دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در حقیقت، استفاده از یک دوره جامع آموزش سئو و پیاده سازی تکنیک های آن، باعث می شود تا افراد، بیشتر با برند شانار گروپ شما آشنا شوند. این استراتژی و تکنیک نتایج متفاوتی را در بر می گیرد؛ اما همه آن ها مستلزم رسیدن به هدف، یعنی افزایش درآمد، ارتقا رتبه سایت در گوگل و افزایش بازدید سایت است. شما می توانید از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس در این زمینه استفاده کرده و رفتار کاربران در صفحات مختلف سایت تان را مورد آنالیز و بررسی قرار دهید و تلاش کنید با مقایسه سایت تان با سایت رقبا کارهایی که در سایتهای رقبا انجام شده و در سایت شما مورد بی لطفی قرار گرفته است را انجام دهید تا بتوانید تجربه رضایتبخش تری از کاربران در سایت تان داشته باشید. سئوسازی تنها در صورتی انجام می شود که مجموعه فعالیت ها و استراتژی هایی که در طراحی یک سایت و تولید محتوای آن به کار گرفته می شوند در راستای استانداردهای موتورهای جست و جو قرار داشته باشند.

دیجیتال مارکتینگ چیست

این واقعیت را باید بازاریاب های که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند بسیار جدی بگیرند. در این میان رشتههای تخصصی در دیجیتال مارکتینگ مانند ویدئو مارکتینگ(بازاریابی ویدئویی)، وایرال مارکتینگ (بازاریابی ویروسی)، کانتنت مارگیتینگ (بازاریابی محتوایی)، گیمیفیکیشن، پروموشن کدها وجود دارند. این هدف می تواند شامل: افزایش ترافیک وب سایت، افزایش تعداد دنبال کنندگان در توییتر، افزایش میزان تعامل مخاطب با یک توییت یا حتی بارگیری یک برنامه باشد. این کار در نهایت به شما فرصت بیشتری می دهد تا بازدید کنندگان وب سایت را به مشتری تبدیل کنید. » نشان می دهیم که چگونه با استفاده از برنامه ریزی، می توانید کنترل بیشتری روی سرمایه گذاری تجارتتان داشته باشید و مشتریان بیشتری جذب کنید. این سئو بیشتر بر پشت وبسایت شما و نحوه کد گذاری صفحات شما متمرکز است.

بازاریابی محتوا

البته نباید انتظار داشته باشید که خواندن این کتاب، شما را شگفتزده کند یا در هر صفحه، با نکتهی جدیدی مواجه شوید. همچنین بهتر است که حجم کلمات کلیدی مشابه و کاربرانی که به دنبال آن ها می گردند(حجم جستجو برای کلمه کلیدی مشابه) را در نظر داشته باشید، در قسمت های بعد بیشتر به آن می پردازیم اما در مرحله ی کشف، این کار می تواند به شما کمک کند که بفهمید کدام کلمه ی کلیدی مشهور تر و بیشتر توسط کاربران استفاده می شود. همچنین باعث افزایش ترافیک ارگانیک ورودی از موتورهای جستجو به سایت شما می شود. جهت معرفی برند و افزایش ترافیک ورودی سایت می باشد.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) به ارسال ایمیل جهت گسترش رابطه با مشتری بالقوه یا مشتری فعلی، گفته میشود. «بازاریابی درونگرا» (Inbound Marketing) یا ربایشی به استفاده از چند کانال دیجیتال مارکتینگ برای دسترسی به مخاطبان جدید از طریق تولید محتوا و گذراندن آنها از قیف فروش تا زمان تبدیل شدن به مشتری گفته میشود. همانطور که گفته شد، رقابت در هر حوزه کاری، نقش مؤثری در تعیین تعرفه بهینهسازی سایت دارد. با این حال اگر جزو هیچ کدام از دو گروه یاد شده نیستید، همانطور که بالاتر هم اشاره شد، به ۱۰ دلیل قانع کننده اشاره خواهیم کرد که چرا به دیجیتال مارکتینگ نیاز مبرمی دارید. با ظرفیت های موجود در امپریال برند، بازاریابی دیجیتال خود را به سطح بعدی پیشرفت برسانید. اگر راهکاری ندارید با امپریال برند تا پایان این مقاله همراه باشید! بخشی از این مهارت، کاملا اکتسابی است و درست شبیه سازگاری، باید برای پرورش آن تمرین کنید.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

