دیدنی های تهران

با مطالعه بر پتانسیل های موجود در ایران˓نقشه و طرح جامع گردشگری را برای کشور تدوین کنند و با تخصیص بودجه زیر ساخت های لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی را مهیا کنند.با گسترش جاده ها˓تجهیز فرودگاه ها و ترمیم و اصلاح سیستم های حمل و نقل زمینه های امنیت و آرامش خاطر گردشگران را ایجاد کنند.با وضع قوانین و مقررات بستر سازی جهت ایجاد امنیت روانی و اجتماعی برای گردشگران و جهانگردان که فاکتور مکمل و بسیار مهمی در راستای توسعه صنعت گردشگری است صورت گیرد.به توسعه منابع انسانی و ایجاد مراکز آموزشی تخصصی بپردازند.با تدوین قوانین حمایتی از سرمایه گذاری در این صنعت راه را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی هموار سازند.با تبلیغات و اطلاع رسانی˓زمینه های لازم را برای سفر گردشگران به ایران ایجاد کنند.می توان به این نتیجه رسید مدیریت کلان و متخصص در صنعت گردشگری حرف اول را می زند.برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت به همراه استراتژیک می تواند زمینه های لازم جهت توسعه و گسترش این صنعت را در پیش داشته باشد.

دریاچه های طبیعی گه رزیرین و مامه شیخ، چشمه های آب روستای چریک آباد که همچون آب معدنی سیلوانا در شهرستان معروف است وآب آن برای بیماران کلیوی توصیه می شود. از جمله جاذبه های گردشگری در چابهار می توان به جنگل حرا، سواحل سنگی، انجیر معابد و کوههای مریخی اشاره کرد. از جمله جاذبه های گردشگری قشم می توان به غار نمک، دره ستارگان، جنگل حرا، انجیر معابد، سدهای دوره ساسانیان و سواحل زیبا از دیدنی های خاص این جزیره است. به عروس دشت های ایران جواهردشت سفر کنید. منطقه اورمان به ماسوله کردستان شهرت دارد و برخی معتقد هستند این منطقه محل تولد زرتشت در ایران است که در مرز ایران و عراق قرار دارد. بنابراین فردی که مثلا از محل سکونت یا محل کار خود به سمت مقصدی از پیش تعیین شده حرکت میکند مسافر است و به همین دلیل عمدتا افرادی را که برای رسیدن به مقصد از وسایل نقلیه عمومی یا شخصی استفاده میکنند مسافر مینامیم و تردد در مسیرهای درونشهری بخصوص در کلانشهرها را سفرهای درونشهری میگویند. لرستان یکی از شهرهایی است که برای فصل تابستان می تواند مقصد بسیار زیبا و هیجان انگیزی باشد. از همین رو مردم لرستان به این جاذبه زیبا در شهرشان لقب کیو را داده اند.

مسجد سلطان احمد بی شک یکی از زیباترین های مسجدها در دنیا است که با ۲۰۰۰۰ کاشی های سرامیکی آبی رنگ به نام مسجد آبی شهرت یافته است. باداب سورت در منطقه چهاردانگه ساری قرار دارد و با رنگ بندی رسوبات آب شور به رنگ نارنجی و قرمز زیبایی خاصی دارد. جایی که سبز پر رنگ به ماسههای خیس خزر میرسد. مرال یکی از بزرگترین گونه گوزن بومی کشورمان است که به گوزن قرمز یا گاو کوهی هم معروف است که در گذشته در جنگل های شمال ایران از ساحل دریای خزر تا کوه های البرز و جنگل ها دیده می شد اما در حال حاضر نسل آن نابود شده و گونه ای از آن را از گلستان به ارسباران آورده اند.

شما آزادید درختان را قطع کنید تا با چوب آن روی خاک جنگل آتش روشن کنید و تازه پس از اتمام گردش خود، آتش را به امان خدا رها و منطقه را ترک کنید. دست کم یک بار به اورامان (اورامانات) سفر کنید. مسافران کوهنورد که به چالش های جدی تر طبیعت، پیاده روی در زمین های صعب العبور، فتح قله های دشوار و دست و پنجه نرم کردن با سرما و برف و صخره های دشوار علاقمند هستند. همچنین ویرانه های حمام های قرن دوم پیش از میلاد و سایر بناهای یونانی نیز در این منطقه قابل تماشا هستند. کاتاکومب در سال ۱۷۳۸ ساخته شده و از قرن نوزدهم به آدرس گیرایی کشش سیر به روی عموم مردم باز شده است. نقاشیهای اسپانیایی از قرن ۱۲ تا اوایل قرن ۱۹ اکثریت این مجموعه را تشکیل میدهند و بسیاری از آنها جزو شاهکارهای مشهور تاریخ هستند. در این بخش علاوه بر تهیه نیازهای اساسی مسافران، امکاناتی برای معاشرت، ملاقات با افراد جدید و لذت بردن از تجربه سفر را برای آنها فراهم میشود. “طبیعت گردی عبارت است از نوعی گردشگری که شامل لذت بردن از منابع طبیعی و یک سلسله فعالیت های تفریحی متکی می باشد.

