جاذبه های گردشگری ایران

منطقه سپیدان در شمال استان فارس واقع شده و شهر اردکان مرکز آن است. از مرکز شهر شیراز تا کوه برم فیروز حدود یک ساعت و ۴۰ دقیقه راه است. تنگه دم اسب در فاصله ۴۰ کیلومتری جنوب شیراز در منطقه کوهمره سرخی روستای کرهبس قرار گرفته است. از مرکز شهر شیراز تا تنگه دم اسب حدود یک ساعت راه است. تالاب انزلی یکی از تالاب های آب شیرین در جنوب غربی شهرستان بندر انزلی و در فاصله حدود ۴۰ کیلومتری از مرکز استان گیلان جای گرفته است. از مرکز شهر شیراز تا آبشار قلات حدود ۴۰ دقیقه راه است. از مرکز شهر شیراز تا کوه دراک حدود ۴۰ دقیقه راه است. از مرکز شهر شیراز تا آبشار مارگون سپیدان حدود ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه فاصله است. پارک شیئوکازه Shiokaze Park در منطقه شیناگاوای شهر توکیو قرار دارد و به پارک ساحلی اودایبا متصل میشود. شنبهزاده گفت: صنایع دستی مهمترین سوغات در بخش گردشگری محسوب می شود و دستیابی به اهداف این نهاد جز با ارتباط مستمر بین واحدهای صنایعدستی و گردشگری میسر نخواهد شد.

گردشگری یا توریسم قرنهاست سروکلهاش پیدا شده و همیشه هم سیر افزایشی داشته است. درصورتیکه این آژانس نتوانند تمام اتاقهای هتلی را که خریداری کردهاست یا صندلیهای هواپیمایی را که اجاره کردهاست، قبلاز تاریخ شروع سفر، بهطور کامل بفروشد، تورهای خود را به حراج میگذارد. آب این سه چشمه زمینهای سر راه خود را سیراب میکند و در نهایت تبدیل به آبشاری خروشان و تماشایی میشود که چشم هر بینندهای را به خود جذب میکند. تکثیر بیش از حد این موجودات سبب میشود که تراکم جلبکها در سطح آب بالا رفته و به صورت لایهای قرار گیرند که مانع از تبادل هوا با آب و در نهایت کاهش اکسیژن میشود. در این شرایط برخی موجودات سمی را تولید میکنند که برای آبزیان یک خطر بالقوه به شمار میرود. در واقع در کنار این دریاچه دو کوه بلند قرار دارد که نام کوه بلندتر، کوه ریز بلند است که نزد کوهنوردان به قله برم فیروز مشهور شده و دقیقا در شمال دریاچه قرار گرفته. شما می توانید با توجه به تعداد نفرات، سلیقه و بودجه خود یکی از آن ها را برای خود اجاره نمایید.

این بخش در اغلب ماههای سال بارندگی دارد و در زمان بارندگی زیباییهای آن را دو برابر خواهید دید. در زمانی کمتر از دو ساعت میتوانید مستقیما به دشت برم فیروز و سپس به دریاچه برسید و پس از آن در صورت تمایل به قله صعود کنید. بارها اتفاق افتاده که بین “گردشگر نماها” و “جوامع محلی و بومی مناطق” به دلیل عدم رعایت موازین و شئونات فرهنگی و اجتماعی درگیری و دلخوری ایجاد میشود. برای آشنایی بیشتر با طبیعت گردی (اکوتوریسم) و فواید آن در جوامع مختلف، با «رسانه قطبنما» همراه باشید. برای آشنایی با برخی مباحث مربوط به گردشگری، مشاهده فیلمهای آموزشی زیر پیشنهاد میشود. میتوان گفت روستای آب طویل یکی از زیباترین پارکهای جنگلی در بوشهر است که هرساله و به خصوص در ایام بهار، پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری از سراسر کشور است. میراث تاریخی دوک بزرگ لیتوانی، طبیعت بکر، استراحتگاه های ساحلی و آبگرم از جمله مهمترین جاذبه های گردشگری در کشور لیتوانی هستند. مهمترین جانورانی که در مجاورت این دریاچه زندگی میکنند، فلامینگو، مرغابی، تنجه، اردک سرسبز، آبچلیک، چوکا و آنقوت است. از آنجا که میزان تبخیر در دریاچه مهارلو بالاست، بخشی از بستر آن را همیشه لایهای از نمک میپوشاند و فقط در بخشهای شمالی و مرکزی آن با عمق بسیار کم و شوری زیاد، آب وجود دارد.

