جاذبه های گردشگری غرب کشور

این خطه بدلیل قرار گرفتن در مسیر گذر کوچ عشایر موسیقی خاص خود را دارد و سبب رشد و تکامل نوعی موسیقی شده که به عاشیق معروف است این نوع آواز در رابطه با طبیعت است و مسائل مربوط به کوچ ایلات و احساساتشان بن مایه ساخت آواز عاشیق ها است. آب و هوای معتدل کوهستانیش دل انگیز و جان بخش است و همین اعتدال سبب شده تمام نقاط این منطقه با فرشی سبز رنگ از مرتع و جنگل سر سبز و زیبا باشد. جدا از جاذبه های طبیعی و چشم انداز زیبا و آب و هوای جان بخش و مناظر چشم نواز و محیط دل انگیز این منطقه به واسطه تاریخی که گفتیم دارای جاذبه های تاریخی زیادی هم هست که در ادامه آن ها را می گوییم. بهترین زمان برای سفر به کوه سنگی با توجه به آب و هوای شهر مشهد، بهار و تابستان است اما پاییز و زمستان کوه سنگی هم دیدنی است. هنوز هم صداهای ترسناکی از این خانه به گوش میرسد. این خانه بخشهای متعددی دارد و خوشبختانه قسمتهای کمی از آن آسیب دیده است. 2. روستای لاویج: روستایی غنی از هر حیث، چشمه آبگرم لاویج تا آبشار حرام او، کلیسای آنتوان مقدس و خانه نیما یوشیج از دیدنی های مهم آن هستند.

در اولین و دومین سفر به گیلان باید از جاهای دیدنی معروف دیدن کنید. نوبتی هم که باید نوبت به معرفی مهمترین مراکز خرید در تور صربستان می رسد. برای بازی در این پارک باید ابتدا یک کارت با قیمت یک لاری تهیه کرده و آن را شارژ کنید تا پول هر بازی را جداگانه پرداخت نمایید. بیش از چهل سال پیش این شهرستان آبادی و دهکده ای بوده و جمعیت ساکن در آن حدود ۲۰۰۰ تن بوده است. خبری از پلنگ و گراز در این منطقه نیست. موقعیت ویژه این شهر از نظر قرار گرفتن در کانون ذخیره گاه زیست کره منطقه ارسباران و نیز جاذبه های تاریخی و طبیعی در این منطقه این نقطه را به قطب گردشگری استان تبدیل کرده و گردشگران و طبیعت دوستان زیادی در تمام ایام سال بویژه بهار و تابستان به این شهر زیبا سفر می کنند که این مساله رشد و توسعه منطقه را در پی داشته است.

تابستان و بهار بهترین زمان بازدید از ییلاق هلودشت محسوب میشود. این ناحیه ویژگی های طبیعی خاص خود را دارد و علفزارهای آلپی، دشت های نیمه خشک، چشمهها، رودها، مراتع و جنگلها زیادی که در این منطقه دیده می شود آن را به یکی از جاذبه های گردشگری استان تبدیل کرده است. همین موضوع باعث شده تا دریاچه ویستان بره سر به یکی از بکرترین جاهای دیدنی گیلان تبدیل شود. سعدیه نام یکی از جاهای دیدنی شیراز بوده که آرامگاه سعدی در آن قرار گرفته است. که پس از انقلاب اسلامی چاپ شده در مورد این منطقه اطلاعات بیشتر و جدیدتری در اختیار علاقه مندان قرار میدهد. در الی گشت امروز یکی از این نقاط زیبا را معرفی می کنیم و برای آشنایی با منطقه کلیبر و ارسباران گشتی در این نقطه می زنیم. اگر در سفر به رویان به دنبال منطقه ای بی نظیر برای طبیعت گردی هستید، پیشنهاد می کنیم نگاهی به جنگل گلندرود، یکی از جذاب ترین مناطق دیدنی رویان بیاندازید. باغ محتشم رشت جزو جاهای دیدنی محبوب در بین مردم محلی رشت نیز محسوب میشود. گردشگری و توریسم علاوه بر هزینه مسافران برای اقامت خود، به مشاغل مربوط به این حوزه نیز مربوط میشود که برای آن هزینه پرداخت میکنند.

