۷۴ جاذبه گردشگری به همراه ۱۰ سوغات و صنایع دستی استان گیلان

ایران امکان بازدید از جاذبههای گردشگری همچون کاپادوکیا و العلا را در یک کشور فراهم میکند. یک معادله ساده بین عرضه و تقاضا ایجاد خواهد شد. ایجاد تورم و افزایش قیمت. از طرفی قیمت غذا و مسکن بسیار مقرونبهصرفه بوده و از هرگونه آلودگی دور خواهید بود. در واقع باید گفت اکنون بر روی زمین نقطهای دست نخورده وجود ندارد یا بسیار کم است. مجموعه تخت جمشید یا پرسپولیس از معروف ترین جاذبه های گردشگری شیراز و از برجسته ترین آثار تاریخی بجا مانده از حکومت هخامنشیان است. دهکده لسدی از خانه های سنتی و تاریخی آفریقایی پوشیده شده که سبک زندگی، آوازهای سنتی، غذاهای خوشمزه بومی و رقص های محلی آفریقایی را به معرض نمایش برای توریستان می گذارند.

همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران نامیده می شود . این اثر در تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۷۵ به ثبت رسیده است . این کلیسا از 4 جهت در یونسکو به ثبت رسیده و زیباترین معماری تاریخ جهان را در میان تپههایی سبز و زیبا مشاهده خواهید کرد. وقتی به زیباترین جاذبه های گردشگری طبیعی اروپا فکر کنیم قطعا کوه سنت مایکل در کورنوال انگلستان را به یاد خواهید آورد. کوه صفه در جنوب شهر اصفهان قرار دارد و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در اصفهان است. این کوه در جنوب غربی انگلستان قرار دارد و در این منطقه کلیسایی ساخته شده که زیباترین و عجیبترین کلیسا در وسط یک جزیره است. بسیاری از زیباترین آبشارهای گیلان در شهرستان شفت وجود دارند. در اطراف این دریاچه نیز تپههای نمکی بسیاری وجود دارند که همچون برف میدرخشند و این منطقه را تماشاییتر کردهاند. نان محلی تمیجان نیز از دیگر نان های محلی و سوغات گیلان است و از آرد برنج و شکر تهیه می گردد. یکی از شگفتی های این بنا، طاووسی است که در مرکز داخلی گنبد آن طراحی شده و پرهای آن توسط نور وارد شده از طاق بالای در ورودی مسجد تکمیل می شود.

در این تور میتوانید شاهد بکرترین مناظر طبیعی باشید. ساحل ریشهر بوشهر در 8 کیلومتر مرکز شهر قرار دارد و با ایستادن بر بالای سکوهای پارک میتوانید مناظر زیبایی را شاهد باشید. شما میتوانید برای رزرو ویلا و سوئیت در خوانسار و نزدیک به پارک جنگلی در صفحه اصلی سایت ما نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاههای منطقه را ببینید. سواحلی که در شمال سردتر و در جنوب گرمتر هستند؛ حتی آسمان شب ایران که به شما اجازه میدهد اعماق کهکشان را ببینید. چرا که راهنمایان تور به خاطر تجربههای زیادی که دارند، اطلاعات خیلی دقیقی از مقصد گردشگری دارند و استفاده از دانش آنها می تواند ناشناختههایی از مقصد رویاییتان را به شما نشان دهد و صد در صد دانستن برخی اطلاعات بهتر از این است که شما فقط آن منطقه را ببینید. این منطقه فقط محصولات ارگانیک را به گردشگران ارائه میدهد و از انرژی خورشیدی به عنوان جایگزین منبع انرژی استفاده میکند. این منطقه واقعا یک محل خاص و منحصر به فرد است که نباید از دست دهید. این روستا به سر سبزی و هوای تمیزش معروف است و امکان گذاراندن یک روز بیاد ماندنی را فراهم میکند . این رتبه در حال حاضر متعلق به ایتالیا است، اما توجه ترکیه به سند ۲۰۲۳ خود، فعالیت مداوم و برگزاری جامجهانی در نزدیکی این کشور، امکان رسیدن به اهداف اصلی سند را فراهم میکند.