اشاره کنیم. یکی دیگر از دیدنیهای منطقه سپیدان، چشمه شش پیر است. جنگل الیمالات در میان بزرگترین جنگل های مرکز مازندران قرار دارد و منطقه ای بکر و دیدنی به همراه آب و هوای دلنشین است هرچند در فصل بهار و تابستان، گردشگران بسیاری را در این جنگل مشاهده می کنیم. روستای فیلبند از روستاهای بسیار زیبا و قدیمی ایران است که دارای جاذبههای طبیعی و گردشگری فراوانی میباشد، ما در این قسمت به معرفی 5 جاذبهی برتر فیلبند میپردازیم که عبارتند از: فضای روستای فیلبند، چشمهی لار فیلبند، امامزاده یحیی در فیلبند، امامزاده قاسم فیلبند و جنگل سنگچال و چلاو. آبشار مارگون زیبا در ۵۰ کیلومتری شهر اردکان قرار دارد. در ۵۰ کیلومتری جنوب شرق کوه دنا قرار دارد و دومین قله مرتفع استان فارس و اولین قله مرتفع شهرستان سپیدان محسوب میشود.

آبشار آب پری برخلاف آبشارهای دیگر، جزء آبشارهای خاص به حساب می آید چراکه در مسیر آبشار، سنگ ها و صخره های مختلفی قرار دارد که منظره ای بسیار زیبا را به وجود آورده و باعث شده این آبشار در میان محبوب ترین مناطق دیدنی رویان قرار گیرد. برای دسترسی به روستای قلات باید از شیراز مسافتی در حدود ۴۰ کیلومتر به سمت شهرستان یاسوج حرکت کرد. این دریاچه از سه رودخانه خشک، حمزه و سروستان و همچنین آبهای روان کوههای مجاور تغذیه میشود، ۲۸ کیلومتر طول و ۱۰ الی ۱۵ کیلومتر عرض دارد. رودخانه دالکی از دیگر جاذبههای طبیعی اطراف شهر شیراز است که طبیعتگردان بسیاری برای سپری کردن اوقات فراغت خود و دوری از شلوغی شهر به بازدید از آن میروند. رودخانه حله یکی از رودخانههای دائمی این روستا است که شاخه اصلی آن به دریا میریزد؛ اما شاخه جنوبی آن تالاب بزرگ و جذابی را در روستا به وجود میآورد. کوه دیگر، کوه قلاگرد است که به صورت یک کوه جدا قرار گرفته و کمی از دریاچه فاصله دارد. از میان تمام داستان ها و ماجراهای این دریاچه یکی از آن ها هیجان انگیزتر است: برخی از مردم محلی معتقداند که این دریاچه در دل خود گنجینه های گران بها وارزشمندی دارد که در کشتی غرق شده دزدان دریایی در کف دریاچه پنهان است.

تور های طبیعت گردی یا همان اکوتوریسم که تلفیقی از واژه های eco به معنی طبیعت و tourism به معنی گردش است در حقیقت به عنوان عاملی برای حفظ تنوع زیستی بر شمرده شده اند تا از طریق برگزاری آن ضمن اینکه برای مردم بومی رفاه و منفعت اقتصادی ایجاد میکندبا آموزش برای شرکت کنندگان درآن توام باشد گرچه این تورها امروزه زیاد با اهداف اولیه خود منطبق نیستند و گاها علاوه بر برهم زدن نظم جوامع محلی موجب لطمه به طبیعت نیز می شوند امید است که با برگزاری درست و مطابق با نام و معیار های آن تا ضمن احترام به رسومات و باورهای جوامع محلی هم به اقتصاد جوامع بومی کمک نموده و هم در جهت حفظ طبیعت گام بردارد. میانگین سفر روزانه تعداد جابجایی ۱۰۰۰ نفر در ساعت و ساعت کار از ۸ صبح تا ۸ شب بسته به مسافر و بازدید کننده است. گردشگری کشاورزی (Argo-Tourism) به بازدید یا کار داوطلبانه در جوامع کشاورزی و روستایی اشاره دارد. یکی از جاذبه های زیبای دهکده ییلاقی جهان نما مکانی است درشمال این دهکده که به چکل آتشان معروف است. در هنگام قدم زدن میان درختان بلند قامت و طبیعتی زیبا، با دریاچه ای روبرو می شوید که در اطرافش، گردشگران چادرهای مسافرتی خود را پهن کرده و در حال لذت بردن از طبیعت زیبا هستند.