مردم این منطقه به زبان ترکی آذری صحبت می کنند و پیرو مذهب شیعه دوازده امامی هستند. بسیاری از طبیعتگردها در این منطقه چادر میزنند و شب را اقامت میکنند. در این آکواریوم بیش از 10 هزار گونه آبزیان نگهداری میشود و میتوانید از ساعت 9 صبح تا 9 شب از این آکواریوم زیبا دیدن کنید. در ابتدای غار بیمار آب یک چاه عمودی به عمق ۱۵ متری وجود دارد که در انتهای آن آب های چکیده از سقف غار جمع شده و تشکیل یک حوضچه ی نسبتا عمیق را داده اند. در ادامه آشنایی با منطقه کلیبر و ارسباران از زبان و موسیقی مردم آن می گوییم.

صنعت توریسم تعداد زیادی شغل برای افرادی که در صنعت حمل و نقل و مهمانداری فعالیت میکنند، فراهم کرده است. علاوه بر این جولی لئونز (1995 ) عقیده دارد که یکی از بزرگترین منافع حاصل از صنعت گردشگری در نواحی و مناطق مختلف ایجاد درآمد و دستمزد برای افرادی است که در آن اشتغال دارند و نیز تاکید می کند که اغلب این شاغلان را افراد محلی و بومی تشکیل می دهند تاثیر اقتصادی گردشگری در نواحی روستایی افزایش درآمد برای ساکنان مناطق گردشگری می باشد که می تواند به صورت فردی یا عمومی برای این مناطق به وجود آید . تورهای گردشگری را میتوان براساس معیارهای مختلف تقسیمبندی کرد. زمستانها در اکثر مناطق هوا به زیر ۷ درجه کاهش مییابد و ارتفاعات این کشور برای بازگشایی پیستهای اسکی هوایی مناسب پیدا خواهد کرد و بسیاری با آگاهی از اینکه چگونه سفری جذاب به گرجستان سرزمین ورزشهای زمستانی داشته باشند؟ افسانه ای در مورد این تندیس ها وجود دارد و گفته می شود که امکان شمارش آنها وجود ندارد به خاطر اینکه ناپدید می شوند. یکی از جاذبه های گردشگری قشم که با اولین نگاه تصور می کنید مجسمه های ساخته ی دست بشر می باشند، کوه های تندیس هستند که کاملا طبیعی و بدون هیچ گونه دخالت انسان سر از خاک برداشته اند.

راهروهای بالایی این غار شامل مجموعهای از دالانهایی با ساختار سنگی رنگارنگ هستند و بزرگترین استالاکتیت جهان در آنجا قرار دارد. درهی پادشاهان در نزدیکی اقصر، درهای است که برای مدت ۵۰۰ سال از سدهی ۱۶ تا ۱۱ قبل از میلاد ،به عنوان مقبرهای برای پادشاهان و اشراف ممتاز از پادشاهی جدید ساخته شده است.این دره شامل ۶۳ مقبره تشکیل شده که اندازههای متفاوتی دارند. پس از رسیدن به بندرعباس میتوانید با قایقهای تندرو اسکله حقانی به جزیره هرمز برسید. «مسافرت قمار» مثل سفر به شهر آتلانتیک در نیوجرسی، لاس وگاس در نوادا، پالم اسپرینگ در کالیفرنیا، ماکائو یا مونته کارلو برای انواع قمار در کازینوها. بسیاری از پرندگان برای زندگی این مکان عالی را انتخاب کردهاند. برخی از جاذبههایی که در سالهای اخیر حفاری شده است خانههای تراسدار افسوس است. برخی جاهای دیدنی گیلان بسیار معروف هستند. برای آشنایی با دیدنی های بیشتر در شهر زیبا و شگفت انگیز لاهیجان پیشنهاد می کنیم مقاله مکان های دیدنی لاهیجان را از دست ندهید. بهترین زمان سفر به این کشور به صورت معمول در فصول بهار و تابستان است، با این حال زیباییهای طبیعی پاییز و زمستان آن نیز چیزی نیست که به همین راحتی بتوان از کنارش عبور کرد.

