چگونه بتن پلیمری بسازیم؟ + کاربرد های آن

در مورد مخلوط MMA و پروکسید بنزوییلی، هیچ اختلافی بین مقاومت نمونه های پلیمریزه شده در دمای ۷۰ با هوای داغ برای برای مدت ۱۶ ساعت، یا آب داغ برای مدت ۴ ساعت مشاهده نگردید. پلیمریزه کردن در آب داغ، روند تولید پیش ساخته را با حذف نیاز به عایق بندی، آسان می کند. با توجه به مطالب فوق، چنین به نظر می رسد که فن آوری تولید PIC بسیار پیچیده تر از بتن معمولی است. هر چند که فن آوری هایی ابداع شده است که تزریق در بتن سخت شده بتواند در محل انجام شود، ولی بنا به دلائل مسلم، اعضای PIC معمولا در کارخانه های محصولات پیش ساخته، ساخته می شوند.

پربازدیدترین مطالب

چگونه بتن پلیمری بسازیم؟ + کاربرد های آن

بطور یقین اجرای صحیح و نگهداری مناسب در آینده این هزینه بالا را پوشش خواهد داد. اما قیمت بالاتر آنها عامل بازدارنده‌ای در پذیرش اپوکسی‌ها در سطح وسیع گردیده است. اکثرا به عنوان آب‌بند در بتن و به خصوص پوشاندن درزهای بتن کارایی دارند. این ویژگی‌ها موجب توسعه دانش پلیمری به صورت تخصصی در سراسر جهان گردیده است.

بتن پلیمر چیست و چه کاربردی دارد؟

بتنی که فقط سطح آن بصورت نیمه اشباع پلیمریزه شده است نیز مقاومت خوبی در این مورد نشان داده که حدود ۲۵۰۰ سیکل می‌باشد. برای تولید بتن اشباع شده با پلیمر، ابتدا بتن معمولی را که با سیمان پرتلند ساخته میشود. سپس آن را خشک نموده و توسط یک منومر مایع مانند متل متا اکریلات MMA و یا استایرن اشباع می‌شود.

اجرای بتن پلمیری

در این مقاله قصد داریم شما را با بتن های پلیمری و انواع آن آشنا نماییم. مرسوم ترین شیرابه های مورد استفاده عبارتند از مخلوط های معلق آبی استایرین- بوتادین- لاستیک و اکریلیک های مختلف حاوی 45 تا 50% جامدهای پلیمری. در SBR، نسبت استایرین به بوتادین، کنترل کننده خصوصیات پلیمر می باشد که با 60 تا 65% استایرین، بهترین تعادل را نشان می دهد. مقادیر بیشتر استایرین، مقاومت فشاری و کششی را بهبود می بخشد، اما چسبندگی را کاهش داده و حداقل دمای تشکیل لایه را افزایش می دهد. معمولا حدود1% اسیدکربوکسیلیک دارای پیوند شیمیایی با سطح ذره پلیمری می باشد. این گروه ها، در محیط با pH بالای سیمان تازه، یونیزه می شوند، مطابق شکل و این پدیده عموما منجر به افزایش پایداری شیرابه و چسبندگی PMC به زیرلایه های موجود می گردد.

  • پودرهای فلزی نیز پر کننده هایی هستند که به منظور ایجاد خواص الکتریکی در ساختار بتن پلیمری استفاده می شوند.
  • در حال حاضر نیز در عمل رزین‌های پلی استر غیراشباع به دلیل دسترسی آسان، خواص مکانیکی مطلوب و مهم‌ترین فاکتور یعنی کم هزینه بودن بیشترین استفاده را قالب بتن دارند.
  • این شرایط باعث می‌شوند که بتن پلیمری در یک سطح قابل رقابت با بتن سیمان پرتلند در کاربری‌های ویژه قرار بگیرد‌.
  • باید در اینجا به استفاده خاصّ و اجباری از بتن پلیمری در شرایط غیر متعارف اشاره کنیم، مثلاً در جاهایی که بتن در معرض موادً شیمیایی قرار دارد و ممکن است پدیده کاوتیاسون رخ دهد یا در مکان هایی که ممکن است بتن دائماً در معرض کلر باشد و …..
  • سپس مونومر روی سنگدانه ها اسپری می گردد و در مرحله بعدی پلیمریزاسیون از طریق تششع یا عوامل شیمیایی صورت میگیرد.
  • اتلین- وینیل استات یکی از اولین پودرهای با قابلیت پخش مجدد در بازار بود.

