مزایا و کاربردهای دیزل ژنراتور سایلنت

پس در جواب سوال دیزل ژنراتور چیست، می توان این وسیله را این گونه تعریف کرد که: دستگاهس است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. این توان نیز به ابعاد مختلف بستگی دارد، پس هنگام خرید به ابعاد دستگاه توجه ویژه ای داشته باشید. موتورهای دیزل میتوانند بر روی تنوع وسیعی از سوختها عمل کنند و به پیکربندی بستگی دارد از طریق سوخت دیزل eponymous که عموماً از نفت خام بدست میآید، معمول هستند. به طور کلی، موتورهای دیزلی بالاترین راندمان حرارتی را نسبت به موتورهای احتراق داخلی دارند که امکان دستیابی به درصد تقریبی از راندمان کارنو را فراهم می کند.

در ادامه میتوانید قیمت هر یک از دستگاههای ژنراتور برق را براساس توان هر کدام بر حسب کیلوولت آمپر یا کاوا (Kva) مشاهده نمایید. اگرچه از نظر قیمت ارزان تر است، اما هزینه نصب ممکن است زمان بیشتری را صرف کند و هزینه بیشتری نیز داشته باشد. هنگام خرید موتور برق دیزلی به نوع موتور ژنراتور و برند آن نیز توجه کنید، چرا که این دو عامل تعیین کننده قیمت دیزل ژنراتور است اما در نظر داشته باشید قیمت ژنراتور برق دیزلی با توجه به نوسانات بازار متغیر است و نمی توان برای این محصول قیمت مشخصی را در نظر گرفت. چرا که مثلا در نیروگاه برق آبی برای جابجا کردن دروازه های ورود آب پشت سد که فشار زیادی پشت آن می باشد نیروی زیادی لازم است که از نیروی هیدرولیک این گاورنر استفاده میشود. اگر در مراحل اولیه شناسایی شود، راه اندازی موتور در ماکزیمم بار خود برای افزایش فشار داخلی و دما اجازه می دهد که رینگ های پیستون به زحمت رسوب کنند و اجازه می دهد تا تجمع تدریجی کربن سوخته شود.

اندازه گیری توسط ویژگی های الکترونیکی مدرن، به ویژه بارهای غیر خطی پیچیده است. هرچند کنترل جریان سیم پیچ آن ، مدار الکترونیکی پیچیده ای دارد. با توجه به ظرفیت فضای مورد نیاز انرژی الکترونیکی ژنراتور انرژی مورد نیاز را تولید خواهد کرد. برای این که این نوع ژنراتورها، انرژی لازم را تامین کنند و در مواقع نیاز شدید مانند قطع برق نیز از کار بیفتند. زیرا از تجهیزات در برابر تشعشعات خورشیدی، باران و بادهای شدید محافظت می کند.

تابلو برق ATS نصب شده بر روی دیزل ژنراتورهای همواره ناظر اعمال بار بر روی موتور ژنراتور بوده و در مواقع غیرعادی بر مبنای تنظیمات قبلی پاسخ مناسب را از طریق فرمانهای الکترونیکی تابلو ارسال و به صورت خودکار تمامی وضعیت را تواماً کنترل مینماید که موتور ژنراتور در بهترین شرایط به کار خود ادامه دهد. معنی گاورنر : گاورنر محرکی می باشد که میزان انتقال ماده یا شاره مولد یا ذخیره کننده انرژی، به درون محفظه احتراق یا محفظه توربین یا محفظه رکتور هسته ای را کنترل می کند و در نتیجه ، تولید توان یا میزان تبدیل توان، تغییر کرده، به کنترل ما در می آید. احتمال خرابی سیستم تزریق سوخت و سایر قطعات و در نتیجه عدم اطمینان و هزینه بالای قطعات یدکی بیشتر است.

