۶۰ جاذبه گردشگری گیلان با عکس و آدرس دقیق

همچنین اسبهایی در بخشهای مختلف پارک و ساحل وجود دارند که میتوانید با پرداخت هزینهی کم برای مدتی آنها را اجاره کنید. یکی از جاهای دیدنی گیلان که طبیعتی بسیار زیبا و دلانگیز، دسترسی آسان و آب و هوایی بسیار خوب دارد. پارک جنگلی گیسوم در بین جاهای دیدنی گیلان یکی از آرامبخشترین ها است. پس از آن باید تعداد بزرگسال، تعداد کودک 2 تا 5 سال و در نهایت تعداد نوزاد بین 0 تا 2 سال را وارد کنید. با وجوداینکه رکورد ثبت شده (3٪ افزایش نسبت به سال قبل) همچنان فرانسه را به مقصد جهانگردی برتر جهان تبدیل کرده است ، اما در این گزارش آمده است که درآمد گردشگری این کشور “ناامیدکننده” و “بسیار پایین تر از پتانسیل آنها” است. این کلبه مانند رازی در منطقه است و در خصوص چرایی و چگونگیاش اطلاعات دقیقی در دست نیست اما زیبایی آن قاب چشم و دوربینتان را فرا میگیرد. مسثولان مربوطه باید در آگاه سازی مردم کوشا باشند و به آن ها اطلاعات لازم را بدهند. جادهای پر پیچ و خم که از اسالم گیلان شروع میشود و شما را از دل کوهها و جنگلهای این استان به شهر خلخال در اردبیل میرساند. جاده اسالم به خلخال ز میان جنگلهای متراکم میگذرد، از کنار دشتهای سرسبز عبور میکند و شما را به دیدن چهره دیگری از طبیعت میبرد.

می توانید با رفتن به منطقه سیتی بول از مراکز خرید و محله آتلانتیک سی بورد از سواحل زیبای این شهر مانند ساحل بولدزر بازدید کنید. این معبد در واقع متعلق به پیروان دین شینتو در ژاپن است که در ماه می (اردیبهشت تا خرداد) مراسم مذهبی خود را برگزار میکنند. مسافرانی که به ژاپن سفر می کنند اغلب زمان خود را به بازدید از جاذبه های شناخته شده و تکراری سپری می کنند، شاید در مرحله ی اول به بازدید و گردش در ناحیه ی گینزای توکیو (Tokyo’s Ginza district)، اولین خیابان به سبک غربی و مدرن شهر بپردازند، یا به تماشای زیارتگاه ها و معابد تاریخی در کیوتو بروند، یا در چمنزار ها و باغ های ژاپنی قدم بزنند. تور داخلی قشم با دیدار از جاذبه های جزیره عجایب هفتگانه در جنوب کشور از تورهای متفاوت و ماجراجویی ما با نام تور قشم می باشد، تور چابهار در گوشه جنوب شرقی کشور و لذت دیدار از سواحا اقیانوسی چابهار و اقیانوس هند خاطره ساز است، تور بندرعباس قشم در بندرعباس اقامت می نماید و در یک گشت یک روزه دریایی به قشم می رود و در یک روز هم به بندرعباس می رود و تور بوشهر به بندر لیان می رود و از جذابیت های این بندر هخامنشی بازدید می نماید، تور خوزستان و یا تور شوش و تور اهواز و تور آبادان به سرزمین عیلامی ها می رود تا شما را با کاخ آپادانا شوش و زیگورات چغازنبیل آشنا نماید، تور شیراز که حال و هوای خودش رو دارد و با تور تخت جمشید و تور پاسارگاد شما را همراه می نماید و می توانید در تور پاسارگاد نیز شرکت کنید و از همه دیدنی های شیراز لذت ببرید و به کمی آن سو تر در کرمان می رویم تا در تور کرمان همراه شویم برای دیدار از کویر کلوت شهداد و یا تور بم و تور میمند و تور راین و دیدنی های شاه نعمت اله ولی و ادامه می دهیم ایرانگردی را با تور یزد علاءالدین تراول، تور یزد البته خیلی جذاب است و دیدنش در برنامه تور گردی هر خانواده جایگاه خود را دارد و در این تور با پیاده روی می توانیم محله فهادان و آتشکده یزد را ببینیم و کار ما در ایرانگردی با این تورها تمام نمی شود و اگر بخواهیم طی چند سال از تورهای داخلی مختلف استفاده نمائیم ، ما در تور علاءالدین تراول برای شما برنامه ها داریم، تور اصفهان با دیدار از جاذبه های میدان نقش جهان، مسجد جامع اصفهان، چهارباغ عباسی برای خودش توری است در تورهای داخلی، تور کاشان شهر کهن هفت هزار ساله با دیدنی های بی شمار یک فرصت است، تور ابیانه و تور گلابگیری و تور قمصر و تور نیاسر نیز از جمله تورهای مرتبط با کاشان است.

