نحوه و روش آسان برای تست باتری یو پی اس UPS-مستر انرژی پلاس

نحوه و روش آسان برای تست باتری یو پی اس UPS-مستر انرژی پلاس

یکسو سازهای کنترل شده ، منابع تغذیه سوییچینگ و ماشین های الکتریکی را می توان بعنوان منابع ایجاد این نوع تاثیر مستر انرژی پلاس نام برد . همچنین می توان به کامپیوترها ، دستگاههای فتوکپی ، پرینترهای لیزری و موتورهای دوار با سرعت متغیر نیز اشاره کرد.هارمونیکهای اضافی باعث بروز خطا در شبکه و افزایش حرارت دستگاهها می شوند. ، هماهنگی بخشهای مختلف دستگاه بهم خورده و بر اثر قطع و وصل‌های متوالی، علاوه بر صدماتی که به قطعات دستگاه وارد می شود، عملکرد کل سیستم با اختلال مواجه می‌گردد. اصلی ترین مزیت محصولات سپاهان باتری ضمانت نامه الکترونیک می باشد. به عبارتی شما با خرید سایر باتری های موجود در بازار تنها یک برگه که اصالت گارانتی باتری شما را تایید می نماید دریافت میکنید.

  • هر چقدر شرایط ایده آل تری برای نگهداری باطری فراهم کنیم عمر آنها افزایش می یابد.
  • همچنین صفحات به کار رفته در باتری خودرو به گونه اس که می تواند جریان زیادی را در لحظه برای استارت خودرو تامین کند ولی باتری های یو پی اس جریان کمی را در مدت زمان طولانی تر در اختیار مصرف کننده می گذارد.
  • دومین وظیفه کنترل و تنظیم جریان ورودی جهت تامین جریان شارژ باتریهاست .

در مواقعی نیز دستگاه‌ها از کار می‌افتند در حالی که هنوز عمر مفید آنها به سر نرسیده است. در چنین شرایطی تجهیزات به تعمیر نیاز دارند تا بتوانند دوباره احیا شده و به فعالیت خود ادامه دهند. در مواردی شاهد این موضوع هستیم که در کارایی آن‌ها خللی ایجاد شده است.

از جمله مشخصات یک یو پی اس مناسب:

نرم افزارهای shutdown و سایر تجهیزات آنها که در سیستم نصب می شوند . ( به عنوان مثال windows nt و کارت AS400) از کنتاکتهای بـدون پتانسیل به عنـوان نشاندهنده وضعیت یـو پی اس استفاده می کنند . به منظور افزایش مدت زمان برق ‌دهی در یو پی اس ها از کابینت باتری مجهز به باتری استفاده می‌باشد. یکی از دغدغه های مربوط به خرید یو پی اس و فروش یو پی اس ، … هر اتومبیل، باتریی در یک محدودی آمپراژ را میتوانند پشتیبانی کنند که باتوجه به سیستم برق مورد استفاده در ماشین، شما میتوانید هر کدام از باتری هایی که در این محدوده قرار دارند را استفاده نمایید.

این نوشته در بلاگ ارسال شده و با آموزش تعویض باتری یو پی اس، آموزش نحوه تعویض باتری یو پی اس، تعویض باتری UPS، تعویض باتری یو پی اس، نکات تعویض باتری ماشین برچسب گذاری شده است. از کامپیوتر خود بیش از حد روی باتری کار نکشید، زیرا شما به انرژی ذخیره شده باتری در مواقع ضروری احتیاج پیدا خواهید کرد. طول عمر باتری به چند عامل بستگی دارد که مهم ترین ان تخلیه کامل باتری است که باعث کاهش طول عمر باتری میشود.

معرفی بهترین مارک های باتری یو پی اس در بازار ایران

برای آشنایی بیشتر با تعاریف مرتبط با یو پی اس مقاله راهنمای خرید و انتخاب یو پی اس را مطالعه کنید. یو پی اس منبع تغذیه برق اضطراری می‌باشد که در زمان قطعی برق مانند یک پشتیبان عمل می‌کند و نبود جریان برق را برای دستگاه‌های حساس به خاموشی جبران می‌‌نماید. همچنین یو پی اس‌ها در مقابل نویز‌ از دستگاه‌ها محافظت می‌کنند. در ادامه همراه ما باشید زیرا در این مقاله جزئیات بیشتری را درباره باتری‌های یو پی اس صبا باتری بررسی خواهیم کرد.