اگر هنوز برنامه خاصی برای تجارتتان طرح ریزی نکرده اید، ۱۰ دلیل خواهیم آورد که همین الان باید برای داشتن یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ اقدام کنید. از سویی در دیجیتال مارکتینگ نیز تمامی اقدامات صورت گرفته توسط تیم بازاریاب با هدف ارائه خدمات، برند سازی و فروش بیشتر انجام میشود. بازاریاب محتوا استاد بسیاری از رشته ها است. بسیاری از تکنیک های عالی بازاریابی دیجیتال را سراغ داریم که برای بالا بردن وضعیت دیجیتال مارکتینگ سایت شما، موثر واقع خواهند شد.

در اولین مورد با پیش بردن نقشه راهبردی مختص شرکت، ناخواسته به یک برنامه بازاریابی دست پیدا می کنند و بر اساس همین، به توسعه و رشد ادامه می دهند تا اینکه متوجه عیب و ایرادات خود شوند و دیگری، دیجیتال و فضای موجود در رسانه، به بخش جدایی ناپذیر بازاریابی دیجیتالیشان تبدیل می شود که موجب روی کار آمدن «تجارت یکنواخت» شده و طبیعتا تاکتیک های ریز و جزئیات را مهم می سازد. به عنوان مثال: مخاطب در موتورهای جستجو یا شبکه های اجتماعی مطلب و موضوعی را سرچ میکند و به سایت و کسب کار شما می رسد. اما باید بدانید که شبکه اجتماعی با رسانه های اجتماعی فرق دارد.

از آنجای که مخاطب در پی رسیدن به سوال و نیاز خود، به کسب و کار شما رسیده و سپس با محصول و خدمات شما آشنا شده است. یکی از بنیادیترین تعاریف از استراتژی که این سالها مورد بازبینی گوینده نیز قرار گرفته به مقاله 1996 مایکل پورتر در مدرسه عالی کسب و کار هاروارد باز میگردد. در این روش، پیشنهاد خرید یا معرفی محصول بر روی وبسایت و یا وبلاگ ناشر قرار داده میشود و اگر این تبلیغات منجر به فروش محصول شود، مبلغی از طرف صاحب محصول به ناشر که بازاریابی محصول را انجام داده، پرداخت میشود. نوشتن پست و انتشار مقالات در بخش وبلاگ شرکت یا فروشگاه، افزودن کتاب های الکترونیکی، اینفوگرافیک و محتوای بصری به شما کمک می کند تا تخصص خود را در صنعت و بازار نشان دهید. ۱- خبرنامه اشتراک وبلاگ. این جلب توجه در نهایت به اشتراک گذاری محتوای شما توسط همین مخاطبین میانجامد و این هدف باید همان چیزی باشد که شما از تولید محتوا به دنبالش هستید.

بستری بسیار مناسب جهت اشتراک گذاری و نمایش فیلم های تبلیغاتی می باشند. به عنوان مثال از محتواهای پویا جهت ارسال ایمیل های فعال و خودکار به مشتریان و شخصی سازی وب سایت گرفته تا برنامه نویسی و هدف تعیین کردن از میان جامعه آماری، می توانند رویکرد شما در این زمینه باشند. بازاریابی ویدئویی یا ویدئو مارکتینگ (Video Marketing) در واقع استفاده از فیلم جهت تبلیغ و معرفی محصول یا خدمات می باشد. در استراتژی محتوا که برای بازاریابی محتوایی استفاده می شود، هدف این است که بفهمید دقیقا به چه نوع محتوایی نیاز دارید، کجا باید آن را تبلیغ کنید و برنامه ای برای تولید محتوا و سپس انتشار آن بچینید. این همان مسئله ای است که شما را از هر زمان دیگری در دست یابی به نقطه صفر خرید او نزدیکتر کرده است، به شرط آنکه در زمان و مکانی که او می خواهد، در دسترس او باشید.

