رشد ۴.۲ درصدی بخش کشاورزی چین در ۹ ماهه نخست ۲۰۲۲

از سوی دیگر میزان مصرف و سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی نیز در دوره زمانی مورد گزارش پایدار گزارش شده است.

براساس این گزارش، چین در ۹ ماهه اول سال جاری، به ترویج کشاورزی مدرن و اجرای جدی صنعت بذر ادامه داد. در این راستا، وزارت کشاورزی چین برای افزایش بهره‌وری و استفاده از فناوری‌های جدید در زمینه تولید بذر، به ۲۷۰ شرکت مجوز فعالیت داد.

براساس این گزارش، تولید گوشت خوک با ۵.۹ درصد رشد به ۴۱۵ میلیون تن رسیده است. تا پایان ماه سپتامبر شمار خوک‌های به ثبت رسیده در این کشور به ۴۴۳.۹ میلیون خوک رسید که ۱۴ درصد بیشتر از سال قبل است.

همچنین شیوه‌های جدید کسب‌وکار در مناطق روستایی چین شاهد رشد بوده و شمار مزارع خانوادگی و تعاونی به ۶.۱ میلیون مزرعه رسیده است.

وزارت کشاورزی چین اعلام کرده که میزان مصرف کالا در مناطق روستایی رشدی ۰.۹ درصدی نسبت به سال گذشته داشته و به رقم ۴.۲۶ تریلیون یوان رسیده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84927956/%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%DB%B4-%DB%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%DA%A9%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%DB%B9-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%87-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA-%DB%B2%DB%B0%DB%B2%DB%B2

مرکز ملی آمار چین اعلام کرده که در سه فصل نخست امسال، تولید ناخالص داخلی چین ۳ درصد رشد سالانه داشته که ۰.۵ درصد بیشتر از رشد پیش بینی شده برای نیمه نخست سال ۲۰۲۲ است.

براساس این گزارش، چین زمین‌های کشاورزی با استاندارد بالا به مساحت ۷۱.۶۶ میلیون هکتار در سراسر این کشور ایجاد کرده که ۷۱.۷ درصد از هدف پیش‌بینی شده برای این کشور بوده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از گلوبال تایمز، شتاب تولید در بخش کشاورزی چین امسال رشد خوبی داشته و انتظار می‌رود که امسال برداشت محصولات مختلف در این کشور با افزایش همراه باشد.

براساس بیانیه‌ای که وزارت کشاورزی و امور روستایی چین منتشر کرده، میزان تولید غلات و برنج در این کشور به ۱۷۵.۵ میلیون تن رسیده و حدود ۹۰ درصد از برداشت غلات پاییزه نیز تاکنون انجام شده است.

آمارهای منتشر شده وزارت کشاورزی چین نشان می‌دهد که در ۹ ماهه نخست امسال، تولید گوشت خوک، گاو، گوسفند و طیور رشد ثابتی داشته و انواع سبزی و صیفی جات نیز به حد کافی در کشور تولید شده است.