خانم ها شبنم زینالی

پارک جنگلی رویان منطقه ای سرسبز و دیدنی است که همواره گردشگران و طبیعت گردان بسیاری را در پارک مشاهده می کنید بساط پیک نیک خود را پهن کرده و بهترین خاطرات سفر را برای خود رقم می زنند. آرامش پارک و صدای دلنشین آب محیطی دلچسب را برای لذت بردن از طبیعت فراهم کرده است. وجود یک حوض طویل در قسمت میانی باغ ارم شیراز شما را تا کاخ قاجاری همراهی میکند و صدای آب جاری در آن قدم زدن را برای شما لذتبخشتر خواهد کرد. آب دریاچه سد سفید رود جهت تولید برق و تأمین منابع آبی برای کشاورزی استان گیلان استفاده میشود و نقش بسزایی را در تولید محصولات کشاورزی دارد . به گزارش خبرگزاری آریا ، دکتر یحیی ابراهیمی اظهار کرد: هدف از ایجاد نمایشگاه این است که کالاهایی که داریم به شکل درست برندسازی و معرفی شود تا محصولات و تولیداتمان در داخل و خارج کشور جایگاه اصلی خود را پیدا کنند. این روستا در ارتفاعی نزدیک به 2700 متر بالاتر از سطح دریا شکل گرفته و به دلیل تجمع ابرهای زیاد در نزدیکی زمین سبب ایجاد پدیده دریای ابر خواهد شد. اما بدون شک این همه سبزی و طراوت بدون دلیل ایجاد نخواهد شد.

از دیگر جاذبههای گردشگری رشت باید به پارک سایت belaltour ملت اشاره داشت. چشمههای آب فراوان، غارهای تماشایی و مناطق سرسبز از جاذبههای طبیعی همدان به شمار میآیند. چشمههای آب گرم سرعین شهرت جهانی داشته و هرساله گردشگران داخلی و خارجی به همین منظور از خنک ترین مکان ایران در تابستان دیدن میکنند. «سرعین» شهری با آب و هوای بسیار خنک و چشمههای آب گرم از خنک ترین مناطق ایران در تابستان به شمار میآید. آب و هوای مطبوع و جاذبههای طبیعی و تاریخی زنجان از خنک ترین شهرهای ایران در تابستان هرساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را راهی این شهر میکند. آب و هوای توبیرون با خود شهر دزفول بسیار متفاوت است مثلا وقتی در دزفول دما ۵۰ درجه باشد این دره زیبا و تماشایی دمای ۲۰ درجه را دارد. دره ستارگان قشم قدمتی ۲ میلیون ساله دارد که وقتی آن را می ببینید، گویی در مریخ پای گذاشته اید، کوه های بلند و دنباله دار که با شکل های عجیب خود بسیار دیدنی شده اند و در هنگام شب آنقدر ستاره ها به شما نزدیکاند که می توانید ستاره می چینید.

اصفهان با دارا بودن صدها اثر تاریخی و طبیعی و طبیعت بکر خود، همه ساله پذیرای مسافران زیادی است؛ مسافرانی که خیلی از آنها، بیشتر از اصفهانی ها مکان های دیدنی شهر را می شناسند اما خیلیشان هم به دنبال زیباترین مکان های گردشگری شهر اصفهان هستند تا سفر خوبی را در اصفهان تاریخی بگذرانند. بهترین فصل سفر به این منطقه فصل بهار و تابستان است، هرچند در پاییز هم طبیعت هزار رنگ و زیبای این منطقه با جلوه گری و طنازی ما را به دیدن زیبایی هایش دعوت می کند، اما به علت آب و هوا و اقلیم این منطقه دسترسی به آبشار اوبن در فصول سرد سال سخت تر می شود. دمای هوا در این شهر تاریخی از 25 درجه سانتیگراد بالاتر نرفته و به همین دلیل آن را از خنک ترین شهرهای ایران میشناسند.

این گل برای نخستین بار توسط یکی از محققان کشف شد و در سال ۱۳۵۴ توسط اداره کل محیط زیست استان گیلان به عنوان یک اثر ملی نادر ثبت شده و در فهرست میراث طبیعی قرار گرفته است. از مزایای این پدیده علاوه بر خنکی هوا، جذب گردشگران داخلی و خارجی فراوانی است که روستای فیلبند را به عنوان یکی از شهرهای لیست خنک ترین شهر ایران میشناسند. یکی از خنک ترین شهرهای ایران در استان اردبیل واقع شده است. استان گیلان که مرکز آن شهر رشت است با مساحت ۱۴۷۱۱ کیلومتر مربع در میان رشته کوههای البرز و تالش در شمال ایران، واقع شده است.

