگه واشی / تور قلعه رودخان / تور کلاردشت / تور ماسوله / تور اسکی / و تور تهران گردی از جمله معروف ترین تورهای داخلی محسوب می شوند . منظره چشم نواز پارک آب بندان مکان مناسبی برای عکاسی و ثبت لحظات ناب است. این شهر از زیباییهای دریا و جنگل بهرهمند است و با شهروندان بومی مهربان و مهمانپذیر تجربه یک سفر خاطرهانگیز را برای شما خلق خواهد کرد. باغ چهل ستون اشرف، کاخ صفی آباد، قبرستان سفید چاه، باغ چشمه عمارت، موزه گوهر تپه، آبشار اسپه او، غار باستانی هوتو، آبشار سنگ نو و آتشکده کوسان هر کدام تکههایی از تاریخ در طبیعتاند که با جذابیتهای بصری و تاریخیشان شما را غرق در روایاتشان خواهند کرد.

معمولاً تصور افراد از مناطق گردشگری مازندران گوشههایی از طبیعت جوان و پر انرژی این استان است که هر لحظه میزبانی گرم و زیبا برای سفرهای گاه و بیگاه شما خواهد بود، اما اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که مناطق گردشگری مازندران را تنها محدود به طبیعتش میدانید، لازم است تا این استان شمالی زیبا را یک بار دیگر با جملهای ساده برایتان معرفی سایت belaltour کنیم. کویر زیبا با شب های پرستاره میزبان تمام گردش گرانی است که با عشق به دیدش می آیند. توسعه حمل و نقل با ارتقای کیفیت خدمات رسانی در مسیرهای هوایی، زمینی، ریلی و جاده ای شروع می شد و با تأسیس فرودگاه های محلی و راه های جدید و بالا بردن امنیت وسایل حمل و نقل ادامه می یابد. با وجود بازدید بیش از 89 میلیون گردشگر از کشور فرانسه در سال 2018 ، مجلس شورای ملی فرانسه اظهار داشت که این کشور برای همه خارجی هایی که از آن بازدید می کنند “تمام فرصتهای مصرف” را ارائه نمی دهد.

شما در مازندران شاهد اماکن مذهبی و تاریخی بسیاری خواهید بود که هر کدام خبر از پیشینهای غنی، ارزشمند و شنیدنی از این گوشه شمالی کشورمان میدهند و حتی اینها هم تنها جاذبهها و مناطق گردشگری مازندران نخواهند بود. تقریبا ۹۰ درصد از شرکت های فعال در حوزه گردشگری سلامت دیگر نمیتوانند به فعالیت خود ادامه دهند زیرا سفر به کشور های دیگر فعالیتی پرخطر و ریسکی محسوب میشود و حتی برخی کشور ها مرزهای خود را به شدت کنترل میکنند. این کشور اروپای شرقی با تنوع کمنظیر آبوهوایی در برابر وسعت کمش، یکی از زیباترین مناطق این خطه محسوب میشود. این آبشار در دل جنگل های ناحیه کوهستانی سیاهمزکی واقع شده است و یکی از زیباترین آبشارهای گیلان محسوب می شود. پارک جنگلی سراوان یکی از قدیمیترین پارکهای جنگلی در کل استان گیلان است و در 17 کیلومتری جادهی رشت – تهران واقع شدهاست. این تالاب در فاصله حدودی ۲۳ کیلومتری مرکز استان قرار گرفته است و از ۴۰ رودخانه جاری در گیلان بیش از ۱۰ رودخانه کوچک و بزرگ در این شهرستان جریان دارد.

بازارهای منحصر به فردی در شهر سرخرود همانند بسیاری از شهرهای شمالی کشور وجود دارد. در جنوب شهر سرخرود، دو تپه باستانی وجود دارد. این روستا با ۱۳۳ خانوار قریب به ۵۸۸ نفر جمعیت دارد. اکثر غذاهای محلی و سنتی سرخرود، با سایر نقاط استان مازندران مشترک می باشد. توصیه می کنیم هنگام سفر به شهر زیبای سرخرود، حتما از غذاهای محلی و خوشمزه آن نوش جان کنید. وقتی حرف از مناطق گردشگری مازندران میشود، اولین شهری که از این استان در خاطر هر کسی نقش میبندد شهر پر طرفدار و سرزندهی آن چالوس است. نوشهر از جمله معروفترین شهرها و مناطق گردشگری مازندران است. چالوش جزء پر مراجعترین شهرها مازندران است که به تفریح و هیجان و مکانی برای خوشگذرانیهای خانوادگی و دوستانه در میان شهرهای این استان معروف است.

