جامع ترین اطلاعات درباره جاذبه های گردشگری شیراز + عکس و فیلم

این دو پارک در آفریقای جنوبی و در لسوتو، این منطقه استثنایی و خیره کننده از زیبایی طبیعی را تشکیل داده اند. این پارک در نزدیکی خیابان 17 شهریور قرار گرفته است و به همین خاطر گردشگران بسیاری برای بازدید به این پارک میآیند. چیزی که بیشاز همه در بازدید از این آبشار شما را به وجد خواهد آورد، وجود همزمان چهار نوع آب به تفکیک شور، شیرین، سرد و گرم در کنار هم است. در این سواحل قهوه خانه های سنتی نیز برای استراحت مسافران وجود دارد. برخورد این مردم با مسافران بسیار مهربانانه است. این دسته از افراد بر این باور هستند که این بنا محل عبادت زرتشتیان بوده است و آتش مقدس را در آن روشن نگه میداشتهاند. این دریاچه در سال 1318 خورشیدی بر اثر زمینلرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمهای که در کنار دریاچه قرار دارد، بوجود آمدهاست. یکی از بهترین آبشارها و مناطق دیدنی رویان که در اطراف شهر قرار دارد، آبشار حرام او می باشد. برای دسترسی و دیدن این مناظر و مناطق زیبا، راهی به غیر از سفر و رانندگی با ماشین شخصی نیست. وقتی به شیراز سفر میکنید انتخاب و اولویت بندی برای دیدن از جاذبههای این شهر بسیار سخت است.

جاهای دیدنی شیراز بسیار گسترده بوده و تماشای مناطق بکر آن واقعا لذتبخش است. اگر میخواهید درباره روستای کپ بیشتر بدانید، این روستا بافت قدیمی دارد و با وجود لوله کشی های صورت گرفته، اکثر خانه ها از چاه آب استفاده می کنند هرچند به لطف قدیمی بودن بافت روستا، منطقه ای بکر و جذاب به حساب می آید. گردشگری قومی (Ethnic Tourism) به منظور مشاهده سبک زندگی افراد بومی و اقوام آن ها صورت می گیرد. پارک جنگلی کشپل منطقه ای بسیار سرسبز و بزرگ است بطوریکه پوشش درختی هایی همچون بلوط، افرا، انجیلی، توسکا و لرک در منطقه مشاهده می شود. بارزترین و مهمترین این خدمات، محصولات بیمه است که در شرایط اضطراری یا در مواردی که نیاز به درمان پزشکی مسافران، آنها را تحت پوشش خود قرار میدهد. نمایشگاه، فروشگاه نیست. اگر نمایشگاهها به عنوان صنعت معرفی شوند نقش خود را در توسعه اقتصادی کشور به بهترین شکل ممکن ایفا خواهند کرد.

این قلعه در دل کوه قرار گرفته تا از گزند دشمنان در امان باشد. در امتداد این رودخانه، معابد و صومعه خانه های بی شماری قرار دارند که بسیاری از آنها هم اکنون به ویرانه تبدیل شده اند؛ طبق آمار یونسکو، کوه وویی Mount Wuyi بخاطر تنوع زیست محیطی که دارد، خارق العاده ترین و چشم نواز ترین منطقه در جنوب شرقی چین است. بندر چابهار به دلیل قرار گفتن در منطقه استوایی آب و هوای متفاوتی نسبت به سایر مناطق دارد این بندر زیبا در نگاه اول بندری فاقد جاذبه های گردشگری به نظر می رسد ولی واقعیت آن است که این ناحیه از معتدل ترین هوای جنوب کشور برخوردار است. رویان از سمت شرق به شهرهای نور و محمودآباد، از سمت غرب به شهر توریستی نوشهر و از سمت جنوب به شهر سرسبز و خوش آب و هوای کلاردشت راه دارد. لازم به ذکر است میانگین کمتر از یک ساعت طول میکشد تا از شهر رویان به پارک جنلگی کشپل رسید. البته به طور حتم دیدار از تمام این مناطق دلگشا در یک سفر امکانپذیر نخواهد بود و بدون شک افرادی که در شهر شیراز ساکن هستند خیلی راحتتر میتوانند این مناطق جذاب و باشکوه را ببینند و در آن طبیعت سبز، زمان قابل توجهی را زندگی کنند.