بدین ترتیب با معرفی به عنوان هوای مصرفی و با استفاده از مقدار کمی سوخت فسیلی برای احتراق معرفی می شوند. دیزل ژنراتورها پیل سوخت فسیلی را تبدیل به انرژی مکانیکی می کنند و آلترناتور این انرژی مکانیکی را تبدیل به انرژی الکتریکی می کند. موتور دیزل در اصل موتور احتراق داخلی است به اینصورت که با فشرده سازی هوا در سیلندر ها احتراق انجام میشود و موتور شروع به کار میکند.موتور دیزل از گرمای فشرده سازی برای احتراق و سوختن سوخت مورد نظر در محفظه تزریق استفاده می کند. 2. دیزل ژنراتور از نظر ابعادی بسیار بزرگ و سنگین می باشند.

انواع دیزل ژنراتور

موتورهای دیزلی مدرن بر معایب مدل های قبلی که سروصدای بالاتر و هزینه های تعمیر و نگهداری دارند غلبه کرده اند. موتورها می توانند با تمام طیف عصاره سوخت تجمیع شده کار کنند از گاز طبیعی، الکل، گازوئیل، گاز چوب تا روغن های سوخت از روغن دیزل تا سوخت های رسوبی. و پس از نرمال شدن برق شبکه مجدد از مدار خارج و دیزل ژنراتور به حالت آماده به کار به صورت خاموش می مانند. کنتاکتور این حالت را کنترل میکند و تا حد زیادی قوس موتور را کاهش می دهد.

قیمت دیزل ژنراتور

این آلودگی برای و مجاور بودن ها مناسب نیست. بعد از مشخص کردن مقدار توان الکتریسیته مورد نیاز میبایست به سراغ کاتالوگ دیزل ژنراتورها رفت و با توجه به توان خروجی دیزل ژنراتور مدل مناسب را انتخاب کرد. ژنراتورها در توانهای مختلف را می توان درون یک اطاقک ایزوله قابل حمل قرار داد. سنکرون سازی تابلو های برق نیز مزایای بسیاری دارد که می تواند در موقعیت و مکان های مختلف انجام شود. سیستم مشابه ای که در فرانسه عمل می کندEJP، تعرفه های به خصوص ماکزیمم شبکه، در حداقل 5 گیگاوات مجموعه دیزل ژنراتور تجهیز می شود تا در دسترس باشد. میزان مصرف دیزل ژنراتورها بهطور متوسط بین ١٩٠ گرم تا ٢٢٠ گرم گازوئیل در هر ساعت به ازای هر کیلووات مصرفی است.

نیاز اصلی برای یک موتور دیزل تعویض منظم روغن است. دیزل ژنراتور ولوو پنتا TWD1643GE همچنین با آستر سیلندر قابل تعویض و راهنماهای سوپاپ برای اطمینان از حداکثر دوام و عمر مفید موتور تعبیه شده است. اشاره شد که کنتاکتور برای کنترل دیزل ژنراتور کاربرد گسترده ای دارد و این کلید مغناطیسی می تواند ولتاژ و جریان را در محدوده بسیاری از چند آمپر تا هزاران آمپر کنترل و توزیع کند. این ماجول با گرفتن نمونه ولتاژ خروجی و پایش مداوم آن، با کنترل مقدار میدان تحریک در روتور آلترناتور، ولتاژ خروجی دستگاه را به صورت ثابت روی مقدار تنظیم شده نگه میدارد. انتخاب یک دیزل ژنراتور با توان و کارایی مناسب یکی از مهمترین و حساس ترین تصمیمات گروه فنی مهندسی میباشد.زیرا در صورت اشتباه در انتخاب دیزل ژنراتور مناسب خسارت قابل توجهی متوجه پروژه میشود.از این رو هدف از انتخاب دیزل ژنراتور مناسب مدیریت در کاهش هزینه میباشد زیرا اگر دیزل ژنراتور انتخابی توانایی تولید برق مورد نیاز را نداشته باشد میبایست یک دیزل ژنراتور دیگر خریداری شود که میتواند یک دیزل ژنراتور بزرگتر با توان بیشتر باشد یا یک دیزل ژنراتور کوچکتر به اندازه کمبود برق مصرفی مورد نیاز باشد که در هر دو مورد باعث میشود هزینه اضافی پرداخت کنیم، و حتی اگر دیزل ژنراتور با توان بیشتر از مقدار مورد نیاز تهیه کنیم باعث هزینه اضافی هنگام خرید اولیه دیزل ژنراتور و هزینه اضافی در مصرف سوخت و استهلاک بی مورد در طول مدت بهره برداری از دیزل ژنراتور میشود.