شاخههای در هم تنیده درختان از بالای جاده، شما را وارد تونلی بهشتی میکند که به روستای منحصربه فرد صفرابسته منتهی میشود. جاهای دیدنی گیلان آنقدر متنوع و پر از خرمی است که جان هر بینندهای را تازه میکند. این اقامتگاه سنتی برای هر فصلی شرایطی مناسب دارد. نزدیک بودن این سه هتل به هم، حق انتخاب را برای ما راحت تر و بیشتر می کند. تبریز شهری تاریخی است و آثار باستانی و کهن بسیاری را در خود جای داده است و علاوه بر تاریخ و فرهنگ کهن، تبریز به بازارهای سنتی و مدرن و اجناس با کیفیتی که ارائه میدهند شهرت دارد. این پل بزرگ که امکان عبور خودرو هم دارد، در دوران صفویان ساخته شده است. از میان دالانی که درختان بالای سرتان ساختهاند عبور میکنید و هرزگاهی نور خورشید از لابهلای شاخ و برگها خود را روی پوستتان میاندازد. اگر به تفریحات مهیج و دلهرهآور علاقه دارید، لذت عبور از زیپلاین و گذر از پل معلق این پارک تفریحی را از دست ندهید. بهترین زمان برای بازدید از بام سبز لاهیجان به عنوان یکی از مکان های تفریحی گیلان بهار تا اوایل پاییز است. «آکواریوم انزلی» بزرگترین مجموعه تفریحی و گردشگری آکواریوم و باغ خزندگان ایران در منطقه آزاد انزلی و از جمله مناطق تفریحگاهها و جاذبههای گردشگری گیلان است.

به عقیده ی بسیاری از مردم، برنج هاشمی بهترین و با کیفیت ترین برنج ایرانی می باشد. این شهر زیبا در کنار دریای خزر و انتهای مسیر رودخانه هراز به دریای خزر قرار دارد. درست کنار جاده، آبشاری بلندبالا و زیبا را میبینید که در ترکیب با درختان بالابلند جنگلی و گیاهان کوچک و بزرگ اطراف، منظرهای بهشتی ساخته است. از همان لحظهای که قصد سفر به این روستای ییلاقی بسیار دیدنی را میکنید، طبیعت، مناظر باشکوهش را پیش چشمان شما نمایان میکند. منطقه ییلاقی دشت النزه پر از چشماندازهای سبزی است که انبوه درختان آنرا در آغوش گرفتهاند و زیباترین تصویر از جاهای دیدنی گیلان را ساخته است. این امامزاده که مقبرهش کمی دورتر و رو به روی منطقه ییلاقی دشت النزه بنا شده است فضایی گرم و صمیمی دارد و بسیار مورد احترام اهالی منطقه است. اینجا مسیر جادهای بسیار کوتاه است و اگر نیاز به چیزی داشتید اذیت نمیشوید. در اینجا لیستی از مواردی که ممکن است برای سفر به آنها نیاز داشته باشید آورده شده است. آب های پر از کربنات آهک در پاموک قلعه Pamukkale، چنان منظره فرا واقعی و منحصر به فردی خلق کرده اند که چشم هر بیننده ای را خیره می کنند.

اگر موافق هستید نظرات و پیشنهادات خود در رابطه با این مقاله و سفر مشهد به اشتراک بگذارید. در فصل تابستان دامنه ها اين ارتفاعات با آب و هواى معتدل، چشم اندازهاى طبيعى زيبا، آبشارها، چشمه سارها و غارهاى طبيعى به نواحى جاذب تبديل مى شوند. در اوایل بهار با رویش شکوفههای بادام و پرواز شاد پرندگان مهاجر در اطراف دریاچه، قابی تماشایی در این منطقه بهوجود میآید که تماشای آن برای هر چشم بینایی لذتبخش است. هر چه روزهای بیشتری در جزیره ساکن باشید و هتل اقامت شما جزو هتل های ۴ ستاره یا ۵ ستاره کیش باشد، قیمت تور کیش بالاتر خواهد بود. تعداد زیادی از مردم در مناطق گردشگری به طور مستقیم یا غیرمستقیم در بخش گردشگری کار میکنند. شما میتوانید در سطح تالاب به قایقرانی بپردازید، در آسمان پاک آن پرنده نگری کنید، از دل تالاب ماهی بگیرید یا در کافه رستورانهای حاشیهی تالاب انزلی خود را به صرف غذایی محلی مهمان کنید و به تماشای لالههای مردابی بنشینید.

