طرح توجیهی احداث مجتمع رفاهی تفریحی ورزشی

این آبشار یکی از آثار ملی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران میباشد. الف: آثار باستاني و تاريخي: شرايط مناسب جغرافيايي باعث شده تا آثار فراواني از تمام دوره هاي تاريخي را در منطقه مشاهده كرد اين آثار تاريخ مستند آذربايجان مي باشد در تمام شهرها و روستاهاي منطقه اردبيل به صور مختلفي چون كاخها ،پلها، قلعه ها و باغهاي تاريخي وجود دارد. با توجه به شرايط جغرافيايي به جز توريسم بيابانگردي كه سايت اين گونه توريسم در منطقه آذربايجان موجود نمي باشد جذب توريست در بقيه موارد امكان پذير مي باشد .يكي از سايتهاي توريستي كه از پتانسيل بسيار بالايي در امر اكوتوريسم در سطح منطقه آذربايجان برخوردار بوده ولي براي كليه علاقمندان طبعيت و توريسم ناشناخته مانده وحتي در طرح جامع گردشگري استان اردبيل بدان توجه خاصي مبذول نشده روستاي آليله مي باشد. وجود گورستان بزرگ وتاريخي كه احتمالاً مربوط به مسافران جاده ابريشم “اپيك يولو” است ونيز شرايط آب وهوايي مساعد و متفاوت با سايتهاي ديگر استان وجود غار و يخچال طبيعي ، نظام طبيعي حاكم و جنگلهاي موجود دراين سايت ،ارتفاعات شمال روستاي آليله كه از نظر توپوگرافيكي براي فعاليتهاي اسكي روي چمن بسيار مناسب مي باشد از جمله نقاط قوت توريستي اين منطقه به شمار مي روند.

همچنین وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موظف است تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه طرح ساماندهی گردشگری جنگلهای شمال و شمالغرب کشور و زاگرس، سواحل شمالی و جنوبی با اولویت سواحل مکران طبق قوانین مربوطه سایت belaltour را تهیه کند. قوانین درونمرزی، طبق ماده ۵ قانون مدنی و ماده 3 قانون مجازات اسلامی، بر تمامی سکنه ایران حاکمیت دارد؛ یعنی هر بیگانهای که به خاک ما وارد میشود باید رفتاری مطابق با نظم عمومی ایران داشته باشد و قوانین ما یکی از منابع مهم نظم عمومی ماست. ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه هم حوزههای فعالیت صنعت گردشگری را مشخص کرده است: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مکلف است تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه، سند راهبردی توسعه گردشگری را درچهارچوب قوانین مربوطه با رویکرد استفاده حداکثری از بخش خصوصی جهت تصویب هیات وزیران ارائه کند. این مسجد که به دستور فتحعلی شاه ساخته شد یکی از مهمترین جاهای دیدنی کردستان محسوب میشود که به دلیل شبستان وسیع و ستونهای باشکوه خود شهرت جهانی پیدا کرده است. از کلوت ها در مجله نشنال جئوگرافی به عنوان چهارمین منطقه دیدنی روی کره زمین نام برده شده است. منطقه حفاظت شده انگورونگورو Ngorongoro دارای گستره وسیعی از دشت ها، زمین های هموار، جنگل ها و زمین های پر درخت است.

امکانات موجود در ایران نشان می دهد که ایران ظرفیت پذیرایی بیش دو الی سه میلیون گردشگر خارجی را در سال دارا می باشد و اگر در زمینه جذب گردشگران برنامه ریزی و موانع موجود رفع شوند و آن موارد فراقانون برای کسانی که از حاشیه امنیتی برخوردار بوده و معمولا برای نا امن جلوه دادن کشور برای جهانگرد کلا به سر عقل آمده و به ماهیت اصیل این صنعت درآمد زا پی ببرند ما شاهد رسوب گردشگران خارجی در کشور بسیار زیاد خواهیم بود و این یعنی دستیابی به درآمد ارزی چشمگیر.کارشناسان ژئواساتیک بر این باورند که قرن آینده قرن قومیت ها و ملیتها و تقسیم بندی جهان براساس فرهنگ و مذهب خواهد بود لذا نیاز ارتباط بین اجزای مردم بیش از پیش نمود خواهد کرد که لازمه آن نظریه و تئوری هایی ست که شهر سازان و برنامه ریزان همان مرزوبوم و با درک و احساس مشکلات و موانع موجود و ملموس و شناخت اهم قابلیت ها و استعدادهای بالفعل و عدم تقلید محض از مدل ها و نظریات کشور های پیشتاز غربی در زمینه شهر سازی که صرفا برای همان منطقه و کشور خاص و بر اساس شرایط اقلیمی و زمانی آن تهیه شده و استفاده از نقاط قوت مدل ها و تئوری های مزبور و تبیین و ارائه راهکار های راهبردی به منظور پیشبرد اهداف توسعه محوری و مرتفع ساختن کاستی های موجود میباشد از منظر توسعه پایدار منطقی ست که مقوله گردشگری را عاملی تاثیر گذار و تعیین کننده در اثر جوامع بشری و کشور ها دانست.

