پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری + عکس و آدرس

جاهای دیدنی لرستان نیز مثل سایر استان های کشور مشتمل بر خانه های تاریخی زیبا متعلق به دوره قاجار است که به خوبی حفظ شده و یادآور سبک زندگی سده گذشته ایران است. در این مقاله به همراه تیم آگاه به منطقهی اول خونه شما را با برخی از شهرهای معروف استان مازندران و مناطق گردشگری مازندران آشنا کردیم. موزه تنوع زیستی آبادان فرصت بینظیری است تا با حیاتهای مختلف در طبیعت آشنا بشید و در کنار سفرتان به این شهر گرم دوستداشتنی، دانستنیهایتان را در مورد طبیعت و ساکنین آن افزایش دهید. در این مسیر دو قهوه خانه که دارای امکانات نسبتاً خوبی برای مسافران است دیده میشود، یکی در میانه راه وردیج و دیگری در چند متری پس از خروجی وردیج. در ضلع شمالی این دره، آبشاری دیده میشود که ارتفاع آن به حدود ۵ متر میرسد و در صورت افزایش بارندگی، بر ارتفاع آن افزوده میگردد. برای جلوگیری از هدر رفت آب چشمه، مسیر نهر از آبشار تا روستای خور توسط کانال کوچکی هدایت میگردد و با کمک دریچههایی باغات این منطقه آبیاری میگردد. حال در اینجا چندین منطقه جذاب و منحصر به فرد به شما معرفی میگردد تا در ایام تعطیلات بتوانید اوقات خوشی را سپری نمایید.

در یک کلام هر فعالیتی در دهکده جهانی به حوزه سفر و گردشگری وابسته است. مخمل کوه از تفرجگاه های طبیعی اطراف شهر خرم آباد است که هر آخر هفته میزبان بسیاری از اهالی شهر و مسافران می باشد. با مطالعه این مطلب می توانید نسبت به طبیعت اطراف تهران، تفرجگاه اطراف تهران و جای دنج اطراف تهران بیشتر آشنا شوید. یا از سمت جاده کرج ـ رجایی شهر، و سپس جاده آتشگاه به سمت این روستا بروید یا از مسیر اتوبان کرج ـ قزوین حرکت نموده و پس از گذر از کردان به سمت برغان رهسپار شوید. مخمل کوه نیز از این قاعده مستثنی نیست. در فصول سرد سال با یخ زدن آب آبشار منظره واقعاً فوق العاده ای ایجاد میشود که دیدن آن خالی از لطف نیست. امروزه با صنعتیتر شدن جامعه و گسترش شدید آلودگی هوا در شهرها و کلان شهرها، بیش از گذشته احساس میشود که باید از زندگی شهری و هیاهوی آن دور شد و به طبیعت پاک ییلاقات و روستاها پناه آورد. برای رفتن به آن جا باید تا ۱۲ کیلومتری شمال شرقی فشم رفت و پس از روستاهای زایگان و لالان عبور نمود. جشن های نوروزی، همایش ها، نمایشگاه های فصلی و غیره در این خانه برگزرا می شود و گردشگران با رفتن به آنجا حال و هوایی تاریخی و سنتی را تجربه می کنند.

از جاده منتهی به فیلبند، میتوان منظره چشم نواز سنگچال را رویت نمود. در بالای محله وردآورد، جادهای پر پیچ و خم همچون جاده امامزاده داوود به چشم میخورد که با حرکت در امتداد رودخانه و درهای عمیق، به روستای وَردیج و بعد از آن به واریش خواهید رسید. این پارک در مجاورت رودخانه زیبای گوهر رود واقع شده است که زیبایی آن را چند برابر میکند . رودخانه کلارود (یا به گفته محلیها، رودخانه آبنیک) دارای طولی در حدود ۷ کیلومتر بوده که از ارتفاعات جانستون و خرسنگ سرچشمه گرفته و یکی از سرشاخههای رودخانه جاجرود محسوب میشود. در همین حال در وسط دخمهها چاهی وجود داشته که به آن «استودان» یا «استخواندان» میگفتند که استخوانهای باقیمانده اموات را درون آن میریختند و محوطه دخمه نیز پس از هر تدفین دوباره طی مراسم خاصی آب و جارو میشد تا دوباره مورد استفاده قرار گیرد. همچنین می توانید در هر لحظه از شبانه روز برای خرید بلیط قطار فدک از صفحه اصلی سایت استفاده نمایید.

