درآمد صنعت گردشگری در ایران

کشورها و جوامع توسعه یافته، برای رونق متوازن هر سه شکل گردشگری برنامه دارند؛ گردشگران آنان هم کشور خود را می گردند، هم به کشورهای دیگر می روند و هم از گردشگران کشورهای دیگر سایت belaltour پذیرایی می کنند. چاههای متعددی داخل غار وجود دارند که محیط داخل آن را به سه قسمت تقسیم کردهاند. جزیره طولانی فلورس در شرق سومباوا و در غرب لمباتا در سوندای قرار گرفته است که مجموعهای از مناظر طبیعی و فرهنگی را ارائه می دهد.معروفترین جاذبه در فلورس دهانه آتشفشان کلیموتو است، که دارای سه دریاچه تغذیه شده توسط گاز آتشفشانی است که با توجه به میزان اکسیداسیون در آب تغییر رنگ میدهند. ناطقان: کوچ بزرگ متخصصان گردشگری، وامهای حمایتی که به بدهکاری کلان گردشگری تبدیل شده، دخالتهای بخش دولتی در امور بخش خصوصی، واگذاری مسؤولیت نمایشگاههای خارجی با دستور حاکمیتی، ماجرای مقاومت بدنه وزارت خارجه با لغو ویزای ایران برای عمان و بیتوجهی به گردشگری از جمله مباحث و دغدغههایی بود که فعالان گردشگری در گفتوگویی حدودا پنجساعته در کلابهاوس، با حضور تعدادی از رؤسای تشکلهای خصوصی به بحث گذاشتند. میتوانید در اطراف آبشار زیراندازتان را پهن کنید و بساط کباب را علم کنید و حتی شب را هم همانجا بمانید و با صدای آرامش بخش آب از این بهشت زمینی لذت ببرید.

شاید اینکه بشنوید تعداد ۸۵ آبشار در این دره جریان دارند و میخروشند جالب به نظر برسد. از بهترین جاهای دیدنی این روستا میتوان به آبگرم این روستا اشاره کرد. نبود برق در این روستا از نکات منفی محسوب میشود و هنوز اهالی این روستا از امکانات حداقلی محروم هستند. اطراف مشهد غارها و درههای فراوانی وجود دارد که بسیاری ا زآنها هنوز کشف نشدهاند. روستای کنگ در بخش غربی مشهد با فاصله ۲۸ کیلومتری از این شهر قرار دارد، که هنوز میتوان از نظر عده ای گفت که این روستا از مکانهای ناشناخته مشهد بهشمار میرود. در این صورت میتوانید در این روستا چند روز بمانید و سفر مشهد را با این طبیعت کامل کنید. در سفر به مشهد برای رفتن به چالیدره و استفاده از امکانات تفریحی آن باید یک روز کامل فقط برای بازدید از این مکان وقت بگذارید. این موزه به منظور ترویج استفاده از نانهای سنتی در کشور ساخته شدهاست تا جلو واردات انواع نانهای خارجی گرفته شود. بر اساس گزارش یونسکو در سال ۲۰۰۷، ایران جزء ۵ کشور برتر از نظر میراث فرهنگی و زمینه تاریخی و از طرفی دیگر، جزء ده کشور اول در زمینه پتانسیل جذب گردشگر بینالمللی در جهان محسوب میشود، ولی ایران در صنعت گردشگری در رده ۷۷ جهان و در زمینه میزان پذیرش گردشگر خارجی در رده ۷۰ جهان قرار دارد (سازمان جهانی گردشگری، ۲۰۰۹: ۱۸).

سال ۱۹۴۱ میلادی در دوران پهلوی، این کلیسا توسط ارمنیهای مشهد در میدان ده دی معروف ساخته شد. اما همچنان از دید برخی از گردشگران یکی از مکانهای ناشناخته مشهد به حساب میآید. ویژگیهای مهم این باغ شامل ۱۱ کلکسیون از علم گیاهشناسی و به کار بردن هنر زیبای معماری، وجود ۷۷۶/۴۴ متر مربع چمن، تعداد ۱۴۹۵۰ اصله درخت، وسعت ۱۲۳۰۰ متر برای پرچین، کاشت گلهای دائمی به وسعت ۲۵۲۵۲ متر مربع، پرورش گلهای فصلی به وسعت ۹۵۰۰ متر مربع میشود. امکانات تفریحی چالیدره شامل تله کابین، قایق موتوری و پدالی، اسکله برای تفریح، برج گردان، بانجی جامپینگ، ماهیگیری در سد چالیدره، کشتی، ترن، کافی شاپ، رستورانهای سنتی و فرنگی و عکاسخانه سنتی میشود. هتل های پنج ستاره کیش نظیر هتل داریوش به نوبه خود امکانات رفاهی و تفریحی را ارائه می دهد. پارک جنگلی وکیل آباد به عنوان یکی از قدیمیترین پارکهای مشهد دارای وسعت زیادی هم میباشد.