مسافرتهای طولانی مدت به مقاصد دوردست مثل تایلند یا کنیا مرسوم شدهاند. برخی مناطق کشور مثل کلوت شهداد یا بازارهای اصفهان میتوانند هویت برند مشخصی را داشته باشند. طبق اعلام فلایتیو در گزارش جامع گردشگری ایران اصلیترین زاویههای توسعه در این سند، تکیه بر مفهوم گردشگری پایدار و هویت برند مناطق مختلف ترکیه است. سندی به نام Vision ۲۰۲۳ در ترکیه وجود دارد که برنامهای جامع برای بازههای زمانی مختلف مانند یک دهه ایجاد کرده. این منطقه یک منطقه کاملاً مخفی و ناشناخته است که این روزها گردشگران ماجراجوی زیادی را به سمت خود میکشد. این منطقه در تابستان بازدیدکنندگان زیادی دارد و مردم در این منطقه به قایقرانی، دوچرخهسواری و ماهیگیری میپردازند و البته در زمستان هم اسکی روی یخ در این منطقه از تفریحات هیجانانگیز محسوب میشود. دیدن قندیل و مناظر بکر اطراف و نیز تماشای درون غار آویشو برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب است.

علت رنگ منحصربهفرد این دریاچه رشد نوعی جلبک خاص در آب آن بوده که باعث ایجاد منظرهای خارقالعاده شده است. آب صورتی رنگ دریاچه مهارلو در جنوبشرق شیراز هر بینندهای را شگفتزده میکند. شاید دانستن اینکه آب این دریاچه به رنگ صورتی است، برای شما نیز باورنکردنی بوده و جویای علت آن باشید. ازاینرو این ارگها از اهمیت بسیار خاصی برخوردار هستند و بر اساس شرایط زمانی و مکانی کاربردهای مختلفی را نیز داشتهاند. پارک ملی SKADAR تقریباً ناشناخته است و بسیار بکر باقیمانده است. طبیعتی بکر با آبوهوایی دلچسب، چشمهسارهای گوارا، آبشارهای چشمنواز و درختان سربهفلککشیده تنها بخشی از زیباییهایی است که این روستا به چشمان شما هدیه میکند. کافههای سنتی یزد که نه تنها محلی برای صرف نوشیدنی و غذا و همینطور بحث و گفتگو هستند، بلکه به دلیل اینکه اکثرا بر بامهای خشتی شهر بنا شدهاند، فرصت بینظیری را به شما برای تماشای بادگیرها و بناهای خشتوگلی شهر میدهند و تبدیل به بخشی از مناطق گردشگری شهر یزد شدهاند.

با تغییر جمعیت و توسعه فناوری روند جدیدی در صنعت گردشگری به سایت belaltour وجود آمده است. وجود درختان سیب، بوتههای زرشک و درختان زالزالک در اطراف این آبشار، بر لذت گشتوگذار در این منطقه افزودهاند. راه دسترسی به منطقه عباسآباد از جنوب بهشهر است. اگر تمایلی به ادامه طبیعت گردی ندارید ، در تنگه های اول ، دوم و چهارم راه های خروج زیادی در سمت راست قرار دارد که میتوانید برای خروج از دره از ان ها استفاده کنید. اين گونه از گردشگران با توجه به انباشت اطلاعات حاصل از جهاني شدن و به وسيله تكنولوژي اطلاعات با برگزيدن مقاصد براي تجربه گردشگري و با كمك آزانس هاي مسافرتي جهاني يا فراهم آورندگان خدمات در مقاصد براي جذب گردشگر با تمايل به مسافرت به آن مناطق ، خواهان حدكثر تجربه گردشگري بوده و علاقه مند مي باشند در مدت زماني اقامتي كوتاه بالا ترين استفاده را كسب نمايند. ارزانی نرخ اسکان، گردشگران زیادی را جذب کرد. مردم به دلایل زیادی به کوالالامپور (Kuala Lumpur)، پایتخت و بزرگترین شهر کشور مالزی (Malaysia) سفر می کنند. این فاصله کم امتیازی را در جهت بیشتر گذراندن سفرمان در استان خرم آباد به ما می دهد. کردستان به علت نزدیک بودن به مرز و ارزان بودن کالا های خارجی بیشتر به بازار هاش معروف است.