به این معنی که پیام رسانهایی مانند واتسآپ، تلگرام، فیسبوک مسنجر و… در صورتی که گوگل به تقلب بهکاررفته پی ببرد، سایت متخلف از لیست نتایج حذف (پنالتی) خواهد شد. سرعت بارگزاری سایت یک عامل مهم رتبه بندی در موتورهای جستجوگر مانند گوگل می باشد. اگر جزو شرکت هایی هستید که هنوز یک استراتژی مارکتینگ ندارید، دو راه پیش روی خود خواهید داشت. زمانی که کارشناسان وب24 به بررسی سایتهای مشتریان میپردازند، مشاهده میکنند اغلب سایتها حتی سایتهای بزرگ و مشهور کشور در بخش داخلی خطاهای بسیاری دارند که پیش از هر اقدامی باید این مشکلات اصلاح شود و پس از آن به سراغ سایر تکنیکهای سئو برویم. در حال حاضر نسبت به آخرین نظر سنجی های انجام شده هنوز هم اشخاصی هستند که بازاریابی های سنتی دیجیتالی را بدون هیچ استراتژی خاصی انجام داده و در پیش گرفته اند اما نکته اینجاست که بهتر است کمی دقت کنید و برنامه دیجیتال مارکتینگ مناسبی را برای خود تدارک ببینید!

اگر بخواهید یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای خود درست کنید، از کجا شروع می کنید؟ برای رتبه گیری سریع تر در گوگل ابتدا لازم است که انواع کلمات کلیدی را بشناسید و کاملا آنها را درک کنید، در ادامه به توضیح آنها می پردازیم. کلمات کلیدی مناسب را جستجوی کنید، اینگونه حتی اگر همیشه پست نگذارید، باز هم تعامل بالایی خواهید داشت. زیرا به گوگل (Google) بهترین موتور جستجوی اینترنتی است و بیشتر مردم زمانی که سوالی دارند و یا تصمیم میگیرند محصولی را خریداری کنند در اولین قدم آن مراجعه میکنند.

دیجیتال مارکتینگ

یکی از متداولترین روش های پرداخت به ازای کلیک، تبلیغات گوگل در نتایج جستجو است. محتواهایی که در بلاگ هاب اسپات منتشر میشوند،بسیار با کیفیت، مرتبط و جذاب است و تمامی معیارهای لازم برای قرار گرفتن در رتبههای بالای موتورهای جستجو را دارد. پلتفرمهایی که برای این کار مورد استفاده قرار میگیرند به طور معمول گوگل و فیسبوک هستند. کمی غیرقابل باور به نظر می رسد ولی گوگل آنالیتیکس مجموعهی بسیار زیادی از گزارشها را به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار میدهد. مانند تبلیغات در رادیو و تلوزیون، یا استفاده از اینترنت و یا مبایل برای رونق کسب و کار شما و یا حتیبازاریابی تلفنی ، تمامیه اینها در دسته بازاریابی دیجیتال قرار میگیرند.

، دامنه و مقیاس گسترده بازاریابی است.