در نوشتار جاهای دیدنی تهران به معرفی اماکن دیدنی در داخل تهران پرداختیم. علاوه بر این در داخل محدوده پس از عبور از مسیر حیاط وحش طبیعی ایجاد شده و حیواناتی مثل آهو و غزال وحشی قابل رویت هستند. این پل که در 11 کیلومتری مریوان و درمسیر شهر سقز قرار دارد در دوران صفوی روی رودخانه خروشان و پر جنب و جوش گاران ساخته شد. این روستا دارای آب و هوای سرد و ییلاقی است که در حاشیه سرسبز رودخانه کلارود و در دامنههای کوههای منطقه واقع شده است. این مکان آنقدرها بزرگ نیست اما یک مسیر سرسبز و فوقالعاده جذاب است که در آنجا میتوانید عکسهایی عالی بگیرید. اما آنچه گردشگران را به میدان «تایمز» نیویورک جذب میکند، برنامههای تفریحی، مغازههای متعدد و نمایشهای تئاتر «برادوی» است. درست است که واقعیت ماجرا چیز دیگری بوده و بوجود آمدن این دره، تنها بخاطر شرایط محیطی و فرسایش خاک بوده است، اما مهم این است که امروز این منطقه به یکی از زیباترین و البته ترسناک ترین جاذبه های طبیعی قشم تبدیل شده است. دهکده فرهنگی لسدی یکی از محبوب ترین مناطق توریستی آفریقای جنوبی است که دارای فرهنگ، قبایل و تمدن غنی با ۱۱ زبان رسمی دنیا می باشد.

سورتمه تالش در پارک سیاهداران تالش در استان گیلان قرار دارد . «چلاو» نام روستایی است که در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر آمل قرار دارد. منطقه ساحلی حاجیبکنده در روستایی سرسبز و زیبا به همیننام و در حدود 30 کیلومتری شهر رشت واقع شدهاست. در دوره جمهوری اسلامی، در مورد چراییهایی جذب نشدن گردشگرهای اروپایی به ایران، عموماً به محدودیتهای دینی و اجتماعی در درجهٔ نخست و پس از آنان به کمبود زیرساختهای گردشگری ایران اشاره شدهاست. این پل آجری بوده و در دوره صفویه ساخته شده و فقط دوپایه و بخشی از طاقهای آن بر جای مانده است. از جمله این دستگاه ها می توان به جهش کوانتوم(Quantum Leap) سریعترین سواری پارک با ۵۸متر ارتفاع و ۱۰۵ کیلومتر در ساعت سرعت، اژدها(Dragon) با طول مسیر ۱۰۵۶ کیلومتر و ارتفاع ۳۸ متر، Firebird با ۶۳ متر ارتفاع، بلندترین سواری سقوط آزاد روسیه اشاره کرد. تور صربستان فاینداتور را برای سفر به شما پیشنهاد می کنیم ، چون بهترین لحظات و خاطره ها را تجربه خواهید کرد . اگر می خواهید به پارک هفت حوض بروید، باید لباس و کفش مناسب کوهنوردی و طبیعت نوردی بپوشید و قبل از غروب آفتاب به شهر برگردید. از دریاچه تار به سمت شرق که بروید، پس از حدود نیم ساعت پیاده روی به دریاچه هویر خواهید رسید.