انواع دیزل ژنراتور به صورت گازوئیل ، گازسوز و بنزینی قابل عرضه می باشد لذا به صورت استفاده های گوناگون می توان آنها را مونتاژ کرد بصورت قابل حمل بصورت سایلنت ، بصورت ثابت و میتوان آنها را با باک ذخیره و بدون باک ذخیره نیز مونتاژ نمود. بصورت معمول منبع سوخت روازنه در مجاورت و نزدیکی دستگاه و در برخی طرح ها در شاسی پیش بینی میگردد و منبع اصلی با ظرفیت بزرگتر از منبع روزانه در محلی مناسب با امکان ارتباط به منبع سوخت روزانه پیش بینی میگردد. به منظور تامین سوخت مورد نیاز در زمان کار دستگاه ، منبع مناسب با توجه به میزان مصرف سوخت هر دستگاه می بایست پیش بینی گردد. کارایی هر ژنراتور دیزلی به موقعیت و نحوه استفاده از آن بستگی دارد اما اصولاً برای هر کیلووات ساعت، ۰.۴ لیتر سوخت مصرف میکنند که برابر با ۲۵ درصد بازده است. نحوه کار ژنراتورها نیز برمبنای القای الکترومغناطیسی است بدین صورت که حرکت سیم پیچ ها در داخل میدان مغناطیسی باعث ایجاد اختلاف پتانسیل در دو انتهای سیم پیچ ها و جریان بار الکتریکی میگردد.

دیزل ژنراتور در کارخانه ها، نیروگاه ها، مراکز تجاری و اداری، منازل، فروشگاه ها، مغازه ها و بسیاری دیگر از مکان هایی که به انرژی الکتریکی نیاز دارند مورد استفاده دیزل ژنراتور کاراسهند قرار می گیرد. دیزل ژنراتور اضطراری: تمامی مراکز اداری، بیمارستانی، کارخانه ها و سایر موارد در مواقعی که با بحران قطعی برق مواجه می شوند بهترین وسیلۀ تولید برق برای آنها دیزل ژنراتور اضطراری است. گاورنرهای الکترونیک دارای تنظیم اولیه کارخانه سازنده می باشد ولی از آنجایی که این گاورنرها بر روی عمده موتورهای دیزل نصب هستند باید سیستم گاورنر را با دیزل انطباق داد.

دیزل ژنراتور چیست

به هر حال، معمولاً یک فرض معمول این است که اگر یک مولد در حالت اضطراری ۱۰۰۰ کیلووات باشد، در حالت پایه و دائم به ۸۵۰ و ۸۰۰ کیلووات اکتفا شود. پیش از خرید هر دیزل ژنراتور هزینهای که برای خرید آن در نظر گرفته شده، مشخص شود. وقتی سرور ها و سیستم ها از کار بیفتند، ارتباطات قطع می شوند، کار متوقف می شود، داده ها گم می شوند، وقت کارمندان به بطالت می گذرد و تقریبا همه چیز متوقف می شود. از آنجایی که تنها هوا در موتور احتراق فشرده می شود، به سوخت کمتر نیاز دارد، بر خلاف بنزینی که در آن هوا و بنزین فشرده می شوند. این دستگاه به وسیله یک موتور و ژنراتور دیزلی موجب تولدی ولتاژ برق می شود و از سوخت دیزل برای انجام کار خود استفاده می کند. این بخش کاربردی دیزل ژنراتور است و شامل ابزار های مدیریت و کنترل از جمله پریز برق و کنترل ولتاژ است.