۲- شل بستن باتری ماشین:

برای ایمن سازی و ایزوله کردن سلول از محیط بیرون و همچنین برای استفاده راحت، آن را درون یک جعبه پلاستیکی یا فلزی قرار می دهند. در روی این جعبه دو الکترود با قطب مثبت و قطب منفی وجود دارد که به الکترود های داخلی جعبه متصل هستند. دقت کنید که ولتاژ زیر ۱۰۰ ولت باشد تا خطر برق گرفتگی را کاهش دهید. دانشجوی کارشناسی مهندسی برق – قدرت، فعال در حوزه ماشین های الکتریکی، ترانسفورماتور و تبدیل انرژی. Ups یک گزینه خوبی در مقابل دیزل ژنراتور ها است این دو مورد جهت دریافت برق اضطراری به کار می روند و طبیعتاً هر کدام مزایا و معایf خاص خود را دارند که در طول دوره مفصل به آن خواهیم پرداخت. ممکن است برخی دوستان با منابع تغذیه بدون وقفه ups آشنایی نداشته باشند پس یک مختصری راجع به معرفی ups را در این پاراگراف مورد بررسی قرار می دهیم.

دستگاه UPS نیز همانگونه است، اگر از آن به خوبی مراقبت نشود قطعا عملکرد آن خوب نخواهد بود و عمر آن کاهش خواهد یافت. در ادامه مطلب به چک لیستی از موارد که باید در نگهداری UPS به آن توجه کنیم به صورت چک لیست UPS برای شما بیان می‌شود. حتماً باید دقت گردد بیش از یک نفر همزمان باتریها را نصب ننمایند . کارشناس نصب باتری هیچگونه اشیاء فلزی از قبیل انگشتر ساعت و غیره در دست نداشته باشد . تمام ابزار آلاتی که استفاده می نماید باید دارای محافظ و عایق بندی شده باشند که در هنگام کار باعث اتصال کوتاه نگردد.

ژنراتورها قادر به تنظیم فرکانس نیستند بنابراین وجود یک یو پی اس می‌تواند از تغیرات فرکانس که باعث آسیب دیدن قطعات می‌شود جلوگیری کند. در مورد باتری های یوپی‌اس سیلد یا اتمی، دستگاه یوپی‌اس را خاموش کنید. توسط یک دستگاه ولت متر دقیق دیجیتالی ولتاژ باتری یوپی‌اس را اندازه گیری نمایید.

پیدایش عناصر نیمه هادی (ترانزیستورها) و استفاده فراوان از آنها در شبکه‌های قدرت، عامل مهمی برای ایجاد هارمونیک در سیستم‌های قدرت می‌باشد. این اختلال زمانی ایجاد می‌شود که منبع اصلی تولید برق، قدرت تامین توان مورد نیاز شبکه (بار مصرفی ) را ندارد، به همین دلیل شرکت برق، ولتاژ شبکه سراسری را کاهش می‌دهد. در صورتیکه ولتاژ منبع اصلی آنقدر پایین بیایدکه منبع تغذیه کامپیوتر نتواند ولتاژی دریافت کند، افت ولتاژ باعث Restart شدن کامپیوتر می‌شود. هنگ کردن کامپیوتر، قفل کردن صفحه کلید، کم یا زیاد شدن نور لامپها و کوچک شدن صفحه تصویر مانیتور از دیگر تبعات این نوع اختلال می‌باشد.

در حالت موازی قطبهای مثبت باتریها به هم و قطبهای منفی نیز به هم نصب می گردد .درنهایت یک سر مثبت و یک سر منفی خواهیم داشت که در این نوع نصب ، ولتاژ ثابت و مقدار ظرفیت باتریها با هم جمع می گردد . این اختلال معمولا در مواردی دیده می‌شود که منبع تولید انرژی برای تغذیه دستگاه‌ها، ژنراتور (موتور برق) باشد. دومین وظیفه کنترل و تنظیم جریان ورودی جهت تامین جریان شارژ باتریهاست . واژه دلتا که یک نماد یونانی است به معنای تفاضل یا اختلاف می با شد و نامگذاری تکنولوژی دلتا کانورژن نیز بر اساس بالانس توان خروجی با مقایسه شکل موج ورودی و خروجی در هر نقطه و جبران تفاضل موجود بوسیله کانورترهاست . زمان Back up مدت زمانی است که باتری باید انرژی و توان مورد نیاز بار را تامین نماید و اغلب به آن زمان استقلال یا زمان دشارژ نیز گفته می شود . حداقل زمان گارانتی باتری های سبک ۱۲ ماه است که از طریق ارسال شماره سریال بارکد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۳۸۳۷ و یا از طریق این لینک امکان پذیر می باشد ، در صورت سپری شدن تاریخ مورد نظر ، باتری خارج از شرایط گارانتی خواهد بود .