چه زمانی به ارمنستان سفر کنیم؟

بیشترین سهم ورود گردشگر از آن هندوستان و ایران از لحاظ ورود گردشگر و درآمد در این منطقه کشور ششم محسوب میشود! همچنین حکومتها باید با قوانین و آییننامههایی مثل ویزای آنلاین و سیاستهای ورود خارجیها و غیره شرایط را برای ورود گردشگر به منطقه یا کشور مورد نظر فراهم کنند. طبق تاریخ این شهر در سال ۱۴۰۶ میلادی توسط یک میلیون کارگر و هزار صنعتگر ساخته شده است و تا سال ۱۹۲۴ عموم مردم حق ورود و بازدید از آن را نداشتند. برخی از این درختان قدمتی بیش از صد سال دارند. تهران، پایتخت ایران همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی قرار دارد. در ادامه معرفی جاذبه های گردشگری ایران در فصل بهار به شهر شیراز ( شهر علم و ادب ) می رسیم، بهترین زمان سفر به شیراز فصل بهار است، این شهر و به طور کلی استان فارس از بهترین مقاصد گردشگری در بین مسافران خارجی قلمداد می شود و دلیل آن وجود جاذبه هایی نظیر تخت جمشید، حافظیه، سعدیه، باغ ارم، مجموعه وکیل، مساجد دیدنی و طبیعت فوق بکرش است، منهای نیمه اول فروردین که در برخی روزها شاهد بارش باران هستیم در سایر ماه ها کمتر بارشی رخ می دهد و در عین حال دمای هوای بین 15 الی 30 در گردش است.

سازمان یونسکو که تحت نظر سازمان ملل فعالیت می کند، نقاط دیدنی در سرتاسر جهان را در فهرست میراث جهانی خود قرار داده است؛ یونسکو این رویایی ترین طبیعت جهان را بخاطر اهمیت فرهنگی، تاریخی، علمی یا سایر نکات مهم بر می گزیند و آنها را از نظر قانونی حمایت و محافظت می کند. اگر گردش گری زیاد شود به جای نابودی محیط زیست می توان هم آن را حفظ و هم کسب درامد کرد و به مکانی کاربردی تبدیل کرد. به دلایلی نظیر قرارگیری این کشور در همسایگی ایران، عدم نیاز به صدور ویزا برای مسافران ایرانی، کیفیت بالای خدمات و امکانات تفریحی و گردشگری ترکیه، تور ترکیه به یکی از تورهای محبوب در میان ایرانیان تبدیل شده است. می توان گفت عبارت تور مفهومی میباشد که تفاوت آن با پکیج سفر در همراهی یک راهنما یا یک مدیر تور است . طی دو دهه اخیر ساخت و رونق و توسعه مجتمع های بین راهی خدماتی و گردشگری در کشور باعث رونق گردشگری در مسیرهایی شد که از این مجتمع ها برخوردار بودند و به همین دلیل ، مدیران و خالقان مجتمع های بین راهی به عنوان فعال و متخصص گردشگری شناخته می شوند چرا که به گروه های گردشگران سرویس دهی می کنند و همین سرویس دهی خوب باعث می شود خیلی از گروه های گردشگری مسیرشان را جوری تنظیم کنند که یک وعده غذا در یکی از این مجتمع های بین راهی باشند.

در ادامه معرفی جاذبه های گردشگری ایران در فصل بهار به جزیره خارق العاده قشم، بزرگ ترین جزیره خلیج فارس می رسیم، این منطقه که تنها ژئوپارک طبیعی خاورمیانه درر یونسکو است دارای جاذبه های دیدنی زیادیست، آب و هوای قشم در بهار به بهترین شکل ممکن در می آید، ساحل با موج های آرام برای تفریحات آبی ایده آل می شود، جنگل های حرا در بهار به طور کامل قابل رویت می شوند و از همه مهم ترین وقتی نگاهی به لیست جاذبه های گردشگری قشم می اندازیم چشممان مبهوت می شود : جزیره هنگام، قلعه پرتغالی ها، جنگل حرا،جزایر ناز، مراکز خرید درگهان، تفریحات آبی جذاب، پاراگلایدر، هتل های ارزانتر از کیش، سوغاتی و صنایع دستی کم نظیر تنها گوشه ای از دیدنی های قشم هستند.

این موزه آثار خود را به ترتیب دورههای زمانی و با توجه به تغییر سلسلهها و جوامع باستانی، به بازدیدکنندگان خود نمایش میدهد. نقاشی های درون غار ها، حکاکی روی صخره ها و بناهای باستانی، مهارت ها و سبک زندگی ساکنان این منطقه را به خوبی به نمایش می گذارند. نقاط باستانی این جزیره نیز نقش مهمی که این جزیره در تاریخ ایفا کرده است را به نمایش می گذارند. گردشگری ادبی literary Tourism به شکلی از گردشگری اطلاق می شود انگیزه عمده و اصلی آن بازدید از مکان ویژه ایی می باشد که به موارد جالب در ادبیات مربوط می شود.