این را فقط گفتهها اثبات نمیکنند، بلکه برای اثبات آن به خود میتوانید سفری کوتاه در بهار یا تابستان به این استان تدارک ببینید تا شاهد سیل عظیم گردشگران در آن باشید. بازارهای محلی سرخرود، در طول سال به ویژه در فصول گردشگری از جمله تابستان و تعطیلات نوروزی، پذیرای انبوه گردشگران و مردم محلی است. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از استقبال گردشگران از جاذبههای طبیعی و تاریخی همدان در تعطیلات عید قربان خبر داد. به این صورت که افراد میزبانی گردشگر را به عهده میگیرد و خانه خود را در اختیار او قرار میدهد به این شرط که در تعطیلات بعدی میزبان به محل گردشگر سفر کند و از امکانات متقابل استفاده کند. در بحث تقاضا و حجم ترافیک پس از اشاره به ماهیت غیر یکنواخت تقاضای حمل و نقل توزیع زمانی ترافیک در طول سال، ماه، روز و ساعت اوج ترافیک مورد بررسی قرار گرفته و تشریح شده است. دیدگاه اول در نتیجه بریدن سر 4000 نفر در یک روز بوده و خون جاری شده تمام رودخانه را در بر گرفت و رودخانه به رنگ سرخ درآمد، و پس از آن این منطقه به سرخرود شهرت یافت. با شکل گیری و توسعه شرکتهای دانش بنیان و استارتاپی، آینده بسیار روشنی در انتظار صنعت گردشگری ایران است؛ این کسب و کارها با ارائه دادن خدمات مطلوب و در دسترس به گردشگران، میتوانند با جذب گردشگران داخلی و خارجی، اقتصاد این صنعت را متحول سازند؛ و در نتیجه فضای اقتصادی کشور را نیز دستخوش تحول کنند.

نوشهر جزء آن دسته از شهرهایی در میان مناطق گردشگری مازندران است که دلتان تنها سفرهای گاه و بیگاه به آن را نمیخواهد، بلکه داشتن یک ملک و ویلای شخصی و اقامتهای کوتاه و بلند و خلوت کردن در گوشه دنج خودتان در سکوت و زیباییاش را میخواهد. زیرا تمام انتظارتان از شهری که میخواهید ویلای شخصی تان را در آن داشته باشید را برآورده خواهد کرد. وجود درختان توسکا در این تالاب، جلوهای دیدنی به آن بخشیده است. شهر توریستی سرخرود، با وجود جاذبه های طبیعی و باستانی بسیار گردشگر پذیر است. خیابانهایی با مغازههایی که بیشترین بخششان از گذشته به یادگار ماندهاند، شهری که هنوز بوی سادگی میدهد.

اگر در میان مناطق گردشگری مازندران به دنبال شهری هستید که علاوه بر طبیعتی جذاب، پیشینه و تاریخ محکم و تاثیرگذاری هم در خود داشته باشد، به سوی شهرستان بهشهر راهی شوید و سفری دو روزه به این شهر سبز و زیبا را تدارک ببینید. از دو منظر باید تاریخچه نام شهر سرخرود را در نظر گرفت. در سرخرود رستوران ها و مراکز تفریحی تجاری بسیاری برای رفاه حال گردشگران وجود دارد. این روستای زیبا از جاذبه های گردشگری کیش به شمار میرود و یکی از نشانههای قدمت این روستا وجود دیواری در مسجد محمد روستاست که متن “سال ۸۸۱ هجری قمری” روی آن نقش بسته است.