شهرستانهای استان مازندران دارای مناطق گردشگری جذاب و دیدنی زیادی هستند. آبشار جواهرده هم در دل این همه جاذبه های دیدنی استان مازندران و در شهر زیبای رامسر عروس مازندران و ایران جای گرفته است. در میان این باغ تماشایی، هنوز هم عمارت کلاهفرنگی بزرگی وجود دارد که متعلق به او بود. با وجود همه این موانع، گردشگری روستايی می تواند به طور ساده به عنوان مسافرت به نواحی روستايی تعريف شود، اما محققان بر اين عقيدهاند كه موضوع بسيار پيچيدهتر از اين است. گردشگران کافی است تا با 1 ساعت و 53 دقیقه رانندگی از هتل مذکور، تجربه ایران گردی در این مکان پر قدمت را به دیگر تجارب خود در سر در ایران اضافه کنند.

این نوع پروازها به پروازهایی گفته می شود که بنا به سفارش چارتر کننده در بعضی از مسیرها به آژانس ها ارائه می شود و ممکن است برای یک مدت زمان بسیار کوتاه برنامه ریزی شده مثلا ایام نوروز و یا برای مقاطع طولانی تر مثل فصل تابستان ؛ قابل توجه شما مسافران اینکه در بعضی از مسیر های پروازی اعم از : دبی و استانبول به واسطه وجود عرضه تقاضا ، پروازهای چارتری به طور سالیانه نیز قابل ارائه می باشد و اینکه یکی از مشخصه های اصلی اینگونه پروازها ریسک ناشی از پر یا خالی بودن پروازها می باشد که بصورت جدی و مستقیم متوجه چارتر کننده خواهد بود و اینکه هر شرایطی که پیش بیاید چارتر دهنده هزینه کامل را دریافت می کند به همین دلایل مهم است که بصورت معمول چنین پروازهایی غیر قابل کنسل کردن و تغییر تاریخ است و مهمتر اینکه نباید فراموش کرد که به هرحال مسئولیت حمل و نقل داخلی و بین المللى اشخاص و لوازم شخصى و یا موارد دیگر به عهده ایرلاین می باشد و در این خصوص چارتر کننده هیچ گونه مسئولیتی در قبال اینها ندارد و در زیر انواع چارتر را که در ایران بسیار متداول است برای شما نام خواهیم برد .

چنان چه پس از دیدن مسجد شافعی، قصد گشت و گذار در یکی از معادن زیبایی های کشور ایران را کردید، با 14 تا 20 دقیقه رانندگی خود را به باغ گل ها برسانید. جاده پیچ و تاب دار جواهردشت را حدود دو ساعت رانندگی می کنید و یا با جیپ های بسیار قدیمی بدون پلاک که رانندگان آن ها مردم همان جا هستند به سمت روستا می روید و در مسیر از شهرهای کلاچای و چابکسر هم گذر می کنید. این مناره با وجود تمام آسیبهای طبیعی، هنوز هم سالم و پابرجا باقی مانده است. به گزارش ایرنا ، پس از سفر اسفندماه سال گذشته آیت الله رییسی رییس جمهور به گلستان رخدادها و وقایع امیدبخشی بسیاری در دیار هیرکان پدیدار شد؛ طی چهار ماهه گذشته مصوبات بسیاری آغاز و اعتبارات چشمگیری برای پروژه ها به ویژه طرحهای نیمه تمام اقتصادی- عمرانی استان اختصاص یافت. ابن اثیر در کتاب الکامل فی التاریخ صفحات زیادی را به کلیبر اختصاص دادهاست. در کتابهایی که به تاریخ ارسباران اختصاص دارند، اشاراتی کوتاه به تاریخ معاصر کلیبر میشود. لازم به ذکر است که این منطقه به دیزیهای خوشمزه خود معروف است.

