جاذبه های گردشگری و توریستی تهران

آسیا و اقیانوسیه تنها منطقه جهانی است که درصد رشد مثبتی در زمینه ورود توریست بینالملل داشته (1/3% در سال 2001) و این نشان میدهد که این منطقه جذب بیش از یک میلیارد توریست در سال 2010 و 5/1 میلیون توریست بینالملل در این سال را در برنامههای خود جای داده است. بعد از انجام بازیهای المپیک در سیدنی، جام جهانی کره و ژاپن به یک یک چنین تغییراتی برجستهای کمک کردند. پارک جنگلی صفرابسته در آستانه اشرفیه، جاده کیاشهر بعد از تمچال قرار گرفته است. این درحالی است که درمواقعی شاهد این هستیم که گردشگران نوع گویش یا لهجه یا حتی نوع لباس پوشیدن افراد محلی را مورد تمسخر و سرگرمی قرار میدهند. آبشارلاتون در نزدیکی روستای کوته کومه قرار دارد. به سبب همین ویژگی های است که مشخصات محیطی مقصد برای مسافر اهمیت زیادی دارد. سفرهای زیارتی در بین مسلمانان از اهمیت بیشتری نسبت به سایر مذاهب برخوردار است. اهمیتی که این دو فاکتور اساسی (توریست و ورزش) دارند از لحاظ زیادی حائز اهمیت است. مهمترین مقصد گردشگران و توریستها در مشهد حرم امام هشتم شیعیان است. در کنار دریاچه زریوار یک مجتمع ساحلی قرار دارد که امکانات متنوعی را به گردشگران ارائه میکند.

کلیسای کاتولیک ها (عذرای توانا) متعلق به مسیحیان کاتولیک ایران است. به همین دلیل است که سهم بالایی از اقتصاد گردشگری در جهان با صنایع و حوزههای دیگر مرتبط است. وقایع ورزشی مهم را برای سفر برمیانگیزد و این انگیزه درآمد نسبتاً بالایی را برای کشور میزبان تولید میکند. ورزش و خصوصاً بازیهای المپیک مولدی از وقایع هستند که در حال حاضر از درخشش بالایی در رسانههای گروهی برخوردار هستند و پیوستگی اشتیاق مردم را در مکانها و بخشهای مختلف نشان میدهند. موفقیت المپیک سیدنی این واقعیت را نشان میدهد. در 25 اکتبر 1999 توافقنامه همکاری بین کمیته ملی المپیک و سازمان جهانی توریسم درLaw Sanne امضا شد. این دو بنگاه عقیده دارند که سفر کردن و پرداختن به ورزش و همکاریهای بینالمللی به تشویق فرهنگها در اغماض و تحمل همدیگر، کثرت گرایی و احترام به دیگران کمک میکند و از این رو صلح و آرامش را برای فرهنگها به ارمغان میآورد و به سمت ایده آلهای المپیک و نظام نامه جهانی درباره لحظه حیات جهانگرد پیش میرود. برخی هم می خواهند بدون استفاده از وسایل و ابزار جدید با طبیعت روبه رو شوند و از این کار لذت می برند.

بخش مواد غذایی: خوراکی ها و نوشیدنی ها در تمام طول مسافرت جزء نیاز های اساسی مسافران بوده و تامین آن بسیار مهم می باشد و منبع پر اهمیتی برای درآمد زایی در صنعت گردشگری است. روحیه رقابتی و رویهها و جریانهایی از ورزش در استانداردهای بالا به طور فزاینده نقش چشمگیری در توسعه ورزشهای فراغتی برای مردم عادی بازی میکند و این مهم به مردمی سازی و متنوع سازی ورزش کمک میکند. امروز ویرانههای جذاب این شهر، سواحل خیرهکننده و تفرجگاههای بالای صخره مردم را از سراسر جهان به خود جذب میکند. برخی از افراد که به سفر می روند می خواهند از راه های جدید یا غیرعادی مهارت ها و توانایی های جسمی خود را بیازمایند و به همین منظور به کوهنوردی، قایقرانی یا صخره نوردی می روند. یکی دیگر از علل شکل گیری گردشگری تجاری نمایشگاه های تجاری بوده که باعث گردهم آمدن افرادی می شد که خواهان خرید یا فروش کالایی بودند. در این شکل از گردشگری، افراد عمدتاً با اهداف پزشکی به محل دیگری سفر می کنند. این موزه دارای بخش های گوناگونی ازجمله جانورشناسی، زمین شناسی، تمبر- سکه- مردم شناسی، تاکسیدرمی، تکنولوژی، گیاه شناسی، آناتومی و هنر می باشد.

