نگاهی به قانون گردشگری در ایران

کشور عمان در پی تلاش های خود در سال های اخیر توانسته گردشگران زیادی را سالانه افزایش بدهد به طوری که در سال 2015 بیش از 9.5 میلیون مسافر خارجی جذب کند که از میان آن ها 36 درصد گردشگر خارجی بوده اند. ، بیش از 260 میلیون شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم، 764 میلیارد دلار سرمایه گذاری (نزدیک 5% از کل سرمایه گذاری جهانی)، 1.4 تریلیون دلار صادرات (بالغ بر 6% صادرات جهانی) به خود، نقش بسزایی در رشد و شکوفایی اقتصادی جهان ایفا کرده است. این روزها میتوان انواع بلیط اتوبوس، هواپیما و قطار را به صورت اینترنتی تهیه کرد یا اینکه بسیاری از هتلها و اقامتگاهها را به صورت آنلاین رزرو کرد. مولاژهای متنوعی که بیانگر اعضای مختلف بدن انسان و حواس پنج گانه آن است؛ در جهت پربار کردن جنبه های آموزشی موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی شیراز تهیه شده است و مربی می تواند برای دانشجو و دانش آموز بطور جداگانه قسمتهای مختلف بدن را تشریح و توضیح دهد.

وارنا مال پاساژ بزرگی است که از جاذبه ها ی گردشگری بلغارستان و در حدود 150 فروشگاه متنوع اقلام مختلف از لباس و سوغاتی و لوازم الکترونیک را در خود جای داده اند. و یا مشوق های مالیاتی جهت رغبت سرمایه گذاران بخش خصوصی در آبادانی زیرساخت ها و یا هموار کردن مسیر ورود و خروج سرمایه های خارجی و تضمین امنیت برای آن و یا سایر روشها، جدیت و عزم خود را نشان داده تا کشور شاهد رونق این صنعت پر سود و ارزآور باشد. این روستا در بخش لوندویل، دهستان چلوند واقع شده، و آبشار لاتون نیز در ۶ کیلومتری غرب روستا است. آبشار رامینه از زیباترین آبشارهای این منطقه است که در قسمت بالایی جاده اصلی و در میان انبوه درختان جنگلی واقع شده و در فاصله ۱۰ دقیقهای از جاده اصلی قرار گرفته است، مسیر رسیدن به آبشار رامینه سر بالایی و دارای شیب زیادی است. جاده ای که برایت از عشق و زیبایی می گوید. این کتابخانه مشهور که در سال ۱۲۳ میلادی ساخته شده است یکی از بزرگترین کتابخانههای دوران خود بوده است که پس از کتابخانههای اسکندریه و پرگامون در مکان سوم قرار داشته است. جریان چشمه ای در نزدیکی این دوره زیبایی و جذابیت این مکان را چند برابر کردهاست.

دهانه این غار بسیار بزرگ است و درون آن رودخانهای در جریان است. علاوه بر عکاسی از فضای مدرن و طراحی زیبای این مجموعه میتوانید به پیست بزرگ تیوپسواری آن سر بزنید که با طراحی مارپیچ خود، جذابیت زیادی برای بازدیدکنندگان دارد. میدان را دور بزنید و به سمت کوه حرکت کنید. اگر به منطقه گردشگری سپاد رفتید، به مجتمع تجاری و گردشگری وصال هم سری بزنید. با محمد جهانگیری در یک روز ابری دیماه در دفتر کارش در سازمان نظامپزشکی، از وضعیت فعلی گردشگری سلامت کشور صحبت کردیم و نقبی هم زدیم به فعالیتهای انجمن و شورای راهبری گردشگری سلامت. کسی که این روزها هم عضو شورای راهبری گردشگری سلامت کشور است و هم رییس انجمن گردشگری سلامت و البته معاون فنی و نظارت سازمانی که یکی از بازیگران مهم این صنعت است؛ یعنی سازمان نظام پزشکی کشور. شرکتهایی که به دلایل مختلف در زمان انتشار دارایی های فیزیکی آزاد ندارند به خوبی می توانند با این روش حداکثر استفاده را جهت تامین مالی ببرند. تنها شرط آن اینست که دارایی های فیزیکی و منافع آنها منطبق با شریعت باشند. به طور کلی هر کجا که پای دارایی های با دوام و مولد خدمات و منافع در میان باشد، می توان از این منافع جهت انتشار اوراق منفعت بهره جست.