اهتمام به تحکیم هویت فرهنگی، حفظ ارزش ها، میراث طبیعی، فرهنگی و صنایع دستی، معرفی کشور به عنوان مقصد گردشگری و معرفی آثار میراث فرهنگی و طبیعی ایران به سایر ملل، بهبود فضای کسب و کار و افزایش اشتغال کارآمد با تاکید بر جوامع محلی، جوانان و زنان در صنعت گردشگری از طریق، فرهنگ سازی، تقویت همکاریهای نهادی و بین بخشی در راستای توسعه صنعت گردشگری، تقویت مشارکت بخش عمومی – خصوصی در راستای افزایش رقابت پذیری گردشگری، ارتقاء کیفیت تجربه گردشگران، افزایش سهم خدمات گردشگری از درآمد ملی و تلاش در راستای تحقق اهداف دیپلماسی عمومی و دیپلماسی فرهنگی کشور با بهبود تصویر ذهنی از ایران در سطح بین الملل از اهداف این طرح بود. باید توجه داشت که در این سند راهبردی، بسیاری از مسائل و حوزههای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه بیان نشده است و صرفاً اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران در سال 1404 را مشخص کرده است.

وزارت میراث و گردشگری هم به عنوان متولی صنعت گردشگری در شهریور سال ۹۹ سند راهبردی توسعه گردشگری را تهیه کرد که در آن خطوط کلان سیاستی بر اساس حوزه مداخلات اصلی حوزه گردشگری، پایه و مبنای اجرایی شدن برنامه اجرایی گردشگری مشخص شد. گردشگری ایران از سال گذشته تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا همانند کشورهای دیگر با افت شدیدی در صنعت گردشگری مواجه شده است. خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا). زمان در تعریف توریست نقش مهمی دارد، برای مثال افرادی مانند مهاجران، دانشجویان و… همانطور که میدانید صنعت سفر و گردشگری تنها محدود به گردشگران نمیشود، بلکه افرادی را که به هر دلیلی از کشوری به کشور دیگر یا از شهری به شهر دیگر سفر میکنند هم دربرمیگیرد. بدون شک، تبلیغات یکی از عوامل مهمی است که به صنعت گردشگری، در جذب گردشگر، کمک میکند. Dubai Healthcare City aims در صدد است تا بیمارانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس را جذب کند که قبلا برای سنجش و مراقبت های بهداشتی خود به اروپا یا ایالات متحده می رفتند.

رویکرد مجتمع فنی و حرفه ای برگزیده نو برگزاری دوره ها با سطح کیفیت بالا و متناسب با نیاز مخاطبان و جامعه و کمک به ارتقا سطح مهارت افراد جهت موفقیت و توسعه شغلی و علمی بوده و امیدواریم گامی جهت جلب رضایت فراگیران و ارتقا مهارت و دانش برداشته باشیم. علاوه بر این امکانات ، وجود هتل آپارتمان و مجموعه تالارها و سالن همایش و سینما در کنار این مجموعه آنرا به یک مجتمع بزرگ رفاهی تفریحی مبدل می سازد. این رستوران دو قسمت روباز و سالن دارد که طبق خواسته و طبع خود مشتری در این قسمت های رستوران از مهمانان پذیرایی میشود. تبلیغات گردشگری در اینستاگرام به آگاهی از برند، جذب مشتری راغب و افزایش فروش شما کمک میکنند. با توجه به اینکه بیشتر سفرهای طبیعت به طور متوسط بین 8 تا 14 روز طول میکشد میتوان گفت که طبیعتگردی طیف گستردهای از گردشگران را برای زمان نسبتا طولانی جذب میکند. تور طبیعت گردی را از کجا تهیه کنیم؟