گونه گردشگری فرهنگی کلان سایت belaltour است. دریاچه چالیدره منظره چشمنوازی دارد و در آن امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری از قبیل رستوران، چایخانه، تلهکابین، قایقسواری و قطارهای تفریحی برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است. تالاب استیل با مساحت ۱۳۸ هکتار در۷ کیلومتری شهر آستارا در کنار جاده آستارا به رشت قرار دارد و از سال ۱۳۸۴ به عنوان یکی از پنچ مناطق برتر گردشگری استان گیلان به شمار می آید . غار خون یکی دیگر از جاذبههای گردشگری گیلان واقع در منطقه ماسال است. اگر قصد دارید به شهرهای گردشگری گیلان و روستاهای گردشگری گیلان سری بزنید حتما لازم است یک لیست کامل از جاهای دیدنی گیلان در بهار و تابستان و پاییز و زمستان داشته باشید.

جاهای دیدنی شمال آنقدر زیاد و زیبا هستند که باید حتما آنها را ببینید. در واقع برگزاری گسترده تورهای طبیعتگردی در ایران از حدود سال ۱۳۸۶ آغاز شد و با استقبال مردم تعداد سفرهای اینچنینی زیاد شده است. تورهای مسافرتی در عصر حاضر اهمیت زیادی در صنعت گردشگری دارند. علی رغم حوزه محدود و کوچک دو بنگاه فوق این دو بنگاه در سطح کلان بسیار قابل اهمیت هستند که این حاکی از ارتباط نزدیک بین این دو در سطح بزرگتر، این دو به عنوان نیروی محرکه جامعه جهانی در ابتدای قرن 21 میباشد. گفتنی است در دو بخش جنوبی و شمالی دره، دیواره کوهها به هم نزدیک گشته و فضای دلربا را پدید آوردهاند. بنابراین علاوه بر زیبایی از نظر کاربردی نیز برای اهالی منطقه حیاتی است. در هر بخش علاوهبر بررسی هرکدام از جاذبههای گردشگری کردستان، به آدرس نیز اشاره میکنیم تا بهراحتی سفر کنید. جاهای دیدنی سنندج بسیارند که قرار است در ادامه به طور کامل به بررسی آنها بپردازیم. این شهرت و توجه به کوه سنگی از جاذبه های مشهد گویی از دوره های قدیم بوده است زیرا حتی می گویند که شاه عباس صفوی در این منطقه تاج گذاری کرده است. • هرچند سن گردشگران افزايش يافته و سالخورده تر مي باشند اما با توجه به بسترهاي تكنولوژيكي كمتر به اقامت تمايل نشان مي دهند.

