طبیعت گردی دقیقا چیست؟

علاوه بر تمدن و فرهنگ، ایران مقصد بسیاری از طبیعت گردان و طبیعت دوستان می باشد؛ شرایط زیست محیطی ایران را می توان به کویری و نیمه کویری،کوهستانی تقسیم کرد. معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی اضافه کرد: علاوه بر واحدهای رسمی، واحدهای اسکان موقت شامل مراکز اسکان شهرداری، حسینیهها و بقاع متبرکه، مدارس و آموزشگاههای آموزش و پرورش، زائرسراهای ارزان قیمت و مراکز اقامتی سپاه و مهمانسراهای دولتی و نیز واحدهای اسکان اضطراری شامل سالنهای ورزشی و مساجد امکان اسکان مسافران را دارند.در ایام خاص مانند نوروز ، ایام عید سعید فطر، ایام دهه آخر ماه صفر و ایام عاشورا و تاسوعای حسینی با توجه به احتمال افزایش ورود مسافر میزان اسکان از طریق جبران در بخش اضطرار تا 70 درصد قابل افزایش خواهد بود. اگر این برای شما کافی نیست تعدادی سفر روزانه از مارماریس به مقاصدی مانند افسوس وجود دارد که میتوانید از آنها بهره ببرید. شبهای کویر معنای آرامش را به شما نشان میدهند و میتوانید با دستان خود خوشههای زیبای ستارگان را از آسمان پهناور بچینید. سرزمین ایرانیان(آیلند) به عنوان بزرگترین شهرک بینالمللی اقامتی، تفریحی، تجاری، ورزشی وآموزشی در ایران، نخستین مجموعه در کشور است که به طور همزمان سه عنوان منطقه نمونه گردشگری بین المللی (مصوبه هیات دولت)، شهرک نمونه گردشگری (مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری) و منطقه ویژه اقتصادی (مصوبه مجلس شورای اسلامی) را دارد.

صنعت گردشگری (توریسم) از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است به طوری که برخی کشورها از آن به عنوان منبع اصلی درآمد کشور خود بهره میبرند. ایران نیز با دارا بودن چنین پتانسیل بالایی می تواند در جذب توریسم در این زمینه موفق عمل کند. ایران با دارا بودن بیش از 1000 چشمه آب معدنی شناخته شده توانایی بالایی در جذب توریسم دارد. مسافرت درمانی به عنوان یک صنعت پرسود در زمینه توریسم به حساب می آید که معمولا عواملی نظیر: سهولت در رفت و آمد بین کشورها و قاره ها، هزینه پایین درمان در برخی کشورها، بهبود سطح تکنولوژی و پیدا کردن پزشکان کارآزموده در این زمینه تاثیر گذار هستند. برخی مردم (بهویژه افرادی بالای سن ۴۵ سالگی و بازنشستگان) به سراغ توریسم رفته و بعضاً تمام سال را با این تورها میگذرانند. ایران با وجود داشتن پتانسیل های بالای گردشگری نیاز به تامین زیر ساخت های مناسب در راستای افزایش جذب گردشگر را دارد. پارک بابا قدرت در نزدیکی فرودگاه مشهد قرار گرفته است، به همین خاطر زائران این پارک را بهعنوان یک کمپ میشناسند. در مقابل بدترین انتخاب هواپیما و اتومبیل است، به ویژه وقتی ماشین فقط یک سرنشین داشته باشد.

کشور ما، یک مقصد بزرگ گردشگری در سالهای آینده خواهد بود. این شهر در دامنه کوههای تالش شکل گرفته و از ساعت 3 عصر به بعد شما شاهد مه غلیظ و ابرهای پنبهای در اطراف خود خواهید بود. اگر در فصل زمستان از این آبشار تماشایی دیدن کنید، بخار آب را به هنگام جوشش چشمه مشاهده خواهید کرد که فضای مسحورکنندهای را ایجاد کرده است. گاها مشاهده میشود برخی کشورها که شاید یک درصد از جاذبههای تاریخی وفرهنگی وطبیعی نسبت به ایران را ندارند توانسته اند با سرمایه گذاری لازم و توجه ویژه به این بخش نسبت به جذب گردشگر از ایران پیشی بگیرند. شاید بسیاری گردشگران با ورود به کشور دچار سردرگمی شوند و حتی یک نقشه یا کتاب به زبان خودشان که مکانهای گردشگری وآموزشهای لازم سفر در ایران را تببین کند در اختیار نداشته باشند. 9- عدم تببین و آموزش لازم در حوزه گردشگری به مردم.