رسوب ها زمانی ایجاد می شوند که گازهای گرم احتراقی به صورت ضعیفی می وزند و رینگ پیستون را مسدود می کنند و سبب نیاز به روغن کاری بر روی دیواره های استوانه ای به دلیل «سوخت ناگهانی» می شوند و دوده هایی لعاب مانند ایجاد می کنند که سوراخ روان می شود. دیزل ژنراتورها و سایر محصولات شرکت پرکینز به دلیل گستردگی تقاضا در سطح دنیا، در کشورهای مختلف انگلیس، آمریکا، برزیل، چین و هند تولید شده و به بازار مصرف روانه میشود. دیزل ژنراتور کامینز (Cummins): دیزل کامینز یک برند مشهور امریکایی در صنعت ژنراتورهای برق است. از این رو بکارگیری دیزل ژنراتور با توجه به ارزان بودن سوخت مصرفی آن نسبت به بنزین و همچنین سهولت نگهداری و تامین قطعات آن به نسبت انواع ژنراتورهای گازی موجب انتخاب و ترجیح ژنراتور با نوع سوخت دیزلی یا گازوئیلی برای استفاده در تامین برق تجهیزات تولیدی و صنعتی شده است.

البته در نظر داشته باشید که کنتاکتورها به دلیل ظرفیت بالایی که دارند برای کنترل جریان های بسیار بالا و توان های زیاد مورد استفاده قرار می گیرد از طرفی در الکترو موتورهای سنگین هنگام قطع کردن، آرک یا قوس به وجود می آید برای کاهش این آرک ها می توان از کنتاکتور استفاده کرد. مخزن سوخت در دیزل ژنراتورهای کوچک به طور معمول در کنار پایه شاسی قرار دارد اما برای دیزل ژنراتور های سایز بزرگ تر نیازمند نصب مخرن سوخت خارجی به صورت جداگانه هستید. اندازه قدرت تولیدی توسط دیزل ژنراتور از 8 تا 30 کیلو وات برای خانه ها، مغازه های کوچک و دفاتر می باشد و ژنراتورهای صنعتی بزرگ تر از 8 کیلو وات تا 2000 کیلو وات برای استفاده صنعتی، مجتمع های بزرگ و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. رنج کوچک موتور ژنراتورها می توانند از 1 تا 20 کیلوولت آمپر (KVA) برای منازل، فروشگاه ها، ادارات کوچک و تا (3300KVA/3.3MVA) قابل استفاده برای مجتمع های اداری بزرگ و کارخانه ها برق تولید کنند.

کاربرد دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور از احتراق گازوییل برای تولید انرژی مکانیکی استفاده می کند که این انرژی مکانیکی از طریق ژنراتور به انرژی الکتریکی تبدیل می شود از این رو استفاده مداوم از از دیزل ژنراتور باعث افزایش دمای اجزای آن خواهد شد در نتیجه استفاده از یک سیستم خنک کننده قدرتمند که بتواند گرمای حاصل را مهار کند بسیار اهمیت دارد. راهاندازی تحت بار زیر حد مجاز بهناچار نه تنها باعث دود سفید از سوخت نسوخته میشود بلکه با گذشت زمانهای بیشتر، با دود آبی روغن کاری سوخته نشتی از رینگهای پیستون قدیمی آسیب دیده همراه خواهد شد و دود سیاه نیز حاصل از خرابی تزریق کننده هاست. بار می تواند بین ژنراتورهای در حال فعالیت موازی از طریق تقسیم بار سهیم شود. برای مجموعه ژنراتورهایی که کاربرد اضطراری دارند، استفاده از بار پشتیبانی شده برای انجام آزمایش می تواند غیر عملی باشد.

زمانی که سوخت وارد موتور میشود عملیات احتراق انجام شده که باعث حرکت در پیستونها و در نتیجه تولید انرژی مکانیکی میشود. ژنراتور بسته به نیاز پروژه و البته شرایط نیروی محرک می تواند با دورهای مختلف و حتی دور متغیر تولید شود که البته ژنراتورهای مورد استفاده در دیزل ژنراتورها با توجه به فرکانس 50 هرتز برق در کشور با دور 1500 در دقیقه وارد و یا مونتاژ می شوند. دیزل ژنراتور اضطراری(استندبای/Standby): دیزل ژنراتور اضطراری برای تولید جریان الکتریکی مورد نیاز در زمان قطعی برق مورد استفاده قرار می گیرند و زمانی که جریان برق شهری قطع شود این نوع دیزل ژنراتور وارد مدار می شوند و برق مورد نیاز را تامین می کنند. بههمین دلیل تولیدکنندهگان استارت، از استارت اتومات برای کنتاکت واسط به اتصال جریان اصلی، استفاده میکنند.