اگر در طبیعت اطراف خرم آباد گشت و گذار می کنید حتمن سری هم به عروس آبشارهای ایران یزنید. خانه زینتالملوک را میتوان یکی دیگر از جاهای دیدنی شیراز دانست که مربوط به دوران قاجاریه است. وجود جاذبه های تاریخی فراوان مانند تخت جمشید، نقش رستم، مجموعه پاسارگاد، دروازه قرآن، حمام و بازار وکیل، ارگ کریمخانی و آرامگاه حافظ و سعدی باعث جذابیت های زیاد این شهر و علاقه ی گردشگران برای دیدار از جاذبه های گردشگری شیراز شده است. وقتی اسم سوغات شیراز میآید، اولین چیزی که به ذهن ما میرسد فالوده شیرازی است که در تمامی نقاط کشور محبوب است. این مقاله یک تحقیق توصیفی-پیمایشی و از شاخه میدانی است که در آن منابع اطلاعاتی گردشگران خارجی بازدید کننده از ایران مورد بررسی قرار می گیرد.منابع اطلاعاتی ایرانی گردشگران خارجی در پژوهش حاضر به دو دسته کلی منابع چاپی و وب سایت ها تقسیم می گردد که این دو منبع با توجه به اطلاعات مختلف(اقتصاد˓سیاست˓محیط اجتماعی˓فرهنگ و توریسم و گردشگری)در مورد ایران بررسی شدند. در بازار سنتی ماسوله می توان انواع ترشی جات، مرباها، کلوچه و شیرینی محلی ماسوله و صنایع دستی گیلان را تهیه و خریداری کرد. دومین تابوتدان قدیمی متعلق به سید رضی کیا، فرمانروای گیلان است که در سال ۸۲۹ هجری قمری درگذشت.

با پیش رفتن به داخل غار میبینیم که پهنای غار بیشتر میشود و مسیر به سمت پایین غار پیش میرود. برای رفتن به روستای مغان و بازدید از داخل غار باید از جنوب مشهد ۶۰ کیلومتر فاصله بگیرید و از روستاهای بالندر، اردمه و خان رود عبور کنید. گردشگری کوهستان رابطه بسیار نزدیکی با گردشگری ورزشی دارد و در فصلهای مختلف ورزشکاران و علاقهمندان به تفریحاتی مختلف مانند اسکی، صخرهنوردی و کوهنوردی را به این مناطق میکشاند. نام این روستا برگرفته از نام پرنده ای قویپنجه است زیستگاه او کوهستان بوده و کنگ یعنی دژی مستحکم. روستای کلات نادری، حتماً اسم این روستا را شنیدهاید، از معروفترین روستاهای اطراف مشهد با طبیعتی بکر و سرسبز و قدمتی نزدیک به ۷۰۰ سال، فاصله این روستا با مشهد ۷۵ کیلومتر است. گردشگرانی که به مشهد سفر میکنند با طی کردن مسیری به مسافت ۷۰ کیلومتر به این آتشکده خواهند رسید. نام آتشکده برگرفته از موقعیت مکانی و معنای آن به منظور دره خورشید میباشد.

یکی از مکانهای ناشناخته مشهد به عنوان آتشکده باستانی محلی برای عبادت زرتشتیان بودهاست. کلیسای مسروپ قدس به علت معماری زیبا و تزئینات مربوط به آن زمان به عنوان یکی از آثار تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شدهاست. طبیعت آن به واسطه صخرههای زیبا و خاص، سنگهای صیقلی و قرار گرفتن همه این شگفتیها در کنار هم به وجود آمدهاست. اما اهالی مشهد برای تفریحات آخر هفته مخصوصاً در فصل بهار به این طبیعت دلنشین سفر میکنند. شاید در سفر به مشهد و گشت و گذار در این شهر متوجه باغ ملی و بازار جنت نشدهاید. مساحت باغ گیاهشناسی مشهد نزدیک به ۲۵ هکتار است که در خیابان جمهوری بین چهارراه مقدم و پل غدیر قرار گرفتهاست.