بیشتر گردشگرانی که به کشور لیتوانی می آیند از شهرهای بزرگ مانند ویلنیوس، کلایپدا، کاوناس و تفرجگاه های ساحلی مانند شهرهای نرینگا، پالانگا وشهرهای اسپا مانند بیروتوناس و دروسکینیکای دیدن می کنند. کوه هوآنگ شان Mount Huangshan، یک منطقه با جاذبه آهنربایی برای شاعران، هنرمندان و زاهدان گوشه گیر بوده است؛ این افراد نخبه بخاطر مناظر کوهستانی خارق العاده این منطقه که متشکل از قله های بی شمار سر بر آورده از میان ابرها می باشد، به این مکان جذب می شده اند. باغ جنت را میتوان در لیست یکی از بهترین جاهای دیدنی شیراز در عید قرار داد، زیرا یک مکان دنج و باصفا برای استراحت بوده و میتواند اوقات خوشی را برای شما و خانوادهتان رقم بزند. یکی از روستاهای دیدنی و طبیعت بوشهر، روستای آب طویل بوشهر است. یکی دیگر از روستاهای دیدنی و طبیعت بوشهر، روستای بندو از توابع بخش چاه مبارک در شهرستان عسلویه است.

اولین گزینه ای که اغلب گردشگران برای اقامت در این شهر به ذهنشان می رسد، اجاره ویلا در رویان می باشد. این شهر از قدمت طولانی برخوردار است و برخی میگویند قدمت سپیدان به زمان هخامنشیان میرسد. برخی میگویند که روزگاری در این منطقه قلعهای قدیمی وجود داشته و این حفرهها بقایای آن قلعهاند. در درجه اول مهم است که بدانیم منظور از صنعت گردشگری چیست. «مسافرت کشاورزی» مسافرت مبتنی بر صنعت کشاورزی که به پشتیبانی از اقتصاد کشاورزی بومی منطقه انجام میشود. حال به نظر شما سهم شهر شیراز و جاذبه های گردشگری ان، در رونق صنعت گردشگری در حال حاضر چقدر است؟ پیشنهاد می کنیم در سفر به شهر بلده، از جاذبه های گردشگری و دیدنی های شهر همچون قلعه 700 ساله پولاد، منزل باباخان و دیگر بناهای تاریخی منطقه هم بازدید کنید.

اگر به دنبال بازدید از مناطق دیدنی رویان و جاذبه های گردشگری هستید که در میان مردم از اهمیت و ارزش بالایی برخوردارند هستید، پیشنهاد می کنیم نگاهی به خانه نیما یوشیج، پدر شعر سایت belaltour نو فارسی بیاندازید. پیشنهاد می کنیم هنگام بازدید از روستای لاویج، نگاهی هم به مناطق اطراف روستا از جمله آبشارهای حرام او و آب پری، فیل سنگی، مناطق ییلاقی میرخمند و ایزوا و جنگل اسیونگ هم بیاندازید. پیشنهاد می کنیم در سفر به رویان و بازدید از جاهای دیدنی شهر، نگاهی هم به شهرستان نور انداخته و از جاذبه های بی نظیر این منطقه بازدید کنید. گردشگری˓این صنعت از طریق ترکیب و به کار گیری همزمان منابع داخلی و خارجی منافع اجتماعی˓اقتصادی˓زیست محیطی و فرهنگی زیادی را به همراه دارد و رشد و توسعه روز افزون گردشگری شاخه های زیادی را ره این صنعت اضافه کرده که هر یک از آنها به طور مستقیم و غیر مستقیم در درآمد حاصله صنعت توریسم نقش آفرینی می کنند.یکی از زیر شاخه های توریسم˓گردشگری سلامت˓پزشکی یا درمانی اشت که به منظور مسافرت برای معالجه بعضی بیماری ها یا انجام یک نوع عمل جراحی در بیمارستان ها یا مراکز خدماتی و یا حضور در بهترین آب های معدنی کشور با موثر ترین آثار درمانی و استفاده از این پتانسیل ها صورت می گیرد.