کاخ دروازه ملل با دیوارهای بلند خشتی و چهار ستون بلند، خزانه تخت جمشید، کاخ صد ستون یا تالار تخت، کاخ خشایار شاه یا هدیش، کاخ «ه» یا «H»، کاخ سه دری یا کاخ مرکزی، کاخ بار یا آپادانا، کاخ اختصاصی داریوش یا تچر و آرامگاههای شاهی و البته موزه تخت جمشید از مهمترین جاهای دیدنی تخت جمشید به شمار میآیند. جالب است بدانید که قدمت کوهسنگی به دوران شاه عباس صفوی باز میگردد. شاه چراغ به عنوان مهمترین حرم پس از حرم امام رضا علیه السلام و حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در ایران، از اهمیت بسیار زیادی برای شیعیان سراسر جهان برخوردار است. شهر بدروم ترکیه فقط به عنوان یک مقصد گردشگری ساحلی در ترکیه شناخته نمی شود بلکه دارای اماکن تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی نیز می باشد. 2)عدم توجه به توسعه منابع انسانی در صنعت گردشگری: یکی دیگر از مشکلات ما در این صنعت عدم توسعه منابع انسانی می باشد.بیشتر نیروهای به کار گرفته در صنعت جهانگردی عموما از لحاظ علمی غیر مرتبط با صنعت گردشگری میباشند.و در این صنعت بدون توجه به ویژگی های این صنعت و فقط با دید تجاری و درآمد زایی وارد میدان عمل شده اند.که این خود باعث افزایش هزینه ها و آثار منفی و عدم توسعه گردشگری در کشورمان شده است.با تاسیس مدارس فنی و حرفه ای و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مرتبط با صنعت گردشگری باید به تربیت نیروهای متخصص و کارآمد بپردازیم و نیرو های موجود را با برگزاری دوره های کوتاه مدت علمی و آموزشی با تکنولوژی و علم روز در صنعت گردشگری آشنا سازیم و با برگزاری سمینارهای تخصصی برای مدیران از تجربیات سایر کشور ها بهره ببریم.

آب و هوای این منطقه معتدل، مرطوب و کوهستانی می باشد. این دو تپه باستانی مهر تاییدی برپیشینه و قدمت تاریخی دیرینه آن در تاریخ منطقه است. رستورانهایی که همچنان وقتی پا به آنها میگذارید گویی پا به حال و هوای دهه چهل و ایران قدیم گذاشتهاید و اگر به دنبال طبیعتی بکر و کمتر دیده شده هستید به شما جنگلها و جادههای دو هزار و سه هزار از حاشیه این شهر ساحلی کوچک را معرفی میکنیم. در پایان آن شما میتوانید شهر دلخواه خود برای سفر در مازندران و یا منظور خرید ویلا در شمال را نیز انتخاب کنید. مسیر رسیدن به این زیارتگاه کمی دشوار است پس اگر قصد بازدید از آن را دارید باید بگوییم که راهی نسبتا سخت در پیش دارید. این همجواری جنگل، مرداب و دریا مجموعهای از زیباییهای طبیعی را در این منطقه به وجود آورده است که اگر بگوییم در خاورمیانه بیهمتا و در دنیا کم نظیر است سخن به گزاف نگفتهایم. در سرخرود دو تپه باستانی وجود دارد که در قسمت جنوبی شهر واقع شدهاند. در سفر پاییزی به گرجستان دریاچه باتتی نیز یکی از چشماندازهای زیبای پاییزی را دارد که در نزدیکی روستای کودمانی واقع شده است. علاوه براین ها رستوران و پیست کارتینگ در گردنه حیران فراهم شده است.

اما بدیهی است که شهرها و جاذبههای دیدنی این استان تنها به موارد نام برده شده در بالا خلاصه و محدود نمیشوند. اما نگران نباشید اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که در سفرهای طبیعت گردیتان نیز به دنبال بخش لوکسی میگردید، باز هم تنکابن نیاز شما را برطرف خواهد کرد. سرخرود تنها شهر شمالی کشور است که دارای ساحلی باز برای عموم است. اگر باز هم به دنبال مناطق گردشگری مازندران هستید، اینبار به شهر نوشهر بروید و به خودتان این وعده را دهید که به یکی از زیباترین شهرهای کشورمان سفر خواهید کرد و طبیعتی را خواهید دید که به سختی میشود در هر جایی آن را یافت.