این دره در شمال شهر تهران واقع است

با کمترین فاصله از شرق و شمال شرق تهران به ییلاقات بی شماری دررودبار قصران و لواسانات می توان رسید که در هریک از فصل های چهارگانه سال از زیبایی ها و جذابیت های کم نظیری برخوردارند. ایران گردی در این منطقه از لرستان به شما این فرصت را می دهد تا در کنار زیبایی این آبشار، دنیایی جدا از این دنیا را با چشمانتان ببینید. در اواسط مهر ماه وقتی روی تپهها پیادهروی میکنید و برگهای افرا قرمز به زیبایی از شما پذیرایی میکنند. 2. تسهیلات رفاهی: وقتی گردشگران جهت بازدید نقاط دیدنی محلی وارد آنجا می شوند بایستی تسهیلات و خدماتی در اختیار آنها قرار گیرد. از سوی دیگر ایران به عنوان بزرگترین بازار گردشگری مذهبی دنیا (Religious Tourism)، بزرگترین مقصد گردشگری اسلامی (Islamic Tourism) و نیز یگانه مقصد حلال دنیا (Halal Destination)، فرصت های بی بدیلی را برای توسعه گردشگری فرهنگی و اسلامی، در اختیار ما قرار داده است. استادیار دانشکده جغرافیا و برنامه ریزی دانشگاه تبریز در پاسخ به این سوال عنوان کرد:« یگانه نسخه ای که همه مولفه های مذکور را دارد گونه های گردشگری مبتنی بر سرمایه و جاذبه های تاریخی، فرهنگی و اسلامی است.کشور ما از نظر غنای تاریخی، فرهنگی و تنوع جغرافیایی رتبه نهم، از نظر تنوع جغرافیایی رتبه پنجم و از نظر صنایع دستی-که تنها ره آورد ملموس مسافرت و نشانه غنای فرهنگی است- رتبه سوم دنیا را به خود اختصاص داده است .

اما توجه داشته باشید که ماهیگیری در این تالاب ممنوع و غیر قانونی است . در غیر این همین آثار می تواند بر سیاست های کلان توسعه گردشگری تاثیرات منفی بگذارند. دکتر حیدری در پاسخ به این سوال عنوان کرد:« عموما بخشی از سیاستگذاران و جامعه میزبان نگران آثار منفی فرهنگی-اجتماعی گردشگری هستند که البته ضروریست این اثرات بررسی و مطالعه شوند. مقوله ای که اکنون جامعه جهانی، ببیشتر از هر زمانی بدان نیاز دارد. مرور 8 دهه تاریخچه صنعت گردشگری، نشان می دهد که نرخ رشد جهانی گردشگری نسبت به نرخ رشد اقتصاد جهانی، همواره دو برابر بوده است. گردشگری فراتر از یک صنعت، به مثابه یک پدیده اجتماعی- اقتصادی جهانی، درحال تبدیل شدن به صنعت شماره یک دنیاست. جاذبه های طبیعی در صنعت گردشگری: منظور از جاذبه های طبیعی مجموعه ی خصوصیات جغرافیایی، بوم شناختی و مواهب طبیعی هر محل است. اگر گردشگری به صورت مناسب، منطقی و مبتنی بر مشخصه های خاص فرهنگی – اجتماعی هر مقصد برنامه ریزی شود، می تواند در سایه تعامل مهمان و میزبان، به رشد اقتصادی جامعه میزبان و تعالی فرهنگی هر دو جامعه انجامیده و به صنعت صلح (Peace Industry) بدل شود. ما نیز با استفاده از ظرفیت این صنعت در کشور می توانیم شخصیت صلح دوست و مهمان نوازی جامعه ایران اسلامی را بدون واسطه رسانه های غرب به جهانیان بشناسانیم.