کشور ایران از جمله کشورهایی است که از نظر داشتن جاذبههای طبیعی که مورد علاقه و توجه گردشگران باشد، بسیار غنی بوده و علاقمندان به طبیعت در همهی فصول سال موارد زیادی برای انتخاب دارند. فضای ملکوتی حرم و زیارتگاههای اطراف برای گردشگران خارجی جالب توجه است. سنبلهای آبی زیبای این تالاب و فضای سبز دلانگیز اطرافش از دیگر دلایلی است که شما را مجاب میکند از این تالاب بازدید کنید. روستای کندوان در ایران تنها روستای صخرهای جهان است که قابل سکونت است. اگر در فصل تابستان قصد سفر به مناطق بکر شمال ایران را دارید مازیچال میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

واریش بعد از روستای وردیج و در ارتفاعی بالاتر از این روستا قرار دارد و در نتیجه آب و هوای آن خنکتر است. آرامگاه نادر شاه در مشهد قرار دارد و تبدیل به باغ موزه نادری شده است. آرامگاه فردوسی گردشگران بسیاری را روانه شهر توس میکند. همچنین وجود دریاچه نئور و آبشار ورزان در نزدیکی سوباتان، باعث شده تا گردشگران زیادی جذب این منطقه شوند. این طاق غول آسا 50 متر ارتفاع و 45 متر عرض دارد و آثار هنری حک شده بر آن، جنگ هایی که به پیروزی ختم شده و هم چنین نام افراد زیادی را که برای امپراطوری کشته شده اند را به تصویر می کشد. این کوه مقدس برای زنان و کودکان ممنوع است و براساس اطلاعات یونسکو، یک نقطه هنری محسوب می شود.

«دماوند» یکی دیگر از شهرهای لیست خنکترین شهر ایران در تابستان محسوب میشود. اما در فصل زمستان یخزدگی و پوشش سپید برف مهمان منطقه میشود و شرایط را برای سفر کمی سخت میکند. جمعیت زندانه در فصول پاییز و زمستان بسیار کمتر میشود. فعالیتهای مهم اقتصادی دیگر در دره هانتر و استخراج زغالسنگ صورت میگیرد که بیشتر این محصول صادر میشود. جاذبههای گردشگری طرقبه عبارت اند از چشمه عسل و طبیعت کوهستانی کردینه، پیست مخصوص اتومبیل رانی، بوستان سنگی نصوح آباد، دره ارغوان، سد چالیدره، رودخانه جنگلی طرقبه و مسجد روستای ازغد طرقبه. بهترین فصل سفر برای رفتن به دره شیزر، از جاهای دیدنی لرستان، طبیعتا فصل های بهار و تابستان است که اوضاع جوی منطقه مساعدتر است. سلکه در گویش محلی به معنی تالاب است و شما با رفتن به سلکه به تالابی پا میگذارید که پناهگاه دهها هزار گونه پرندگان و حیوانات آبزی است.

طی چند دهه اخیر شاهد رشد چشمگیر صنعت گردشگری، بهویژه در اروپا، بودهایم و سفرهای بینالمللی برای تعطیلات کوتاه بسیار مرسوم شدهاست. امروزه نیز گردشگران برای خرید سوغاتی و همچنین یادگاری به مراکز خرید مشهد میروند و مراکز خرید مشهد رونق بسیاری دارد. شهرستان مشهد مقدس مرکز استان خراسان رضوی است. سجیران، روستایی از توابع دهستان اشکورسفلی بخش رحیمآباد شهرستان رودسر در استان گیلان ایران است. امکان ندارد در مورد شهرهای توریستی ایران صحبت کرد و نام یزد را فراموش کرد. یعقوبزاده در پاسخ بههمین پرسش بیان میکند: «بعضی مناطق بهقدری بکر هستند که واقعاً باید بههمان شکل باقی بمانند، بنابراین اگر قرار است در این مناطق گردشگر حضور پیدا کند باید تعدادشان محدود و البته کنترل شده باشد، در غیر این صورت منطقه از وضعیت بکر بودن خارج میشود. کشور صربستان عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن نمی باشد و ویزا صربستان یه صورت National می باشد . این تور تفریحی برای برای عاشقان کویرگردی به صورت دستهجمعی بینظیر بوده که بهترین زمان سفر آن از پاییز تا بهار است. با اسکان در این منطقه شما صبح زود میتوانید طلوع بینظیر خورشید را از نزدیک نظاره کنید.