بازاریابی دیجیتال چیه و چه متعلقاتی داره؟ هر چه بیشتر در گوگل باشید شانس بیشتر برای مخاطبین بیشتر و فروش بیشتر… Google PageSpeed Insights ابزار خود گوگل است و معیار سرعت سایت محسوب می شود. با توجه به اینکه سرعت انتقال مطلب و پیام از طریق ویدئو بسیار بیشتر از هر روش دیگر تبلیغات است. در مدت زمانی بسیار کوتاه میتوان حجم زیادی از تبلیغات و اطلاعات را به ذهن مخاطب انتقال داد. بازاری بسیار گسترده و مناسب برای فروش کالا و خدمات می باشد. یکی دیگر از محدودیت ها یا بهتر است بگوییم چالش های دیجیتال مارکتینگ، دامنه و مقیاس گسترده بازاریابی است. • اولی این است که با یک برنامه دیجیتال مارکتینگ، تمام سرمایه گذاری و تغییرات را مشخص کنید. آیا سازمان شما استراتژی بازاریابی دیجیتال واضح و مشخص دارد؟ به طور مشخص تجارت هایی وجود دارند که از فضا و ظرفیت موجود در رسانه های دیجیتال استفاده می کنند تا به مشتریان بیشتری دسترسی داشته باشند و حتی از طریق بازاریابی ایمیلی، فضای مجازی و جستجوهای هوشمند، به اهداف خود نزدیک شوند.

مشاور بازاریابی دیجیتال کسی است که استراتژی بازاریابی دیجیتال را طراحی میکند و وظیفه نظارت بر کار سایر متخصصان بازاریابی را که روی اجرای استراتژی بازاریابی کار میکنند، دارد. طراحی وب اول موبایل Mobile-first design چیست؟ پرداخت به ازای کلیک یا PPC روشی برای هدایت ترافیک به وب سایت، از طریق پرداخت هزینه به ناشران ( مانند گوگل) به ازای هر بار کلیک بر روی تبلیغات است. روز به روز روشهای تبلیغاتی سنتی کسب و کار بیشتر از قبل رد می شوند و کسب و کارها تمرکز خود را بر جستجوگرها، گوگل ادوردز یا رسانه های اجتماعی یا سئو که هزینه های هنگفتی نیز دارند، قرار می دهند.

بازیگران، ورزشکاران و سیاست مداران مشهور از افراد تاثیرگذار سنتی هستند. یک توصیه کوچک، این است که چه استراتژی بازاریابی داشته باشید چه نداشته باشید، از روش «فرصت یابی، استراتژی و عمل» پیروی کنید تا در بازه زمانی کوتاهی، میزان موفقیت را بسنجید. وقتی دلیل محکمی برای انجام هر کاری داشته باشید، با استراتژی و هدفمند اقدامات لازم را انجام میدهید. از طرفی وقتی در صفحه اول گوگل باشیم، سهم 75 درصدی از کاربران را خواهیم داشت. سرویس شرکت خدمات سئو بیشتر دیده شدن کسب و کارها در نتایج گوگل است. فعالیت در شبکه های اجتماعی، تبلیغاتی کلیکی، رپورتاژ آگهی و هر فعالیتی که باعث دیده تر شدن و جذب مخاطب در سایت می شود را SEO of page می گویند. بر این اساس وبسایت شما وارد الگورتیمی میشود که در سرچ کاربران دیده میشود. نتایج به دست آمده از این بررسی ها نشان داد که پیشرفت های چشمگیری در طی این سال ها انجام شده و روز به روز حیطه های مرتبط با دیجیتال مارکتینگ گسترش پیدا کرده اند.

دیدن شرکت هایی که بدون استراتژی دیجیتال (تعداد این شرکت ها بسیار زیاد است) هنوز هم به دنبال کسب مشتریان آنلاین و رساندن محصولاتشان به دست آن ها هستند، کار دشواری نیست. قبل از اینکه سراغ طرز کار سئو برویم، باید با برخی از اصطلاحات این حوزه آشنا شویم؛ چراکه بدون بلد بودن آنها فهم سئو کار سختی است! همانطور که مشاهده می کنید این آدرس کمی طولانی است اما درک آن برای کاربر و موتورهای جستجو بسیار آسان است. سئو فنی، خوانایی سایت را بهبود میبخشد (که باعث ایجاد درک بهتر برای موتورهای جستجو میشود) و تجربه کاربری مناسبی را فراهم میکند. چالش های ایجاد استراتژی بازاریابی دیجیتال؟