زمانیکه آژانسهای گردشگری توری را طراحی میکنند، خدماتی نظیر رزرو اقامتگاه و بلیط هواپیما را به طور عمده، برای یک تاریخ مشخص خریداری می سایت belaltour کنند. برای دسترسی به آبشار حرام او از شهر رویان کمتر از یک ساعت در راه خواهید بود و کافیست از این شهر به سمت نور رفته وارد جاده معروف به آب پری شوید تا پس از 25 کیلومتر به آبشار حرام او برسید. در این هفته همچنین پس از پایان نمایشگاه بینالمللی گردشگری، خبرگزاری مهر به بررسی چهاردهمین دوره این نمایشگاه پرداخت. همچنین شاید جالب باشد بدانید که محلی که امروزه آن را با نام نقش رجب میشناسیم و از آن تنها یک کتیبۀ بزرگ به چشم میبینیم در گذشته غاری بزرگ و مهم بوده است و بدون شک درون این غار ساخته و پرداخته شده بوده است و به احتمال زیاد در دورۀ سلطنت ساسانیان محل مهمی به شمار میآمده است. این جنگل در نزدیکی آبشار معروف آب پری قرار دارد و همچنین جالب است بدانید از گذشته های دور تا به امروز، جنگل گلندرود به لطف معادن زغالسنگی که دارد معروف می باشد و امروزه هم به لطف طبیعت بی نظیرش، همواره گردشگران بسیاری را در جنگل مشاهده می کنیم که در حال لذت بردن از هوا و طبیعت زیبا هستند.

همچنین در قسمت غربی این شهر دیرینه مرغزارها و مرتعهای باشکوه و باطراوت مرودشت واقع شدهاند. جزیره قشم واقع در تنگه هرمز بزرگترین جزیره دنیا است که یک کشور نیست. این دره بر اثر فرسایش با باد و باران و زمانی که جزیره قشم سر از آب بیرون آورده به وجود آمده اند البته اعتقاد محلی های آنجا این است که ستاره ای اینجا سقوط کرده است. جزیره کیش دارای تاریخ بسیار غنی و شگفت انگیزی است. اما مشخص است که همه جاهای دیدنی سنت پترزبورگ روسیه رایگان نیستند و شما خیلی اوقات مجبور هستید که برای بازدید از یک جاذبه گردشگری خاص در سنت پترزبورگ بلیط ورودی خریداری کنید . برای انتخاب تورهای ارزانقیمت گردشگری میتوانید به ۲ شیوه عمل کنید. اکثر تورهای کوتاه مدت یک روزه از تهران به مقصد شهرهای شمالی ایران برگزار می شوند.

لازم به ذکر است جنگل گلندرود منطقه ای مملو از درختان افرا بوده و همچنین امکانات و خدمات رفاهی مختلفی هم برای گردشگران در نظر گرفته شده تا بهترین خاطرات طبیعت گردی در رویان را برای خود بسازند. نام راننده و شرکت تاکسی مورد نظر در کنسول جلوی اتومبیل نصب شده است. یکی از آبشارهای جذاب در میان مناطق دیدنی رویان، آبشار کپ است که در روستایی با همین نام قرار دارد. در حال حاضر در این باغ، علاوه بر آرامگاه نادر، موزهای با نام موزه نادری نیز وجود دارد. منطقه مهم دیگر استانبول شهر جدید است که به دلیل وجود جاذبههای مدرنی مانند آسمانخراش و مرکز خرید معروف شده است.

