کاربردهای جالب دریچه بازدید داکت اسپلیت در سیستم تهویه ساختمان

کاربردهای جالب دریچه بازدید داکت اسپلیت در سیستم تهویه ساختمان

پس از این مرحله باید جای پیچ ها را بر روی ساختار فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت حک کرد.با تکمیل ساخت فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت باید نسبت به ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی اقدام گردد. ابعاد درب دریچه بازدید داکت اسپلیت وزنه‌ای از ابعاد داخلی فریم نشات می‌گیرد.برای تعیین دقیق ابعاد درب باید از ابعاد تودرتوی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت به میزان ۲ میلیمتر از هر سو کسر کرد تا درب وزنه‌ای دریچه بازدید داکت اسپلیت به راحتی در هنگام بازوبستن،برداشته و گذاشته شود. منظور از دریچه بازدید داکت اسپلیت ورق آهنی در حقیقت همان ورق گالوانیزه ‌یا روغنی است.عرض فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت معمولاً سه سانت است. در ابتدا اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت را برش می‌زنیم و با خم کاری لبه های ورق فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت ساختار کلی قاب دریچه بازدید داکت اسپلیت آماده می‌شود. برای ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت از ورق آهنی باید ابعاد تودرتوی دریچه بازدید داکت اسپلیت به دست آید.

  • درب دریچه بازدید داکت اسپلیت طرح اسلوت به دو صورت وزنه‌ای و لولایی ساخته می‌شود، که در نوعِ لولایی ، درب دریچه بازدید داکت اسپلیت با قفل های زیمنسی که بر روی درب تعبیه شده،باز و بسته می‌شود.
  • جهت کسب اطلاعات در مورد تفاوت آگهی های ویژه و رایگان ، لیست قیمت ها و تخفیف ها به صفحه تعرفه در منوهای اصلی سایت رجوع نمایید.
  • جهت بهبود زیبایی محیط داخلی امکان استفاده از رنگ‌های مختلف این درپوش داکت وجود داشته تا خاصیت دکوراتیو بودن آن نیز مورد مصرف قرار گیرد.
  • برخی از دستگاه‌های داکت اسپلیت نیازمند هوای بازگشتی بیشتر جهت حفظ راندمان کاری خود هستند و در این زمان از دریچه بازدید مشبک استفاده خواهد شد.

دریچه بازدید داکت اسپلیت بعداز رنگ،در همین مراحل اولیه ساخت فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت به ایجاد خزینه ها یا حفره های سوراخ پیچ ها با دستگاه پرس اقدام می کنیم. لبه های ورقِ درب دریچه بازدید فن کویل از طرفین به میزان ۱.۵ تا ۲ سانت بصورت ۹۰ درجه خم می خورد که عوارضی چون تاب خوردگی یا دفرمگی بر روی ساختار درب دریچه بازدید فن کویل نمایان نگردد. از جمله ویژگی های دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده آلومینیومی لولایی، این است که درب، در حال باز بودن از ساختار دریچه بازدید داکت اسپلیت کاملا جدا نمی شود و همواره بواسطه لولا به ساختار فریم متصل می ماند. جهت بازدید دستگاههای داکت اسپلیت که نیاز به هوای بیشتری برای محفظه ی خود دارند از دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک آلومینیومی لولایی استفاده می شود. دریچه بازدید داکت اسپلیت ا توجه به افزایش کاربرد دستگاه داکت اسپلیت در سیستم های تهویه مطبوع محیط های مسکونی، تجاری، اداری و حتی صنعتی، انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز براساس نیاز تولید میشود. با توجه به کاربرد روزافزون از دستگاه داکت اسپلیت در سیستم های تهویه مطبوع محیط های مسکونی،تجاری،اداری و حتی صنعتی، نیاز به تولید و کاربرد انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت بعنوان دریچه ای جهت بازدید،تعمیر، سرویس و چکاپ دستگاه داکت اسپلیت نیز روز به روز افزایش یافته است.

از این شبکه تولید هوای مطبوع در انواع ساختمان مسکونی، اداری و تجاری استفاده شده و از دو قسمت اصلی کندانسور و هواساز تشکیل شده است. همچنین جهت سهولت در بررسی دوره‌ای دستگاه و رفع ایرادات احتمالی در کنار حفظ زیبایی محیط داخلی از انواع دریچه بازدید داکت اسپلیت بهره برده خواهد شد. دریچه های بازدید داکت اسپلیت بصورت سفارشی و بر اساس ابعاد مورد نیاز از سمت کارفرما طراحی و ساخته می شوند. بدین ترتیب هیچ محدودیتی در ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت در سایز و ابعاد وجود ندارد.