در این شرایط قبل از شروع سفر میتوانید از طریق سامانه رزرو و اجاره سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم گردی سپنجا برای اجاره سوئیت در مشهد با ارزانترین قیمت اقدام کنید و مناسبترین مکان مورد نظر خود را برای اقامت پیدا کنید. برای خرید در سفر مشهد میتوانید هم به بازار جنت بروید و هم از باغ ملی در کنار بازار دیدن کنید. دلایلی که باعث شده این شهر به مرکز توریستی در استان خراسان رضوی تبدیل شود. در استان گیلان و مخصوصا مناطق کوهستانی، هر گوشه یک آبشار بسیار زیبا به چشم میخورد. ممکن است این روستا از نظر برخی گردشگرانی که به مشهد سفر میکنند جزو مکانهای ناشناخته مشهد باشد. جاذبههای روستای اخلمد تنها در آبشار و طبیعت حاکم بر روستا خلاصه نمیشوند.

این آبشار بیش از ۵۰ متر ارتفاع دارد و دیواره سنگی دامنه کوه زیبایی آن را دو چندان کرده است. شهری و مدرن و امروزی که ویژگیهای منحصر به فرد خود را از روزگار دیرین به ارث برده و آن را با ساختمانها و مراکز امروزی ترکیب کرده است. ورودی بنای هارونیه بسیار مرتفع بوده و هنگام ورود به این بنا با چهار پلکان مارپیچ در چهار گوشه این بنا مواجه خواهید شد. خانواده ها لازم است بدانند که کودکان زیر 2 سال مجاز به ورود به استخرهای این آب گرم نیستند و کودکان بین 2 تا 8 سال نیز ملزم به پوشیدن شناور بازو می باشند. حمل و نقل به فعالیت فرودگاهها، بنادر، راهآهن، بزرگراهها و سایر سیستمهای حمل و نقل اشاره دارد. زندگینامه این افراد میتواند نشاندهنده این مطلب باشد که چه میزان پتانسیل برای فعالیت در این حوزه و صنعت موجود است. در صنعت گردشگری طراحی سایت تور و گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است طراحی سایت تور و گردشگری می تواند اطلاعات زیادی در مورد هتل ها ، قیمت تورها ، جاذبه ی شهر های مختلف و … طی سال های اخیر، وسایل حمل و نقل مثل کشتی های کروز، قایق های سواری که مسیر رودخانه را طی می کنند، قطارهای اکسپرس و غیره علاوه بر اینکه نقش واسط بین مبدأ و مقصد را بازی می کنند، خود یک جاذبه مجزا محسوب می شوند.

خوب این موجب فشردگی و کوبیدگی خاک و از بین رفتن پوشش گیاهی میشود. این بنای آجری واقع در شهر توس مقبره امام محمد غزالی محسوب میشود. شهر های دارای چشمه های آبگرم از مقاصد اولیه به عنوان گردشگری درمانی بودند. برای رفتن به طرقبه باید سفری چند روزه به این شهر داشته باشید تا از همه جاذبههای طبیعی آن لذت ببرید. از بازار ماهی فروشان ماهی تازه بخرید و از تجربهی یک غذای معرکهی جنوبی در سرزمین نخل و آفتاب لذت ببرید. در اشکورات میتوانید سرچشمه آسمانرود را ببینید، از کوه زیبا و پرشکوه عروس و داماد عکاسی کنید، در آستان امامزادگان این منطقه کمی درد دل کنید و از مناظر طبیعی فوقالعاده آن لذت ببرد. موزه آستان قدس رضوی در نزدیکی حرم مطهر امام رضا قرار دارد. برای بازدید از این جاذبه متفاوت در مشهد کافی است هنگام زیارت حرم امام رضا (ع) از طرف بازار فرش به آنجا بروید.

