جاهای دیدنی گیلان ، معرفی بیش از ۶۰ مکان حیرتآور استان گیلان

گردنه حیران از زیبایی های منحصر به فرد ایران است و از نظر طبیعی بکر محسوب میشود. رشته کوه هیمالیا برای مسافران ماجراجو که امیدوارند مهارت های کوهنوردی و استقامت خود را آزمایش کنند و همچنین برای افرادی که دوست دارند این زیبایی های طبیعی را از راه دور تحسین کنند، جذاب است. نویسنده : تیم کجاروبرادران امیدوار نام اولین جهانگردان معاصر ایرانی است که در حدود ۶۸ سال پیش سفری ۱۰ ساله را با موتورسیکلت به دور دنیا انجام دادند. از صخره های قرمز در غرب آمریکا تا سواحل شن سفید مالدیو، مکان های فوق العاده ای برای بازدید و کاوش در جهان وجود دارند و در ادامه 15 کشور که از نظر زیبایی های طبیعی جایگاه قابل توجهی برخوردار دارند، فهرست شده اند. با سواحل شنی و آب های فیروزه ای فلوریدا کیز، مناظر صخره ای گرند کنیون باشکوه، قله های پوشیده از برف آلاسکا، و خط ساحلی زیبای کالیفرنیا، بازدید کامل از زیبایی های طبیعی آمریکا می تواند به چند سال زمان نیاز داشته باشد. از صخره های ساحل ژوراسیک تا ستون های بازالتی گذرگاه ساحلی جاینت و ارتفاعات رویایی اسکاتلند، دلایل بسیاری برای حضور و ماجراجویی در طبیعت زیبای بریتانیا وجود دارند. در حقیقت آکواریوم انزلی یک ساختمان بسیار عظیم است که شباهت بسیاری به یک اقیانوس دارد.

انقلاب صنعتی اگر چه باعث ایجاد یک سری مسائل و مشکلات برای جوامع شهری و روستایی شد ولی موجب گسترش راه ها و جاده ها، وسایل حمل و نقل و توسعه ارتباطات هم در سطح محلی و هم در سطح ملی و بین المللی شد که این خود باعث افزایش مسافرت ها و تفریحات به نقاط مختلف جهان گردید.بررسی تاریخچه گردشگری در ایران و جهان حاکی از رابطه نزدیک گردشگری با فرهنگ است به طوری که به نظر می رسد شناخت فرهنگ و تعاملات فرهنگی یکی از اولین و مهمترین اهداف و انگیزه های گردشگران در طول تاریخ بوده است. چابهار نام یکی از مهمترین بنادر ایران است که در جنوب شرقیترین قسمت کشورمان قرار دارد. حوزهای زیربنایی با زنجیرهای گسترده از مشاغل و کسب و کارهای مرتبط که بسیار هم برای کشورها ارزآوری دارد.از این رو تعریف اقتصاد گردشگری و حوزه های آن اهمیت ویژه ای دارد. کاخ توپکاپی، ایاصوفیه و مسجد کبود در فاصله 5 کیلومتری از این هتل قرار دارند و در 20 کیلومتری آن وسایل نقلیه عمومی و ایستگاه مترو در فاصله 100 متریهتل پارک سیتی استانبولقرار دارند.فاصله بازار بزرگ تا هتل 2 کیلومتر و برج گالاتا در فاصله 5 کیلومتری هتل قرار دارد. حمل و نقل عمومی در این شهر مبتنی بر تاکسی اختصاصی، مینی بوس های مسیر ثابت، اتوبوس و اتوبوس برقی است.