می توان گفت که صنعت گردشگری نیز بین صنعت های نسبتا پیچیده قرار دارد و نیاز شدید به شناخت مناسب از منطقه و شرایط اقتصادی و فرهنگی آن جامعه دارد. اما بهراستی اگر گردشگری یک فرایند عاشقانه است، چرا از آن با عنوان صنعت یاد میشود؟ در ادامه آمده است: «عوامل مختلفی در توسعه گردشگری نقش دارند که ارتباط و تعامل بین آنها، توسعه گردشگری را شکل میدهد اما سه عامل اصلی در توسعه گردشگری عبارتاند از: گردشگران، مردم منطقه و ویژگیهای مقصد. این مسجد بین سالهای ۸۷۶ و ۸۷۹ بعد از میلاد ساخته شده و یکی از قدیمیترین مساجد در قاهره است.

1-3-2 لجن درمانی: با وجود شرایط مناسب مانند سواحل دریاچه ارومیه و یا دامنههای کوه تفتان و با افزایش امکانات در این نواحی می توان با ایجاد جاذبه های گردشگری و توریسم درمانی از این شرایط حداکثر سایت belaltour استفاده را برد. به طوری که در طی چند ماه اخیر شرکت های اروپایی مانند Easy hotel بریتانیا و گروه هتل های آکور فرانسه برای ساخت هتل های زنجیره ای در ایران قرار داد امضا کرده و در صدد بهره برداری و اجرای پروژه های خود می باشند. بعد از انجام توافقات بین ایران و اتحادیه اروپا و برداشته شدن برخی تحریم ها، نظر بسیاری از گردشگران اروپایی به سوی ایران جلب شده است و شاهد تغییراتی در این صنعت می باشیم به طوری که گردشگری به رشد 12 درصدی (در دو سال اخیر) رسیده و از طرفی دولت تمرکز خود را به روی این بخش بیشتر کرده و بودجه سازمان میراث فرهنگی را برای سال ۱۳۹۶،( 12 درصد) به مبلغی نزدیک به ۷۸۱ میلیارد و ۲۶۶ میلیون تومان افزایش داده است. 1-3-3 نمک درمانی: از جمله جاذبه هایی است که در چند سال اخیر مورد توجه عموم قرار گرفته نمک درمانی می باشد.

نقش رستم نیز یکی دیگر از مجموعه های تاریخی و جاذبه های گردشگری شیراز است که در 6 کیلومتری تخت جمشید قرار دارد. مردم ایران در بین گردشگران جهان به عنوان مردمی مهمان نواز شناخته میشوند و مردم نیز باید با برخورد هرچه بهتر با مهمانان خارجی کشورمان فرهنگ غنی ایرانی را به نمایش بگذارند. مجموعه برج میلاد دارای بخشهای مختلف اداری، رستورانها، کافهها، خدمات پذیرایی، مرکز همایشها، سالن کنسرت، موزهها و گردشگری است؛ اما در حال حاضر، بهدلیل ارائه خدمات و امکانات گسترده تفریحی، بین ساکنان شهر و گردشگران شهرهای دیگر محبوبیت بسیار کسب کرده است. اما ایران با وجود داشتن پتانسیل های گردشگری بسیار بالا و وجود پزشکان مجرب با ورود خود به این صنعت می تواند به عنوان رقیب اصلی هندوستان که پیشتاز در این صنعت است قرار گرفته و گوی سبقت را از مدعیان بگیرد. اما برای آنهایی که تفریح و ماجراجویی هستند، یک زیپلاین ۲۲۰ متری نیز در نظر گرفته شده که برای سوار شدن برا آنها باید ۱۵ لاری پرداخت کنید. راحتترین راه برنامهریزی برای سوار شدن بر قطارهایی است که از مسیر این دو شهر میگذرد. افزایش پیداکرده همین امر باعث شده است ایران را به بازاری مناسب برای مشتاقان به سرمایه گذاری در منطقه تبدیل کند.