آبشار نیاگارا با به نمایش گذاشتن تنها بخشی از طبیعت زیبای کانادا از پرجاذبهترین مناطق گردشگری این کشور سایت belaltour به شمار میرود. توجه داشته باشید که در بیشتر موارد، برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، باید با زبان خارجی کشور مورد نظر و همچنین زبان انگلیسی آشنایی خوبی داشته باشید. برای دسترسی به منطقه چلاو، باید از مرکز شهرستان آمل به سمت جاده هراز (به سمت استان تهران) در حدود ۲۵ کیلومتر حرکت نمود و پس از گذر از روی پلی در سمت چپ جاده (که به پل منگل معروف است) و نیز طی مسافت ۱۵ کیلومتر دیگر به منطقه سرسبز چلاو رسید.

گردشگری و صنایع دستی و هنرهای سنتی دو صنعت مكمل هم هستند و در رشد یكدیگر تاثیر گذار هستند از این رو باید این دو صنعت را با هم مورد توجه قرار داد. این خانهها از خشت و به سبک سنتی ساخته شده است. جاهای دیدنی اطراف تهران می تواند در این مواقع اهمیت زیادی داشته باشد. در اطراف تهران مکان های دنج و بی نظیر زیادی وجود دارد که در فصل پاییز زیبایی های دوچندانی را ارائه می دهد. در فصل بهار و تابستان مخمل کوه سبز رنگ و درخشان است ولی در پاییز و زمستان به رنگ سیاه و قهوه ای در می آید و با بارش برف به کل سفید رنگ می شود. یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی فارس آبشار مارگون است آبشاری که علاقمندان به طبیعت را در فصل های بهار و تابستان به خود جذب می کند. اگر شما هم قصد سفر و بازدید از روستای بلده را دارید، بهترین زمان بازدید از این روستا در فصل تابستان است چراکه در این 3 ماه سال، هوای منطقه بلده بسیار خنک و دلنشین بوده و طبیعت زیبای اطراف روستای هم در نوع خود بسیار جذاب می باشد. فصل بهار و مخصوصاً اردیبهشت ماه بهترین زمان برای سفر به این ناحیه است، زیرا در این ایام، شکوفههای زیبای گیلاس و آلبالو مناظری بدیع و دل نشینی را به نمایش میگذارند.

اگر علاقمند به دیدن و لذت بردن از منظره آبشارها و دشت ها و تنگه های سرسبز منطقه را دارید، به طور طبیعی بایست در بهار تا اوایل تابستان به این مناطق بروید. ساسانیان شهری به نام شاپورخواست با محوریت این قلعه احداث کردند و بعد از قرن ها در سده 7 هجری شهر خرم اباد بر روی آن احداث شد. از خوراکی ها و شیرینی های لذیذ گرفته تا صنایع دستی به قدمت تاریخ را میتوان در شهر یزد پیدا کرد. خانه ابو که تا چند قت پیش مسکونی بوده هم اکنون به عنوان خانه صنایع دستی خرم آباد در معرض دید عموم قرار گرفته است.

برای بازدید از این آبشار باید اندکی پیاده روی نمود و افراد با توانایی بدنی کم و حتی کودکان هم قادر به رفتن به آنجا میباشند. در زمینه ارزشگذاری باید با ابزار بازار به این ماجرا نگاه کنیم. این روستا به سه قسمت داخلی تقسیم شده که از طریق دوشاخه رودخانه و در نهایت اتصال آن دوشاخه به هم این سه منطقه شکل گرفته است. از مناطق جذاب روستای زرین دشت میتوان به رودخانه «حبله رود»، چشمههای آب معدنی مانند «خمده» و «دریا بک» که خواص درمانی بسیار دارد اشاره نمود. فیلبند دارای چشمههای کوچک و بزرگی است که یکی از چشمههای کوچک آن به نام «لار» دارای املاح معدنی فراوانی است و به گفته ساکنین برای درمان درد کلیه بسیار مفید است. شایان ذکر است وجود فلوئور کافی در آب چشمههای این منطقه توانسته است در استخوان بندی مردمش تأثیر بسزایی داشته باشد. کریم خان زمانی که شیراز را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرد، این ارگ تاریخی را برای محل زندگی خود در نظر گرفت. اما زمانی که در تورهای متنوع کویر گردی شرکت کنید، خواهید دید که هر کویر با کویر دیگر کاملا فرق دارد و هرکدام از آنها میتوانند به تنهایی، سفری به یاد ماندنی را برای شما رقم بزنند.