هدف گردشگری بومی (قومی) شناخت اقوام مختلف و شرکت در تجارب آنان است؛ برای مثال باید مدتی را در کنار آن ها زندگی نمود و در مراسم های آنان شرکت کرد. از زیبایی های خیره کننده این دریاچه میتوان به آتش فشانی که در بالای کوه قرار دارد، اشاره کرد. قلعه بالای یک کوه صخرهای قرار دارد که راه رسیدن به آن کمی سخت و صعبالعبور است البته برای بالا رفتن از کوه نیازی به تجهیزات کوهنوردی نیست. از اسناد و مدارک تارخی آشکار شده است که این قلعه بنا به فرمان شاه عباس صفوی در سال ۱۰۰۵ هجری فتح شده است. زیبایی های رود ارس که مرز ایران و آذربایجان را مشخص میکند و شگفتی های جنگل انبوه و سرسبزی که بر روی کوه ها در هاله ای از مه قرار گرفته اند و بهشتی شگفت انگیز و دیدنی را ساخته اند. سواحل زیبا، جنگل ابر مونتهورده، آتشفشان ها، آبشارها و حیات وحش غنی تنها چند نمونه از مواردی هستند که کاستاریکا را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان از نظر زیبایی های طبیعی تبدیل می کنند. ایران از کشورهایی بشمار می آید که از لحاظ جاذبه های طبیعی بسیار غنی می باشد. همچنین گونه های جانوری آن نیز شامل حیواناتی مانند: پلنگ، گرگ، شغال، مرال، شوکا، خرس قهوه ای، روباه معمولی، تشی، سمور جنگلی و کبک است.

9. دشت دریاسر: یا دشت اردیبهشت، دشتی خیره کننده و رویایی به خصوص در فصل بهار. این استان به داشتنن آبشارهای زیبا و سحرانگیز که به خصوص در فصل بهار و اوایل تابستان با ازدحام گردشگران مواجه می شوند به خود می بالد. آیتالله رئیسی در این سفر به ظرفیت بالای این منطقه برای توسعه گردشگری اشاره کرده و گفته بود که وزیر راه و شهرسازی حداکثر در 10 روز آینده اقدامات لازم برای تبدیل آشوراده به منطقه گردشگری را انجام دهد! اگر مشتاق هستید بند باستانی بهمن را از نزدیک ببینید لازم است در جهت جنوبی شهر شیراز به اندازۀ ۵۰ کیلومتر پیش بروید و وارد بخش کوار شوید. به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، ولی تیموری معاون گردشگری کشور در این نامه نوشته: هفتمین نمایشگاه گردشگری شیامین چین از ۲۸ تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ برابر با ۱۸ تا ۲۰ ژوئن بیا حضور آژانسهای گردشگری، خطوط هواپیمایی و سایر کسب و کارهای مرتبط با حوزه توریسم در کشور چین برگزار میشود. این صخرههای زیبا یکی از دیدنیترین جاذبههای گردشگری در چین هستند.

البته در عین حال برخی از آجرچینها و سقف این عمارت برگرفته از سبک معماری اروپای شرقی است که در آن دوران تأثیر بسیاری بر فرهنگ ایران داشت. تنوع در جاذبه های طبیعی آفریقای جنوبی به معنای آن است که گردشگران با سلیقه های مختلف می توانند به این کشور سفر کرده و از مناظر مورد علاقه خود لذت ببرند. جزیره بالی یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری در جهان است که با سواحل زیبا، امواج اقیانوس آبی و تپه های آتشفشانی توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند. آبشاری زیبا که در روستایی به همین نام در شهر سپید دشت، بخش پایی و شهرستان خرم آباد جای می گیرد. آبشار گریت در شمال شرقی خرم آباد قرار می گیرد و 30 کیلومتر تا ایستگاه راه آهن سپید دشت فاصله دارد. روستای پالنگان که شباهت زیادی با روستای ماسوله در شمال کشور دارد، دارای بافتی سنگی و پلکانی است. گذشته از اینها برگزار کنندگان تورداخلی و خارجی با توجه به دانش و تجربه ای که در توریسم دارند بهترین و مناسب ترین حالت ممکن سفر را برای گردشگران فراهم می کنند. در گذشته پرندگانی مانند لک لک و سار به این روستا میآمدند و از چشمه موجود در آن آب میخوردند به همین خاطر این روستا سقالکسار نامیده شده است.