جاهای دیدنی رشت آنقدر بینظیر هستند که سفری چند روزه میطلبد تا بتوانید از تمامی جاهای گردشگری این شهر دیدن سایت belaltour کنید. این روستا از مهمترین جاهای دیدنی اطراف شیراز و شهرستان اقلید بهشمار میآید. رود «کلیبر چایی»، که از داخل شهر عبور میکند، باغهای زغال اخته را آبیاری میکند. احتمال دارد وصف رود شفابخش اشارهای به چشمههای آب گرم روستای متاللی باشد. برای آشنایی با منطقه کلیبر و ارسباران و در وصف زیبایی ها و جاذبه های کلیبر و ارسباران همین بس که یک نویسنده و سیاستمدار انگلیسی به نام جیمز موریه در کتاب معروفش به نام حاجی بابای اصفهانی به توصیف این منطقه پرداخته و همچنین بسیاری دیگر از جهانگردان و گردشگران از قله های زیبا و درختان خوش قد و قامت و سربلند و باغ های گسترده و وفور نعمت های بی شمار و میوه های خوش آب و رنگ و خوشمزه و جنگل انبوه و و و توصیف ها کرده اند. در حاشیهٔ آبشار یکی از زیباترین جنگلهای متراکم بکر و دستنخوردهٔ گیلان با انبوهی از درختان آلو، به، گلابی، گردو، فندق و سیب وحشی وجود دارد که در ۹ ماه از سال سرسبزی و زیبایی خود را حفظ میکند. از طرف دیگر رشد گردشگری انبوه در مقاصد و افزایش آلودگی ناشی از آن مانند گازهای CO2 وسایل حملونقل، زبالههای جامد و مواد شیمیایی، سازمانهای گردشگری را واداشت تا به فکر یک گزینه ایدهآل برای کاهش اثرات زیستمحیطی باشند.

بسیاری از کارشناسان آثار باستانی با چنین کاری مخالف هستند؛ اما این خانه در تملک وراث قانونی است و امکان تغییر کاربری آن وجود دارد. اگر قصد بازدید از این خانه ترسناک را دارید، بهتر است حداقل روز را برای بازدید خود انتخاب کنید! پایتخت پر از جاذبههای تفریحی است که میتوانید هر روز به یکی از آنها سر بزنید و لذت ببرید. به این ترتیب میزبون از دیدنیهای اطراف شیراز نیز مینویسد تا با آگاهی بیشتری برای سفر خود به این شهر دلربا برنامهریزی کنید و امیدوارم دست کم یک روز از روزهای سفر خود را به مناطق اطراف شهر اختصاص دهید و از طبیعت بینظیر آن لذت ببرید. به همین خاطر دسترسی به آن کم از زیبایی خود دریاچه ندارد. وقتی به مقصد رسیدید، گزینههای کم هزینه برای تردد بهتر است. وقتی که صحبت از آکواریوم به میان میآید، شاید تصورمان یک آکواریوم بزرگ باشد که نهایتاً ۵۰ ماهی در ان حضور داشته باشند.

توصیه ما به شما این است که در سفر خود به شیراز، بازدید از باغ عفیفآباد را در برنامه خود قرار دهید. کلیبر زیبا در۸۱۲ کیلومتری شمال غرب تهران، ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز و ۶۳ کیلومتری شمال غرب اهر قرار دارد. ارسباران منطقه کوهستانی در شمال آذربایجان شرقی است. از شمال تا جنوب کشور تنوع آب و هوایی، از معتدل و مرطوب تا گرم و خشک گسترده است. به این ترتیب ناگهان یک کوسه از بالای سرتان عبور میکند و شما را به وجد میآورد. طبیعت ییلاق هلودشت بینهایت شگفتانگیز است و شما را به وجد میآورد. تقریباً کمتر کسی حتی نام ییلاق هلودشت را شنیده است. در امتداد دریاچه گهر، رودخانهاى به نام سفیدآب جریان دارد که پس از طى چند کیلومتر وارد یک درهٔ نیمه صخرهاى با عرض تقربى ۵۰۰ متر مىشود. باغ محتشم رشت یکی از جاهای دیدنی خاص این شهر است.