فاصله روستای خور تا آبشار تقریباً ۲ کیلومتر است و با زمانی حدود ۳۰ الی ۴۵ دقیقه و با گذر از بین مناطق سرسبز و درختان سیب ترش، گوجه سبز، زردآلو و گیلاس میتوان به این آبشار رسید. نویسنده : بخش تبلیغاتدر این مقاله درباره عوامل موثر در تهیه بلیط هواپیمای ارزان و ایرلاینهایی که مناسبترین قیمت بلیط را عرضه میکنند، اطلاعاتی بهدست خواهیم داد. بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود درباره گردشگری، آن را یک محرک مناسب برای رشد اقتصادی دانست. گردشگری وسیله ای است که افراد را با مذاهب و فرهنگ های متفاوت به یکدیگر پیوند میدهد و به آنها کمک می کند تا همدیگر را با وجود تنش های سیاسی و اجتماعی بهتر درک کنند.از نظر سازمان جهانی جهانگردی مذهب به عنوان یکی از اصلی ترین انگیزه های سفر شناخته شده است. در این منطقه درختان بلوط به شکل پراکنده چشم نوازی می کنند. در زمان ورود رضاخان به لرستان این کوه صحنه جنگ و درگیری خونین بین طرفین شد.

پیش بینیهای هواشناسی این روستا اصلاً قابل اعتماد نیستند زیرا در یک روز میتوان شاهد چندین پدیده جوی بود. معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اظهارداشت: در پیش نویس قانون حفاظت و بهره برداری پایدار از حیات وحش تا حد امکان تلاش کردیم زیرساخت های قابل قبول برای مباحث مختلف از جمله گردشگری طبیعت را در نظر بگیریم و چنانچه این قانون در مجلس تصویب شود، بخش بزرگی از مشکلات ما مرتفع خواهد شد. از کنار این روستا رودخانههای شاهرود و سنج که از کوههای البرز مرکزی سرچشمه میگیرد، عبور میکنند. در مسیر منتهی به روستا از جاده جنگلی عبور خواهید کرد. این رودخانهها باعث ایجاد سبزی و طراوت در روستا و جاده منتهی به آن میشوند، به طوری که با ورود به جاده برغان، فقط درخت و سرسبزی و صدای رودی خروشان است که دیده و شنیده میشود.

گروه جامونه سفر به روستای قلات شیراز را به علاقه مندان به بوم گردی و جاذبه های گردشگری شیراز توصیه می کند. تورهای طبیعت گردی در میان دوستداران طبیعت و بوم گردان دارای جایگاه خاصی است. قرن هیجدهم عصر طلایی تورهای بزرگ بود. نی گاه کوچک نیز چون عرض از نی گا بزرگ بسیار کمتر است به این نام شهرت یافته است. این روستا به روستای قاجاری معروف است. این تنگ از بنارپنبه کار شروع می شود و تا روستای «تی» ادامه دارد. این آبشار کلاً را میتوان یکی از مناظر شگفت انگیز و بینظیر دره چلاو به حساب آورد. روستای سنگچال هم مناظر و جذابیتهای منحصر به فرد خود را داراست. روستای خور در ارتفاع ۲۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است. این روستا در دامنه غربی قله گندم چال واقع شده که دارای ارتفاع ۳۶۰۰ متری از سطح دریاست. شهرستان 150 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. اکثر این درختان عمری بیش از هزار سال دارند. هر گوشۀ این شهر روایتکنندۀ عجیبترین حکایتهایی است که تاریخ در طول تمام این قرنها به خود دیده است. در این روستا باغهای بسیاری وجود دارد که در تمام ایام سال و به خصوص در بهار و تابستان پذیرای گردشگران میباشد.