«گردش در باغ» بازدید از باغهای گیاهشناسی در مناطق معروف از نظر تاریخ گیاهشناسی مثل ورسیلز و تاج محل. جاذبههای گردشگری گیلان مثل غذاهای محلی گیلان به عنوان یکی استانهای گردشگرپذیر ایران برای سفر ایرانگردی از شمار خارج است. با توجه به زمانی از سال که از ایسلند بازدید می کنید، امکان تجربه پدیده های منحصر به فرد وجود دارد. گردشگران می توانند از گشت زدن در اطراف آبدره های میلفورد ساند، اسکی در جزیره شمالی یا جنوبی، پدیده های زمینگرمایی مانند آبفشان ها و حوضچه های گل و لای لذت ببرند و همچنین یخچال های طبیعی باستانی نیوزلند را تحسین کنند. از زیبایی های ییلاق سوباتان میتوان به دشت گل های شقایق، آبشار ورزان، بلندی ها و دره های متعدد، چشمه های فراوان آب شیرین در نزدیکی دریاچه نئور و منظره زیبا و چشم نواز پدیده مه اشاره کرد. روستای جهان نما از زیباترین روستاهای شمال است و ارتفاعات و چشم اندازهای طبیعی آن در تابستان منظره ای بسیار خیره کننده را برای مسافران به وجود می آورد. ” با آرامش تنفس کنیم “، شعار طبیعت گردانی که به کشف مناطق بکر و طبیعت زیبا علاقه دارند.مناطق زیادی از طبیعت زیبای ایران در چهارگوشه کشور ما وجود دارد که در آن جا خبری از آلودگی و سر و صدای شهر های شلوغ نیست و میتوانید با آرامش از نفس کشیدن در طبیعت لذت ببرید.برای سفر به شمال غرب ایران و خرید بلیط قطار و هواپیما به بلیط اینجا مراجعه کنید.

بازگشت این پرنده زیبا موجی از شادی را میان مردم محلی و طبیعتدوستان و پرندهنگران ایجاد کرد و همزمانی آن با گشایش مرزهای گردشگری در کشور، در میان فعالان گردشگری به نماد امید و آرزو برای بازگشت رونق به صنعت گردشگری در منطقه تبدیل شده است. جهت دادن تجربه بهتر به گردشگران از سفر به ایران، میتوان از سامانههایی مثل واقعیت افزوده استفاده کرد. سفر به ژاپن در فصل شکوفه دادن درخت های گیلاس تجربه ای چشم نواز و به یاد ماندنی را رقم خواهد زد. مالدیو با سواحلی بسیار زیبای شن سفید و آب های شفاف و فیروزه ای، تصویری بی نقص از سواحل بهشتی ارائه می کند.

همه گونه امکانات گردشگری و رفاهی برای افرادی که تمایل داشته باشند از این آبشار بازدید کنند یا مدتی آنجا بمانند فراهم است. حتی وضعیت مدیریت و نظارت در پارکهای جنگلی و طبیعی هم به همین گونه است.». آبشار بیشه ازمعروف جاهای دیدنی لرستان و از زیباترین آبشارهای کشورمان است که در میان جنگلی کوهستانی و درختان رنگارنگ بلوط و موسیقی زیبایی از طبیعت خلق کرده است. منطقه زیبای ارس دارای جاذبه های زیبا و منحصر به فردی نظیر کوه های سرسبز و سر به فلک کشیده، دشت های زیبا، رود های خروشان، جنگل های انبوه و حیات وحش زیبا است.شهر تبریز زیباترین شهر غرب کشور است و این منطقه یکی از بکر ترین مناطق ایران است و با وسعت ۵۱ هزار هکتاری که دارد، از آب و هوای مناسب، پوشش گیاهی، دارویی و جانوری متنوعی برخوردار است. آبشار آقبلاخ پر آب است و آب های روان از اطراف این ابشار جاری می شود که چشم اندازی کم نظیر از یک آبشار را به نمایش گذاشته است. موزه پرادو حدود ۲۳۰۰ اثر از مجموعه را در بیش از ۱۰۰ اتاق در سه طبقه به نمایش میگذارد. شیراز، شهر بهار نارنج، همواره به باغهای گسترده و زیبایش مینازد.