از جمله تفریحات منحصر به فرد بام تهران می توان به زیپ لاین، سورتمه، میدی باس برقی، صخره نوردی، بانجی جامپینگ، سینمای 5 بعدی و اتاق فرار اشاره کرد. از بام تهران گرفته تا موزه ها و بوستان های شگفت انگیزی در شهر تهران وجود دارند که می توانند تجربه ای به یادماندنی از تهران گردی را برایتان به ارمغان بیاورند. دشت های وسیع از چمن دریایی که در زیر آب های این منطقه قرار دارند، تنوع گسترده زندگی دریایی این منطقه را حمایت می کنند. همچنین علاقه مندان با کمک تلسکوپ های واقع شده در ارتفاعات این برج و اتاقک های شیشه می توانند طبیعت و شهر را به زیبایی ببینند و در زیر پای خود لمس کنند. اینجا مجموعه ای لوکس از ویلاهای ساحلی، مراکز خرید برند، تله کابین، کشتی های تفریحی، سواحل تمیز و هتل هایی با منظره جنگل و دریا به طور همزمان انتظار شما را می کشند، استشمام اکسیژن خالص در روزهای بهاری رامسر را از دست ندهید.

برج آزادی تهران یکی از نمادهای اصلی شهر تهران است که در سال 1348 تا 1350 به منظور یادبود جشن های 2500 ساله شاهنشاهی ساخته شده است. این منطقه که به صورت خودمختار اداره می شود، یک مرکز معنوی ارتدوکس است که قدمت آن به سال 1054 میلادی باز می گردد. در تصویر زیر، کلیسای سنت جوان کانئو Sveti (Saint) Jovan Kaneo در دریاچه اوهرید Lake Ohrid را مشاهده می کنید. منطقه اوهرید Ohrid در سواحل دریاچه اوهرید Lake Ohrid در مرز کوهستانی بین مقدونیه Macedonia و شرق آلبانی Albania واقع شده است. غواصان و علاقمندان به غواصی از غواصی کردن در بین این جزایر سنگ آهکی آتشفشانی بدون سکنه لذت فوق العاده ای می برند.

شهر توکیو جاذبههای گردشگری و مناطق دیدنی بسیاری دارد که شامل مکانهای تفریحی، جاذبههای تاریخی و فرهنگی، خیابانهای معروف توکیو و مراکز سایت belaltour خرید آن میباشد. برج بلند سی ان واقع در شهر تورنتو کانادا از دیگر نشانه های معروف این کشور می باشد که با داشتن ارتفاع ۵۵۳ متر و وجود مراکز و رستوران ها و چشم انداز های طبیعی واقع در اطراف برج، به یکی از جاهای دیدنی کانادا تبدیل شده. اینجا دیگه شهری معرفی نکردیم، در رتبه ششم بهترین جاذبه های گردشگری ایران در فصل بهار ، کویرهای ایران قرار دارند که تا اواخر اردیبهشت آب و هوای ایده آلی را دارا هستند، سفر به کویر لذتیست که در بین مردم کمتر مورد توجه قرار می گیرد، شما می توانید با تورهای گردشگری یا استفاده از اقامنگاه های بوم گردی از بهترین کویرهای ایران نظیر کویر مصر، کویر ورزنه، کلوت شهداد، کویر خارا، کویر طبس، ابوزید اباد، مرنجاب و مناطق کویری بیرجند دیدن کنید. تنها بخشی از حرفهای نبودن گردشگران و تورهای طبیعت گردی و عدم آموزش و آگاهی آنها را نشان میدهد.

این بنای زیبا در بخش شرقی شیراز و در کنار باغ دلگشا قرار دارد و به همین دلیل، از نظر جاذبه طبیعی نیز می تواند گزینه ی مناسبی در جاذبه های گردشگری شیراز باشد. همچنین، واحدهای دانشگاهی پیام نور در سراسر کشور نیز از امکان پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی مدیریت جهانگردی به صورت فراگیر نیز بهره میبرند. و البته استثنا هم هست در بعضی از مقاصد که آژانس بتواند برای شما ویزا فوری بگیرد هم امکان پذیر است مثل تور دبی و مژده اینکه حتی دیده شده که در بعضی مواقع قیمت این تورها تا 60% نیز کاهش پیدا می یابد و در ضمن مجموعه ما به تازگی در لیست تورهای خارجی خود گزینه ای با عنوان تور لحظه آخری و همچنین تورهای آفری را اضافه کرده است که می توانید از این قبیل تورها را مشاهده نمایید و حالا تفاوت آن با تور عادی اینجاست که تورهای عادی همیشه و همواره به صورت سیستمی بر روی سایت های گردشگری قابل ارائه می باشد و چه از سمت پرواز و چه از سمت هتل ، تخفیف و آفر و گزینه خاصی را شامل نمی شود که هر زمان که بخواهید می توانید بر روی سایت آنها را رزرو یا خریداری نمایید .