گردشگری بازاری: سفر گردشی به منظور خرید و فروش کالا. گوشت بعد از آنکه با پیاز و سیر و رب انار و سبزیجات معطر طعمدار شد روی آتش گریل میشود تا شما این کباب را با نوشیدنیهای خنک گرجی نوش جان و لذت سفر را تکمیل کنید. اگر به هنگام قدم زدن روی پل، باد منطقه شروع به وزیدن کند، پل به طرفین تکان خواهد خورد و هیجان معلق بودن در هوا به اوج خود می رسد. با توجه به اینکه سفر یکی از فعالیت های مهم در زندگی هر فرد محسوب می شود هر شخص سفر را به دلایل خاصی انجام می دهد.هدف از سفر و گردشگری در افراد مختلف متفاوت است.کار˓تحصیل˓تفریح درمان و یا ارائه خدمات سفر باعث می شود که به مسائل محیط زندگیمان واقف و آگاه باشیم و مثل تمامی فعالیت های دیگر انسان می تواند به طرق مختلف(مثبت یا منفی)در زندگی بشر تاثیر داشته باشد.آگاهی از بهداشت و سلامت سفر به گردشگر کمک می کند ابعاد مثبت سفر را افزایش داده و جوانب منفی را به حداقل برساند و کیفیت سفر خود را ارتقا دهد و طعم سفر را به کام خود شیرین کند و سفری پر خاطره در ذهن شان باقی بماند.

این دریاچه نیز مانند حوضچهسار پلهای باداب سورت در بخش چهاردانگه قرار دارد. LAUTERBRUNNEN کی از آرامشبخشترین نقاط دنیا بوده که در سوئیس قرار دارد. احتمالاً تصویر LAUTERBRUNNEN را بارها در اینستاگرام دیدهاید. در تصویر کلان باید زیرساخت کشور، قوانین کشور و روابط بینالملل باید بهبود شدیدی پیدا کند تا ما توانایی جذب گردشگر چند ده میلیونی را پیدا کنیم، اما باید کار از جایی شروع شود. نمای سردر کلیسا که به طرز باشکوهی تزئین شده به این دلیل که نمونه ای از تلاش های خلاقانه و مشترک مبلغان و بومیان را به تصویر می کشد بسیار جالب توجه است. گردشگری ایران اگر مسیر درست خود را طی کند در قرن پانزدهم شمسی و از سال 1400 به بعد می تواند به درآمد اول ایران تبدیل شود. علی قربانی روز چهارشنبه در حاشیه همایش دهیاری های خراسان شمالی در تالار داریوش بجنورد اظهار داشت: 90 درصد از عرصه طبیعی کشور و 85 درصد از عرصه های سطح زیر کشت کشور در روستاها واقع است و 26 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور حاصل این مناطق است در حالی که تورم در روستاها بالا و درآمد سرانه در این مناطق نصف مناطق شهری است.

وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، میگوید این بنیاد در بخش حفظ هویت فرهنگی افغانها کمک زیادی نموده و از طریق پروژههای میراث فرهنگی و ترمیماتی؛ ساحات، چشماندازها و مکانهای تاریخی را با حفظ و ترمیم آن قابل استفاده کردهاست. اگر قصد سفر به شمال میتوانید از امکانات اجاره ویلا در شمال لیدوماتریپ استفاده کنید، هر کجای شمال که بروید امکانات رزرو آنلاین اقامتگاه لیدوماتریپ در خدمت شماست. در طبقه اول این خانه کتاب هاب نفیس و در طبقه دوم از ابزار های جنگی و وسایل باقی مانده میرزا نگهداری میشود امروزه از این خانه به عنوان موزه استفاده میگردد. همچنین نمایشگاه عکس قطب شمال و گالری های متنوع جهت آشنایی با انواع محیط زیست های جهان در موزه ی بیوسفر وجود دارد. بدونشک وجود درختان سرسبز و سربهفلککشیده، رودخانهای با آب زلال و گوارا و آبشارهای کوچک و بزرگ اطراف آن در این منطقه وجود شما را سرشار از لذت و سرمستی خواهد کرد. ایران توانایی این را دارد که با تکیه بر گستره بزرگ طبیعی خود و همچنین تنوع منظره طبیعت خود، به تعداد گردشگران خارجی بالایی در سال دسترسی پیدا کند. روستای دشتک شیراز از قدیمیترین روستاهای استان فارس بوده که طبیعت خارجالعاده آن بیش از قدمتش شما را به وجد خواهد آورد.