اندونزی که از هزاران جزیره تشکیل شده است زیبایی های مختلفی را ارائه می کند که از مزارع برنج پلکانی تا سواحل زیبا، جنگل های انبوه بارانی و بسیاری موارد دیگر را شامل می شوند. با کوه های باشکوه، پوشش گیاهی سرسبز، آبشارهای دیدنی، حیات وحش متنوع، سواحل زیبا و بسیاری موارد دیگر، این کشورها مناظر خیره کننده ای را ارائه می کنند تا هر مسافری را شگفتزده کنند. مدیر آژانس مسافرتی فعال در حوزه تور خارجی ، مدیر آژانس مسافرتی فعال در حوزه ویزا ، مدیر آژانس مسافرتی فعال در حوزه بلیط هواپیما ، مدیر آژانس مسافرتی فعال در حوزه رزرواسیون هتل هر کدام با توانمندی های و تلاش های خود در زمره فعالان گردشگری هستند.وزارت توریسم خیلی از کشورها به دنبال شناسایی مدیران فعال آژانس های تورگردان برای دعوت و بازدید کشورشان هستند که به آن کشور تور ببرند که در ورژن انگلیسی این صفحه به صورت مستقیم با این افراد آشنا می شوند.در صفحه آژانس های مسافرتی با اطلاعات آژانس های هواپیمایی ایران آشنا می شوید. ما در اینجا می خواهیم به طبیعت گردی و معرفی طبیعت و مناطق بکر در اردبیل بپردازیم تا شما هر چپه بیشتر با جاذبه های طبیعی اردبیل آشنا شوید.

این قطار در این مسیر از میان جنگل های بلوط و زاگرس زیبا برخلاف مسیر جریان رودخانه سزار حرکت می کند. در طول مسیر پوشش های گیاهی مختص منطقه زاگرس به چشم می خورد. چابهار یکی از مناطق گردشگری کمتر دیده شده توسط مردم ایران است، شاید یکی از دلایل آن مسیر دور این شهر تا شهرهای دیگر باشد ! این سازمان ها وظیفه تسهیل امر جهانگردی از میان بر داشتن موانع موجود از طریق کارشناسان خبره را داشتهتا مسیر جهانگرد به سوی ایران تغییر یابد ورود جهانگرد به ایران سرمایه گذاری را افزایش داده˓به خصوص سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری در زمینه احداث اقامتگاه˓سالن های غذا خوری مجهز بین راهی˓احداث تله کابین به خصوص در مناطق جنگلی شمال و بخش تالش نشین که طبیعت بکر و وصف ناشدنی دارد و صدها مواردی که با ایجاد آنها اشتغال ایجاد کرده و هم جهانگردان خارجی را به خرج کردن ارزهای خودشان در ایران تشویق می کند.

استان لرستان جزو زیباترین استان های کشور است و ناب ترین جاذبه های گردشگری را برای طبیعت گردی از آن خود کرده سایت belaltour است. ایتالیا یک مقصد رویایی برای بسیاری از گردشگران جهان است و زمانی که برای نخستین بار از آن بازدید می کنید، چنان مسحور زیبایی های طبیعی این کشور در کنار غذاهای خوشمزه، معماری فوق العاده و مردمی مهماننواز می شوید که برای برنامه ریزی سفر بعدی خود آماده خواهید بود. از تپه های سرسبز توسکانی تا ساحل آمالفی و قله های رشته کوه دولومیت، ایتالیا یکی از توصیه شدهترین مقاصد گردشگری جهان است. از آبشارهای عظیم تا سواحل شن سیاه، این کشور جزیره ای مملو از زیبایی های طبیعی چشمگیر است. عصر ایران – زمانی که از مقاصد گردشگری صحبت می شود، زیبایی یکی از مهمترین عناصری است که توجه افراد را به سوی خود جلب می کند.

برای صرف ناهار پس از گشت و گذار در این جاذبه های گردشگری در ایران گردی، نیازی به بازگشت دوباره به هتل نیست. از سوی دیگر دره های شگفت انگیز و طبیعتی بی بدیل از قبیل تنگه ها، غارها و دریاچه های زیبا شناخته می شود. طی زمستان، می توانید نورهای شمالی را از فراز آبشارها و مناظر یخزده مشاهده کنید و در تابستان می توان از پیادهروی در طبیعتی زیبا و غوطهور شدن در چشمه های آب گرم لذت برد. این زیبایی های طبیعی در کنار خوراکی های خوشمزه فرانسوی تجربه ای به یادماندنی از سفر به این کشور را رقم می زند. از زیبایی های تاریخی و معماری این بنا که بگذریم، نیمی از زیبایی این محیط در گرو رودخانه گوهر رود است که از بخش های جنوبی ساختمان و میانه باغ ها عبور کرده است و زیبایی محیط را چند برابر می کند. جنگل های بارانی آمازون و رشته کوه آند – خانه ماچوپیچو و کوه رنگین کمانی – از جمله دلایلی هستند که برای بازدید از پرو کفایت می کنند.