معرفی ۱۶ جاذبه گردشگری یزد + عکس و آدرس

سرمایه گذاران راهبردی، افراد یا بنگاه هایی هستند که به منظور دستیابی به حقوقی مشخص در پروژه های توسعه گردشگری سرمایه گذاری کرده و مدیریت و مسوولیت شرکت را عهده دار می شوند؛ مانند کسب و کارهای گردشگری و توسعه دهندگان املاک و مستغلات که در برنامه ریزی، مالی یا دارندگان برند متخصص هستند. طراحی و بررسی پروژه ۳ سال و ساخت آن ۲سال به طول انجامید. مساحت باغ جنت در حدود ۵۴ هکتار بوده که تقریبا ۲۷ هکتار آن توسط مردم قابل استفاده است. سهم بخش گردشگری در GDP جهان به ۲۴۰۰ میلیارد دلار می رسد که ۲۸۱ میلیون نفر در این حوزه مشغول به کار هستند و از هر ۱۰ شغل یکی به گردشگری مربوط است. با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ «وزارت ارشاد اسلامی» از ادغام وزارتخانههای «اطلاعات و جهانگردی» و «فرهنگ و هنر» تشکیل شد و کلیه وظایف مربوط به امور سیاحتی، زیارتی ، ایرانگردی و جهانگردی در قالب معاونت امور سیاحتی و زیارتی در این وزارتخانه سازماندهی شد.

محیط ارزش ذاتی دارد و این ارزش مهمتر از آن است که دارایی صنعت گردشگری محسوب سایت belaltour شود. برگاما، میدان کوناک، برج ساعت، منطقه افس، معبد آرتمیس، میدان آگورا و بازار کمرالتی از آثار تاریخی و گردشگری بی نظیر شهر ازمیر به شمار می رود که بازدید زیادی توسط توریستان از آن جا صورت می گیرد. یکی از این کتیبهها کتبیهای یونانی سردر یکی از اتاقهای طبقه سوم این غار است که از آن به عنوان معبد هراکلس نام برده است. با توجه به آنکه اقتصاد ایران با اتکای بیش از حد به صادرات نفت خام و آسیب پذیری فراوان آن در اثر تغییرات قیمت نفت و شوک های اقتصادی و غیر اقتصادی، با توسعه صنعت گردشگری تا حد زیادی می توان آسیب های ناشی از مشکلات بوجود آمده را کاهش داد، ضمن آنکه افزایش درآمد های ارزی، بالا رفتن سطح درآمد جامعه و اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت. با این وجود در سه سال گذشته روند ورود گردشگر خارجی به ایران سالیانه حدود ۱۰ درصد رشد داشته که این رقم بیش از دو برابر میانگین جهانی است. گردشگری خرید نتیجه توسعه، رشد و تکامل صنعت توریسم و مسافرانی است که مشتاق لذت بردن از مقصد خود هستند. کرمان که پایتخت حکومت زندیه بوده، آثار تاریخی بی شماری از آن دوران به یادگار دارد که برای علاقمندان به تاریخ جذاب خواهد بود.

سالن های برگزاری مراسم و خدمات تشریفات گردشگری و سی آی پی نیز از بخش های لاینفک گردشگری هستند که مدیران و مالکان این مجموعه ها از فعالان گردشگری ایران هستند، تشریفات یکی از بخش های اصلی گردشگری است که امروزه برای خیلی از گردشگران حائز اهمیت است که از سی آی پی فرودگاه امام سوار هواپیما شوند و یا برنامه و مراسم خود را در سالن همایش انجام دهند و یا از سرویس های ویژه بهره مند شوند که سعی خواهیم نمود مدیران مطرح این مجموعه ها را با داشتن شرایط مطرح شده ، به عنوان فعال گردشگری معرفی کنیم، در صفحه سالن های مراسم ایران با این نوع سالن ها آشنا می شوید. با توجه به فضای برجام و موقعیت مناسب حضور گردشگران خارجی در ایران یکی از مولفه های مهم در این حوزه داشتن هتل های بزرگ و بین المللی برای پذیرایی از گردشگران خارجی است همین امر باعث شده است تا سرمایه گذاران صنعت هتل داری چشم به بازار ایران داشته باشند. گردشگری در ایران ابعاد مختلف؛ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد. خرید بدون مالیات به تعیین کمیت ابعاد گردشگری خرید از بازارهای خارج از اروپا کمک میکند.