سهم اقتصادهای رو به توسعه از بازار جهانی توریسم از ۳۰ درصد در سال ۱۹۸۰ به ۴۵ درصد در سال ۲۰۱۶ افزایش پیدا کرده است و انتظار میرود تا سال ۲۰۳۰، این سهم بازار به ۵۷ درصد برسد. این بیماری ۲۹ کشور را آلوده کرد، ولی هتلها تعطیل و پروازها لغو نشدند و تنها با افت تقاضا روبه رو شد و صنعت گردشگری جهان را با حدود ۵۰ میلیارد دلار ضرر مواجه کرد. این آب گرم خواص درمانی متعددی دارد ولی به حدی دمای بالایی دارد که برای بهره مندی از این خواص، با کمی آب سرد ترکیب می شود تا قابل استفاده گردد. این رشتهها، با این که همگی مرتبط با گردشگری هستند، ولی تخصص و بازار کار ویژهی خودشان را دارند. طبق آماری که معاون گردشگری این وزارتخانه در آخرین روزهای سال قبل اعلام کرد: از ابتدای آبان تا ۲۰ اسفند، نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر و گردشگر خارجی به ایران سفر کردند. در سال ۱۳۸۱ نخستین ساعت آفتابی آنالماتیک ایران در این پارک نصب شد و در همان سال یک مجتمع آکواریومی که دارای ۶۸۰ قطعه از ماهیان کمیاب تزیینی شمال و جنوب کشور و ۲۸ قطعه خرچنگ بود دراین پارک به بهرهبرداری رسید.

از نظر درآمدهای کشور از صنعت توریسم، آمارهای سازمان توریسم جهانی حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۰، ایران ۲.۴۳۸ میلیون دلار درآمد داشت که این درآمد در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ با به ثبت رساندن رشدی مداوم به ترتیب به ۳.۸۴۱ میلیون دلار و ۳.۸۶۸ میلیون دلار رسیده است. آماری از درآمدهای صنعت گردشگری ایران از ورود توریستهای جهانی در سال ۲۰۱۶ در این گزارش به ثبت نرسیده است. سند چشمانداز توسعه ایران در افق ۱۴۰۴ در بند ۱، ۶ و ۸ به موضوع توسعه گردشگری اشاره کرده که در بند هشتم آن گفته شده: توسعه گردشگری مبتنی بر شرایط فرهنگی و تاریخی کشورمان باعث تعامل سازنده و مؤثر با جهان و رشد پر شتاب اقتصاد همراه با بهبود توزیع در کشور خواهد شد. اگر قرار است گردشگری به عنوان بخش مهم اقتصادی فرهنگی درآمدزا و اشتغالزا ارتقا یابد همه باید کمک کنند و هر چه لازم است باید مهیا شود و مسائل و تعارضها حل شود. در این بازار علاوه بر محصولات متنوع کشاورزی، کلیه مایحتاج ضروری زندگی روزمره را میتوان یافت از این رو بازار رشت اگر چه به دلیل فشردگی زیاد با مشکلات عبوری روبروست اما در نوع خود از دیدنیهای مهم شهر رشت به شمار میرود.

این خانه بزرگ می باشد و در کنار سه ورودی، اتاق های مختلفی دارد اما جالب است بدانید خانه نیما یوشیج با اینکه از خشت، گل و چوب ساخته شده اما سازمان میراث فرهنگی بعد از اینکه خانه را خریداری کرد، یکبار در سال 1370 و یکبار هم در سال 1375 این بنای تاریخی و بارزش را مورد مرمت و بازسازی قرار دارد. از جمله این زیر ساخت ها می توان به تامین امکانات مناسب برای توریسم درمانی، تامین هتل و ساخت مکان های تفریحی، تامین وسایل حمل و نقل با کیفیت، توسعه سیستم های ارتباطی و خدمات رزرواسیون (رزرواسیون آنلاین)، احیا و بازسازی مناطق گردشگری (مانند کاروانسراهای قدیمی) اشاره کرد. در بخش غربي گردنه حيران ،آنجا كه قبل از ورود به تونل مرز سياسي استانهاي اردبيل و گيلان شروع مي شود دره نسبتاً وسيعي دارد كه مي توان آنرا دروازه وروي يا كريدور توريستي در مدخل استان اردبيل به شمار مي آورد اين كريدور توريستي كه از ابتداي تونل شروع وتا 7 كيلومتر به سمت نمين و اردبيل ادامه مي يابد در دو طرف دره داراي دامنه هاي سرسبز و كم شيبي است كه در گذشته با پوششي از درختان جنگلي يكي از زيباترين مناطق طبيعي استان به شمار مي رفت.