در واقع اگر همین مسیر را اندکی دیگر پیش بروید به نقش رستم خواهید رسید. یکی دیگر از دیدنیهای اطراف شیراز که در محوطۀ نقش رستم جای گرفته است با نام مکعب یا کعبۀ زرتشت شناخته میشود. یکی دیگر از دیدنیهای اطراف شیراز با نام شهر باستانی استخر یا تخت طاووس شناخته میشود. این اثر برجسته و ارزشمند که یادگاری گرانقدر از ایران باستان به شمار میرود با نام نقش رجب شناخته میشود. یکی دیگر از دیدنیهای اطراف شیراز که اثری باستانی به شمار میرود و از تخت جمشید فقط به اندازۀ ۳ کیلومتر فاصله دارد با نام نقش رستم شناخته میشود. شاید جالب باشد بدانید که این شهر باستانی نیز همچون نقش رستم و نقش رجب در جهت شمال تخت جمشید قرار گرفته است و از این بنای نامآشنا تنها به اندازۀ ۷ کیلومتر فاصله دارد. نقش برجستۀ رجب در فضای خالی در دامنۀ کوه رحمت حک شده است.

به هراندازۀ که صنعت گردشگری برای یک کشور مهماست به همان اندازه عمومیت پیدا کردن فرهنگ گردشگری نیز مهم دانسته میشود؛ زیرا در جریان گردشگری، انسانهای گوناگون از مکانهای متفاوت با فرهنگهای مختلف برای بازدید از مکانهای تاریخی- سیاحتی و یاهم جاذبههای طبیعی گردهم جمع میشوند و ضرورت است تا یک سلسله از بایدها و نبایدهای فرهنگی در این جریان مراعات گردد که این امر در شماری از کشورهای جهان خیلی جا افتاده است؛ اما این موضوع در افغانستان قسمی دیگریست. به دنبال ساحلی پر جنب و جوش در کنار شهر هستید یا یک خلیج خلوت؟ گردشگران می بایست در سفر به چاد، بسیار مراقب باشند و در مورد نرخ جرم، تروریسم و زمین های پر از مین این منطقه اطلاعات کسب کنند. شیرازیها خونگرم هستند و اگر به عنوان مسافر به این شهر سفر کنید، برای کمک و راهنمایی شما هر کاری که بتوانند انجام میدهند. شهر رویان جمعیتی کمتر از ده هزار نفر دارد و مردم شهر بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند و با اینکه اکثر مردم رویان به مشاغلی همچون کشاورزی و دامداری مشغولند، بخش قابل توجهی از درآمد مردم رویان از طریق صنعت گردشگری تامین می شود.

با ثبت آثار مختلف باستانی و دستاوردهای گوناگون استان کردستان در سطح ملّی و بین­ المللی از قبیل آثار زیویه، دریاچه زریبار، ثبت شهر مریوان بعنوان مرکز تولید کفش سنتی (کلاش)، ثبت شهر سنندج در مقام شهر خلاق موسیقی، ثبت جهانی اورامان و غیره می­ طلبد بطور جدی به این مقولات توجه کرد تا زمینه معرفی هرچه بیشتر این منطقه از جهان به دنیا فراهم گردد و بتوان با لحاظ این رویکرد که “جهانی بیاندیش و محلی عمل کن” نقش بین المللی و ملی خود را ایفاء نموده و در راستای ارسال پیام صلح و دوستی به جهان ضمن کسب حداکثر مزایای توسعه گردشگری و به حداقل رساندن آثار منفی آن بستری فرآهم گردد تا گردشگران بین المللی با فرهنگ، آداب، رسوم، طبیعت، و نگرش مرمان این بخش از دنیا آشنا شوند. چند فرد موفق در ایران را می توان نام برد که با اندک امکانات توانسته اند کسب و کارهای کوچک خود را به کسب و کارهای جهانی و پولساز صنعت گردشگری تبدیل کنند. از عناصر تشکیل دهنده این عمارت زیبا در ایران می توان به قسمت های عمومی، 7 حیاط، بخش های خصوصی و تشریفاتی، خدماتی و بهداشتی اشاره نمود. جاذبه های گردشگری طبیعی بخش بزرگی از صنعت گردشگری و توریسم جهان را تشکیل می دهد که علاقمندان بسیاری دارد.