اصلی ترین جاذبه های توریستی این شهر تاریخی است . با آمدن نام کیش معمولاً تصویری مدرن از پاساژهای بزرگ و فضاهای لوکس در ذهن انسان نقش میبندد و تصور وجود مکانی قدیمی دور از انتظار به نظر میرسد اما باید بدانید که شهری باستانی با قدمت ۸۰۰ ساله در این جزیره وجود دارد که یکی از عجیبترین جاذبه های کیش محسوب میشود. برخی کارشناسان نقش این انسان را به سارگون دوم پادشاه آشور نسبت دادهاند. نیزدر ایران برای آنها مقرون به صرفه تر است (همان کاری که چین طی دهه های اخیر انجام داده و کماکان از یوان تضعیف شده و ارزان حداکثر استفاده را به نفع اقتصاد خویش برده است). استفاده از این فرصت به معنی ارزآوری، اشتغال، رونق صنایع دستی، تولید، رشد اقتصادی و افزایش قدرت خرید مردم می باشد. صنعت گردشگری عمان از نظر جذب گردشگران خارجی پس از امارات دبی دارای دومین جایگاه برتر در میان کشور های عضو شورای همکاری های خلیج فارس را دارد و در حال حاضر در شرایط تنزل درآمد اقتصادی خود از نفت که قیمت جهانی آن با کاهش رو به رو شده است به همین دلیل است که تلاش دارد درآمد گردشگری را جایگزین درآمد نفت کند.

بازار سرمایه با ابزار نوآورانه صکوک که دارای ساختارهای متنوع و منعطفی است، می تواند به عنوان بازوی قوی تامین مالی برای توسعه زیرساختهای گردشگری وارد عمل شده و نقش فعالی از طریق هموار کردن مسیر سرمایه بخش خصوصی به سمت پروژه های زیربنایی ایفا کند و موجب سودآور شدن و رونق این صنعت سایت belaltour برای کشور گردد. پزشکان بی وجدانی در طول عمل های جراحی اندام های بدن بیماران را به سرقت می بردند و امروزه باور بر این است که این ارواح سرگردان همان بیماران می باشند که برای انتقام برگشته اند. محصول عمده زراعی روستای حاجی بکنده، برنج است ولی باقلا، خیار و کدو نیز در این روستا به عمل میآید. شغل اهالی افجه کشاورزی و دامپروری و محصولات طبیعی و ارگانیک این روستا قطعا سوغات خوبی برایتان خواهد بود. در برخی از نقاط آن نیز گیاهان بالا رونده با ساقههای در هم پیچیده ضمن ایجاد زیبایی بکر، نمایی از جنگل طبیعی و چشم نواز را به وجود آورده است.

در کشوری که بزرگترین بازار مالی جهان اسلام را دارد، توسعه و استفاده از ابزارهای تامین مالی خلاقانه و در عین حال مبتنی بر تقسیم عادلانه ریسک بین سرمایه گذار و کارآفرین/ تولید کننده، باید بیش از پیش مورد توجه دولت و بخش خصوصی قرار گیرند. در حقیقت منافع را می توان در قالب “گواهی های حق بازدید / اقامت” ،که در آنها تاریخ و طول زمان بازدید و یا اقامت (آغاز تا پایان) مشخص گردیده است، به عنوان دارایی های پایه مورد استفاده قرار داده و در بازار سرمایه به تامین مالی پرداخت. شهری که همه راه های کشور یا از آن آغاز و یا به آن پایان می یابد. به طور کلی همه کاروکسب هایی که به نحوی با دارایی های با دوام و قابل انتفاع در آینده سروکار دارند. در این میان شهرهای شمالی کشور به سبب نزدیک بودن به دریای خزر، داشتن زمینهای حاصلخیز و آب و هوای عالی جایگاه ویژهای در نظر گردشگران دارند. از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای جهان.