عربستان یک ساختار بازاریابی مشخص را تعریف کرده که هر جاذبه گردشگری را به یک پروژه مداوم بزرگ تبدیل میکند. به عنوان مثال به پروژه فمتریپ که توسط فلایتیو و feel iran برگزار شد راهکاری منطقی است. تماشای قابی از رودخانهای پرآب در میان طبیعتی سرمستکننده، شنیدن صدای پیچیدن باد در شاخوبرگ درختان و جوشخروش رودخانه و تنفس هوایی مطبوع و پاکیزه، تجربهای است که تنگ تیزاب به مهمانان خود هدیه میدهد. در میان صخرهها و سنگها، خانههایی ساختهشده و در واقع سنگها سقف خانهها هستند و این زیبایی خاصی را برای این منطقه ایجاد کرده است. کوهستان ها به گلستانی پر از گل های وحشی رنگارنگ تبدیل شده و گل های زرد و سفید و قرمز در میان چمن های سرسبز، جلوه ای خاص به طبیعت بهاری بخشیده اند . طبیعت زیبای این منطقه بسیار معروف است و احتمالاً در پوسترها مختلف تصاویری از منطقه SALZKAMMERGUT را دیدهایم. اگر به ماهیگیری علاقه داشته باشید میتوانید چند ماهی کپور صید کنید و از منظره زیبای گلهای نیلوفر لذت ببرید. در این منطقه نیز چهار آبگیر زیبای دائمی وجود داشته و سه آبگیر دیگر، فصلی هستند؛ به همین دلیل نیز این منطقه را «دریاچههای هفت برم» نامیدهاند.

درآمد گردشگری در آفریقا، بسیار پایین است و چیزی حدود ۲ درصد از کل درآمد جهان و حدود ۴ درصد از گردشگران جهان را به خود اختصاص داده است. در این مقاله همراه شما هستیم تا شما را با یک طبقهبندی بسیار منظم از مناطق گردشگری مازندران به تفکیک شهرهایش آشنا سازیم. این جاذبه یک کمیسیون اصلی دارد. اسم این کمیسیون «Royal Commision of AlUla» نام دارد. به تازگی مدیر بازاریابی این کمیسیون اعلام کرده که تنها در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۴۶ هزار نفر از این جاذبه بازدید کردند. هر سال تابستان میتوانیم به مقصدی جدید سفر کنیم که سرد باشد و در زمستان دمای گرم را تجربه کنیم. رسانه قطبنما- «شورای جهانی سفر و گردشگری» (WTTC) و سازمان خصوصی «سوشال پروگرس ایمپراتیو» (Social Progress Imperative) که بهاختصار “SPI” خوانده میشود، در جدیدترین اقدام خود تاثیر رکود صنعت گردشگری جهانی را بر پیشرفت اجتماعی، سلامت روحی و روانی جوامع و رشد اقتصاد جهانی بررسی کرده است.

آبشار لاتون دراستان گیلان، ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر لوندویل روستای کوته کومه جای گرفته است. فاصله از روستای کوته کومه تا آبشار لاتون حدود ۶ کیلومتر است که در مدت طی این مسافت ۳/۵ ساعتی در حدود ۷۵۰ متر ارتفاع زیاد میشود. دیگر مکان مشهور این روستا آبگرم کوته کومهاست. کوته کومه روستایی در استان گیلان ۹ کیلومتری شهر لوندویل واقع شدهاست. در این دره بیش از 70 آبشار وجود دارد و همچنین خانههای روستایی و سنتی با تم سوئیسی و آلمانی دیده میشود. Cochem منطقهای با خانههای سنتی آلمانی و چشماندازی سرسبز است که نظر مسافران زیادی را به خود جلب میکند. به عنوان مثال، جاذبه گردشگری «العلا» را در نظر بگیرید.