وبسایت فاینداتور این است که ما نظارت دقیق و همیشگی بر روی قیمت های ارائه شده انجام می دهیم تا بتوانیم تورهای مسافرتی خوب را با قیمت ارزان و مناسب به مخاطبانمان عزضه کنیم. در سایت گردشگری می توانید تور های خود را به صورت بسته ارائه نمایید به نحوی که کاربران با مشخصات تور، مقصد و مبدا آن مطلع شده و میتواند آن را به صورت آنلاین رزرو کرده و هزینه آن را پرداخت نماید. اما در این مورد چندین فرضیه ارائه شده است. در دل این منطقه، روستای اورامان تخت در اورامانات، با قدمتی چندین هزار ساله و پیشینه تاریخی بسیار، یکی از مناطق پرطرفدار گردشگری محسوب می شود. اما اگر بپرسید: افرادی که ساکن شهر شیراز نیستند چطور میتوانند به این مناطق بکر و منحصر به فرد سفر کنند و از مناظر جذاب و تماشایی آن لذت ببرند، میزبون در پاسخ خواهد گفت که شما میتوانید خیلی راحت با اجاره سوئیت در شیراز زیبا و دوستداشتنی برای هر چند روز که مایل باشید اقامت داشته باشید و سپس در یکی از روزهای طلایی سفر خود راهی مناطق منحصر به فرد اطراف شهر شیراز شوید.

به عبارتی دیگر با برداشتن هر قدم در این قسمت از ایران باشکوه، گویی در حال قدمزدن در ایران باستان هستیم و میتوانیم شکوه تمدن ایرانی را با تمام وجود احساس کنیم. گفته میشود در سال ۱۹۳۰میلادی در جریان حفاری گستردهای که در حال انجام بود این بنای باشکوه، از دل خاک سر بیرون آورد و شکوهش تمام عالم را فرا گرفت. این شهر تماشایی در تمام دوران تاریخ مخصوصاً در دورۀ اوج شکوهش یعنی دورۀ هخامنشیان و پس از آن در دورۀ ساسانیان از نظر ارتباطی و نظامی از اهمیت ویژهای برخوردار بوده است. تمدن و فرهنگی که هنوز، پس از گذشت هزاران سال زبانزد خاص و عام است و در تمام عالم پیچیده است. در واقع در سفر به شهر بیمثال شیراز، پس از گشت و گذار در داخل شهر، میتوانید در حوالی شهر شیراز، گردش و تفریح را ادامه دهید.

البته محدودۀ شهر همدان نیز آثار و نشانههای بسیاری از ایران باستان در خود گرد آورده است. البته نظر این دسته از کارشناسان با توجه به محدودبودن فضای داخلی بنا بسی بعید به نظر میرسد. چون به نظر میرسد هر یک از روستاهای سبز و تماشایی در اطراف شهر شیراز دست کم به یک روز کامل زمان نیاز دارند. دریا و ساحل، شهری جوان و پر انرژی که با جنگلهایی سبز و رویایی در بر گرفته شده و مهمتر از همه هوایی پاک و مرطوب که همچون دیگر ویژگیهای این شهر کوچک و توریستی زبانزد است. درختان پر از شکوفه، مراتع سرسبز و دشتها پر از گل از زیباییهای شیراز در فصل بهار هستند. باغ دولتآباد با وجود زیباییهای سرشارش بلندترین بادگیر جهان را نیز با ارتفاعی حدودی ۳۴ متر در اختیار دارد.