برای رسیدن به این سرچشمه باید 7 تنگه را پشت سر بگذارید تا بتوانید از زیبایی چشم نواز سرچشمه رودخانه بهره مند شوید. به گفته ی هرودوت در این شهر دیوار هایی مشاهده می شده که رنگ سیاره های کهکشانی در آسمان به زیبایی روی این 7 دیوار نقش بسته بود. معمولا نگرانی هایی در خصوص آثار منفی فرهنگی – اجتماعی گردشگری وجود د ارد. نظر شما درخصوص این آثار منفی چیست و آیا برآیند رشد گردشگری در کشور ما مثبت خواهد بود؟ اما سوال اینجاست وظیفه ما در حال حاضر چیست؟ مزایا و چالشهای ورود به دنیای متاورس در گردشگری چیست؟ امکان همه اینها را تکنولوژی متاورس در گردشگری برای شما فراهم میکند. استفاده از متاورس در گردشگری به فعالان این صنعت کمک میکند تا سرمایهگذاران رمز ارزها را به خود جذب کنند. از بعد اقتصادی اما موضوع کمی فرق میکند. به گزارش گروه اقتصادی «خبرگزاری دانشجو»، خاکپور مدیر شرکت توسعه گردشگری شهر آئین در خصوص هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ،هتلداری و صنایع وابسته گفت؛ هدف از برگزاری این نمایشگاه در خصوص موضوع توریسم است زیرا صنعت توریست یا گردشگری یک صنعت پول ساز است که در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفته ومتاسفانه در ایران طی سالیان گذشته مورد غفلت قرارگرفته است.

دکتر رحیم حیدری افزود:« متاسفانه تحریم ها آن چنان آسیبی به کشور وارد کرده اند که حتی اگر به زودی همه آنها برچیده شده و اقتصاد ایران مسیر ایده آل خود را در پیش گیرد، رسیدن به ابتدای جاده توسعه دو دهه زمان خواهد برد. از میان این زیرساخت ها میتوان به جاده ها، شبکه ی آب و فاضلاب، خدمات پزشکی، سوخت و برق، شبکه های ارتباطی و نیروهای انتظامی اشاره کرد. دو تن از متخصصین به نام های گلدنر و مکینتاژ در رساله ی خود صنعت گردشگری را بدین شکل تعریف می کنند: گردشگری مجموعه ای از ارتباطات و رخدادها است که طی روند جلب و پذیرایی از گردشگران میان گردشگران، جامعه ی پذیرنده، دولت ها و صاحبان تجارت ها ایجاد می شود.

از طرفی نه تنها یک مقوله تجاری- صنفی، بلکه علمی و آکادمیک نیز است چنانچه در چند دهه گذشته، در اغلب دانشگاهها، دانشکده های گردشگری بسرعت در حال تاسیس و توسعه اند.ایران یکی از قدیمی ترین تمدن های دنیاست که با داشتن یک درصد از وسعت، جمعیت و اقتصاد جهان جایگاه هجدهم را بین کشورهای دنیا به خود اختصاص داده است اما شرایط اقتصاد جهانی و هجمه سیاسی در عرصه بین الملل علیه کشور ما باعث شده است نتوانیم از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نماییم و فرسنگ ها از جایگاه بایسته مان در عرصه جهانی دور باشیم. اما متاسفانه علی رغم برخورداری از این قابلیت های منحصر به فرد گردشگری اسلامی، سهم اقتصادی ما حتی در میان کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی نیز به زحمت به یک دهم می رسد. دکتر رحیم حیدری ادامه داد:« متاسفانه علی رغم همه این مزیت ها و ظرفیت ها در حوزه گردشگری، سهم واقعی اقتصاد ما از بازار جهانی این صنعت، کمتر از یک هشتصدم است.

