رئیس جمهوری چین: هرگز به دنبال سلطه‌جویی و توسعه‌طلبی نیستیم

تعداد بسیار زیادی از اعضای حزب حاکم و مقامات عالی چین در سالن بزرگ محل برگزاری کنگره در پکن حضور داشتند و برای رعایت پروتکل های بهداشتی، همگی ماسک به صورت داشتند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رسانه های رسمی چین، شی جینپینگ تاکید کرد: امنیت ملی سنگ بنای هرگونه بازسازی و نوسازی است و ثبات اجتماعی نیز اصلی ترین پیش نیاز برای ساختن یک چین قدرتمند و سعادتمند است.

بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین امروز در پکن به عنوان یکی از بزرگ ترین رویدادهای سیاسی این کشور و نیز یکی از مهم‌ترین رویدادهای جهان، با سخنرانی شی جینپینگ رئیس جمهوری این کشوردر پکن آغاز شد و قرار است در این کنگره تصمیمات مهمی برای ادامه روند توسعه چین اتخاذ شود.

وی در خصوص اهمیت شرایط اقلیمی نیز گفت: چین بطور فعال تلاش خواهد کرد تا اهداف مشخص شده در زمینه کربن صفر را محقق سازد.

رئیس حزب حاکم چین گفت: باید با عزمی راسخ یک رویکرد همه جانبه و جامع را در زمینه امنیت ملی دنبال کنیم و امنیت ملی را در تمامی ابعاد در کشور جاری سازیم.

رهبر حزب حاکم چین با تاکید بر مبارزه مستمر و موثر با فساد در داخل کشورش نیز گفت حتی یک دقیقه هم دست از مبارزه علیه فساد برنخواهیم داشت. “فساد را همچون سرطان برای حزب کمونیست می دانیم و مبارزه با فساد را موثر ترین راه برای دستیابی به اصلاحات می دانیم.

“همچنان توجه به امر کشاورزی و مناطق روستایی را به عنوان یکی از اولویت ها اصلی خود دنبال خواهیم کرد و پایه های امنیت غذایی را در همه زمینه ها تقویت خواهیم کرد.”

با توجه به پیشرفت ها و توسعه چشمگیر چین به ویژه در سال های اخیر در زمینه های گوناگون، به نظر می رسد در بیستمین کنگره حزب کمونیست چین، شی جین پینگ رئیس جمهوری کنونی و نیز دبیرکل حزب کمونیست به عنوان حزب حاکم این کشور، بار دیگر به عنوان دبیرکل این حزب انتخاب شود و برای سومین دوره پنج ساله متوالی، به عنوان رئیس حزب حاکم و رئیس جمهوری، سکان هدایت کشورش را بدست گیرد.

برگزاری اجلاس کنگره حزب کمونیست چین یکی از مهم ترین رویدادهای جهان در این روزها به شمار می رود و به دلیل اهمیت آن، کشورهای مختلف جهان از جمله غربی ها با حساسیت و دقت بالایی این رویداد مهم و اخبار مرتبط با آن را دبنال می کنند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84913073/%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%B1%DA%AF%D8%B2-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D9%84%D8%B7%D9%87-%D8%AC%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%B7%D9%84%D8%A8%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%85

شی گفت: چین تلاش می کند تا با گسترش همکاری با تعامل مثبت با دیگر کشورها، روابطی دوستانه همراه با ثبات و توسعه متوازن داشته باشد.

رئیس جمهوری چین: هرگز به دنبال سلطه‌جویی و توسعه‌طلبی نیستیم

این اجلاس هر پنج سال یک بار برگزار می شود و یکی از مهم ترین تصمیم هایی که در آن اتخاذ می شود، درباره انتخاب دبیرکل جدید حزب کمونیست چین به عنوان حزب حاکم این کشور است .

رئیس جمهوری چین در خصوص مسئله تایوان و مداخله جویی های آمریکا در این زمینه گفت: حل مسائل مرتبط با تایوان، یک موضوع داخلی مربوط به چین است ، موضوعی که باید توسط چینی ها حل و فصل شود. ما به تلاش برای یکپارچگی صلح آمیز با تایوان ادامه می دهیم اما هرگز خود را ملزم و متعهد به استفاده نکردن از ابزار نظامی نمی دانیم و حق استفاده از هرگونه اقدام لازم در این زمینه را برای خود محفوظ می دانیم .

رئیس جمهوری چین یادآور شد که کشورش ایجاد یک الگوی جدید توسعه و حرکت در مسیر توسعه با کیفیت بالا را سرعت خواهد بخشید. “کشور ما حرکت خود را در مسیر ساختن یک اقتصاد مدرن، سرعت بیشتری خواهد بخشید.”