نارضایتی از نخست وزیر ژاپن افزایش یافت

پیش تر  نخست وزیر ژاپن با توجه به کاهش محبوبیت دولتش به پاره‌ای اصلاحات و تغییرات در اعضای کابینه و افراد اجرایی حزبش  تن داد و با درنظر گرفتن ترور «شینزو آبه» نخست وزیر سابق هرگونه ارتباط دولت  با گروه‌های مذهبی را قطع کرد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84890380/%D9%86%D8%A7%D8%B1%D8%B6%D8%A7%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%DA%98%D8%A7%D9%BE%D9%86-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA

فومیو کشیدا هفته گذشته از پیوند و ارتباط حزب حاکم  دموکرات لیبرال با کلیسا عذرخواهی کرد و اعلام کرد حزبش با اتخاذ “سیاست حزبی ” به چنین ارتباطاتی پایان خواهد داد.   

افشاگری‌هایی درباره ارتباط دراز مدت با کلیسایی که در دهه ۱۹۵۰میلادی در کره جنوبی تاسیس شده بود و مراسم ازدواج نخست وزیر ژاپن در کلیسا از ۸ ژوئیه هنگامی که «شینزو آبه» نخست وزیر سابق این کشور ترور شد برای کشیدا به مشکلی جدی تبدیل شده است. قاتل شینزو آبه گفته بود مادرش از سوی کلیسا ورشکسته شده بود و شینزو آبه را به دلیل ترفیع کلیساها در کشور مقصر می‌دانست.  

میزان محبوبیت کیشیدا از رقم ۶۳ درصد در ماه ژوئیه(خرداد-تیر) سال جاری به ۵۴.۱ درصد در ماه اوت (تیر-مرداد) افت کرد.

این رقم به کمترین میزان خود از زمان آغاز بکار آن در سال گذشته میلادی به شمار می آید.

مردم ژاپن در نظرسنجی عمومی با ابراز نگرانی از این‌که آیا نخست وزیر این کشور و حزبش از قید روابط با “یکپارچگی کلیسا ” رها می‌شوند یا خیر  نارضایتی خود به فومیو کشیدا و کابینه‌اش را نشان دادند.  

براساس داده های نظرسنجی «یومیوری شیمبون» نارضایتی از نخست وزیر ژاپن و کابینه اش از ۳۴ درصد در ماه گذشته به ۴۱ درصد رسیده است و برای نخستین بار از سال گذشته که در ژاپن به نخست وزیری رسیده این رقم از ۴۰ درصد بالاتر رفته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزای کیودو، بر اساس نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه (۲۷ شهریور)، در حالی که حزب حاکم لیبرال دموکرات تلاش می کند تا نگرانی ها را در مورد پیوندهای جنجالی خود با یک گروه مذهبی کاهش دهد، محبوبیت عمومی کابینه ژاپن به ۴۰.۲ درصد کاهش یافت.