باید هزار پله معروف این قلعه را بپیمایید تا به بلندای این قلعه برسید، پلههای سنگی متعددی که در کنار رودخانههای خروشان، جنگل و انبوه درختان بلند سر به فلک کشیده، باید پیموده شوند در ابتدای راه، شاید مسیر، سخت و دشوار به نظر برسد اما در کنار طبیعت و حال و هوای بینظیر، چنان غرق در زیبایی منظرههای پیشرویتان خواهید شد که خستگی راه را فراموش میکنید و تنها از لحظههایتان لذت خواهید برد. جنگل زیبا با سکوت دلنشینش، آواز برندگان زیبایش و سرسبزی بی کرانش یکی دیگر از جاذبه های گردش گری است به طوری گردش گران زیادی ترجیح می دهند اوقات فراغت خود را در جنگل سپری کنند.

این منطقه از جنوب به آلبانی نزدیک است و بیش از 300 گونه پرنده و 40 گونه ماهی در این منطقه زندگی میکنند. اگر از جنوب رشتههای کوههای هزار مسجد عبور کنید چشمانداز زیبایی از دریاچه بزنگان را خواهید دید. روستای قره سو واقع در جنوب غرب کلات نادری در فاصله ی ۱۰ کیلومتری از این شهر دارای مناطق ییلاقی بسیار زیبا و درههای تنگ با چشماندازهای شگفتانگیز و آب و هوای مطلوبی است. آنچه که روستای کنگ را زیبا نشان میدهد قرار گرفتن آن در کنار کوههای بینالود و مجاورت رودخانه کنگ است. اگر قصد سفر به این جزیره بسیار زیبا و جذاب را داشتید، حتما سری به اسکلههای ماهیگیری و ناخداها بزنید و از تماشای آبهای نیلگون خلیج و موجهای سوار بر آب آن لذت ببرید. از جاذبههای این پارک میتوان به درختان با پوشش گیاهی متنوع، رودخانه در جریان مسیر پارک و آب و هوای دلپذیر اشاره کرد. در این منطقه ییلاقی، جاذبههای طبیعی بینظیری همانند آبشارهای قرهسو و آبشار ارتکند قرار دارد. بعد از گذراندن ۱ کیلومتر از مسیر روستا با آبشار اصلی که ارتفاعی ۸۵ متری دارد را خواهید دید. اخلمد جاذبههای گردشگری دیگری هم دارد از مکانهای ناشناخته مشهد محسوب میشوند این جاذبهها عبارت اند از تعداد زیادی آبشار فصلی، بند اخلمد، غار اخلمد و طبیعت بکر و دلچسب این روستا که هرساله میزبان عده زیادی گردشگر است.

در منطقه جذاب قره سو هشت آبشار در حال خروش است که برای دیدن آنها باید از نردبانهای فلزی که بکار رفتهاست بالا بروید. برای دیدن آبشارهای سوم و چهار که هم باید تجهیزات کوهنوردی و صخرهنوردی داشته باشید. مسجد چهار پادشاه یکی از آثار تاریخی مهم و قدیمی است که در ابتدای خیابان کاشف و روبروی مسجد جامع شهر لاهیجان و حمام گلشن شهرستان لاهیجان در استان گیلان قرار دارد . برای استان خراسان رضوی بزنگان یک امتیاز محسوب میشود. ضمناً جشنواره گل داوودی پاییز هر سال در باغ گیاهشناسی مشهد که ۷۰۰ نمونه ژنتیکی از گلهای داوودی را در نظر گرفتهاند برگزار میشود. شاید تعجب کرده باشید مشهد این تعداد جاذبه دیدنی را در خود جای دادهاست؛ و میتوانید با سفر به مشهد با یک تیر دو نشان بزنید هم از مکانهای تاریخی شهر بازدید کنید و هم جاذبههای گردشگری را ببینید. آبشار لونک در منطقهای جنگلی کنار جاده کوهستانی لاهیجان به سمت دیلمان پس از سیاهکل قرار دارد. اگر از کشف پدیدههای طبیعی خارقالعاده و دیدار از آنها لذت میبرید، آبشار فدامی مقصدی مناسب برای شما است. از دلایلی که طبیعت گردی را در منطقه ییلاقی لذت بخش کردهاست. قیمت تورهای طبیعت گردی کویر معمولا مناسب است و میتوانید حتی به صورت یک روزه از آن لذت ببرید.