موارد ذکر شده برخی از مشکلات حوزه مربوطه بود که رفع این مشکلات و اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت همت مسئولین و مردم را طلب میکند. 8- عدم استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی در این حوزه. حفظ و حراست از این مکان های طبیعی و چشم نواز همانقدر که برای مسئولین استانی و کشوری باید مهم باشد برای مردم و استفاده کنندگان از این مکان ها هم اهمیتی دو چندان دارد که برای آیندگان نیز باقی و ماندگار است. به نقل از معاون رییس جمهور: در سند چشم انداز 20 ساله، تا پایان سال 1404 شمسی حدود 20 میلیون گردشگر با درآمد ارزی 25 تا 30 میلیارد دلار مورد هدف قرار گرفته اند که خود نشان دهنده رشد و فرصت مناسب برای سرمایه گذاری در این بخش است. تکیه بیگلربیگی کرمانشاه امروزه با لقب اولین موزه پارینه سنگی خاورمیانه یا موزه پارینه سنگی زاگرس در بین گردشگران شناخته می شود که یکی از سازه های باقی مانده از سلسله قاجارها در ایران است، به محض ورود به این تکیه دیدنی، آئینه کاری های صورت گرفته در این مکان چشم شما را دقایقی مبهوت خود خواهد کرد، این مجموعه جذاب در منطقه تاریخی شهر کرمانشاه واقع شده است .

در مرکز آن مسافران می توانند پرش ۲۰۷ متری بانجی جامپینگ، مرتفع ترین پرش، را انجام دهند. این نیز از موارد بسیارساده ایست که توجه به آن هزینه زیادی ندارد وباید بدان توجه شود. اصفهان با قدمتی کهن، همواره در طول تاریخ مورد توجه بزرگان و حاکمان مملکتی بوده و به همین علت نیز آثار تاریخی فراوانی را در دل خود جای داده است. بدین جهت ویسلر همواره یک منطقه ورزشی مهم بوده و مورد استقبال طرفداران اسکی آلپاین و اسنوبورد میباشد. از جاذبه دیگری که اخیرا مورد توجه قرار گرفته می توان طب سنتی ایرانی را نام برد. به طور کلی میتوان گفت افزايش يا كاهش سهم يك كشور از درآمدهاي گردشگري جهاني، به عوامل و متغيرهايي گوناگونی بستگي دارد كه با توجه به نوع كشور و مسائل اجرايي آن مي تواند متفاوت باشد. بنابراین توجه به گردشگری از اهمیت و جایگاه ویژه ای در معادلات ملی و بین المللی برخوردار است. آنچه در این عمارت حائز اهمیت است، ارتباطی است که میان فضاها و قسمتهای مختلف آن پدید آمده است.

صنعت گردشگری از صنایع پر درآمد برای اقتصاد هر کشور محسوب می شود. گردشگری با توسعه ارتباط نزدیکی دارد و نیروی محرکه پیشرفت اقتصادی و اجتماعی محسوب میگردد. امروزه جایگاه صنعت گردشگری به جایی رسیده است که به عنوان بزرگترین صنعت خدماتی جهان محسوب میشود و در بسیاری از کشورهای جهان، این صنعت، منبع اصلی درآمد ارزی، اشتغال زایی، رشد اجتماعی و فرهنگی، افزایش سطح رفاه، عرصه ای برای رشد بخش خصوصی و وسیله ای برای توسعه ساختار زیربنایی می باشد. در این صنعت، مقايسه قيمتها به سرعت صورت ميگيرد. باتوجه به مشکلات اقتصادی کشورمان تقویت صنعت گردشگری نیز باید با تلاش بیشتری صورت پذیرد و مسئولین باید تلاش خودشان را در این راستا تشدید کنند. این صنعت پس از صنایع خودروسازی، ساختمان و غذایی، چهارمین صنعت برتر جهان میباشد. بنا بر گزارش سازمان جهانی گردشگری میتوان گفت صنعت گردشگری در حال تبدیل شدن به بزرگترین و پردرآمدترین صنعت جهان می باشد؛ این صنعت در حال حاضر 11 درصد از تولید ناخالص، 10 درصد از اشتغال، 5 درصد از صادرات و 5 درصد از سرمایه گذاری جهانی را به خود اختصاص داده است.