برای بازدید و تعمیر داکت اسپلیت هایی که مکش و تامینِ هوای سیستم برگشت از طریق داکتی که به فضای محیط مرتبط است، نیازی به ایجاد منفذ روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت نیست و درب دریچه بصورت ورق ساده و بدون شیار ساخته می شود. در این روش از کانال کشی داکت اسپلیت هوا از مبدا دمش که دستگاه داکت اسپلیت می باشد توسط یک تبدیلِ چهارگوش به گرد به داخل ساختار کانال فلکسیبل الاستومری روانه و در ادمه ی مسیرِ کانال کشی داکت اسپلیت در انشعابات مختلف به سمت محیط های مورد نطر هدایت می گردد.قطعات و رابط های این نوع از کانال کشی داکت اسپلیت مثل موارد مشابه،شامل انواع سه راه ها،چهارراه،تبدیل ها و حتی زانوهای همقطر و غیرهمقطر می گردد. همانطور که از نام این دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز بر می آید ساختار داخلی درب دارای شیارهای گریلی در طول های ۹ و ۱۸ سانتی متر می باشد. یک نکته قابل توجه این است که؛ بهتر است یونیت داخلی سیستم داکت اسپلیت نزدیک به اتاق خواب‌ها تعبیه نشود، زیرا همان طور که به آن اشاره شد؛ امکان دارد صدای کارکرد دستگاه مخصوصا در زمان استراحت، تا حدودی شما را اذیت کند. در نهایت شما برای اجرا و نصب دریچه داکت اسپلیت در هر پروژه‌ای، می‌توانید از کارشناسان متخصص ما کمک گرفته و با آن‌ها در تماس باشید. سعی کنید با توجه به مزایا و معایب دریچه بازدید داکت اسپلیت، جهت خرید این دستگاه اقدام کرده و انتخابی دقیق و درست داشته باشید.

الف-۵- دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی آلومینیومی با درب لولایی

ضمناً اگر بخواهیم دریچه بازدید داکت اسپلیت شیاردار لولایی را به صورت پیچ مخفی نصب نماییم این جای پیچها در قسمت دیواره‌ی داخلیِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت حک می‌گردد. پس از آماده شدنِ فریمِ آلومینیومی دریچه بازدید داکت اسپلیت نوبت به ساخت درب شیاردارِ دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌رسد. لولای این دریچه داکت اسپلیت بر روی طولِ دربِ دریچه داکت اسپلیت تعبیه می گردد تا توان لولا برای تحمل وزن درب دریچه داکت اسپلیت به بیشترین میزان ارتقا یابد.پس از آماده شدنِ درب و فریم دریچه داکت اسپلیت باید بر روی درب دریچه داکت اسپلیت جای قفل زیمنسی را به تعداد لازم جاسازی کنیم تا قفل های زیمنسی به راحتی در سوراخ ها جانمایی شوند.این قفل ها با عملکردِ خود باعث باز و بسته شدنِ درب دریچه داکت اسپلیت می شوند. جای پیچ را می‌توان هم روی نما و هم روی دیواره داخلی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت تعبیه نمود.

در این مرحله ایجاد شیار های گریلی در طول های ۹ و ۱۸ سانتی متر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت انجام خواهد گرفت. طول هر یک از این شیار های موازی به بزرگ یا کوچک بودن درب به دریچه بازدید داکت اسپلیت وابسته است. واضح است که در صورت بزرگ بودن سایز درب این مقدار ۱۸ سانتی متر و در صورت کوچک بودن مقیاس درب دریچه بازدید داکت اسپلیت این مقیاس به ۹ سانتی‌متر کاهش می‌یابد.

ابعاد درب بر اساس ابعادِ داخلیِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت شیاردارِ لولایی تعیین می‌شود. البته با توجه به لولادار بودنِ فریم باید ضخامت لولا از ابعاد داخلیِ فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت کسر شود تا در زمانِ بسته شدنِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت و قرارگرفتنِ آن در داخلِ فریم مشکلی پیش نیاید.. پس از کسرِ کسوراتِ ابعادی از ابعاد درب دریچه بازدید داکت اسپلیت شیاردار لولایی و تعیینِ چهارچوبه‌ی اصلیِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت، دو اقدام بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت صورت پذیرد. اول اینکه بنا به میزان هوای لازم برای طولِ شیارهای داخلیِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت تعیین و شیارها (۹سانتی یا ۱۸ سانتی) روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت حک می‌شود. پس از حکِ شیار برای جلوگیری از تاب خوردگیِ درب و دِفرمه شدنِ ساختار و چهارچوبه‌ی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت بر روی اضلاعِ کناریِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت لبه های یک سانتی به صورت ۹۰ درجه ایجاد می نماییم و به درب کرد فرمِ سینی می‌زنیم که لولای این دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز از یکطرف به‌ یکی از لبه های طولیِ دربِ دریچه بازدید داکت اسپلیت متصل شده و از طرف دیگر به فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت متصل می‌گردد.

معرفی انواع دریچه رفت و برگشت هوا سیستم‌های تهویه مطبوع

دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده را می‌توان هم به صورت پیچ از رو و هم به صورت پیچ از داخل (پیچ مخفی)، در جای خود نصب کرد. فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت با دوسایز ۳ و ۵ سانتی قابل عرضه است.سطح دریچه بازدید داکت اسپلیت با رنگ کوره‌ای در رنگهای متنوع از قبیل سفید، کرم، مشکی، طوسی و… پوشش داده می‌گردد. نکته‌ی مهم در ایجاد این جای پیچ ها بر روی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت انجام این موارد قبل از رنگ کاری دریچه داکت اسپلیت است. پس از ساخت و تدارک فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نوبت به ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک لولایی می‌رسد. به همین منظور و جهت ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت ابعاد داخلیِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت را ملاک کار قرار می‌زنیم. جنس درب دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک لولایی نیز از ورق آلومینیومی بوده و عموماً برای ابعاد متوسط و پایین از ورق یک میال برای ساخت درب این دریچه بازدید داکت اسپلیت بهره گرفته می‌گردد.