تمام این مناره بر روی یک سکوی مکعبمربع قرار دارد. بوستان بزرگی که مقداری بالاتر از میدان ونک و تقاطع بزرگراه نیایش در قسمت غربی خیابان ولیعصر قرار گرفته است. برای دسترسی به پارک تفریحی آبیدر باید از میدان گاز وارد بلوار آبیدر شده و سپس از اولین خروجی سمت راست وارد جاده پارک جنگلی آبیدر شوید. برای دسترسی به عمارت سالار سعید یا موزه سنندج باید از میدان انقلاب وارد خیابان امام شده و سپس وارد کوچه حبیبی شوید. برای دسترسی به حمام خان سنندج میتوانید از خیابان انقلاب و طالقانی از سمت میدان انقلاب و سمت شمال میدان سنندجی و خیابان چهارباغ و کوچه پشت بازار میتوانید استفاده کنید. این بازار با الهام از میدان نقش جهان به شکل مستطیل ساخته شده و معماری آن شبیه دیگر بازارهای ایرانی که خطی هستند، نیست. پل خشتی لاهیجان در شمال غربی شهر لاهیجان، میدان چهار پادشاه و محله پردهسر قرار دارد. ورود مسیحیان به این محله داستانی تاریخی دارد. یکی از مسیحیان با نام “دودران زمان والیان اردلان” برای این گروه از مسیحیانی که تبعید شده بودند کلیسای ساخت.

یکی از نکات قابل توجه در معماری ساختمان بافت و ترکیب مصالح بکار رفته بخشهای مختلفی مانند قصر، حمام، دیوارهای حفاظ شرقی، غربی و جنوبی، اصطبل و آشپزخانه است. حمام در بافت قدیمی شهر و هسته مرکزی آن احداث شده و به همین دلیل نیز از اهمیت تاریخی ویژهای برخوردار است. با گشت و گذار در این موزه با بخشهای مختلف زندگی کاری و شخصی حیدر علی اف آشنا میشوید و از اهمیت این مرد در تاریخ سیاسی جمهوری آذربایجان آگاه خواهید شد. وقتی شخصی مثل cathy Freeman مدالهایی را در سطح جهانی به خود اختصاص میدهد این فقط استرالیا نیست که احساس سرفرازی میکند بلکه تمام ایالات احساس غرور میکنند. اگر بخواهید این مسیر را با ماشین شخصی بپیمایید باید راه طولانی تر و سخت تری را پشت سر بگذارید. برج توکیو Tokyo Tower در پارک شیبا توکیو ساخت شد و بعد از برج اسکای تری به عنوان دومین سازه بلند شهر محسوب میشود. بعد از آن و همچنین بعد از تشکیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تعداد گردشگری ورودی به ایران افزایش یافت. همچنین رواج مزرعه های سلامتی در اروپا و آمریکا امروزه بسیاری زیاد شده و مردان و زنان برای کاهش وزن خود به آنجا سفر می کنند.

نکته ی منحصر به فرد راجع به این پارک این است که در هر فصل زیبائی های خاص خود را دارد. در یک سو کوه های قفقاز و در سوی دیگر ساحل دریای سیاه قابل رؤیت است. خوشبختانه آثار و نشانههای قابل توجهی از ایران باستان به امروز رسیدهاند. دشت لوت اولین و تنها سایت طبیعی میراث جهانی یونسکو و یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی ایران است. در این دهه، گردشگری منطقه «جنوب شرقی آسیا» با رشد ۶.۷ درصدی سالانه در کسب بودجه ناخالص داخلی نسبت به شاخص رشد جهانی در همین مدت مشابه که ۳.۷ درصد بود، سریعترین میزان رشد اقتصادی در تمام جهان را بهنام خود ثبت کرده است.

توریسم سلامتی یکی از پایه های توسعه جهانگردی در اروپا به شمار می آید. در حال حاضر کمپانی های مسافرتی زیادی در سازمانهایشان در زمینه توریسم ورزشی تخصصی شدهاند و در حال رشد و ترویج فرهنگ ورزشی برای پرکردن اوقات فراغت هستند. از مناطق جنوبی ایران می توان به هرمز جزیره ی رنگین خلیج فارس و کناره های خلیج فارس اشاره کرد، این مناطق به دلیل آب و هوای گرم بهترین مکان برای اوقات فراغت در تابستان هستند. از بخشهای مختلف حمام خان میتوان به هشتی، سردر ورودی، خزینه، بینه (حمام گرم)، سربینه (حمام سرد)، میان در، آبانبار، خلوتی و سرویس بهداشتی اشاره کرد. حمام خان که به آن حمام پیرظهیری نیز گفته میشود در ضلع شمالی بازار سنندج و جنب مسجد داروغه قرار گرفته است. این مجموعه در بخش غربی شهر و بین کوههای آبیدر قرار گرفته است.