نکته دیگری که در زمینه استفاده از سرمایه گذاری های مستقیم خارجی بسیار مهم می باشد نحوه اجرا و سیاست گذاری کشورها در زمینه استفاده از توان سرمایه گذاری خارجی می باشد و باید توجه داشت که شرکت های بزرگ و چندملیتی به همان اندازه که می توانند در رشد و توسعه اقتصادی یک کشور مؤثر واقع شوند به همان اندازه نیز می توانند به اقتصاد، سیاست و فرهنگ یک کشور آسیب وارد کنند و این مورد بخصوص در زمینه هایی نظیر گردشگری بین المللی و تأثیر آن بر روی فرهنگ کشور مقصد بسیار آشکارتر می باشد. درباره صنعت گردشگری میخوانیم: «صنعت گردشگری مسالمتآمیزترین جنبش خانواده بشری است که بر پیشرفت دانش، فرهنگ و اقتصاد تأثیر مستقیم دارد. تصوير غيرصحيح از ايران در مجامع جهاني، وجود نگاه امنيتي به مقوله گردشگري در كشور، قوانين و مقررات مزاحم و ضعف بنيه صنعت گردشگري و نيز عدم استقرار نظام جامع آماري و نظام حساب اقماري مهم ترين چالشهاي روياروي بخش گردشگري در ايران را تشكيل مي دهد. همین موضوع باعث شده تا گردشگران و جهان گردان، ایران را به عنوان مقصد اصلی سفرهای خود انتخاب کنند.

تور کرمانشاه بیستون طاق بستان به دامنه های بیستون می رود تا صدای تیشه فرهاد را بر کوه بیستون پس از هزار و چند صد سال بشوند، تور کردستان اورامان مریوان هم در کنار تور کرمانشاه به دل طبیعت می زند تا شما را به سرزمین اورامان ببرد و آشنا کند شما را با حال و هوای کردها، تور ارومیه مهاباد قره کلیسا را نیز به شما پیشنهاد می دهیم تا همراه شوید در سفر به کلیسای سیاه در ماکو و کلیسای ننه مریم را تجربه کنید که بازمانده آتشکده ای در دو هزار سال پیش بوده، آری ایران آنقدر جاذبه و دیدنی دارد که هر چی بگردیم و ببینیم تمام نمی شود و حالا تصور کنید این تورها با برنامه ریزی یک تورگردان و پس از سال ها تجربه شکل گرفته است تا جاده ای را اشتباه نرویم و زمان شما از بین نرود و دیدن ایران زیبا بدون تور اگرچه خوب است ، اما حرفه ای و عالی نمی توان همه چیز را دید.به تور لرستان بروجرد سرزمین آبشارها می رویم تا شما را با جذابیت های تور داخلی در مسیر طبیعت لرستان آشنا کنیم و آبشار گردی را تجربه کنید، تور گلستان بندر ترکمن خالد نبی ما را به سرزمینی می برد که آرامگاه خالد نبی را در مسیری زیبا می بیینم که هیجان انگیز و جذاب است در کنار تور جزیره آشوراده و جنگل های ناهار خوران و اما تور رامسر که توری است رویایی و شما در تور رامسر در شهری قدم می زنید که حال و هوای اروپایی دارید و کوه و جنگل و دریا در کنار هم آمده اند.

برای کاهش مفاسد اجتماعی و ایجاد امنیت پایدار بهره برده ­اند و توانسته­ اند با ارائه حمایت­ ها و تسهیلات ویژه برای توسعه گردشگری، از این مسیر بستر جذب گردشگران و سرمایه­ گذاران خارجی را در کشورشان فراهم کنند. برای رسیدن به تالاب درویشان باید از پل رودخانهای در ۵ کیلومتری روستای سیاهدرویشان عبور کنید و سپس با قایق به تالاب بروید. قرار است بناهای ۹ روستای اصیل استان که نمادهای معماری اصیل گیلان در آنها نمایان است واچینی شود و سپس در محل این موزه دوبارهچینی شود. • مردمان صربستان به تاریخ کشور خود و نژاد اصیل خود بسیار افتخار می کنند. در زمان انقلاب فرانسه، پادشاه فرانسوی لوئی شانزدهم، ” ماری آنتونت، Marie Antoinette ” و افراد بسیار دیگری، به وسیله ی گیوتین و در همین میدان، اعدام شدند. یکی از زیباترین موزه های تهران، موزه ی زمان است که در خیابان زعفرانیه واقع شده است. همچنین به علت عدم نیاز به آموزش نیروی کار در مدت زمان طولانی، موجب شده تا کشورهای اروپایی بیشتر سرمایه و بودجه خود را به این صنعت اختصاص دهند. صنعت گردشگری، منفرد نبوده و مجموعهای از بخشهای مختلف صنایع گوناگون است.