بک لینک چیست؟-بک لینک گلدلینک

بک لینک چیست؟-بک لینک گلدلینک

به این صورت که با انتشار محتوا زمینه بهبود سئو سایت فراهم می‌شود. با این روش می‌توان باعث بازدید بالای وب‌سایت در روز شد و رتبه سایت را در گوگل ارتقا داد. در ادامه برخی از سایت‌های بازنشر محتوای خارجی را به منظور بک لینک‌سازی رایگان معرفی می‌کنیم. از آنجا که بک ‌لینک نقش اساسی در افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو ایفا می‌کند، یک سئوکار باید از توانایی کافی برای ساخت بک لینک باکیفیت و معتبر برخوردار باشد. هرچند هیچ سایت و رسانه‌ای دوست ندارد به سایت‌های دیگر لینک دهد، اما اگر بتوانید محتوای جدید و خوبی تولید کنید، به طور حتم کاربران و مدیر سایت‌ها از شما حمایت می‌کنند.

کمی از لینک سازی کلاه سفید بدانید!

خب، تا اینجا و به اندازه کافی با مفهوم بک لینک و نحوه اعتبارسنجی آن توسط گوگل آشنا شدیم. الان آماده اید که به سراغ بخش های حرفه ای تر و آموزش ساخت بک لینک بروید. برای اینکه این مقاله بیشتر از این طولانی نشود، مابقی آن را در یک مقاله دیگر اختیار شما قرار میدهم.

مثلاً می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مختلف با وی و مطالبی که منتشر می‌کند تعامل داشته باشید و برایش نظر بررسی بک لینک (https://goldlink.ir/what-is-backlink/) بگذارید. اینطور که معلومه لینک هایی که از یک وب سایت میان، ارزش بک لینک را کم می کنن. دومین روش بک لینک گیری از طریق گذاشتن نظر درون سایت هستش در این روش شما باید به وب‌سایت‌هایی که امکان نظر دادن را می‌دهند بروید و برای سایت خود لینک بسازید. این وب‌سایت‌ها از نظر گوگل سایت‌های اسپمی محسوب شده و قطعاً لینک‌های آن‌های نیز ارزشی نخواهند داشت. وب‌سایت‌هایی در این روش مجاز به خرید لینک هستند که حداقل ۱ سال از زمان فعالیت آن‌ها گذشته و تا حدودی نزد گوگل اعتبار کسب کرده باشند. برای ساخت یک PBN، باید دامنه‌های منقضی شده را با اختیارات موجود خریداری کنید.

چنین محتوایی که ارزش بالایی را دارد ، باعث می شود تا سایت های دگیر به عنوان یک منبع یا مرجع یادگیری ، به سایت شما لینک بدهند. چنین لینکی که نیاز به هیچ اقدامی به جز محتوای عالی ندارد ، پیوند تحریریه می گویند. درواقع تمامی لینک ها در حالت پیشفرض و بدون اتریبیوت rel فالو محسوب می شوند. در لینک های فالو ، اعتباری از سایت لینک دهنده به سایت گیرنده لینک اهدا می شود ، به همین دلیل بهترین لینک های خارجی محسوب می شوند. اگر این 3 مورد یعنی وبسایت متخصص ، معتبر و قابل اعتماد را رعایت کنید ، ارزش زیادی به کاربر خود ارائه خواهید کرد و این همان چیزی است که گوگل در تلاش است به نمایش بگذارد. کاربرانی که در سایت الف هستند با کلیک بروی لینک مورد نظر از سایت الف خارج شده و وارد سایت ب می‌شوند.

در بعضی از وب سایت‌ها و بلاگ‌ها، امکان نوشتن مقاله به عنوان مهمان وجود دارد. می‌توانید این وبلاگ‌ها را شناسایی کنید، برای‌شان مطلب بنویسید و از آن‌ها بخواهید لینک سایت‌تان را در آن پست قرار دهند. در این صورت هم مخاطبان جدیدی پیدا می‌کنید و هم بک لینک با ارزشی می‌گیرید. اگر همان سایت مهم و معتبر گردشگری به جای این که لینک سایت من را در مقاله خود بگذارد، آن را در یکی دیگر از قسمت‌های سایت (مثلا در فوتر) قرار دهد، بک لینک ارزش کمتری برایم خواهد داشت.

بررسی بک لینک با استفاده از third-party backlink checker از وب سایت Ahrefs

لینک‌ها را به صورت طبیعی در آن‌ها قرار دهید تا به نظر تبلیغاتی نرسد. بک لینک، لینک خروجی می باشد که از صفحه ای به صفحه دیگر و در واقع از سایتی به سایت دیگر داده می شود و موجب انتقال کاربران با کلیک بر روی آن به سایت دیگر می شود. در همین ابتدا می توان متوجه شد بک لینک می تواند کاربرانی را به سایت شما انتقال داده و موجب بالا رفتن بازدید و ترافیک و در نتیجه رشد رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر شود. یعنی به صورت کلی محتوای به درد بخوری داشته باشید که اصلا افرادی به سایت شما مراجعه کنند و گوگل بخواهد برای بک لینک، به شما رتبه بده. شما خودت را بگذار جای کاربر وقتی یک چیزی سرچ میکنه نمیخواهد مزخرف تحویل بگیره! برای اینکه بتونید محتوای خوبی تولید کنید ما به شما مقاله های آموزش تولید محتوا و آموزش تولید محتوای متنی را پیشنهاد میدهیم.

کمک به برندینگ سایت

بک لینک یکی از روش های سئو خارجی می باشد که به رتیه سایت در نتایج کمک می نماید. در این مقاله آموزشی سئو به روشهای دریافت بک لینک خوب اشاره شده است. همان طور که متوجه شدید، بک لینک‌ها در واقع کاربران را از سایتی به سایت دیگر هدایت می‌کنند. به عبارت بهتر، بک لینک‌ها دریچه‌هایی برای حرکت کاربران در فضای نت هستند. دو حالت را در نظر بگیرید؛ حالتی که ده دریچه به سمت یک سایت باز باشد و حالتی که هزار دریچه به سمت آن باز باشد.

  • منظور از آیتم‌های لینک پذیر صفحه یا مجموعه صفحاتی است که وب‌سایت‌های دیگر به نحوی نسبت به لینک دادن به آن‌ها رغبت پیدا می‌کنند.
  • دلیل این تاثیرگذاری بیشتر رتبۀ صفحه در کلیدواژه یا همان رنک صفحه است.
  • اگر بک لینک سایت را از جایی دریافت کنید که محتوای آن مرتبط با عکاسی و گرافیک باشد، گوگل وزن بیشتری را برای این بک‌لینک در نظر می‌گیرد.
  • هنگام اجرای این تکنیک‌ها حتماً توجه داشته باشید همه بک لینک‌ها از هر سایتی و از هر نوعی که باشند با هم برابری نمی‌کنند.
  • اگر می‌خواهید بک لینک‌های باکیفیت به وب سایت خود دریافت کنید، نباید از قدرت روابط عمومی دیجیتال غافل شوید.