برخی افراد در سفر به مشهد تنها به زیارت امام رضا میروند و مجدد به شهر خود باز میگردند. خریدها البته محدود به فرودگاهها یا مراکز خرید نیستند و به بخشی اصلی از تجربه سفر تبدیل شدهاند. گردشگری فعالیتی بین بخشی است که با توجه به ماهیت آن با بسیاری از فعالیت های اقتصادی مرتبط است. مواجه هستند. وی با اشاره به مشکلات راه روستایی در خراسان شمالی گفت: میزان بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب از میانگین کشوری پایین تر است که نیاز است برای سرعت دادن به رونق و توسعه اقتصادی این مناطق به ساخت پروژه های راهسازی در محورهای روستایی سرعت داده شود. سرمایه گذاران ساخت و ساز نیز افراد یا بنگاه هایی هستند که به منظور اتخاذ مسئوولیت ساخت و ساز در پروژه های گردشگری سرمایه گذاری می کنند. خود شهر یک مرکز هنر و آموزش دارد که یک خرید خوب و طیف وسیعی از امکانات توریستی را ارائه مدهد. ۵- متاسفانه به دلیل اینکه قانون واحدی جهت مبلغ و میزان کنسلی هتل ها وجود ندارد و این قوانین بین شهر ها و هتل ها در ایام مختلف،متفاوت می باشد، تعیین مبلغ کنسلی به عهده هتل بوده و مرکز نقشی در تعیین میزان کنسلی ندارد .

این سوال بسیاری از متقاضیان خواهان ورود به صنعت گردشگری می باشد. اقتصاد بسیاری از کشورها تا حدود زیادی با کسب و کارها و تجارتهای توریستمحور تامین میشود. اقتصاد و تجربه را میتوان در همسویی این دو صنعت به وضوح دید. آنچه امروز به وضوح و روشنی قابل مشاهده و فهم آن است که فناوری نقش بی بدیل و بسیار مهمی را در صنعت گردشگری و مسافرت ایفا می کند.بسیاری امروزه˓بخش عظیمی از فعالیت های خود را با استفاده از فناوری های موجود انجام می دهند کارهایی همچون رزرو اینترنتی بلیت هواپیما˓تجارت به وسیله شبکه های مخابراتی و بسیاری از کارهای دیگر که به مراتب در وقت و هزینه آنها صرفه جویی به وجود می آورد.چنین پیشرفت هایی در حوزه فناوری˓منجر به آن شده است تا موسسات و سازمان های ذی ربط در بخش نیروی انسانی صرفه جویی کرده و در همان زمان فرصت و توانی را برای مشتریان بوجود آورند تا خواسته ها و تصمیمات خود را عملی کنند .هتل ها نیز از این رقابت عقب نمانده اند.در حال حاضر بسیاری از هتل ها خدمات اینترنتی رایگان ارائه می دهند و در این بین آن دسته از هتل هایی که اعتبار و به نوعی ستاره بیشتری دارند علاوه بر اینترنت رایگان˓ظرفیت های اضافی برای تماس های داخلی˓دسترسی به اینترنت و همچنین دستگاه های فکس برای ارسال یا دریافت در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.این خدمات اضافی همراه با خدمات رسانی انفرادی کمتر این فرضیه را بوجود می آورد که در دنیای امروزی فناوری به یک خیابان یک طرفه تبدیل شده است.فناوری بوجود آمده خدمات رسانی شخصی را کم کرده و در عین حال درآمدی اضافی برای هتل ها˓خطوط هوایی˓و بخش های حمل و نقل به وجود آور.اما به رغم تمام این سوء استفاده ها˓صنایع گردشگری و مسافرتی وابستگی فراوانی به فناوری داشته و به نوعی می توان گفت˓وجود حوزههای مختلف این بخش˓جنبه های مختلف زندگی را آسان تر کرده است.