طبیعت گردان جنگل پسند که از دیدن مناظر سرسبز طبیعت، گونه های گیاهاهی و جانوری و آرامش این بعد از طبیعت لذت می برند. آبوهوای این منطقه بسیار مطبوع و خنک است که طبیعت سرسبز آن مسافران زیادی را به سمت خود جذب می کند. قرار گرفتن در دره کوه های سر به فلک کشیده زاگرس، این شهر و توابعش را از آب و هوایی مطبوع و فوق العاده برخوردار کرده است. در این مطلب به معرفی 9 جاذبه توریستی برتر ایران در زمینه طبیعت گردی پرداختیم اما می دانیم که ایران زیبا دارای مناطق بکر و چشم اندازهای فوق العاده زیبایی است که نظیر آن در جهان وجود ندارد. در نوع بعدی، تور گروهی عمومی معرفی میشود که اعضای آن آشناییت قبلی با یکدیگر ندارند. در ادامه به معرفی ده سوغاتی گیلان می پردازیم. این پارک با داشتن دریاچه ای رویایی به نام دریاچه ی سراوان، از جمله دیدنی ترین جاذبه های گردشگری گیلان می باشد.

این آبگرمها خاصیت درمانی بالایی دارند و برای درمان بیماریهای استخوانی و مفاصل مانند روماتیسم و بیماری های پوستی مفید است. سمنان : طبیعت بکر استان سمنان و شهرستان های اطراف آن مانند شهمیرزاد که بهشتی در دل کویر است، مسجد امام ، موزه گرمابه با قدمتی ۶۰۰ ساله، پارک علم و فن آوری ، کاروانسراهای تاریخی و ..از جاذبه های این استان به شمار می روند . پس اینکه شهر لاهیجان به شهر چای معروف شده است، به خاطر زحمات وی در دوران خود است و گفتنی است که پیکر کاشف السلطنه در همین موزه به خاک سپرده شده است.

به علاوه، سیاستها و برنامههای حکومتی درایران باعث کاهش سرمایهگذاریهای خارجی در زمینه توسعه صنعت گردشگری میشود، که این مورد موانعی را در جهت ارتقاء بازار گردشگری بینالمللی در ایران ایجاد سایت belaltour میکند. این اثر در تاریخ ۱۳۱۷/۰۸/۲۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیدهاست. روایت دیگری هم وجود دارد که می گوید صخرهای در این جا بوده است که بر اثر فرسایش طبیعی به شکل فیل درآمده است. چشمههای باداب سورت به همراه کوه دماوند و سرو ابرکوه جزو سه اثر طبیعی ملی معروف ایران در بین گردشگران داخلی و خارج است. این تعداد مسافر بیشتر در سه ماهه تابستان از این منطقه بازدید میکنند چرا که هوای آن در فصل تابستان معتدل و مرطوب است، گرچه زیباییهای آن در سه فصل دیگر سال چه بسا بیش از تابستان است. عکاس: ناشناس«سکوی دید بسته» در طبقه سوم برج با ۸۸۰ متر مربع مساحت و امکان تماشای چشماندازی زیبا از مناظر مختلف شهر، «موزه هدایا و دستنوشتههای شهرداری تهران» در ارتفاع ۲۶۱ متری، «موزه سکه» در طبقه چهارم برج میلاد با نمایش ۱۶۰ سکه مختلف از دورهای تاریخی هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان، «موزه مشاهیر» در ارتفاع ۲۷۱ متری در طبقه پنجم با نمایش مجموعهای از مجسمههای مشاهیر ایرانی با سایز واقعی آنها، «سکوی دید باز برج میلاد» در ارتفاع ۲۸۰ متری در فضایی به وسعت سه هزار متر مربع گرداگرد طبقه هفتم برج با امکان رصد شهر با تجهیزات مخصوص، شهر فرنگ، فروشگاه خرید صنایع دستی و آثار هنری و «گنبد آسمان برج میلاد» در آخرین طبقه ساختمان، طبقه دوازدهم، در ارتفاع ۳۰۲ متری از مشهورترین امکانات تفریحی داخل برج میلاد هستند.در محوطه اطراف برج میلاد و سایر قسمتهای این مجموعه نیز امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی تعبیه شدهاند که در میان آنها میتوان به لیزریوم، زمین پینت بال، پل معلق، زیپ لاین، سینما ۶ بعدی، گیم هفت بعدی، اتاق فرار انیگما و شهر مشاغل کودکان کاربازیا اشاره کرد.