برای توسعه صنعت گردشگری ارتباط و همکاری سازمانهای مرتبط با گردشگری مهم و ضروری میباشد. خدمات مالی از چند روش میتواند با صنعت گردشگری در ارتباط باشد که بیمه گردشگران در همین راستا برای آنها در نظر گرفته شده است. چشمه گمبان به همراه چند گمب در کنار آن و بیشه زارهای نی و درختان گز زیبایی خاصی به این جاذبه توریستی بخشیده است. برای بازدید از جاذبه ها، مناظر طبیعی، سواحل شنی طلایی، دریای فیروزه ای، خلیج های آرام و بناهای تاریخی این شهر نیاز دارید تا چند روزی وقت صرف کنید تا بتوانید از تمام زیبایی های آن جا لذت ببرید.

از لحاظ مکانی ساحیل پارک در مجاورت دریای مرمره واقع شده و از چشمانداز زیبای این دریا برخوردار است. شواهد باستان شناسی از حضور انسان ها در این منطقه به چشم می خورند که مربوط به 45 هزار تا 60 هزار سال پیش هستند. دشت های سر سبز، کوه ها و صومعه خانه ها، قدیمی ترین بنای انسانی اروپا، مجمع الجزایر آتشفشانی، آبشار های شگفت انگیز و غیره از دلایل انتخاب این نقاط تماشایی به شمار می روند. این منطقه شگفت انگیز به دشتهای سرسبز و مناظر طبیعی تماشایی خود شهرت دارد. کوه آتوس Mount Athos یکی دیگر از آن نقاط شگفت انگیز است که صومعه خانه هایی در ارتفاع بالا روی آن واقع شده اند؛ این کوه یکی از مُقدس ترین اماکن مسیحیت در کلیسای ارتدکس شرقی به شمار می رود. این آرامگاه و کتابخانه و موزه مربوط به آن محل مناسب برای آغاز تجربه دیدن جاذبه های گردشگری همدان و برترین جاذبه های گردشگری غرب کشور می باشد. دیدن مناظر زیبای شهر تهران و تجربه تفریح و گردش در این مکان خوش آب و هوا، پایتخت نشینان زیادی را به سمت خود می کشاند. کوه هایی که در قلب این پارک قرار گرفته اند، دارای اهمیت فرهنگی مذهبی برای مردم مائوری هستند و سمبل ارتباطات روحی بین جامعه و محیط طبیعی اطراف به شمار می روند.

جاهای دیدنی بی شماری که همچنان بسیاری از پایتخت نشینان فرصت بازدید از آن ها را نداشته اند. شاید به تصور اینکه سرعین جایی برای دیدن ندارد همچنان از این شهر نمونه توریستی در استان اردبیل دیدن نکرده اید ! رامسر را در میان شهرهای استان مازندران عروس این استان میدانند. با توجه به این در بهار شاهد بارش های شدید باران در این منطقه از استان مازندران هستیم اما شاید برخی از مردم عاشق باران باشند، اگر شما عاشق باران و هوای ابری هستید و در عین حال تمایل دارید از تفرییحات هیجان انگیز و لاکچری در طول سفرتان بهره ببرید ، بهترین انتخاب رامسر است!

اما این دلیلی نمی شود که سفر به چابهار در بهار را انجام ندهیم، منطقه آزاد با خلیج گواتر و مراکز خرید فوق ارزانش تنها گوشه ای از جذابیت های آن محسوب می شود، آب و هوای چابهار در بهار تحت تاثیر بادهای اقیانوس هند قرار می گیرد و از همین رو در فهرستن بهترین شهرهای ایران در بهار جای می گیرد، بازدید از روستای تیس، بند تیس، ساحل موج فشان، ساحل درک در زرآباد و کوه های مریخی را در این سفر از یاد نبرید. مساحت این استان 118.854 کیلومتر مریع است که از لحاظ وسعت پنجمین استان بزرگ کشور به حساب می آید. این پارک که قبلا پارک ملی اولورو Uluru National Park نامیده می شد، دارای فرم های صخره ای خارق العاده ای است که بر وسعت بیابان های ماسه سرخ مرکز استرالیا سایه افکنده اند. این مجموعه زیر نظر موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور اداره می شود که چیزی در حدود 145 هکتار وسعت دارد. خانه ها، روستاهای غارنشینی و شهر های زیر زمینی که بقایای یک زیستگاه سنتی انسانی به قدمت قرن چهارم میلادی هستند نیز در این منطقه مشاهده می شوند. باغ گیاه شناسی تهران به عنوان بزرگ ترین باغ گیاه شناسی خاورمیانه شناخته می شود.