جاهای دیدنی کردستان زیادند و علت آن هم موقعیت جغرافیایی استان است که حتی روستاهای دور افتادهای که در دامنه کوهها شکل گرفتهاند برای گردشگران بسیار جذاب است. ارومیه یکی از خنک ترین شهرهای ایران در تابستان است که با آب و هوایی معتدل به شما امکان صفری خوب و لذت بخش را خواهد داد. به گزارش ایسنا و به نقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان زنجان، امیر ارجمند افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نبود امکان برگزاری نمایشگاههای فرهنگی و هنری به صورت فیزیکی، به همت رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی، نمایشگاه سهبعدی فرهنگی و هنری ایران اسلامی با عنوان «پنجرهای به سوی ایران» در بستر فضای مجازی با موضوع زنجان تهیه و آمادهسازی شده است. کردستان در بخش غربی کشور قرار گرفته و استانهای اطراف آن از شمال آذربایجان غربی، از شمال شرقی زنجان، از جنوب شرقی همدان و از جنوب کرمانشاه هستند. مرکز کردستان سنندج است و با استانهای آذربایجان غربی، زنجان، کرمانشاه و کشور عراق همسایه است. وجود بارگاه مقدس ثامن ائمه، حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس و مرقد مطهر حضرت معصومه(س) در شهر مذهبی قم به همراه زیارتگاه های اقلیت های مذهبی ایران را به لحاظ گردشگری مذهبی در بین کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز در زمره برترین ها قرار داده است.

پارک آبیدر که به آن پارک کوهستانی آبیدر نیز گفته میشود شامل کوههای کوچک و بزرگ آبیدر است که ارتفاع هرکدام به ترتیب ۲٫۲۵۰ و ۲٫۳۵۰ است. این مجموعه کاخ شامل: تالار اصلی، شمس العماره، تخت مرمر، تالار الماس، ایوان تخت مرمر، تالار سلام، تالار سفره خانه، خلوت کریم خانی، تالار برلیان، عمارت بادگیر و کاخ ابیض است. در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی سنندج، مریوان، قروه و اورامانات تخت میپردازیم. عمارت آصف یا خانهی آصف وزیری یکی از زیباترین جاهای دیدنی کردستان است که ساخت آن به دورهی صفویه بازمیگردد. استان کردستان با کشور عراق هممرز بوده و عراق در قسمت غربی استان کردستان واقع شده است.

ورزش و گردشگری دونیروگاه افزونگر عظیم اقتصادی در قرون جدید هستند و در عصر حاضر توریسم بزرگترین صنعت رشد یافته جهانی است. علی رغم وضع بدی که توریسم بینالمللی در جنگ جهانی دوم پیدا کرد در سال 2001 تعداد توریست به 689 میلیون رسید. حمام خان در سال ۱۳۷۷ به تملک اداره کل میراثفرهنگی درآمد و در سال ۱۳۷۸ نیز کار مرمت آن شروع شد. طاووسهای آهکبری شده در دیوارهای حمام در نوع خود بینظیر هستند. عمدهترین بخشی که در این دوران بازسازی شد، تزئینات آهکبری بنای حمام بود. اگر اهل ماجراجویی و افزایش سطح آدرنالین خونتان هستید، پاراموتور شاندیز برای شما بهترین گزینه خواهد بود. عمارت آصف به عنوان نمادی از هویت فرهنگی مردم کرد و گنجینه مردمشناسی آنها و موزه است و جزو باارزشترین آثار فرهنگی و تاریخی کردستان به شمار میرود که فضای خوبی برای شناخت مردم این دیار فراهم میکند. آبیدر در زبان محلی به معنای مکانی است که آب بسیاری از آن جاری میشود و علت این نامگذاری نیز وجود چشمههای آب فراوانی است که از این کوه جاری میشود.