روستای ییلاقی لاویج در فاصله کمی از شهر نور واقع شده است که دلیل معروفیت آن به خاطر آبگرمهای آن است. تعداد کمی مراکز ارز وجود دارد و تقریباً هیچ خدماتی برای امکانات بینالمللی پول از جمله کارت اعتباری، دستگاه خودپرداز ارز و بانکداری الکترونیکی وجود ندارد (حامدی، ۲۰۱۰: ۴۰). این آبشار فاصله کمی با آبشار آپ پری دارد و به دلیل خاصیت درمانیای که دارد، به یکی از بهترین مناطق دیدنی نور تبدیل شده است. پناهگاه حیات وحش سلکه در نزدیکی روستای هنده خاله در صومعه سراست و تا رشت هم فاصله چندانی ندارد. این کلیسا در شهرک ساحلی هایکاشن که بین نور و علمده قرار دارد، واقع شده است و در سال ۱۹۷۴ توسط افراد رامنه که در این منطقه ساکن بودند، ساخته شد. دیوارهای این کلیسا با سیمان و گچ ساخته شده است و دارای پلانی به شکل ۸ ضلعی است که روی برخی از ضلع های آن نورگیر نصب شده است. به گفته بسیاری از مورخان دیوارهای درونی کاخ صفی آباد نقش و نگار و نقاشی های گوناگونی وجود داشته که امروزه هیچ اثری از آنها باقی نمانده است . جنگل های انبوه با درختانی سرسبز و دره ای زیبا و روستاهایی چون حاجی امیر بالا می توانند برای طبیعت گردان از بهترین مقصد سفر در ایران باشند.

این برج با ارتفاع ۴۳۵ متر بلندترین برج ایران، سومین برج بلند خاورمیانه و ششمین برج مرتفع مخابراتی در جهان محسوب میشود. بنابراین، بازدید از پارک ملی کویر با هدف دیدن مناظر بکر آن و حیات وحش حفاظت شده موجود در آن پارک می تواند طبیعت گردی محسوب شود. طبیعت گردی چیست و چه مفهومی دارد؟ شما چه انتخابی دارید؟ جزیره قشم واقع در تنگه هرمز، قشم می تواند بیشتر از یک ماه زمان سفر شما را به خود اختصاص دهد. رییس جمهور ادامه داد : موضوعات حیات وحش و زیستگاه پرندگان در جزیره آشوراده قابل حل است ؛ در راستای اجرای طرح گردشگری حیات وحش و محیط زیست منطقه قابل حفظ کردن است.

لذا می توان با دقت در انتخاب نوع و موقعیت مکانی محل اقامت تا حد زیادی قیمت خرید تور داخلی و خارجی را کاهش داد و به راحتی به رزرو تور ارزان دست پیدا نمود. فرم لایه لایه و صخرههای دیوارههای دو طرف رودخانه در بالا و پایین دست آبشار جلوهای دو چندان به طبیعت آن داده است. دره های زیبا با رودخانه های پر آب، مناظر بدیع، معماری روستایی پلکانی و زبان کهن اورمانی که زبان اوستاست، دلایل خوبی برای انتخاب تور کردستان و سفر به اورمانات هستند. برای دیدن بزرگ ترین جزیره دنیا کافیست تور جزیره قشم را انتخاب کنید.

باغ دلگشا از آب قنات سعدیه، آبیاری میشود و یک حوض بزرگ و زیبا هم دقیقا مقابل عمارت قرار گرفته است. از نظر ظاهری، شکل کلی این باغ شبیه به گل بنفشه طراحی شده است. رونق گردشگری بین کشورهای همسایه، ثبات منطقه ای به همراه دارد و در یک فرآیند کلی تر به ثبات تمام جهان می انجامد. برای کمپینگ در اطراف دریاچه شما می بایست دارای تجهیزات لازم برای کمپ شامل کیسه ی خواب، لباس گرم و مناسب، چادر و دیگر موارد را به همراه داشته باشید. نام دیگر قلعه ادو Edo Castle “چیودا” است که در حال حاضر محل اقامت امپراتور ژاپن اکیهیتو است.

در اسلام نیز˓آیین حج به عنوان یکی از بزرگترین مراسم مذهبی جهان سالانه بیش از 2 میلیون زائر را در شهر مکه گرد هم می آورد.پیش بینی می شود که گردشگری مذهبی عربستان صعودی در دهه آینده˓هر ساله از رشدی 20 درصدی بهره ببرند و تا سال 2020˓تعداد2/43 میلیون نفر از شهر های مکه و مدینه دیدن کنند که این امر˓مستلزم 50 هزار اتق اضافی در هتل ها و 74 هزار واحد مبله در این مناطق خواهد بود. این موضوع باعث شده تا گردشگران زیادی در تمام فصول سال به روستای لاویج بیایند و از طبیعت زیبای آن و آبگرمهایش و دیگر جاهای دیدنی نور که نزدیک این منطقه است، بهره ببرند. قشم، جزیره ای زیبا که به خطه ی جنوب ایران رنگ و چهره ای منحصر به فرد بخشیده است، با جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار متنوع، نظر گردشگران زیادی را به خود جلب میکند. شهرهای املش و رودسر در جنوب شرقی دیلمان قرار دارند و غرب و جنوب غربی آن نیز به رشت و رودبار منتهی میشود. به عبارتی دیگر شهر باستانی استخر یا تخت طاووس از طرف جنوب به کوههای رحمت، از طرف شمال به رودخانۀ خروشان سیوند و رشته کوههای حاجیآباد میرسد. یکی دیگر از جاهای دیدنی نور آبشار حرام او است که در فاصله کمی با آبشار آپ پری دارد.