مهمترین چالشی که صنعت خرده فروشی و صنعت گردشگری با آن روبهرو شده، این است که باید اطمینان حاصل کرد که مسافران و تجربیات آنها در مرکز استراتژی قرار دارد. روندی که تمرکز بر آن هم در حوزه فرهنگ و هم در رشد اقتصادی توجه بسیاری را به خود جلب کرده و از این پس این توجه بیشتر هم خواهد شد. در بعد اقتصادی به دلیل عدم وجود حساب گردشگری در کشور بسیاری از مسائل مالی گردشگری در سایر حوزه ها جای گرفته است. جاذبه های دیدنی این شهر باعث شده سالانه گردشگران بسیاری از سر تا سر دنیا برای بازدید از سن پترزبورگ به کشور روسیه سفر کنند. اگر اهل تفریحات آبی باشید، بهترین زمان برای سفر به این شهرها، تابستان خواهد بود. چون از طرفی نسل جدید گردشگران با فناوری ارتباط خوبی دارند و به احتمال زیاد از این تجربه هیجان انگیز استقبال خواهند کرد و از طرف دیگر گردشگران سن و سال دار تر نیز از این امکان برای ارزیابی و سنجش انتخابهای خود پیش از سفر بهره خواهند بود.

باید ذکر کرد که بر اساس ماده ۱ «آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر آنها» مصوب سال ۱۳۹۴ منظور از تاسیسات گردشگری واحدهایی است که پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان و با رعایت قوانین و مقررات مربوط تأسیس می شوند و یا فعالیت می نمایند، از جمله: هتل، متل و مهمانپذیر؛ مراکز اقامتی خودپذیرایی شامل هتل آپارتمان ها، زایرسراها و خانه مسافرها؛ اقامتگاه های بوم گردی و اقامتگاه های سنتی؛ مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری؛ مجتمع ها، اردوگاه ها و محوطه های گردشگری؛ مراکز گردشگری سلامت از قبیل مجتمع های سلامت تندرستی و آب درمانی و هتل بیمارستان؛ محیط ها و پارک های طبیعت گردی و گردشگری روستایی و عشایری؛ مراکز گردشگری ساحلی و دریایی؛ واحدهای پذیرایی و انواع غذاخوری های منفرد بین راهی موجود؛ تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی؛ واحدهای پذیرایی واقع در پایانه (ترمینال) فرودگاه ها، پایانه های مسافربری زمینی برون شهری، دریایی و ریلی؛ واحدهای پذیرایی واقع در پایانه های مسافری مرزی کشور؛ سفره خانه های سنتی؛ مناطق نمونه گردشگری؛ دهکده های سلامت؛ دفاتر یا شرکت های خدمات مسافرتی و جهانگردی. البته گردشگری با هدف زیارت پیشینه به مراتب قدیمی تری دارد اما سایر انواع گردشگری را میتوان حاصل توسعه جوامع مدرن دانست.

از انواع تور های داخلی طبیعت گردی بسیار معروف و نامی میتوان به تور کویر مرنجاب ،تور کویر مصر ، تور های رفتینگ ، تور ماهی گیری ، تور های آف روود ،بیابان نوردی، تپه نوردی ، کوه نوردی و… به منظور بهره گیری از توان، قابلیت ها و جذابیت های میهن اسلامی و در راستای اهداف توسعه کشور و چشم انداز جمهوری اسلامی ایران و همچنین استفاده از قابلیت ها و توانمندی های تخصصی کشور، هلدینگ نسیم سلامت در راستای تکمیل پروژه ها و اقدامات خود در حوزه سلامت کشور اقدام به خرید سهام عمده شرکت ” شرکت توسعه گردشگری آتیه خاورمیانه ” با بهره گیری از دانش روز و تجربه مدیران فعال حوزه سلامت کشور نموده است. وی معتقد است که مرجعیت سیاستهای گردشگری، تعریفی روشن از جایگاه بخش گردشگری در ایران ارائه نمیکند و این مسئله بر فرایند تدوین، اجرا و ارزیابی سیاستها تأثیر گذاشته و موجب عدم تحقق اهداف توسعه گردشگری شده است.