پس با توجه به تمام ظرفیت های گردشگری و آثاری که در جامعه خواهد داشت،لذا در حال حاضر تنها گام لازم، مطالعه و تعیین اولویت های توسعه گردشگری ،تدوین الگوی توسعه مبتنی بر مشخصه های خاص اجتماعی- فرهنگی و اقتصادی ایران است. با توجه به وضعیت فعلی داخلی و خارجی چه راهبردهایی پیش روی کشور قرار دارد؟ تاسیس هتل بیمارستان نمونه ای از توجه به چنین رویکردی است. بدیهیست که چنین مطالعات و برنامه ریزی، بدون اراده معطوف به خواست حاکمیت و دولت و نیز جامعه میزبان، صرفا مطالبی خواهند بود که به آرشیوهای قبلی افزوده خواهد شد. 6. زیرساخت های حیاتی: منظور کل زیرساخت های هر جامعه ی متمدن است که گردشگری در قالب آن صورت می گیرد. این تحریم های ظالمانه خصوصا در دهه اخیر، آن چنان بنیان های اقتصادی کشور را کم رمق نموده است که یافتن منابع اقتصادی زودبازده برای عبور سریع از از چالش های اقتصادی-اجتماعی، بسیار حیاتیست. شناسایی بخش­های کلیدی ضمن جلوگیری از پراکندگی سرمایه­گذاری­ها منجر به هدفمند­شدن فعالیت­های اقتصادی و اولویت­گذاری مناسب در تخصیص منابع محدود می­شود. گردشگران بسیار از این حضور این افراد استقبال میکنند و این انتقال اطلاعات را بسیار ارزشمند و مناسب میدانند. در سال ۱۳۵۳ با الحاق سازمان جلب سیاحان در وزارت اطلاعات این وزارتخانه به عنوان «وزارت اطلاعات و جهانگردی» تغییر نام یافت .

تخمین زده شده است که مسافران زمینی بتوانند در سال 2015 میلادی (اوایل قرن بیست و یکم) به سفرهای فضایی سیاحتی در زیر مدار کره زمین دست بزنند. کشور کانادا به جهت داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب و برخورداری از آب و هوایی متغیر و واقع شدن در بین دو اقیانوس اطلس و آرام، همواره از طبیعت زیبا و آبشار ها و چشم اندازهای طبیعی بسیاری که توانسته به عنوان یکی از جاذبه های توریستی، گردشگران بسیاری را بسوی خود جذب نماید که در زیر به معرفی هر یک می پردازیم. گردشگری چه ویژگی هایی دارد که آن را به تنها نسخه رهایی بخش کشور برای برون رفت از چالش ها و شرایط کنونی و رسیدن به توسعه در میان مدت تبدیل می کند؟ اما از آنجا که هر صنعتی می تواند به دو شکل پیش برود و جهتی غیر یابد، البته باید ذکر نمود که اغلب تورهای گردشگری به دنبال ارائه کیفیت ویژه هستند اما در این صنعت هم رد گروه هایی پیدا می شود که بدون داشتن دانش کافی، برنامه ریزی مناسب، داشتن لیدرمطلع نه تنها هزینه بیشتری را به شما تحمیل می کند بلکه ممکن است باعث آسیب های جبران ناپذیر روحی و جسمی شوند، از طرفی بافت فرهنگی و سنتی منطقه در اثر حضور تورهای نامناسب دچار آسیب جدی فرهنگی می شوند.