شهرهای رشت، کرمانشاه، تهران، اصفهان، بوشهر، تبریز و بسیاری شهرهای دیگر گزینههای جذابی برای گردشگری خوراک در ایران محسوب میشوند. اگر به کمپ زدن، قایق سواری، پیادهروی و تفریحاتی از این قبیل علاقه دارید ایگنیادا از جمله گزینههای مناسبی برای شما محسوب میشود. بنا به روایتی، قدمت بند گمبان به دوره ساسانی بر می گردد و به درخواست دختر شاه ساسانی در آن زمان بر روی این چشمه احداث کرده بودند که به آن سد دختر می گفتند و هنوز بقایایی از آن موجود است. هنگامی که صحبت از سفر سبز به آفریقا میشود، کنیا رقیب سرسخت دیگر کشورهای این قاره است. اگرچه این بنا به شدت آسیب دیده ولی یکی از جذابترین مکانها در مصر است. این روستا یکی دیگر از دیدنی های گیلان است.مردمان مهربان، طبیعت و دریاچه ویستان بره سر، از عوامل محبوبیت آن است. بره سر در فاصله ۵۵کیلومتری مرکز شهرستان رودبار و۴۰کیلومتری شهر رستمآباد واقع شدهاست.

به گزارش ایرنا ، اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده از سال ۹۵ در دستور کار مدیران گلستان قرار گرفت و براساس طرح اولیه قرار بود این موضوع در عرصه ای به مساحت ۳۸۰ هکتار اجرا سایت belaltour شود. گردشگرانی که به این منطقه سفر کردهاند میگویند این مکان شگفتانگیز است. گردنه حیران همانطور که از نامش مشخص است پر از شگفتیهایی طبیعی است که چشم هر ببیندهای را حیران زیبایی و شکوه طبیعت میکند. در جاده کوهستانی و جنگلی سیاهکل به دیلمان، هر کسی که کمی به طبیعت علاقهمند باشد دلش میخواهد جایی از ماشین پیاده شود و دل به جنگلهای دیدنی سیاهکل بزند. این جاده که به دلیل ارتفاع زیاد بسیاری از مواقع پوشیده از مه است، با بارانهای گاه و بیگاه و صدای رودخانه زیبایش تجربهای متفاوت و رویایی برایتان خواهد بود. منطقه دشت النزه ماسال به دلیل وجود طبیعت بکر و آب و هوای خنک و مطبوع، خاطرات و سفری هیجانانگیز را برای مسافران رقم میزند و وجود خانههای قدیمی چوبی نیز خود سبب زیبایی هرچه بیشتر این منطقه شده است. به همین دلیل شیر نشستهی سینما نفت آبادان هم بهعنوان نگهبان این شهر شناخته میشود. دیدن شالیزارهای برنج نیز در این مطنقه شما را به وجد خواهد آورد.

در ادامه با زیباترین جاهای تاریخی کردستان آشنا خواهیم شد. تالش یادآور تاریخی طولانی و فراز و فرودهای بسیار است. در سفر به گیلان، شهرستان تالش را فراموش نکنید. سپنجا تلاش میکند شما سفری با کیفیت و بدون دغدغه ای به شهر زیارتی مشهد داشته باشید و از بودن و اقامت در این شهر نهایت لذت را ببرید. اگر مهمان یکی از این خانهها باشید بوی خوش چوب نم خورده و مصالح طبیعی آرامش را وارد رگهایتان میکند. اگر قصد شبمانی در این منطقه را دارید اقامتگاههای سنتی یا خانهی محلیها را از دست ندهید. در زبان محلی به این منطقه قره داغ می گویند و به ارسبار یا ارسباران هم معروف است. برای افرادی هم که به حیات وحش علاقه مندند منظره های بدیعی از حرکت حیواناتی نظیر قوچ و آهو و پرواز پرندگانی مانند عقاب و شاهین وجود دارد.

از سال 97 که کم کم شناخت گردشگران به این چشمه افزایش پیدا کرد، به مرور اقامتگاه هایی در محوطهی کوهستانی قینرجه احداث شد تا علاوه بر بازدید از این مجموعه، گردشگران بتوانند شب را در اقامتگاه های کوهستانی با تجربه ای متفاوت بگذرانند. شما میتوانید برای رزرو ویلا و سوئیت در ورزقان و نزدیک به آبشار گل آخور در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاههای منطقه را ببینید. گردنه حیران را چه به وقت جوانه زدن طبیعت ببینید چه به وقت سفید پوش شدن زمین، زیباییهایی جادویی خود را دارد. قدمت این مناره آجری بلند به عصر سلجوقیان باز میگردد و میتوانید آن را در روستای مناره بازار ببینید. زمان بندی سفر دقیق است و پرتی زمان ندارید و در بهینهترین شکل ممکن به سفر طبیعتگردی خود میپردازید. از همین رو کشورها در حوزه گردشگری هزینههای زیادی را متحمل میشوند و از طرفی تمام مردم دنیا به این حوزه علاقهمند هستند و ترجیح میدهند تعطیلات خود را در سفر و گردشگری بگذرانند. هر ساله در فصل بهار هزاران بازدیدکنندگان از سراسر دنیا برای دیدن این دره و جشنواره لالهها به واشنگتن میروند. همچنین زمینهای بزرگ بازی کودکان، از لذتهایی هستند که میتوانید در سفر به ساحل چمخاله تجربه کنید.