با همکاری این دو بخش میتوان مفهوم جذابی ایجاد کرد که واقعاً تمام آنچه را که مقصدی را برای مسافران سراسر جهان بینظیر و جذاب میکند، فراهم شود. کشور ما به لحاظ تنوع آب و هوایی از یک سو و وجود مکان های دیدنی و تاریخی از سوی دیگر از جمله کشورهای انگشت شمار است که با وجود پتانسیل های فراوانی که دارد نتوانسته از ظرفیت های خود استفاده نماید. توسعه صنعت گردشگری برای کشورهای در حال توسعه که نرخ بیکاری بالایی دارند، محدودیت منابع ارزی و با اقتصاد تک محصولی مواجهند بسیار حائز اهمیت است، تا از طریق صنعت گردشگری بخش قابل ملاحظه ای از درآمد را افزایش دهند. همچنین در سطح خرد، جوامع محلی باید در تصمیمگیری برای منطقه خود مشارکت بیشتری داشته باشند، آگاهی آنها از اثرات مثبت و منفی گردشگری (از طریق رسانههای جمعی، آموزش و پرورش، کارگاهها و غیره) افزایش یابد.

صنعت گردشگری در ایران از نیم قرن پیش به این طرف به منظور شناساندن مفاخر و تمدن ایران رسماً شکل گرفت و برای اولین بار از سال ۱۳۱۴ ادارهای در وزارت داخله ( وزارت کشور) به نام «اداره سیاحان خارجی و تبلیغات» تأسیس شد که فعالیت آن محدود به چاپ نشریات و کتابچههای راهنمای گردشگری ایران بود. بررسی صنعت گردشگری در ایران و ارقام درآمدی حاصل از آن، نشان می دهد به رغم اینکه ایران دارای آثار تاریخی ، باستانی و طبیعت زیبا است تنها کمتر از یک هزارم درآمد جهانی حاصل از صنعت گردشگری را به خود اختصاص داده است.

گردشگری خرید در واقع موتوری محرک و تنوع بخش برای خرده فروشی و صنعت توریسم و سفر است. برای صنعت خرده فروشی، مسافران تقاضا را احیا میکنند و بازدید آنها از مراکز خرید، مناطق خرید شهری و مراکز فروش، نوآوری در محصولات و خدمات را تبدیل به امری ضروری میکند. آنچه که در گردشگری خرید، به عنوان حوزهای بینابین صنعت خرده فروشی و صنعت گردشگری، مسلم است، توجه به تعاملی عمومی است. دولت ها برای ایجاد شادی، نشاط و امید در جامعه میلیاردها دلار خرج می کنند که صنعت گردشگری خود نقش مهمی در ایجاد جامعه ای خوشحال و امیدوار دارد.

وقتی نوبت به مراکز فروش میرسد، خرید بدون مالیات به کمیت بخشیدن به بُعد گردشگری خرید از بازارها کمک میکند. کیترینگها به روشی از تهیه غذا گفته میشود که گردشگر میتواند بدون مراجعه حضوری، غذا سفارش دهد. روستای نگل یکی از جاهای دیدنی کردستان است که به دلیل وجود نسخه خطی قرآن به نام قرآن تاریخی نگل شهرت یافته است. گردشگری خرید علاوه بر اینکه به یکی از انگیزههای اصلی مسافران در هنگام انتخاب مکانی برای بازدید است، یک نیروی توسعه یافته و پایدار برای مقاصد صنعت توریسم است. و به دلیل خدماتی بودن صنعت گردشگری، دارای ارتباطات پیشین و پسین فراونی است که در ایجاد اشتغال تقش قابل توجهی دارد و در کنار آن ضریب فزاینده بالایی را در اقتصاد داراست. در ادامه آشنایی با منطقه کلیبر و ارسباران به آثار و جاذبه های طبیعی و تاریخی آن می پردازیم. چیچکلی یکی از منطقههای خوش آبوهوای ارسباران است که در بهار و تابستان میزبان گردشگران زیادی است. از همان لحظهای که مسافر مقصد خاصی را انتخاب میکند، در طول سفر خود در زمینههای مختلف ادامه مییابد.