بتن‌های گوگرد پلیمر که شامل ترکیبی از بتن و گوگرد که به وسیله پلیمرها خاصیت آنها را تصحیح می‌کند. بتن‌های گوگورد پلیمر که شامل ترکیبی از بتن و گوگرد که به وسیلهٔ پلیمرها خاصیت آنها را تصحیح می‌کند. دمای سیمان در فرآیند عمل آوری به طور پایدار باید بالاتر از 40 درجه سانتی گراد (معمولاً 70 تا 80 درجه) باشد تا سرعت واکنش پلیمری کاهش نیابد. امروزه پیشرفت در زمینه های مختلف و ارتقاء سبک انجام کارهایی همچون ساختمان و برج سازی، وابسته به در اولویت قرار دادن کاهش آلودگی های ناشی از این فرآیندهاست. رزین های فوران باعث می‌شوند که بتن بتواند در درجه حرارت بالا مقاومت نماید، این رزین بیشتر مورد استقبال کشورهای اروپایی قرار گرفته است. ما در زمینه طراحی و تولید انواع رزین های آکریلیک ، چسب ها ، درزگیرها و ادتیوها جهت استفاده در صنایع ساختمان و راهسازی فعالیت می نماییم .

اما هر چهار فایل بینظیر در مورد بتن پلیمری را تنها با ۱۹ هزار تومان سما میتوانید دانلود کنید. تهیه می‌شود که رزین‌ها موجب کاهش فضای خالی بین سنگدانه‌ها نیز می‌گردند و گاها برای پر کردن حفره‌های موجود در مخلوط سنگدانه از میکروفیلرها نیز استفاده می‌شود. این سیستم تعمیراتی به علت کسب مقاومت و عمل آوری سریع، برای تعمیرات سازه‌هایی که نیازمند بازگشت سریع به مدار بهره‌برداری است، مناسب است. این بتن در ساخت استخرهای شنا، مخازن آب، سازه های فاضلاب، کانال های زهکشی، همچنین در تعمیرات سازه های بتنی و لوله هایی که به پوشش نیاز ندارند، بسیار مناسب است. به دلیل فقدان مهارت های فنی و هزینه بالا، این نوع بتن نمی تواند به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد.

سیمانی که دارای معایبی از جمله قابلیت تخریب سخت می باشد، دیگر در مخلوط بتن های دوست دار محیط زیست جایی ندارد. رزین‌های اپوکسی مواد بسیار محکمی تولید می‌کنند که از جمع‌شدگی بتن جلوگیری می‌نمایند و ضمن اینکه ظاهری زیبا دارند، سطح پوشانده شده توسط این رزین‌های اپوکسی به راحتی تمیز می‌گردد و با هرگونه از شرایط آب و هوایی سازگار می‌باشند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد بتن رنگی هستید و یا در دانشگاه خود کنفرانسی در مورد بتن پلیمری دارید ما برای شما پکیجی بی نظیر را با قیمتی بسیار کم تدارک دیده ایم که در این پکیج شما میتوانید فایل های زیر را دانلود کنید.

یک عمل آوری حرارتی در ۵۰ تا ۷۰ درجه سانتی گراد، و دیگری عمل آوری در دمای اتاق در ۲۰ درجه سانتی گراد. مقاوت فشاری نمونه های عمل آوری شده با حرارت، ظرف مدت ۵ ساعت به حدود ۲۰۰۰۰ Psi رسید، در حالی که نمونه هایی که به طور معمولی عمل آوری شده بودند، پس از ۷ روز در حدود ۱۵۰۰۰ Psi مقاومت داشتند. در فرآیند پلیمری شدن ، مولکول های مونومر به طور شیمیایی به هم متصل می شوند تا پلاستیکی سخت و شیشه ای مانند به نام پلیمر را ایجاد نمایند.