علاوه بر موقعیت بینظیر جغرافیایی و آب و هوای خوش و دلچسب، وسعت و رونق شهر مشهد نیز عامل دیگری است که در جهت رشد و ترقی روستاهای دیدنی اطراف مشهد تأثیر به سزایی داشته است. این موقعیت جغرافیایی باعث شده، روستاهای دیدنی در اطراف مشهد وجود داشته باشد. چادگان از لحاظ گردشگری نیز دارای امکانات فراوان است و نگرانی بابت این امر وجود نخواهد داشت. همین امر در رنگ و طعم حلوا نقش چشمگیری دارد و آن را به یکی از خوراکی های منحصر به فرد تبدیل کرده است. همین امر سبب شده است که مردم صربستان با وجود تنوع نژادی و مذهبی خود بسیار مهمان نواز باشند. به گزارش خبرگزاری موج، استان گیلان یکی از سرسبز ترین و زیباترین مناطق ایران است که همچون نگینی در خطهی جنوبی دریای خزر میدرخشد و به دلیل داشتن منطقه ای بکر و طبیعتی مثال زدنی همیشه مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی زیادی است.

پلتاریخی لوشان که در این شهر و بر روی رودخانه شاهرود واقع شده، قدمتی 200 ساله دارد و قبل از ساخت پل بتونیِ جدید، تنها راه ارتباطی دو سوی این رودخانه بودهاست. حتما در راه رسیدن به شهرهای غربی از «زنجان» دیدن کردهاید. در سفرتان به شهر مقدس مشهد، میتوانید از مراکز تفریحی مشهد هم دیدن کنید. در قسمتی از غار آب بسیار سردی وجود دارد که حتی در تابستان هم نمیشود مدت زیادی دست و پا را در آن نگه داشت. آب و هوای شهر چادگان در تابستان بسیار معتدل بوده و هرساله تعداد زیادی برای دیدن مناطق این شهر به آن سفر میکنند.

تالاب انزلی یا مرداب انزلی با مساحتی در حدود ۲۰ هزار هکتار در شمال ایران، واقع در استان گیلان قرار دارد و از جمله زیباترین مناظر آبی گیلان میباشد. استان مازندران را میتوان تلفیقی بسیار هنرمندانه از زیباترین عناصر موجود در طبیعت، تاریخ، معماری و مذهب و همینطور عناصری زندگیبخش مانند هیجان و تفریح دانست. چشمه دیمه که در 86 کیلومتری شهرکرد قرار دارد تنها یک مکان زیبا برای تفریح و گشت و گذار نیست بلکه آبی بسیار پرخاصیت دارد. یا برای مثال در محدودههای شهری این رخداد بزرگ آفرینش در لابهلای اتفاقات و شلوغیهای شهری پنهان شده است و آن طور که شایسته است به چشم نخواهد آمد اما در پهنۀ وسیع و فراخ دشت ارژن هر حرکت ظریف طبیعت خودنمایی میکند و درخشان و شگفتانگیز جلوه میکند. طبیعت استان گیلان جزو بکرترین نواحی ایران است که خود جهت تورسیم و گردشگری سهم عمده ای از گردشگری ایران را دربر دارد.

اگر فکر میکنید در سفرهای تابستانی به خنک ترین شهرهای ایران در تابستان، فقط حق انتخاب شهرهای شمالی را دارید، سخت در اشتباه هستید. اگر قصد سفر به خنک ترین شهرهای ایران در تابستان را دارید، پیشنهاد ما به شما شهر تاریخی «همدان» است. به همین دلیل اواخر خرداد، تیر و مرداد بهترین زمان برای سفر به همدان خنک ترین جای ایران در تابستان خواهد بود. این پارک شهرت جهانیش را مدیون سینمای رو بازش می باشد که تحت عنوان بزرگ ترین سینمای روباز در ایران و جهان به ثبت رسیده است و در صورتی که رأس ساعت 9 شب در این مکان حضور داشته باشید، شاهد فیلم سینمایی خواهید بود.