این دریاچه با شهر فاصله کمی داردو می توان گفت نزدیگ ترین چاذبه طبیعی به اردبیل است و فقط چند کیلومتر باید طی کنید تا به این منطقه گردشگری برسید. هر گردشگری که به مادرید سفر میکند بازدید از این دروازه را در اولویت قرار میدهد. دراک به معنی محل جمع شدن آب و برف است و دلیل انتخاب این اسم این است که مردم در فصول سرد سال برفهای آن را درون چاههایی انبار میکردند تا در تابستان از آب برفهای ذوب شده استفاده کنند. در این صورت شما باید برای اقامت خود به فکر اقامتگاهی مناسب باشید. برم فیروز براي كساني كه توانایی يك كوه پيمایی نيمه سبك و حدودا ۲ ساعته را دارند، مناسب است. ویلاهایی که در این شهر وجود دارند، انواع مختلفی داشته و از عادی تا لوکس می باشند. این روستا در شمال غربی شیراز و در واقع 35 کیلومتری این شهر قرار گرفته و بالغ بر هفت هزار نفر جمعیت دارد. این شکوفههای زیبا تمام کشور را در بر میگیرند و زیبایی بینظیری دارند.

روستای لاویج در میان دشت های زیبای استان مازندران قرار دارد که به لطف ارتفاع قابل توجه از سطح دریا، همواره آب و هوایی خنک و دلنشین بر روستا حاکم است. چشم اندازهای بی نظیر و آب و هوای خوب دره ، این منطقه را تبدیل به یکی از مهم ترین ییلاق های نیشابور کرده است. در آن دوران، کاخ تمشیان توسط معماران اروپایی و آلمانی ساخته شد و به لطف معماری بی نظیر و استفاده از بهترین متریال باعث شد کاخ تمشیان در آن دوران میان لوکس ترین و بهترین بناهای کشور قرار گیرد. برنج گیلان بر اساس اندازه ی دانه ی برنج به سه گروه صدری، بی نام و چمپا تقسیم می شود. در صورتی که فرصت شرکت در یک کلاس را از دست بدهید باید آن سرفصل را به صورت تکدرس خریداری کرده و در کلاس شرکت کنید، همچنین در صورتی که در یک کلاس غیبت بیش از حد مجاز داشته باشید از آن درس حذف شده و باید مجدد آن سرفصل را به صورت تکدرس خریداری کرده و در کلاس شرکت کنید.

از سویی برای بسیاری از گردشگران، دسترسی به خودرو مهمترین بخش تجربه توریستی آنها است. به علت کمآبیهای چند سال گذشته، بسیاری از چشمههای منطقه خشک شده است ولی در گذشته مسیر صعود قله دارای چشمههای زیبا و متعددی بوده است. همچنین بندر بندو دارای ساحلی زیبا و بکر است که میتواند مقصد خوبی برای گذراندن یک روز زیبا برای شما باشد. پارک ملی برات بالی به دلیل موقعیتی که دارد، بادهای موسمی خوبی در آن میوزد و در بیشتر مناطق آن، باد خنک ساحلی، وزش میکند. «مسافرت سرگرمی» گردش به تنهایی یا گروهی برای مشارکت در سرگرمیها، دیدار با دیگران و افرادیکه علایق مشابهی را دنبال میکنند یا مایلند تجربهای خاص در مورد یک سرگرمی داشته باشند.