5. به واسطه قرارداد تعهد خرید گواهی های فروخته نشده که بین نهاد امین و بانی منعقد گردیده، در صورت باقی ماندن هر تعداد از گواهی ها، نهاد امین بانی را ملزم به خرید کرده و بانی به قیمت اعمال اقدام به خرید آنها می نماید. 3. بانی تعهد خرید گواهی های فروخته نشده را به نهاد امین می دهد و بین نهاد امین و بانی قرارداد تعهد خرید گواهی ها به قیمت اعمال منعقد می گردد. 1. نهاد امین که حافظ منافع سرمایه گذاران است از طرف آنها با بانی (سازمان میراث فرهنگی) وارد قرارداد خرید و فروش گواهی های حق بازدید/اقامت می گردد و پس از توافق روی قیمت که پایین تر از قیمت اسمی می باشد، مبالغ دریافت شده از سرمایه گذاران را به حساب بانی واریز می نماید.

مسلما ایجاد چنین بسترهایی نیاز به برنامه ریزی تامین مالی از طریق روشها و راهکارهای متناسب با این صنعت دارد که در ذیل با ارائه مثالی یک روش تامین مالی نوآورانه تبیین می گردد. فرض کنیم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور که در سبد خود طیف وسیعی از دارایی ها همچون هتل، موزه، و خانه های تاریخی را دارد، جهت مرمت و بازسازی اماکن تاریخی و یا ساختن هتلها و مهمانسراهای جدید، نیاز به سرمایه به صورت یکجا دارد. رشد گردشگری تجاری بطور وسیعی از انقلاب صنعتی متأثر شد و در سرتاسر دنیا بعد از شکل گیری گسترش زیادی یافت. و اما طبق آخرین آمار شورای جهانی سفر و گردشگری کشور عمان از سال 2015 به صورت میانگین سالانه 6.1 درصد رشد خواهد کرد که صنعت گردشگری عمان با پیشرفت رو به رو خواهد شد. در هر صورت گردشگری روستایی در جوامعی سنتی که دارای مراکز روستایی فراوان و متنوعاند میتواند پشتوانه اقتصاد منطقهای و حسابرسیهای ناحیهای باشد.

هرچند موقعیت تهران به عنوان یک ابرشهر و پایتخت و دروازه ورودی کشور، به لحاظ ساختارها، امکانات، تعداد گردشگر و حجم اقتصاد گردشگری با ۵ شهرنخست دنیا یعنی پاریس، لندن، رم، استانبول و پراگ قابل قیاس نیست، اما اگر بپذیریم که جاذبه ها مهمترین عنصر صنعت گردشگری و محرک اصلی برای سفر هستند، می توان تهران را شهری پرجاذبه دانست. مسجد امام اصفهان که با نام های مسجدشاه، مسجد سلطانی و مسجد جامع نیز شناخته می شود، مهمترین مسجد تاریخی اصفهان و از بناهای مهم معماری اسلامی ایران به شمار می رود. بخش اسکان: مهمترین قسمت صنعت گردشگری، اسکان و اقامت گردشگران می باشد و از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. برای دیدن جاذبه های گردشگری ایران می توانید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما از پروازیاب 24 از پشتیبانی 24 ساعته برخوردار شوید؛ همچنین برای پیگیری خرید بلیط هواپیما می توانید از منوی مربوط به پیگیری خرید در صفحه اصلی سایت، وضعیت بلیط خود را مشاهده و پیگیری نمایید. سرمایه گذاران در حقیقت در طی دوره تعریف شده با دریافت هر مبلغی اصل و سود سرمایه گذاری خود را دریافت می کنند.