جالب است بدانید که 5 ایده از بین 20 ایده برتر کسب و کارهای پولساز و جذاب جهان، در سایت belaltour حوزه گردشگری است. چگونه میتوانیم از پتانسیل های خود بهره برده و وضعیت خود را در عرصه جهانی بهبود بخشیم و جایگاهی در خور شان نام پر افتخار ایران کسب نماییم؟ اما بهترین روستای طالقان را میتوانیم روستای اورازان بنامیم که پرآبترین روستای این شهرستان است. شهرستان کنارک که در جنوب شرق ایران و در سواحل زیبای دریای عمان قرار گرفته است، از دیرباز با اسکله صیادی بزرگ و فعالش یاد می شود. در شهرستان مریوان دریاچه زریوار یکی از جاذبههای طبیعی و خاص ایران قرار دارد. 8. میهمان نوازی جامعه ی میزبان: نوع نگاه هر ملیت میزبان، گردشگر را تحت تأثیر قرار می دهد و در گردشگران احساس امنیت ایجاد می کند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که متاورس در گردشگری میتواند نحوه انتخاب مقصد، محل اقامت و جاذبهها از سوی مسافران و بهطور کلی دنیای سفرها را تغییر دهد. تغییر زمان یا مقدار تعطیلی ادارات و مدارس بر نحوه و مدت زمان سفر افراد تأثیر می گذارد. گاهی اوقات مقصد اصلی سفر همین نقاط دیدنی مثل دیزنی ورد (Disney World) هستند. جاذبه های تفریحی: منظور از جاذبه های تفریحی رویدادها و جشنواره ها، مناطق تفریحی مانند لاس وگاس یا دیزنی ورد است. به گزارش خبرآنلاین از کیش : سعید یکه دهقان مدیر بازاریابی و گردشگری معاونت گردشگری این سازمان از حضور حوزه های فرهنگی اجتماعی، گردشگری، موسسه ورزش، موسسه علوم و فنون، معاونت اقتصادی و بیمارستان کیش در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران خبر داد و گفت: از بخش خصوصی هم جامعه آژانس های مسافرتی، اتوبوس گردشگری هاپان هاپ اف، مجموعه تفریحی زمستانی پنگوئن، هتل ترنج وخانه بومیان در نمایشگاه حضور دارند. در کشور ما کدام بخش های اقتصادی زودبازده، تحریم ناپذیر و پایدارند؟ دکتر حیدری در پاسخ به این سوال اظهار داشت:« گردشگری برخلاف سایر بخش های اقتصادی همچون کشاورزی، صنعت و خدمات، برای رشد و توسعه خود نیاز چندانی به سرمایه گذاری های کلان اقتصادی ندارد. با ما در این بخش از وب سایت لحظه آخر همراه باشید تا به بررسی کافه استول بپردازیم.

از سوی دیگر موقعیت خاص و استراتژیک ایران در منطقه خاورمیانه – به عنوان محل تلاقی شرق و غرب – می تواند تنها در حوزه شبکه حمل و نقل یک سوم هزینه های گردشگری را بخود اختصاص داده و به عنوان یک مقصد عبوری ظاهر شود. جذابیت ویژه حوزه گردشگری در این است که علاوه بر ظرفیت خلق ارزش ریالی در آن، ظرفیت بسیار غنی برای جذب توریست بین المللی و درآمد زایی ارزی را نیز دارد. امروزه گردشگری سازمان یافته صنعتی بسیار مهم در سطح بین الملل است . این شهر از نظر معدنهای طلا، مس و سنگآهن بسیار غنی است و اهمیت زیادی در سطح استان دارد.

با توجه به موقعیت کشورما، کدام ویژگی ها و مزیتهای گردشگری در خصوص ایران صدق می کند؟ بازدید از برج ایفل در بالای فهرست بسیاری از علاقه مندان به سفر قرار دارد و با توجه به اینکه سالیانه در حدود 7 میلیون بازدید کننده در حال سلفی انداختن در زیر پایه های این ساختمان 81 طبقه هستند، جای تعجب هم ندارد. جاذبه های قومی در صنعت گردشگری: جاذبه های قومی در دو گروه دیدار با خویشاوندان و آشنایان و آشنایی با قومیت های مختلف طبقه بندی می شود. این سازمان درآمد صنعت گردشگری را بالای سه تریلیون دلار در سال تخمین زده است.

ارتقای وضعیت جاده ها و پایداری دولت ها خود باعث شد انسان ها بیشتر تمایل پیدا کنند تا به منظورهای سیاحتی، زیارتی و تعلیمی دست به سفر بزنند. 1. نقاط دیدنی: دلیل اصلی سفر بازدید از نقاط دیدنی مناطق مختلف است. هر فعالیتی که در صنعت گردشگری انجام می گیرد یکی یا بیشتر از جنبه های مختلف صنعت گردشگری را در برمی گیرد. متاورس در گردشگری به فعالان این صنعت اجازه میدهد تا با برگزاری تورهای مجازی سهبعدی از فضای هتلها، جاذبهها و مقاصد و ایجاد یک فضای واقعی در دنیای مجازی، مهمانان خود را به جهانی موازی ببرند. تعریف علمی متاورس هم از توصیفها و توضیحات استفنسون دور نیست.