فرهنگ و هنر این سرزمین به اندازهای غنی است که هر گوشه از این خاک سوغات و صنایعدستی منحصر بهفرد خود را دارد. جادهای رویایی که گاه از فرط زیبایی احساس میکنید به سمت بهشت میروید. رودخانه 475 کیلومتر می باشد در حال احداث است که این رودخانه از دو رود فهلیان و تنگ شیو در شهرستان ممسنی در استان فارس و خیرآباد در منطقهٔ دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد سرچشمه می گیرد. رشت مرکز استان گیلان است و یکی از مهمترین شهرهای توریستی ایران هم به حساب میآید. ایسنا/زنجان مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان زنجان گفت: استان زنجان در نمایشگاه سهبعدی فرهنگی و هنری ایران اسلامی به صورت مجازی در اندونزی معرفی میشود. چیزی که ماسال را به رویاییترین نقطه از جاهای دیدنی گیلان بدل کرده است؛ آب وهوا و نقاط بکر آن است. ساحل چمخاله دومین قطب گردشگری در میان جاهای دیدنی گیلان است که امکانات رفاهی و محیط خانوادگی آن، مسافران را بهسوی خود فرامیخواند. تصویر کلبهی کوچکی که با سقف قرمز رنگ خود در میان آبهای آرام دریاچه قرار گرفته است را بارها دیدهایم.

در کنار مناظر رویایی دریاچه سقالکسار ، پیادهروی، اسبسواری و عکاسی، لحظاتی فراموش نشدنی برای شما میسازد. این دریاچه پاکیزگی خود را از خدمات و فعالیتهای مردم روستای سقالکسار میگیرد. طبیعت زیبا و آبوهوای خیال انگیز داماش، خستگیها را از شما میگیرد و با روحیهای سرشار از انرژی به خانه برمیگردید. پارک به علت مجسمه های متعددی که در سطح آن پراکنده اند، به باغ وحش مجسمه ها شهرت دارد. در طول پارک جنگلی سراوان دریاچه و رودخانهای از دل زمین میجوشند که زیباترین مناظر را در حاشیهی خود آفریدهاند. یکی از نکات مثبتی که این پارک را در جاهای دیدنی گیلان محبوب کرده، نزدیکی آن به رشت و دسترسی آسان است.

تالاب انزلی یکی از نخستین تالاب های بینالمللی ثبت شده در ایران است.تالاب انزلی که آبی شیرین دارد، سفرهی گسترده خود را برای حیات جانوری و گیاهی ارزشمندی پهن کرده و میزبان گردشگران است. نه – در نروژ سافاری حیات وحش را امتحان کنید! بعد از دیدن این همه زیبایی حالا چشمهایتان را ببندید و به جادهای فکر کنید که دو طرف آن را درختان سر به فلک کشیده احاطه کرده است. به همین خاطر در مدت طولانی و بر اثر فرسایش آب، حوضچههایی طبیعی و زیبا به وجود آمدهاند. آب و هوای خوش و مناظر زیبا را که کنار بگذاریم، منطقه دیلمان جاذبههای بسیار تاریخی و طبیعی دارد. زامبی، صدا های عجیب، غافلگیری، جلوه های ویژه، اندام های بدن در شیشه های مواد شیمیایی، پیچ راه ها و گوشه کنار تاریک در سراسر این محیط به چشم می خورد. ماسوله چهار محله به نامهای «خانه بر» (خونَ وَر)، «مسجدبر» (مَزَ وَر)، «کِیسَر» شامل کَفا کِیسَر و بِنَ کِیسر و «اسد محله» (اَسَ مَل) دارد و در کنار بازار محلی چهار طبقهاش، نمایندهی کاملی از فرهنگ شمال ایران است. شاید لقب زیباترین جاده ایران هم برایش کم باشد. جاده جنگلی این روستا و درختان اطرافش جان میدهد برای عکاسی. پس اگر اهل عکاسی هستید یکی از زیباترین جاهای دیدنی گیلان برای شما پارک جنگلی صفرابسته است.