4. نهاد امین گواهی ها را به قیمت اسمی طی زمانی که تعهد می کند، از طریق نمایندگی ها و فروشگاه های خود به بازدید کنندگان/ مسافران فروخته و به صورت دوره ای مبالغ را به حساب نهاد امین واریز می کند. 4. به دلیل طبیعت گواهی ها که با فروش در طی زمان باطل می گردند، نحوه باز پرداخت این صکوک به صورت استهلاکی می باشد که در طول دوره و با بازپرداخت آخرین مرحله کل ارزش صکوک مستهلک می گردد. همچنین در صورت تمایل میتوانید بهصورت تلفنی تور خود را نیز خریداری نمایید. 6. مبالغ دریافتی از طرف بانی به عنوان مبالغ انحلال به حساب نهاد امین واریز گردیده و سرمایه گذاران این مبالغ را از نهاد امین دریافت می نمایند. این موضوع ایراد جدی به سازوکار وارد نمی کند چرا که می توان موضوع را با شرط خارج عقد حل کرد و یا کفالت و ضمانت را به شخص ثالث سپرد. البته می توان گفت که بازار سرمایه بهترین مسیر است چرا که دولت با معضل کسری بودجه مواجه است و تمایل به کوچک شدن دارد، وام نیز به علت افزایش پایه پولی تورم زا می باشد. بله در همین ایران خودمان در استان چابهار، تالابی صورتی رنگ وجود دارد که دیدن از آن قطعا شما را حیرت زده می کند و می توان گفت از عجیب ترین جاهای دیدنی ایران است.

بلیط هواپیما ارزان را از کدام ایرلاین ها می توان تهیه کرد؟ در اروپا تقاضا برای سفر به ایران رشدی ۱۵۵ درصدی را تجربه کرد که به معنای همین میزان رشد در گردشگران ورودی به تهران است. اولین جایی که باید در آبادان سراغش را بگیرید، «مسجد رنگونیها»ست. است و برای تماسهای اورژانسی نیز یا باید از ۱۱۲ یا ۹۱۱ استفاده کنید. منطقی نیست که حوض آبی داشته باشیم و از آن به اندازه یک لیوان آب برداشت کنیم، بلکه هنر اینست که از آن به اندازه یک استخر استفاده و بهره برداری گردد. طبقهی گستردهتری از مسافران نیز، که با عنوان مهاجران طبقهبندی میشوند، در مطالعات تحقیقات گردشگری لحاظ نمیشوند؛ زیرا جابجایی آنها موقتی است، هرچند آنها از تسهیلاتی یکسان مانند سایر گردشگران استفاده میکنند و در راه رسیدن به مقصد خود از تسهیلات اقامتی موقت بهره میبرند.

1. همانگونه که ملاحظه گردید، در این ساختار هیچ دارایی فیزیکی به عنوان دارایی پایه درگیر کار نگردید چرا که این صکوک به عبارتی صکوک بر پایه گواهی (گواهی محور/Voucher Based ) است و در عین حال حقوق منفعت از دارایی های بانی، مورد استفاده جهت تامین مالی قرار گرفت. متأسفانه به دلیل عدم وجود یک پایگاه آماری جامع در بخش گردشگری کشور، به هیچ داده آماری قطعی و قابل اعتماد در این زمینه نمی توان امید داشت. اما اینکه گردشگران به چه میزان درتهران اقامت داشته و از جاذبه های آن بازدید کرده اند باز هم به دلیل عدم ارایه آمار واقعی، اطلاعات دقیق و صحیحی در این زمینه وجود ندارد. که در پی این ها با احداث پارک های آبی ، بازسازی استحکامات تاریخی و باز سازی دژها شروع کرده اند. به گزارش صدای ایران، فعالان گردشگری با انتقاد از عملکرد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دوران کرونا، سیاست وزارتخانههای امور خارجه و بهداشت را در محدود کردن ویزای ایران به چالش کشیدند و از رها کردن نیروهای متخصص گردشگری به حال خود گله کردند.کوچ بزرگ متخصصان گردشگری، وامهای حمایتی که به بدهکاری کلان گردشگری تبدیل شده، دخالتهای بخش دولتی در امور بخش خصوصی، واگذاری مسؤولیت نمایشگاههای خارجی با دستور حاکمیتی، ماجرای مقاومت بدنه وزارت خارجه با لغو ویزای ایران برای عمان و بیتوجهی به گردشگری از جمله مباحث و دغدغههایی بود که فعالان گردشگری در گفتوگویی حدودا پنجساعته در کلابهاوس، با حضور تعدادی از رؤسای تشکلهای خصوصی به بحث گذاشتند.