بلکه میتوانید در آبوهوایی نسبتاً کوهستانی از سفر خود لذت ببرید. شما میتوانید از کمپینهای مختلف گوگل ادز مانند تبلیغات در صفحهٔ نتایج، تبلیغات نمایشی (دیسپلی) و تبلیغات ویدئویی بهره ببرید. با حضور در این خانه زیبا، میتوانید حس عجیبی را تجربه کنید. اما در تور ، افراد شرکت کننده توسط یک گروه گرشگری شرایط و خدمات آن مشارکت میکنند و آزادی عمل کمتری خواهند داشت اما در صورت انتخاب یک تور خوب که توسط یک برگزار کننده معتبر و دارای صلاحیت ، تجربه و دانش بی شک نه تنها از اتلاف وقت و هزینه اضافی جلوگیری می شود که قطعا سفر دست جمعی خصوصا به یک کشور دیگر بسیار جذاب تر و با مشکلات احتمالی بسیار کمتری نسبت به سفر انفرادی برگزار خواهد شد . به این ترتیب میتوانید تجربه حضور در بکرترین مناطق گیلان را نیز داشته باشید. با توجه به اینکه تعداد کاربران اینستاگرام روز به روز در حال افزایش است، میتوانید از این پلتفرم برای تبلیغات خود استفاده کنید. با اینهمه، از آنجا که فناوری واقعیت افزوده (AR) در بیشتر تلفنهای هوشمند قابلدسترس است، اخیرا بسیاری از عینکهای هوشمند این فناوری بهطور چشمگیری توسعه یافتهاند و یقینا در آینده نیز پیشرفتهای بسیاری خواهند کرد. این قبرستان مجسمه های بسیاری را در خود جای داده است.

همچنین مورخان برای کشف بسیاری از اطلاعات تاریخی، سفرهای بسیاری را انجام دادهاند که نتیجه آن کشف بسیاری از جاذبههای گردشگری و باستانی امروزی است. این پارک ملی همچنین برای پیادهروی و قایقهای تفریحی چوبی بسیار خوب است و یک روز خاص را برایتان خواهد ساخت. همچنین بر اساس این تحلیل، ناهمسانی هدفهای ذکر شده نشان میدهد، سند حاضر نمایشی ویترینی از فهرست ایدههای جذاب برای گردشگری است. لازم به ذکر است که پارک های ملی آمریکا از اصلی ترین و جذاب ترین مقاصد گردشگری این کشورند و سالانه حدود ۲۷۰ میلیون نفر از سراسر آمریکا و جهان به دیدن آن ها می روند. استفاده از تیتر و عنوان جذاب که بتواند حس لذت یا کنجکاوی را به فرد منتقل کند. روستاي آليله در 10 كيلومتري شرق شهرستان گرمي به سمت مرز ايران و جمهوري آذربايجان واقع شده است اين روستا با قابليت هاي متنوع توسعه در زمينه گردشگري به عنوان يك سايت توريستي با قابليت هاي منحصر به فرد توصيه مي گردد. طبق تعاریفی که وجود دارد، برای طبقه بندی یک فرد به عنوان یک توریست فرد باید بیش از 24 ساعت و کمتر از یک سال در مکان مورد نظر اقامت داشته باشد. حوزه گردشگری عاقبت و آینده دارد باید همه از دولت و وزارتخانه تا اصناف این حوزه بهگونهای عمل کنند که پنج سال آینده شرایط متفاوتتر و بهتر از امروز باشد.

درون غار آویشو ۷ آبشار وجود دارد و پیمایش آن احتیاج به ابزار تخصصی غارنوردی نیز دارد . توسعه صنعت گردشگری برای کشورهای در حال توسعه نیز میتواند به معضلاتی چون نرخ بیکاری بالا، محدودیت منابع ارزی و اقتصاد تک محصولی مواجه هستند، پایان دهد. از آنجایی که کشورهای درحال توسعه با مسائلی مانند بیکاری، محدودیت منابع ارزی و تک محصولی بودن اقتصاد رو به رو هستند و با توجه به اینکه اقتصاد ایران به درآمدهای حاصل از صادرات نفت وابستگی دارد پس اهمیت تنوع بخشیدن به منابع رشد اقتصادی مثل گردشگری بالا میرود. با این حال در سال ۲۰۱۶ تعداد توریستهای ورودی به ایران به رقم ۴.۹۴۲ میلیون کاهش پیدا کرد که نشانگر افت ۵.۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵ است. این آمار با استناد به گزارش «توریسم به سمت ۲۰۳۰» منتشرشده توسط سازمان گردشگری جهانی سازمان ملل ارایه شده است که میگوید بین سالهای ۲۰۱۰ و ۲۰۳۰ انتظار میرود تعداد توریستهای ورودی در مقاصد رو به توسعه (با رشدی ۴.۴ درصدی در سال) با نرخی دو برابر اقتصادهای توسعه یافته (۲.۲درصد در سال) افزایش یابد. آمارهای جداول سازمان جهانی گردشگری در مورد ایران که در ردیف کشورهای آسیای جنوبی جای گرفته است نشان میدهد که در سال ۲۰۱۰ چیزی نزدیک به ۳ میلیون نفر (۲ میلیون و ۹۳۸ هزار نفر) از دیگر کشورهای جهان وارد کشور شدهاند که این تعداد در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ به ترتیب به ۴.۹۶۷ میلیون و ۵.۲۳۷ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است که به ترتیب رشد ۴.۲ و ۵.۴ درصدی را نسبت به سالهای پیش از خود نشان میدهد.